Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

#425
Kan deze op een Synology nas geïnstalleerd worden?

Ik gebruik hier nu de op de Shield geinstalleerde app Archos voor,maar ThumbGen ziet er weer net iets gelikter uit...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Maro

Quote from: holco on July  9, 2016, 12:15:38
Heb ook een Dune gehad, in vergelijk met de Shield lijkt de Dune wel uit het stenen tijdperk te stammen.

Zie ik anders. De Dune is plug & play. Bij de Shield moet je zoveel installeren, aanpassen ect en dan nog geen stabiel beeld. De Dune is super stabiel niks geen moeilijk instellingen gedoe. Ik wil een film kijken en geen gimmick doos. Ook leuk maar ik kijk een film meestal maar een keer en dan hoef ik geen hoesjes ed te zien. Film kijken en deleten. Ik blijf hem wel aanhouden hoor. Staat nu bij mijn zoon voor de game optie. Zal zo nu en dan kijken of er na firmware updates nog eea gaat verbeteren. Dat hij bij mij niet vloeiend een film kan afspelen zal ongetwijfeld aan mij en mijn systeem liggen maar met een Dune en Roon gaat alles vlekkeloos en dat wil ik graag zo houden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

holco

Tja, wil je niks bijzonders voor een top prijs zit je met de Dune wel goed ;)

Quote from: Maro on July  9, 2016, 12:37:18
Zie ik anders. De Dune is plug & play. Bij de Shield moet je zoveel installeren, aanpassen ect en dan nog geen stabiel beeld. De Dune is super stabiel niks geen moeilijk instellingen gedoe. Ik wil een film kijken en geen gimmick doos. Ook leuk maar ik kijk een film meestal maar een keer en dan hoef ik geen hoesjes ed te zien. Film kijken en deleten. Ik blijf hem wel aanhouden hoor. Staat nu bij mijn zoon voor de game optie. Zal zo nu en dan kijken of er na firmware updates nog eea gaat verbeteren. Dat hij bij mij niet vloeiend een film kan afspelen zal ongetwijfeld aan mij en mijn systeem liggen maar met een Dune en Roon gaat alles vlekkeloos en dat wil ik graag zo houden.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Maro

Quote from: holco on July  9, 2016, 12:56:38
Tja, wil je niks bijzonders voor een top prijs zit je met de Dune wel goed ;)

Prijs van een D1 ligt op het niveau ven de Shield. Niks bijzonders? Ik moet de eerste Android player nog zien die na jaren nog steeds doet wat hij moet doen. De tijd zal moeten uitwijzen of een Shield ook jaren mee gaat. Ik heb afgelopen jaren dat ik de D1 had al heel veel Android toverkastjes zien komen en gaan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Akosoft

Tja, waarom kopen sommige mensen een dure Oppo bluray speler boven een Samsung spelertje die er ook al geinig uit ziet en vaak meer kan...  ::)

Quote from: holco on July  9, 2016, 12:56:38
Tja, wil je niks bijzonders voor een top prijs zit je met de Dune wel goed ;)

Moxxey

Dat is appels met peren vergelijken

Nooff

Quote from: papaleo on July  9, 2016, 11:32:10
Ik kom van een Dune/Zappiti af,heb deze vòòr dat deze de deur uit ging naast de Shield gehad.
Ik zou geen reden kunnen bedenken om een Dune terug te nemen....,ik kan wel (zat) redenen opnoemen om een Shield te nemen.
Mijn Shield loopt als een trein,ik heb er totaal geen gezeik mee,beeld/content 1080P en UltraHD met HDR loopt smooth,daarbij vind ik het beeld met FullHD mooier/scherper met meer diepte dan met de Dune/Zappiti.
Komt ook nog bij dat de film-bibliotheek automatisch gaat...,wanneer ik een 'nieuwe' film toevoegd op mijn NAS word deze vrijwel direct (met posters,beschrijving,trailers,content informatie,enz,enz...) in de Bibliotheek zichtbaar,je hoeft niets meer handmatig in te voeren...,mocht je het toch willen aanpassen is deze mogelijkheid er ook.
Ik kan niets anders zeggen dat ik dit de meest volwassen Mediaplayer vind welke je op dit moment kan wensen.
Ik neem wel aan dat je voor Netflix de interface terugschakelt naar 4K 23,976? Netflix kan namelijk zelf niet omschakelen naar 24hz en op die manier zul je dus micro stutter gaan krijgen. Dat is eigenlijk het enige wat ik nog irritant vind, soms. Daarnaast schakelt SPMC niet altijd om naar de goede framerate. Met andere woorden, zet je de interface op 4K 60hz (Recommended) dan heb je zo nu en dan nog dat als je een film start hij niet omschakelt naar 24hz maar doodleuk op 60hz gaat afspelen. Remedie, permanent de interface op 4K 23,976hz. Interface wordt er trager van, maar het is niet anders.

papaleo

Moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet aan ben toegekomen om een film/serie,na de laatste Netflix update, gekeken heb,heb alleen wat fragmenten bekeken...
En voor Netflix 4K/HDR gebruik ik de app die op mijn TV is geïnstalleerd,weet niet of hier ook de micro stutter zichtbaar is.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Nooff

Quote from: papaleo on July  9, 2016, 20:15:02
Moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet aan ben toegekomen om een film/serie,na de laatste Netflix update, gekeken heb,heb alleen wat fragmenten bekeken...
En voor Netflix 4K/HDR gebruik ik de app die op mijn TV is geïnstalleerd,weet niet of hier ook de micro stutter zichtbaar is.
Nee dan zit je wel goed. De tv zorgt er voor dat Netflix via de ingebouwde app gewoon vloeiend 24p weergeeft. Android TV is niet in staat om "on the fly" de framerate aan te passen. De app bouwer moet dit zelf inbouwen. Kodi/SPMC hebben dit gedaan maar ook dit werkt niet altijd goed. Enige mogelijkheid is dus de interface op een fixed framerate in te stellen, dan is er niets aan de hand. Wil je echter weer 60hz 4K weergave dan zul je zelf de interface daar op in moeten stellen.

Akosoft

Precies, maar beide wel lekker...  ;)

Quote from: Moxxey on July  9, 2016, 17:35:57
Dat is appels met peren vergelijken

Driven2Shine

Vandaag de Shield geïnstalleerd en SPMC direct geïnstalleerd.
Wat een mooi en snel apparaat vergeleken met de Minix die hiervoor was aangesloten.

Het blijft nog even spelen met de instellingen aangezien Netflix alleen stereo blijft weergeven.
Elk andere app geeft netjes 5.1 of DTS weer maar Netflix niet.
Al gespeeld met de instellingen van de Pioneer AX4ASi receiver maar ook dat helpt helaas nog niet.

We zoeken rustig verder maar als er nog iemand een tip heeft hoor ik het graag.

Nooff

Daar ga je geen 5.1 uit krijgen helaas. Netflix werkt met Dolby Digital plus, alleen de nieuwere receivers kunnen dit weergeven.

road rebel


Driven2Shine

Quote from: Nooff on July 12, 2016, 02:14:03
Daar ga je geen 5.1 uit krijgen helaas. Netflix werkt met Dolby Digital plus, alleen de nieuwere receivers kunnen dit weergeven.
Ik was er al een beetje bang voor en was stiekem al aan het kijken naar een upgrade.

snopper

Quote from: road rebel on July 12, 2016, 09:34:54
Vandaag moet je bij Amazon.co.uk of Amazon.fr zijn...
eigenlijk bei elke amazon .. vandaag is prime day
Snopper

road rebel

#440
Inderdaad

J0ell

Wat gaan hier veel dingen door elkaar heen  :D

Is er een advies te geven hierin? Ik ben me aan het oriënteren op de Nvidia Schield.
Maar geeft deze ook DTS en Dolby e.d. door via HDMI?
(moet dan wel is waar via hdmi 2.0 vanwege 4k, maar dat terzijde).

Ik heb nu namelijk een i5 NUC staan en die geeft surround niet door aan mn versterker via mn tv.
(Marantz heeft nog geen HDMI).

opstelling is namelijk NUC -> HDMI TV -> Optisch Marantz.
Momenteel is het zelfs zo dat er voor surround de opstelling: NUC - Externe geluidskaart - Optisch naar Marantz - HDMI naar TV.

Ik wordt hier lijp van want er zit een lichte vertraging in de externe geluidskaart.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.


road rebel

Zal sowieso niet werken aangezien je via jouw TV het geluid laat lopen (optisch Out bij 99% van de TVs beperkt tot stereo als het om doorgeven van een HDMI bron betreft).

Het enige wat kan is NUC>HDMI> TV en NUC>optisch>receiver.

Er zijn ook NUC met standaard optisch uit (brix, misschien andere zoals de goedkopere bay trails). En delay is altijd wel op te vangen in receiver en/of Kodi/xbmc!

Een shield TV zal daar niets aan veranderen helaas want die heeft enkel HDMI output...

A3-D

Je kan op de Shield prima een USB naar optisch aansluiten, en dat werkt ook goed.

https://youtu.be/yaN96ony4QA

surfingjohn

Ik ben op zoek naar een nieuwe mediaspeler aangezien mijn 6 jaar oude WD TV Live steeds meer vastlopers krijgt.

Opstelling is NAS Synology 214 bedraad > mediaspeler HDMI > Denon 2113 HDMI > Sony KDL46EX650

Alles op mijn NAS moet gestreamd worden, dit zijn 3 mappen:
Concerten
Photo
Video (alle mogelijke video bestanden zitten hierin o.a. ISO, DVD, MKV etc.

Wat ik wil is de Shield aanzetten en direct (mag 1 tussenstap tussen zitten) deze 3 mappen beschikbaar hebben en streamen maar vanaf mijn NAS.
Ik ga hem dus puur als mediaspeler gebruiken.

In het verleden verschillende KODI spelers uitgetest, geen van alleen vond mijn NAS! Vreemde was dat ik ook KODI op mijn PC had geïnstalleerd en hierop was het weer geen probleem.
Ga ik nu met de Shield tegen problemen aanlopen?
Graag jullie advies en ja ik heb het gehele draadje doorlopen en zie dus wisselende ervaringen.
Denon AVR-2113 - Focal Chorus 816V -Focal Chorus CC800C - Focal Dome 2.0 - WD Live Tv Hub - Sony KDL 46EX650 BAE - BK XXLS 400

Driven2Shine

Kan prima wat jij wil doen.
Mappen mounten op de shield en de juiste scraper instellen per map.

Nadat de Shield is opgestart start je Kodi en kun je browsen tussen de concerten, photo`s en video.
Ik zou alleen video onder verdelen in films en series met ieder een eigen scraper anders word niet alles getoond.

papaleo

Of direct via de Archos videoplayer...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

A3-D


surfingjohn

Ik had gisteren Plex op de PC geïnstalleerd, dat liep als een zonnetje.
Echter vanochtend op advies uit de map Video, de series gehaald en een nieuwe map op de NAS aangemaakt met de naam Series.
Plex raakt hierdoor van slag, de helft blijft in films staan en de andere helft staat wel in de map Series, ook Plex compleet verwijderd en na herstart opnieuw geïnstalleerd, effect blijft hetzelfde, Plex valt nu dus al af.

Kodi ook op de PC geïnstalleerd, (na de wijziging van de mappen), die ziet wel alles netjes in de juiste mappen, echter mijn eerdere ervaringen met Kodi is dit geen garantie dat een Android speler (Shield) dit ook een op een overneemt.

Helaas is de aanbieding bij Coolblue met de afstandsbediening al weer weg, dat is balen, zit nu te twijfelen of ik moet wachten.
Denon AVR-2113 - Focal Chorus 816V -Focal Chorus CC800C - Focal Dome 2.0 - WD Live Tv Hub - Sony KDL 46EX650 BAE - BK XXLS 400