Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jasjenl

Quote from: Akosoft on June 15, 2016, 15:57:03
Gewoon een belachelijk goede aanbieding. Shield met game controller en ab. Elke cent waard deze aanbieding! :)
Blijkbaar is dit gewoon een 'standaard' aanbieding, want op de site van Nvidia zelf is ie ook te vinden: https://shield.nvidia.nl/store/android-tv
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Maro

Ik heb hem ook maar eens besteld, kijken of hij mijn jaren lange relatie met dune players kan eindigen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff

Heb m destijds via DL hier heen laten komen. Heb de Dune DUO er voor weg gedaan, heb m nog geen microseconde gemist.

Maro

Quote from: Nooff on June 15, 2016, 18:16:55
Heb m destijds via DL hier heen laten komen. Heb de Dune DUO er voor weg gedaan, heb m nog geen microseconde gemist.

Vind de game optie's wel aardig, zie ik mijn zoon ook nog eens tenminste.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

papaleo

Quote from: Maro on June 15, 2016, 17:37:34
Ik heb hem ook maar eens besteld, kijken of hij mijn jaren lange relatie met dune players kan eindigen.

Ik heb ook altijd met Dune en Zappiti spelers gespeeld,ik kan je deze Shield dan ook van harte aanbevelen het is een volwassen mediaspeler met de nog nodige potentie van bijvoorbeeld HDR weergave...
Heb sinds kort naast deze Shield een Himedia Q10 Pro spelen,maar die gaat deze week al weer retour,deze zou de Shield helemaal weg spelen (werd er hier op het forum verkondigd) NIET dus!!
Buiten dat de q10 in mijn keten voor de nodige problemen en conflicten zorgt,is ook de PQ niet beter dan de Shield...,oke de q10 speelt nu dan al wel HDR af,dat is dan ook het enige waar de q10 op dit moment beter in is,maar dat zal niet lang meer gaan duren,want dit is al aangekondigt in de volgende firmware update van Nvidia.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Maro

Kan deze Shield ook DD, DTS MA ed omzetten naar multichannel PCM. Anders heb ik er niks aan. Beetje laat dat ik me dit afvraag trouwens.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

road rebel

#231
Quote from: Akosoft on June 15, 2016, 15:57:03
Gewoon een belachelijk goede aanbieding. Shield met game controller en ab. Elke cent waard deze aanbieding! :)

Eerder de "standaardpromotie".
Dit was een belachelijk goede aanbieding:



Maar zelfs zonder aanbieding is de Shield TV de moeite waard!

Quote from: Maro on June 15, 2016, 21:22:12
Kan deze Shield ook DD, DTS MA ed omzetten naar multichannel PCM. Anders heb ik er niks aan. Beetje laat dat ik me dit afvraag trouwens.

Kodi/SPMC kan op de shield DTS MA decoderen en doorsturen als PCM inderdaad.
Het probleem was tot voor kort decoderen van DD true HD en een echte passthrough (van DD true HD +atmos) maar dat zou nu ook weer opgelost moeten zijn.

Akosoft

Met of zonder aanbieding. Who cares, de Shield is gewoon een erg mooie complete speler en aanrader.  ::)

AlphaMale

Ben zojuist ook overstag gegaan tvv de Mede8er, inderdaad met extra-gratis remote. Puur voor media streaming overigens, een echte gamer ben ik niet (en daarvoor heb ik nog een PS3). Met een schuin oog naar HiMedia gekeken, maar nooit overtuigd geweest. Matige reviews ook.
Nog nul-komma-nul verstand van Kodi, Plex of soortgelijken, dus de media libraries migreren wordt waarschijnlijk nog een uitdaging.

Ik lees wisselende berichten, dus voor de Shield eigenaren een vraag: speelt de Shield de FLAC files gapless?
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

road rebel

Ik heb ondertussen ok Stievie Free en Proximus TV draaien in SPMC op de shield, dus nu ook OTT live TV! Maar controller is nodig om te kunnen besturen. (moet nog kijken hoe ik dat kan oplossen met een universele afstandsbediening.

Rob_Dingen

Weten jullie het verschil tussen de gewonen en de pro uitvoering?



papaleo

#236
Quote from: Rob_Dingen on June 16, 2016, 17:00:19
Weten jullie het verschil tussen de gewonen en de pro uitvoering?

Hoi Rob,

De 'gewone' heeft 16gb

Ik heb de Pro,daar zit 500gb hdd in.

Of ik het überhaupt ga gebruiken...,weet ik niet?!
Maar heb dit ook met auto's,liever een 3.0L dan een 1.6L,als je het eens n keer wil gebruiken heb je het in iedergeval onder je gaspedaal zitten.... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Maro

Heb hem draaien en alles werkt super...behalve DD geluid bij Netflix. Nog even rondneuzen dus. Bij instellingen kun je maar bar weinig instellen. Zijn er ook tips over hoe je je films moet zetten op de Nas om ze in Kodi te zien. Ik heb een map met nieuwe films maar na de scan zie ik maar een paar films opduiken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

pameijer

Quote from: Maro on June 16, 2016, 18:51:07
Heb hem draaien en alles werkt super...behalve DD geluid bij Netflix. Nog even rondneuzen dus. Bij instellingen kun je maar bar weinig instellen. Zijn er ook tips over hoe je je films moet zetten op de Nas om ze in Kodi te zien. Ik heb een map met nieuwe films maar na de scan zie ik maar een paar films opduiken.
Kun je een screenshotje posten van je mappenstructuur met films op je NAS? Voor Kodi scrapers is alles afhankelijk van naamgeving van je mappen, die moet overeenkomen met de database die de scraper die je gebruikt, bv. IMDB of themoviedb.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Maro

Quote from: pameijer on June 16, 2016, 19:51:29
Kun je een screenshotje posten van je mappenstructuur met films op je NAS? Voor Kodi scrapers is alles afhankelijk van naamgeving van je mappen, die moet overeenkomen met de database die de scraper die je gebruikt, bv. IMDB of themoviedb.

Denk datdaar het probleem zit. Het zijn allemaal van die vage download namen. Zal er eens voor gaan zitten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kwabbernoot

Dat maakt bij mij niets uit. Als de titel té ver van het origineel is kan hij hooguit een verkeerde film eraan hangen. Ik pleur alle films zonder de titel op te schonen in een map op mijn qnap nas en kodi doet de rest.

Groeten. ..

Maro

Bij mij werkt dat niet iig. Erger vind ik dat Netflix geen DD 5.1 doorgeeft. Ook las ik over de Ziggo Horizon app maar ook die kan ik niet vinden. Dat waren nou net de twee hoofredenen van aanschaf. Voorlopig gaan de Dune + Apple TV nog niet de deur uit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

road rebel

Voor Kodi/ SPMC: je moet jouw bibliotheek eerst goed instellen in kodi (dus aan kodi vertellen waar hij moet zoeken). Idealiter heb je een map "movies", dan een map voor elke film. Elke film heeft dan de titel van de film in de naam en eventueel jaartal.
MAAR dat hoeft niet, ook afwijkend werkt! Ik kom hier op terug.


Voor Netflix: https://help.netflix.com/nl/node/25889


Voor Ziggo: Ziggo heeft geen app voor "android TV". Je moet eerst een "sideloader" app installeren,dit is een app die mogelijk maakt om gewone android apps te installeren.

Akosoft

Het is eigenlijk heel simpel.

Gebruik een structuur als deze bijvoorbeeld: Films/Film A/bestand film A

Als je de MAP en het bestand van de film exact dezelfde naam geeft zal kodi 99% direct de juiste info eraan koppelen.

Als je een link maakt met de verkenner naar Films en dan op films laat zoeken kun je aangeven dat kodi ook in de onderliggende map
moet kijken. 

Geef je de map film A een naam als Filmtitel bd25, zal kodi zich in bd25 verslikken. Je zult dan gewoon een map zien na het scannen
maar geen afbeelding. Erg is dit niet. Je kunt dan door op x te druk, filminfo te selecteren gewoon handmatig bd25
weghalen zodat alsnog de juiste info gekoppeld wordt...

katwax

Indien je je niet wil bezig houden de juist naam te geven aan mappen en/of bestanden kan je altijd een nfo file erbij zetten met daarin de link naar bv imdb of de naam van de film. De scraper leest dit bestand en trekt zich dan niets aan van naam van de map ofzo.
Deze file is vaak reeds aanwezig bij de download :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

road rebel

Ahzo! Handig om te weten, ik verwijderde telkens dat info bestandje  :baaa:

Raymond187

Hopelijk niet vanwege de ruimte die het in beslag neemt :D

Quote from: road rebel on June 17, 2016, 10:54:08
Ahzo! Handig om te weten, ik verwijderde telkens dat info bestandje  :baaa:

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Akosoft

Handig! wist ik ook niet. Bedankt!.  O0 Maar desondanks vind ik dat je altijd beter een nette en duidelijke mapstructuur kunt maken aangezien dat nfo bestandje lang niet altijd bij een dl staat is mijn ervaring. :)

Quote from: katwax on June 17, 2016, 10:13:26
Indien je je niet wil bezig houden de juist naam te geven aan mappen en/of bestanden kan je altijd een nfo file erbij zetten met daarin de link naar bv imdb of de naam van de film. De scraper leest dit bestand en trekt zich dan niets aan van naam van de map ofzo.
Deze file is vaak reeds aanwezig bij de download :)

katwax

Quote from: Akosoft on June 17, 2016, 11:20:18
Handig! wist ik ook niet. Bedankt!.  O0 Maar desondanks vind ik dat je altijd beter een nette en duidelijke mapstructuur kunt maken aangezien dat nfo bestandje lang niet altijd bij een dl staat is mijn ervaring. :)
In sommige gevallen willen mensen nogal is een afwijkende structuur gebruiken die niet past in de "regels" voor de crawler en dan is die nfo file een zeer goede oplossing.
Zelf gebruik ik ook mappen aangezien ik het uitpakken heb geautomatiseerd en dit script gaat de map + file renamen

Maar vroeger gebruikte ik vaak de nfo file aangezien sommige downloads gebruik maken van afkortingen welke crawler niet kan vinden en aangezien het er vaak bij zit moet je zelf niets doen buiten het bij in de map zetten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543