Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

#350
Quote from: Akosoft on June 29, 2016, 15:07:45
Update 3.2 is uit! :)
Thx  ;)

Ik was de laatste weken elke dag al aan het checken,steeds niets....,eindelijk!

Het zijn behoorlijke stappen...,alleen jammer dat er (nog) geen HDR weergave is voor het afspelen van content beschikbaar is...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

road rebel

Misschien omdat er -officieel- nog geen content is?  :D

papaleo

Quote from: road rebel on June 29, 2016, 20:08:28
Misschien omdat er -officieel- nog geen content is?  :D
Tja,daar heb je een punt,Officieel nog niet nee... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#353
Heb zojuist de update geïnstalleerd,en wat denk je....  :pompom:  :worship: :clapping:
Jáá...,HDR werkt WEL!!
Het 4K/UHD HDR content welke ik op mijn NAS heb staan, bv "Sony_4K_HDR_Camp.mp4" speelt nu probleemloos in HDR via de Shield af  :clapping:

Er zal wel een reden zijn waarom dit niet in de chance-log staat vermeld...,maar het feit is er,de metadata word herkent en de Nvidea speler icm met de Sony tv zet dit om in HDR.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

A3-D

#354
Wat een verademing!  :clapping:

Plex Media Server draait als een malle, en eindelijk werkt alles precies zoals ik had verwacht! De Shield is één van de beste aankopen die ik recent gedaan heb (naast mijn E6 OLED uiteraard  ::) )

En als het goed is speelt hij ook gewoon 4K af hoor papaleo....

Edit: je had het zelf ook al ondervonden  :headbanging:

Maro

Plex is leuk maar vind Kodi/SPMC toch echt een stuk fijner. Verder heb ik geen Atmos receiver en 4K scherm dus voor mij weinig nieuws met deze upgrade.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

papaleo

Mmmm...,in de chance_log zie ik dit:

Improved Picture Quality
Enable YCbCr 4:4:4 color space for improved video quality on supported TVs. Go to Settings > HDMI > Color space.

Maar deze CS 4:4:4 optie is bij mij alleen maar beschikbaar wanneer ik de 4K@23,976fps HDMI resolutie kies,als ik de resolutie opvoer naar 4K@60fps word de 'Color space' optie niet meer toegankelijk en zet de shield deze autom. terug naar 4:2:0.

Zou dit aan de Shield liggen,of door de tussenkomst van de Marantz AV,of toch de beperking van de 'lange' HDMI kabel....?
Ik ga dit van de week toch eens testen wanneer ik de Shield zonder de tussen komst van èn de AV èn de HDMI kabel rechtstreeks aan mij TV gaat hangen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Zelfde verhaal hier ook, zowel via de AV 7010 en rechtstreeks naar de EF950V via de meegeleverde Shield HDMI kabel, het zal wel een pre release zijn waar nog aan gepoetst gaat worden.

Quote from: papaleo on June 29, 2016, 21:29:33
Mmmm...,in de chance_log zie ik dit:

Improved Picture Quality
Enable YCbCr 4:4:4 color space for improved video quality on supported TVs. Go to Settings > HDMI > Color space.

Maar deze CS 4:4:4 optie is bij mij alleen maar beschikbaar wanneer ik de 4K@23,976fps HDMI resolutie kies,als ik de resolutie opvoer naar 4K@60fps word de 'Color space' optie niet meer toegankelijk en zet de shield deze autom. terug naar 4:2:0.

Zou dit aan de Shield liggen,of door de tussenkomst van de Marantz AV,of toch de beperking van de 'lange' HDMI kabel....?
Ik ga dit van de week toch eens testen wanneer ik de Shield zonder de tussen komst van èn de AV èn de HDMI kabel rechtstreeks aan mij TV gaat hangen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Netflix ook nog geen HDR via de Shield, wel nog net bij Netflix de bandbreedte volledig open gegooid zonder resultaat.

https://www.netflix.com/HdToggle
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

A3-D

Quote from: Maro on June 29, 2016, 20:49:20
Plex is leuk maar vind Kodi/SPMC toch echt een stuk fijner. Verder heb ik geen Atmos receiver en 4K scherm dus voor mij weinig nieuws met deze upgrade.

Plex en Kodi/SPMC zijn niet met elkaar te vergelijken in mijn optiek. Beiden hebben ze hun eigen voor- en nadelen, dat is ook de reden dat ik ze beiden gebruik op mijn Shield. Het gemak van een Plex server en een Plex client op een smart TV zijn in mijn optiek gewoon erg prettig als je elders wenst (verder) te kijken, of iemand toegang wil geven tot jouw server.

papaleo

Quote from: holco on June 29, 2016, 21:42:57
Netflix ook nog geen HDR via de Shield, wel nog net bij Netflix de bandbreedte volledig open gegooid zonder resultaat.

https://www.netflix.com/HdToggle

Ik denk dat dit wellicht aan de LG icm de Shield te wijten is.
Bij mijn Combinatie Sony TV en Shield is Netflix HDR wel beschikbaar.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

holco

Zal eens contact opnemen met LG hoe het nu zit.

Quote from: papaleo on June 29, 2016, 21:49:47
Ik denk dat dit wellicht aan de LG icm de Shield te wijten is.
Bij mijn Combinatie Sony TV en Shield is Netflix HDR wel beschikbaar.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

A3-D

Quote from: holco on June 29, 2016, 21:58:04
Zal eens contact opnemen met LG hoe het nu zit.

Ik ben benieuwd wat LG daarover te melden heeft, zou je dat hier willen posten zodra je meer weet? Alvast bedankt!  :clapping:

Nooff

#363
Quote from: papaleo on June 29, 2016, 21:29:33
Mmmm...,in de chance_log zie ik dit:

Improved Picture Quality
Enable YCbCr 4:4:4 color space for improved video quality on supported TVs. Go to Settings > HDMI > Color space.

Maar deze CS 4:4:4 optie is bij mij alleen maar beschikbaar wanneer ik de 4K@23,976fps HDMI resolutie kies,als ik de resolutie opvoer naar 4K@60fps word de 'Color space' optie niet meer toegankelijk en zet de shield deze autom. terug naar 4:2:0.

Zou dit aan de Shield liggen,of door de tussenkomst van de Marantz AV,of toch de beperking van de 'lange' HDMI kabel....?
Ik ga dit van de week toch eens testen wanneer ik de Shield zonder de tussen komst van èn de AV èn de HDMI kabel rechtstreeks aan mij TV gaat hangen.
Als het goed is een beperking van de Shield. Het ligt dus niet aan je AVR. De Shield heeft HDMI 2.0 specs en deze support alleen (10bit) 4:2:0 output bij 50/60hz. Wil je 4:4:4 output op 50/60hz dan zul je HDR uit moeten zetten. Echter gaat de output dan naar 8bit.

road rebel

Quote from: A3-D on June 29, 2016, 21:46:00
Plex en Kodi/SPMC zijn niet met elkaar te vergelijken in mijn optiek. Beiden hebben ze hun eigen voor- en nadelen, dat is ook de reden dat ik ze beiden gebruik op mijn Shield. Het gemak van een Plex server en een Plex client op een smart TV zijn in mijn optiek gewoon erg prettig als je elders wenst (verder) te kijken, of iemand toegang wil geven tot jouw server.

Dat laatste kan je ook bekomen met SPMC/Kodi door die te integreren met EMBY.
Desalniettemin is PLEX uit ervaring iets intuïtiever, loopt het soepeler, is de scraper minder kieskeurig en ben je niet skinafhankelijk voor de vele features.
Bij SPMC ligt veel af van jouw skin (lay-out, ondertitels, TVtunes) en bij elke update is het telkens hopen op het blijven werken. Bij PLEX heb je een stabieler gegeven, alleen waren er bij Android TV teveel beperkingen (verplicht transcoden bij ondertitels, ontbreken van HD surround formats). Hopelijk is dit binnenkort allemaal verleden tijd.

fietser

Quote from: fietser on June 28, 2016, 12:25:03
Ik krijg bij Spmc geen DTS(hd) signaal over mijn surround. Mkv's met dd5.1 gaan prima. Mkv's met alleen DTS worden als stereo weergegeven. Heb volgens mij alle combi's in de systeem instellingen gehad. Android IEC/Raw passthrough etc. Als ik DTS(HD) selecteer stotterd het beeld (processor probleem?). Mijn receiver kan wel DTS(hd) aan. Iemand een tip? Gebruikte receiver is ingebouwd in mijn tv (Loewe).

Dank aan degene die meegedacht hebben. Het werkt IEC/RAW passthrough en de Shield moest natuurlijk ook in passthrough :headbanging:
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

OuWeRot

Quote from: holco on June 29, 2016, 21:42:57
Netflix ook nog geen HDR via de Shield, wel nog net bij Netflix de bandbreedte volledig open gegooid zonder resultaat.

https://www.netflix.com/HdToggle

Ik heb wel HDR met Netflix via de Sheild .
Moest hem wel rechtstreeks op de (HDMI 1) van mijn LG 65EG960V-ZD (build 602) aansluiten.
Via mijn yamaha RX-A3050 krijg ik het (nog) niet voor elkaar.
gr. van de ouwe

A3-D

Iemand hier met een E6 die ook een Nvidia Shield heeft aangesloten? Ik krijg af en toe een paars lijntje in beeld, als een soort flits. Op het internet kwam ik ook al dit probleem tegen bij andere merken (http://www.supportforum.philips.com/en/archive/index.php/t-19934.html) en ook op het Geforce/NVIDIA forum zag ik mensen hier melding van maken.

modde239


holco

Dat is toch de gebogen versie van mijn 950V, ik heb de laatste firmware eindigend op 90 vanuit de UK welke firmware heb jij?

Quote from: OuWeRot on June 30, 2016, 15:06:45
Ik heb wel HDR met Netflix via de Sheild .
Moest hem wel rechtstreeks op de (HDMI 1) van mijn LG 65EG960V-ZD (build 602) aansluiten.
Via mijn yamaha RX-A3050 krijg ik het (nog) niet voor elkaar.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

OuWeRot

Quote from: holco on June 30, 2016, 21:10:22
Dat is toch de gebogen versie van mijn 950V, ik heb de laatste firmware eindigend op 90 vanuit de UK welke firmware heb jij?

Die firmware heb ik er ook op zitten. De HDMI ingang die je voor de shield gebruik op deep color zetten dan moet hij het doen.
Met het aansluiten van de HDMI kabel wel alles eerst uitzetten.
Er zijn trouwens maar een paar films in HDR en de serie van Marco Polo, maar als je 4K HDR in het zoekvenster van netflix in tik zie je ze van zelf.
gr. van de ouwe

Gerbrand

#371
Hallo,

Sinds  een paar daagjes staat hier ook de Shield. Tot dusver  is het voor mij tot nde beste aanwinst in tijden.  :inlove:

Ik heb alleen nog een probleempje: ik zou graag 1080p24 gebruiken vanuit SPMC. Ik zie echter 1080p24 niet in de opties staan als ik de HDMI settings verander en er gebeurt ook niets als ik vanuit SPMC een 24p film selecteer. Ondersteunt de Shield uberhaupt 1080p24?

Edit: ik vond dit https://forums.geforce.com/default/topic/901911/shield-android-tv/auto-refresh-rate-switching-not-working/3/. Dit lijkt een bekend issue.,


Gerbrand

Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Kwabbernoot

Heb je in SPMC wel ingesteld dat hij de native refreshrate moet gebruiken?

In onderstaande foto staat de instelling welke je moet hebben (Adjust display refresh rate to match video). Deze moet je op Always zetten.



Groeten...

Gerbrand

Hallo,

Ik weet redelijk zeker dat ik dit aan heb staan (zal het vanavond nog even checken). Echter: volgens mij kan SPMC niet schakelen naar een resolutie die de Shield niet aanbiedt. Bij mij laat de Shield alleen maar 1080p60 zien en dat komt, als ik de informatie in de link moet geloven, door een HDMI probleem,

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

road rebel

In de link die je stuurt ligt het probleem aan de HDMI 2.0AVR ten gevolge van -zo lijkt het- een handshake probleem.
Heb je al eens geprobeerde de Shield rechtstreeks te verbinden zonder jouw emotiva ertussen?