Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jasjenl

Heb gisteravond ook eens met de Shield zitten spelen. Ik heb nu nog een popcornhour en wil wel een keer wat anders, vandaar dat ik deze zit te overwegen. Vooralsnog best een leuk apparaat, ik weet nog niet of ik m zelf zou gaan aanschaffen (deze is van m'n werk), daarvoor wil ik er eerst eens wat meer mee testen.

Van alle in dit topic genoemde apps voor het afspelen van films vind ik vooralsnog Archos de meest makkelijke: die werkt gewoon meteen helemaal goed zonder dat ik allerlei wazige acties hoef te ondernemen. Mijn voornaamste doel is om films die ik op mijn NAS heb staan te kunnen spelen en dat werkt met Archos het simpelste: aanwijzen in welke map je bestanden staan, vervolgens gaat ie automatisch scannen en even later heb je een mooi overzicht met beschrijvingen van al je films. Ook werkte dingen als DTS en automatisch switchen naar 24p indien nodig in de Archos speler goed. Ik heb ook Kodi en spmc geprobeerd maar daar werken deze dingen niet zomaar vanzelf: geen idee hoe je daar zo'n library moet opbouwen met plaatjes, dts werd doorgegeven als meerkanaals pcm en alles werd weergegeven als 60p ipv 24p. Het zal ongetwijfeld allemaal wel kunnen in deze apps maar het werkt niet intuïtief voor een nieuwe gebruiker en ik kreeg bij deze apps veel meer het gevoel dat het van die typisch open source projecten zijn waar je als 'simpele' gebruiker veel tijd in moet steken om het goed werkend te krijgen, in tegenstelling tot de Archos speler die veel meer af aanvoelt en gewoon meteen doet wat je verwacht. Heb ook nog even VLC geprobeerd maar die wilde steeds een wachtwoord hebben als ik connect naar een share op mijn NAS (en ik heb gewoon een public share dus dat slaat nergens op, de andere apps hadden ook geen wachtwoord nodig). Plex heb ik vooralsnog niet echt wat aan, aangezien ik geen Plex server heb draaien.

Verder ook nog even Netflix geprobeerd, werkt best goed maar hierbij viel me op dat je nergens kunt instellen dat films als 24p moeten afgespeeld worden. Ondersteunt Netflix dat niet?
En tot slot heb ik ook nog even met Spotify zitten spelen. Normaal gebruik ik een squeezebox voor Spotify, waarmee je dus geen gebruik kunt maken van Spotify Connect. Met de app op de Shield kan dat dus wel en dat werkt toch wel een stuk handiger moet ik zeggen... Had alleen de indruk dat het geluid via de Shield wat minder mooi was dan wat ik van mijn Squeezebox ben gewend, maar daar zou ik nog eens wat kritischer naar moeten luisteren.

Al met al best een leuk ding die Shield, of ik er zelf ook een ga aanschaffen valt nog even te bezien. Ik wil wel een keer wat ander dan mijn popcornhour en de keus gaat een beetje tussen deze en een Apple TV. Die laatste heeft weliswaar veel mogelijkheden niet die de Shield wel heeft maar biedt wel een wat meer afgewerkte 'out of the box' ervaring. Plus dat ik verder ook een iPhone en iPad heb dus dat matcht net wat beter dan met zo'n Android TV apparaat, alhoewel dat niet echt een argument hoeft te zijn.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Gerbrand

Quote from: road rebel on July  1, 2016, 12:39:27
In de link die je stuurt ligt het probleem aan de HDMI 2.0AVR ten gevolge van -zo lijkt het- een handshake probleem.
Heb je al eens geprobeerde de Shield rechtstreeks te verbinden zonder jouw emotiva ertussen?

Toen ik hem rechtstreeks aansloot had ik hetzelfde probleem. Dus je hebt gelijk: het probleem is niet hetzelfde als in de link. Overigens kan ik met een andere bron wel 1080p24 uit mijn projector krijgen.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

road rebel

Ik heb wel al gemerkt dat de 24Hz optie pas beschikbaar komt tijdens het afspelen van een video in 24Hz, tenzij je de interface in 24Hz dwingt. Heb je reeds geprobeerd 24Hz te forceren in de android TV instellingen? (Onder HDMI als ik me niet vergis).

holco

Vraag me niet waarom maar we hebben HDR nu via Netflix   ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

HDR en een nieuw seizoen Marco Polo, wat wil een mens nog meer  8)

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

papaleo

Quote from: holco on July  1, 2016, 17:18:28
Vraag me niet waarom maar we hebben HDR nu via Netflix   ;D

Waarom,hoe kan dat nâw...?  :D

Zo zie maar weer,dat het 'soms' niet zo moeilijk is om iets werkend te krijgen...,gaat vanzelf.  :thumbs-up: 
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Enige verklaring die ik kan bedenken is dat het vol open gooien van de bandbreedte bij Netflix hier debet aan is maar dat dat met enige vertraging gepaard gaat.

Quote from: papaleo on July  1, 2016, 17:43:44
Waarom,hoe kan dat nâw...?  :D

Zo zie maar weer,dat het 'soms' niet zo moeilijk is om iets werkend te krijgen...,gaat vanzelf.  :thumbs-up:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

papaleo

#382
Quote from: holco on July  1, 2016, 17:37:33
HDR en een nieuw seizoen Marco Polo, wat wil een mens nog meer 8)



Als je eenmaal HDR content vanaf een fysiek schijfje heb gezien,geloof me...,dan wil je echt een UHD speler in huis hebben  8)

(Hier...om mee te beginnen, heb nog twee nieuwe UHD/HDR schijfjes te koop...  :D  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158616.msg2943076#new )
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

M

Quote from: papaleo on July  1, 2016, 18:13:11
Als je eenmaal HDR content vanaf een fysiek schijfje heb gezien,geloof me...,dan wil je echt een UHD speler in huis hebben  8)

(Hier...om mee te beginnen, heb nog twee nieuwe UHD/HDR schijfjes te koop...  :D  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158616.msg2943076#new )
Leo, misschien moet je deze dan aanschaffen, kwaliteit lijkt erg goed.

http://www.avsforum.com/rocky-mountain-express-ultra-hd-blu-ray-review/
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

#384
Dat lijkt me zeker een van zeer hoge kwaliteit UHD disc...,afgespeeld met ook zeer hoogwaardige Reference apparatuur...

Maar als ik dan lees onder het kopje,

Reference Review System:

JVC DLA-RS500 3D/4K Ready High Definition Front Projector

Tja dan denk ik,waarom geen native 4K weergever gebruiken?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

M

Quote from: papaleo on July  1, 2016, 19:51:36
Dat lijkt me zeker een van zeer hoge kwaliteit UHD disc...,afgespeeld met ook zeer hoogwaardige Reference apparatuur...

Maar als ik dan lees onder het kopje,

Reference Review System:

JVC DLA-RS500 3D/4K Ready High Definition Front Projector

Tja dan denk ik,waarom geen native 4K weergever gebruiken?!

Tja, dat weet ik niet ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Gerbrand

Quote from: road rebel on July  1, 2016, 16:09:17
Ik heb wel al gemerkt dat de 24Hz optie pas beschikbaar komt tijdens het afspelen van een video in 24Hz, tenzij je de interface in 24Hz dwingt. Heb je reeds geprobeerd 24Hz te forceren in de android TV instellingen? (Onder HDMI als ik me niet vergis).

Dat lukt dus juist al niet.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

scoc

#387
In de Kodi screenshot staat volgens mij de video parameters niet correct. Je moet "Adjust Display Rate to Video" op on staat en die andere parameter moet uit staan. Op die manier wordt de display aangepast aan de video zoals bvb voor 1080p24.

En er is niet mis met 4k weer te geven op een JVC RS500 😏 Resolutie op zich is niet alles, de mogelijkheid om het grotere kleurbereik te kunnen weergeven is zeker even belangrijk en dat de Sony 4k dan weer niet.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

papaleo

Quote from: scoc on July  1, 2016, 22:03:19


En er is niet mis met 4k weer te geven op een JVC RS500 😏 Resolutie op zich is niet alles, de mogelijkheid om het grotere kleurbereik te kunnen weergeven is zeker even belangrijk en dat kan de Sony 4k dan weer niet.

Mijn Sony 4K weergever kan zeer zeker het brede kleurenspectrum weergeven inclusief HDR!  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Heeft iemand een link naar een up to date Nederlands Kodi/XBMC forum zodat ik mij er wat meer in kan verdiepen vwb de mogelijkheden?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

road rebel

Helaas kan de plex app nog steeds niet goed HD formaten decoden/ of passthroughen. Er zouden weliswaar in een vergevorderd stadium zitten maar dat mij betreft blijft het nog spmc.

papaleo

Plex kan ook nog niet overweg met HDR,deze laat (nog) niet de metadata door van UHD content om HDR weer te geven... :-\
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Gerbrand

Hallo,

Ik heb nog eens nagedacht waarom de shield geen 1080p24 laat zien bij mij. Volgens mij komt dat doordat hij wel 2160p24 laat zien. Waarschijnlijk zoekt hij bij elke frequentie de hoogste resolutie. Mijn probleem is echter dat mijn receiver geen 2160p24 aankan... Misschien wordt het dus tijd voor een nieuwe receiver.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

katwax

Quote from: Gerbrand on July  4, 2016, 09:28:30
Hallo,

Ik heb nog eens nagedacht waarom de shield geen 1080p24 laat zien bij mij. Volgens mij komt dat doordat hij wel 2160p24 laat zien. Waarschijnlijk zoekt hij bij elke frequentie de hoogste resolutie. Mijn probleem is echter dat mijn receiver geen 2160p24 aankan... Misschien wordt het dus tijd voor een nieuwe receiver.

Gerbrand
Als je Kodi gebruikt kan je dit testen door het fixed in te stellen of werkt  dit niet op Shield?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jasjenl

Ik heb van het weekend een tijdje met Netflix op de shield zitten testen en heb meerdere malen meegemaakt dat na het pauzeren van een programma of na het starten van een nieuwe aflevering van een serie het geluid het niet meer doet. De app opnieuw opstarten loste het probleem niet altijd op, soms hielp het wel om van audio stream te switchen (als een programma er meerdere had) of om een andere app met geluid (bijv Archos media player) even tussendoor op te starten. Klinkt dit bekend?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Kwabbernoot

Ja, alleen ik gebruik geen Netflix maar ik heb hetzelfde probleem soms bij SPMC. Nogal irritant en daar had ik eerder geen last van.

Groeten...

jasjenl

Quote from: Kwabbernoot on July  4, 2016, 15:57:34
Ja, alleen ik gebruik geen Netflix maar ik heb hetzelfde probleem soms bij SPMC. Nogal irritant en daar had ik eerder geen last van.

Groeten...
Hm, dus zou ook wel eens een firmware issue kunnen zijn...
Heb ook wel andere rare dingen al inmiddels meegemaakt: als ik foto's bekijk vanaf mijn NAS met KODI klapt de hele app er soms uit en lijkt zelfs de launcher van Android te herstarten  (want als ie dan terugvalt in het hoofdmenu van de Shield zie ik daarboven staan 'aanbevelingen voorbereiden' o.i.d. wat je altijd ziet na een cold boot). Dit soort dingen geven mij toch wel weer nare flashbacks naar de tijd dat ik zelf nog meer Android devices had: in eerste instantie lijkt het allemaal wel leuk en aardig, maar na een tijdje begin je toch allemaal van die irritante glitches te ontdekken.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

zoldar

Iemand hier id4 in 4k geprobeert? Speelt hakkerig af.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

papaleo

Quote from: zoldar on July  4, 2016, 17:34:02
Iemand hier id4 in 4k geprobeert? Speelt hakkerig af.

Heb je een link (via pm),ga ik deze eens proberen.
Kan deze niet vinden,staat ook nog niet op JtheRC...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.