Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Akosoft

Zal wel iets zijn van app wrc installeren en lid worden. Hoop alleen niet dat je een creditcard moet hebben om die zogenaamde gratis maanden te kunnen "cashen" zoals bij Gforce now... :)

A3-D

Quote from: holco on June 25, 2016, 13:03:42
Ben net terug van Coolblue, gratis WRC is niet over gesproken maar gaat dat niet gewoon online dan?

Nee, helaas niet. Zij moeten je een code geven en dat hebben ze verzuimd bij alle kopers.... Ik ben er specifiek mee aan de slag geweest met Coolblue en ze konden me de code nasturen via de mail. In de tussentijd had ik al een nieuwe bestelling geplaatst via NVIDIA zelf en daar kreeg ik de code wel. DHL komt net langs om het hele pakket te bezorgen. Wordt dus lekker "klussen" dit weekend! [emoji6]

holco

Net gebeld met Coolblue en volgens hun geven/hebben zij die code niet en moet dat met Nvidia zelf geregeld worden, hoe wat en waar geen idee.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

A3-D

#328
Quote from: holco on June 25, 2016, 13:44:23
Net gebeld met Coolblue en volgens hun geven/hebben zij die code niet en moet dat met Nvidia zelf geregeld worden, hoe wat en waar geen idee.

OMG, hier gaat het dus fout.... Ga maar bellen met Digital River, dan krijg je een nummer in Engeland waar je het kunt proberen. Die verwijzen je weer door naar de retailer. Geloof me, Coolblue moet ze leveren. Ik heb het ook al gemeld in het topic op Tweakers. Zelf heb ik gesproken met Joost van Coolblue. Hij heeft me gebeld met excuses en aangegeven dat ze het mij toe zouden sturen via de mail. Dit was echter niet meer nodig omdat ik al een nieuwe bestelling had geplaatst via NVIDIA zelf. Ik heb dus de Shield gisteren ook weer ingeleverd bij Coolblue.

borkaenjo@work

Vandaag ook de Shield binnen gekregen.
Na een hele dag klooien krijg ik er beeld en geluid uit.
Ik dacht echter dat ik ook blurays in mappen structuur zou kunnen afspelen.
Maar dat is me nog niet gelukt. Wel de ts stream, maar niet de volledige blu-ray.
Blu-ray iso pakt ie de ene wel, de andere niet. Inclusief menu.
Ik speel alles nu nog vanaf een externe harde schijf.
Verder zie ik bij iedereen mooie plaatjes waar ze op moeten klikken, waarna de film speelt.
Dat lukt me ook nog niet.
Alle hulp is welkom.

borkaenjo@work

Blu-ray in mappen structuur kan ook dmv de mpls file te selecteren.

katwax

Lijkt erop dat je Kodi niet gebruikt, voor de Shield ben je beter af met spmc een Kodi fork.
Daarna even de wiki van Kodi doornemen hoe je een en ander moet instellen om hem juist te laten scrapen en dan komen uw mooie screens :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

A3-D

Quote from: borkaenjo@work on June 27, 2016, 19:46:44
Verder zie ik bij iedereen mooie plaatjes waar ze op moeten klikken, waarna de film speelt.
Dat lukt me ook nog niet.
Alle hulp is welkom.

Misschien een nieuw topic openen in "problemen met hardware en/of software" en dan specifiek over Kodi (voorheen XBMC) en/of SPMC (fork van Kodi).

Het is in principe niet erg moeilijk, maar soms is het veel lezen. Door de ervaring van gebruikers hier op het forum heb je soms sneller het probleem opgelost en blijft dit topic vrij voor de NVIDIA Shield.

borkaenjo@work

Ik heb het ondertussen gevonden.
Er zit gelukkig een erg fijne handleiding bij de Shield (NOT).
Maar op het icoon van je harde schijf de ok knop inhouden brengt weer een nieuw menuutje.
Het is een hoop zoeken, maar het gaat vooruit.

fietser

Ik krijg bij Spmc geen DTS(hd) signaal over mijn surround. Mkv's met dd5.1 gaan prima. Mkv's met alleen DTS worden als stereo weergegeven. Heb volgens mij alle combi's in de systeem instellingen gehad. Android IEC/Raw passthrough etc. Als ik DTS(HD) selecteer stotterd het beeld (processor probleem?). Mijn receiver kan wel DTS(hd) aan. Iemand een tip? Gebruikte receiver is ingebouwd in mijn tv (Loewe).
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

A3-D

#335
Quote from: fietser on June 28, 2016, 12:25:03
Ik krijg bij Spmc geen DTS(hd) signaal over mijn surround. Mkv's met dd5.1 gaan prima. Mkv's met alleen DTS worden als stereo weergegeven. Heb volgens mij alle combi's in de systeem instellingen gehad. Android IEC/Raw passthrough etc. Als ik DTS(HD) selecteer stotterd het beeld (processor probleem?). Mijn receiver kan wel DTS(hd) aan. Iemand een tip? Gebruikte receiver is ingebouwd in mijn tv (Loewe).

Deze instellingen aanhouden en het werkt: https://github.com/koying/SPMC/wiki/Recommended-passthrough-audio-settings-for-SPMC,-NVIDIA-Shield-TV-and-AV-Receivers

Met name de laatste regel zorgde er bij mij voor dat het werkte. Ik had namelijk hetzelfde probleem als jij en had het niet bij de video instellingen gezocht.

Videos > Playback > sync playback to display should always be set to off when using passthrough audio.

fietser

Deze pagina had ik ook gevonden. Echter als ik alle audioformaten selecteer loopt de speler vast.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

borkaenjo@work

Is het mogelijk de shield op te laten starten in Kodi?

road rebel

#338
Goede vraag... De mijne start eigenlijk altijd op in Kodi maar gaat ook in slaapstand in Kodi.

borkaenjo@work

Quote from: road rebel on June 28, 2016, 16:32:32
Goede vraag... De mijne start eigenlijk altijd op in Kodi maar gaat ook in slaapstand in Kodi.

Dat wil ik bij mij ook, maar kan het nergens in de instellingen vinden.

A3-D

#340
Hij bedoeld waarschijnlijk dat hij hem dedicated met Kodi gebruikt. Ik laat hem ook gewoon aan staan met Kodi.

fietser

Quote from: A3-D on June 28, 2016, 12:41:56
Deze instellingen aanhouden en het werkt: https://github.com/koying/SPMC/wiki/Recommended-passthrough-audio-settings-for-SPMC,-NVIDIA-Shield-TV-and-AV-Receivers

Met name de laatste regel zorgde er bij mij voor dat het werkte. Ik had namelijk hetzelfde probleem als jij en had het niet bij de video instellingen gezocht.

Videos > Playback > sync playback to display should always be set to off when using passthrough audio.

Speler speelt nu wel goed maar nog steeds geen DTS(hd).
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

road rebel

#342
DTS-HD passthrough zal volgens mij sowieso niet mogelijk zijn in jouw Loewe, hoogstens de DTS 1,5Mbps core wat op zich al goed klinkt natuurlijk.

Er zijn 2 mogelijkheden (verbonden via HDMI maar dat is vanzelfsprekend)
>Ofwel decodeer je IN shield TV (SPMC), dan moet je DTS HD MA activeren in de SPMC/kodi instellingen, deze stuurt dan multichannel LPCM uit naar jouw TV (in de configuratie zoals jij in SPMC aangegeven hebt, dus 2.0, 5.1 enz).

>Ofwel activeer je passthrough (en laat je SPMC niet decoderen). Het signal wordt (+/-) onaangeroerd gepresenteerd aan jouw Loewe decoder.

Kan je geen screenshot posten van jouw SPMC instellingen?

Edit: itt. de instellingen in jouw link zou ik het aantal kanalen sowieso beperken:
Number of channels = 75.1

Check your AVR receiver's user manual to confirm that it supports each of the following audio codecs and enable them accordingly:

Dolby Digital (AC3) capable receiver = on
Dolby Digital Plus (E-AC) capable receiver = on off
DTS capable receiver = on
TrueHD capable receiver = on off
DTS-HD capable receiver = on off

Ik vraag me af of in jouw geval je niet beter de SHIELD laat decoderen en passthrough laat voor wat het is.
Tenzij je gelooft in audiofiele voodoo is decoderen altijd op dezelfde manier, het doet er dus niet toe waar het gebeurt.

fietser

#343
Screenshot is voor mij wat lastig te maken. Volgens het loewe boek ondersteund de receiver alle bestanden in SPMC behalve DDPlus. (Connect48 UHD). Als ik de afspeel instelling wijzig zoals hierboven eerder is aangegeven is het beeld goed maar wordt het geluid teruggeschroefd naar stereo. Ik kom er nu achter dat bij een geripte dvd 9 ik wel goed beeld en DTS heb. Probleem zit volgends mij dan ook in blu-ray bestanden met een DTS spoor. Misschien een processor probleem bij de Loewe? Of HDMI hand-shake?  Orginele blu-ray wordt via een andere HDMI poort wel goed afgespeeld.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

road rebel

Als het voor de blu-ray goed loopt dan moet het voor spmc ook wel lukken. Heb je al eens de shield aan dezelfde ingang als de blu-ray speler verbonden? (Kwestie van te weten of het aan de tv of aan de shield ligt). Overigens vreemd dat je enkel stereo krijgt. Ik heb wat je beschrijft nl al eerder gezien wanneer ik kodi in passthrough zet op een processor die DTS HD MA niet kan decoderen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Akosoft


A3-D

Quote from: Akosoft on June 29, 2016, 15:07:45
Update 3.2 is uit! :)

Nu aan het updaten, ik verwacht er veel van, met name om Plex Media Server te kunnen draaien.

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

StefaanD

Is er ergens een change-log te vinden van versie 3.2 ? Update 3.2 is uit! is niet bepaald veelzeggend  :smile:

Josh

What's New in 3.2?

Netflix in HDR
SHIELD is the first Smart TV box to support Netflix in HDR! Pair with an HDR TV and enjoy brighter highlights, more detail in dark scenes, and a wider color range. One hundred hours of HDR shows are coming this summer. Learn more here: https://shield.nvidia.com/support/nvidia-android-tv/faq#hdr

YouTube 4K 60FPS
Watch YouTube videos in 4K Ultra HD resolution at a smooth 60 frames per second—only on SHIELD.

VUDU in 4K
Catch up on the latest movies and binge-watch TV series. VUDU supports UltraViolet and Disney Movies Anywhere playback, as well as 4K and voice search.

Dolby Atmos
Enjoy a home theater experience with rich Dolby® Atmos surround sound pass-through in VUDU, MX Player, SPMC, and SHIELD's preinstalled Photos & Videos app.

Best Universal Search
Perform a natural language search for music, movies, TV shows or games and get results from over 60 apps including top new additions: Netflix, VUDU and Spotify.

Media Streaming – At Home and On the Go
With PLEX Media Server now built-in, you can stream your personal media collection from SHIELD to mobile devices, even outside the home. Accelerate your media (even from a NAS) with SHIELD's HD transcode. Learn more here: https://shield.nvidia.com/support/nvidia-android-tv/faq#plex

More Top Apps Streaming to Your TV
If you're a sports fan you can now stream all WatchESPN has to offer. Music lovers now have access to Spotify. For news junkies, CNNGo, NPR and ABC News are on the way. Family-friendly programming will get a major boost with WATCH ABC, Freeform, Disney Channel, Disney Jr. and Disney XD, and Nick. Viacom also brings popular shows with MTV and Comedy Central.

Automatically Turn your TV Off
Rounding out our HDMI CEC support, SHIELD now automatically turns off your TV when SHIELD sleeps. Enable in Settings > HDMI > HDMI-CEC preferences.

Share SHIELD Folders with a PC
Access SHIELD folders from a network PC or Mac and enjoy drag-and-drop file sharing. Enable in Settings > Storage & reset > Access SHIELD folders on PC.

Mount Network Storage
Mount a network attached storage device (NAS) to SHIELD to access your complete media collection. Stream this media to mobile devices using the Plex app and SHIELD's HD hardware transcode. Set up in Settings > Storage & reset > Network storage.

Improved Picture Quality
Enable YCbCr 4:4:4 color space for improved video quality on supported TVs. Go to Settings > HDMI > Color space.

We would love to hear from you. You may use the SHIELD Feedback Form to let us know which features you would love to see, which features aren't working well or if you would simply wish to leave general feedback:

http://surveys.nvidia.com/index.jsp?pi=be9a69099880aa79ccda4c61acc3fe29

Dat zijn grote stappen  ::)
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50