Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn76

Net nog even verder getest, maar vind mijn beeld eigenlijk wel prima... Kan zijn dat t aan de donkere kant is, maar valt eigenlijk niet echt op. DD plus audio en DTS HD gingen ook allemaal iitstekend

zoldar

Kodi is qua kleur goed maar loopt niet smooth in 4k pans in THE martian. Beste optie lijkt nu smpc met correctie van brightness.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

zoldar

Gisteren the martian gezien in uhd. Ik zal nooit weten of dit een echte uhd rip was maar hieronder een stel journalisten die ongeveer tot gelijke observaties komen.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/4k-vs-201604104279.htm

Ik heb dus de backlight en contract levels tot bijna max moeten pompen om nog wat te kunnen zien in donkere scenes. Het resultaat is wel een plaatje met veel pop. Zoals de heren hierboven beschrijven pomp de hdr setting in tv's je contrast en baklight automatisch op naar max (!).

Mischien niet zo vreemd dan dat ik dat met hand moet doen op mijn non hdr pflips  :sleep:
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

M

#178

Nvidia Shield gets HDR support for video/games, Android N coming later

Read more at http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1463651556#58T3dVxHXBzhfXzo.99

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

#180
Quote from: Mayko on May 19, 2016, 13:54:34
Nvidia Shield gets HDR support for video/games, Android N coming later

Read more at http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1463651556#58T3dVxHXBzhfXzo.99
:pompom:

Net gecheckt,maar Online staat die nog niet...,maar ff afwachten.

Ben benieuwd hoe deze Shield zich weerhoud tov de Q10Pro,heb deze Q10 in preorder staan
Ik kan ze tzt site by site vergelijken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#181
Nog even geduld voor de OTA 😁
En (nog) als enige streaming MP die Netflix HDR kan weergeven  8) welliswaar beperkt tot HDR10 versie van Netflix,dus (nog) geen DV.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kwabbernoot

A major new feature?  :blink: Ik ben benieuwd. Iemand enig idee of wensen?

Groeten...

papaleo

Quote from: Kwabbernoot on May 19, 2016, 18:39:37
A major new feature?  :blink: Ik ben benieuwd. Iemand enig idee of wensen?

Groeten...

Ook staan er (binnenkort) een aantal nieuwe apps aan de deur te kloppen van de Shield:


-Spotify
-Deezer
-Watch ESPN
-Watch ABC
-Disney Junior
-Disney Channel
-CNN Go
-Nick
-MTV
-Comedy Central
-Freeform
-NPR news
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#184
Ik ben niet zo van de Games,maar wil dit wel eens zien/proberen😎
https://shield.nvidia.com/blog/hdr-gamestream-and-hdr-netflix

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Nooff

Ik zou graag zien dat Netflix 24p gefixt wordt. Echt bijzonder irritant dat ze dat maar niet voor elkaar krijgen. Waarom niet gewoon auto framerate, dat moet toch niet zo moeilijk zijn.

pameijer

De nieuwe Spotify app maakt van de Shield een perfecte Spotify Connect client. Dit maakt mij wel heel blij, zat ik al een tijd op te wachten.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

skank1

Quote from: Kwabbernoot on May 19, 2016, 18:39:37
A major new feature?  :blink: Ik ben benieuwd. Iemand enig idee of wensen?

Groeten...

3d support
Wordt wijd op  gehoopt en gevraagd
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: papaleo on May 19, 2016, 17:43:02
:pompom:

Net gecheckt,maar Online staat die nog niet...,maar ff afwachten.

Ben benieuwd hoe deze Shield zich weerhoud tov de Q10Pro,heb deze Q10 in preorder staan
Ik kan ze tzt site by site vergelijken.

Er is reeds een vergelijking met de q10pro
(heb je die nog steeds niet? :p)
Voorlopig is de q10 de grote winnaar tov shield
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Akosoft

Pff, jij kunt wel erg overdrijven zeg. Welke verschillen en wat dan?

skank1

Quote from: Akosoft on May 20, 2016, 10:35:39
Pff, jij kunt wel erg overdrijven zeg. Welke verschillen en wat dan?

Hoezo overdrijven?
Het zijn feiten...
Als je de verschillen wilt zien, lees je de vergelijking maar.
Ik ga ze niet nogmaals herhalen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kwabbernoot

Een linkje plaatsen zou dan wel handig zijn.

Groeten...

dennism

#192
Quote from: skank1 on May 20, 2016, 09:22:06
Er is reeds een vergelijking met de q10pro
(heb je die nog steeds niet? :p)
Voorlopig is de q10 de grote winnaar tov shield

Grote winnaar valt wel erg mee, de Q10 heeft een paar kleine voordelen, waarvan er nu een deels wordt weggenomen, en ander voordeel een niche is die langzaam maar zeker aan het verdwijnen is omdat 3D support vanuit de grote fabrikanten aan het verdwijnen is en voor een overgroot deel van de gebruikers totaal niet belangrijk gevonden wordt (vind je dit wel belangrijk kan dit uiteraard een zwaarwegend punt zijn, maar dat zal enkel voor een grote minderheid van de gebruikers gelden)

Neemt niet weg dat de Q10 Pro nog steeds iets meer feature compleet is, maar ik zelf zou het eerder op een nipte voorsprong houden, dan op een grote overwinning, zeker wanneer je ook gebruik van de mogelijkheden die de Shield heeft met bijv Gaming naast het Mediaspeler gedeelte (is trouwens ook een niche functie, maar wel erg leuk om mee te spelen). Hoe doen eigenlijk apps als Spotify en Netflix het op de Q10 Pro, dit zie ik in de vergelijking bijv. niet terugkomen, maar zal voor veel gebruikers belangrijker zijn dan bijv. 3D.

skank1

Quote from: dennism on May 20, 2016, 11:25:20
Grote winnaar valt wel erg mee, de Q10 heeft een paar kleine voordelen, waarvan er nu een deels wordt weggenomen, en ander voordeel een niche is die langzaam maar zeker aan het verdwijnen is omdat 3D support vanuit de grote fabrikanten aan het verdwijnen is en voor een overgroot deel van de gebruikers totaal niet belangrijk gevonden wordt (vind je dit wel belangrijk kan dit uiteraard een zwaarwegend punt zijn, maar dat zal enkel voor een grote minderheid van de gebruikers gelden)

Neemt niet weg dat de Q10 Pro nog steeds iets meer feature compleet is, maar ik zelf zou het eerder op een nipte voorsprong houden, dan op een grote overwinning, zeker wanneer je ook gebruik van de mogelijkheden die de Shield heeft met bijv Gaming naast het Mediaspeler gedeelte (is trouwens ook een niche functie, maar wel erg leuk om mee te spelen). Hoe doen eigenlijk apps als Spotify en Netflix het op de Q10 Pro, dit zie ik in de vergelijking bijv. niet terugkomen, maar zal voor veel gebruikers belangrijker zijn dan bijv. 3D.

Dat van die apps staat wel in de vergelijking.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennism

#195
Quote from: skank1 on May 20, 2016, 11:28:40
Dat van die apps staat wel in de vergelijking.

Misschien dat ik het mis, maar ik zie enkel nu enkel inderdaad een voetnootje bij de Intel Nuc over de apps (eerder overheen gelezen), maar bijv niet bij de Shield dat deze gewoon Netflix HD en 4K ondersteuning heeft, wat sommige Andriod Players niet hebben of ik moet ergens volledig iets missen. Over bijv. Spotify lees ik ook niets tenzij ik echt ergens volledig overheen lees (ik bedoel dan in het spreadsheet in post 1, ervanuitgaande dat dit spreadsheet up-to-date gehouden wordt, lees ik niet iedere keer dat hele topic). 

skank1

Quote from: dennism on May 20, 2016, 12:01:29
Misschien dat ik het mis, maar ik zie enkel nu enkel inderdaad een voetnootje bij de Intel Nuc over de apps (eerder overheen gelezen), maar bijv niet bij de Shield dat deze gewoon Netflix HD en 4K ondersteuning heeft, wat sommige Andriod Players niet hebben of ik moet ergens volledig iets missen. Over bijv. Spotify lees ik ook niets tenzij ik echt ergens volledig overheen lees (ik bedoel dan in het spreadsheet in post 1, ervanuitgaande dat dit spreadsheet up-to-date gehouden wordt, lees ik niet iedere keer dat hele topic).

Ik kan toch moeilijk over elke app iets zeggen.
Indien de speler de interne speler gebruikt , gaan de addons, indien externe speler of wrapper, heb je addons die niet gaan.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dennism

Quote from: skank1 on May 20, 2016, 13:30:38
Ik kan toch moeilijk over elke app iets zeggen.
Indien de speler de interne speler gebruikt , gaan de addons, indien externe speler of wrapper, heb je addons die niet gaan.


Dat je niet over elke app iets kan zeggen, zeker, maar bijv. Netflix en Spotify zijn momenteel voor veel kopers van dit soort apparatuur erg belangrijk, ondersteuning voor HD / 4K Netflix zie ik in ieder geval als veel groter selling point dan bijv 3D weergave, omdat er veel meer vraag naar is vanuit de markt. Als dan bijv. de Q10 Pro zich niet zal laten certificeren voor Netflix en gelocked blijft op 480P voor bijv. Netflix is dat wel als een mogelijk zwaarwegend minpunt dat naar mijn mening in een vergelijking als deze zeker per speler benoemd zou moeten worden en niet in de voetnoot van een volledig andere speler.

Ik zie zou trouwens niet wat dit met Kodi addons c.q. de Wrapper te maken heeft.

skank1

Quote from: dennism on May 20, 2016, 19:14:04

Dat je niet over elke app iets kan zeggen, zeker, maar bijv. Netflix en Spotify zijn momenteel voor veel kopers van dit soort apparatuur erg belangrijk, ondersteuning voor HD / 4K Netflix zie ik in ieder geval als veel groter selling point dan bijv 3D weergave, omdat er veel meer vraag naar is vanuit de markt. Als dan bijv. de Q10 Pro zich niet zal laten certificeren voor Netflix en gelocked blijft op 480P voor bijv. Netflix is dat wel als een mogelijk zwaarwegend minpunt dat naar mijn mening in een vergelijking als deze zeker per speler benoemd zou moeten worden en niet in de voetnoot van een volledig andere speler.

Ik zie zou trouwens niet wat dit met Kodi addons c.q. de Wrapper te maken heeft.

Voor de ene wel, de andere niet.

Video addons met betrekking tijdens afspelen heeft veel te maken met de wrapper waar je die functionaliteit niet hebt, om 1 vb te geven, de wrapper ondersteund geen downloaden v subtitles
Maar ik ga offtopic
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Gerbrand

Hij staat nu inclusief AB bij amazon.fr voor 199 euro:
https://www.amazon.fr/NVIDIA-manette-Controller-incluse-Télécommande/dp/B015R3S1GE/

Echter: er staat ook bij dat niet aan Nederland geleverd kan worden.

Ik heb er voor de gein maar eens een in de winkelmand gegooid en kreeg niet meteen een melding dat dit niet ging. Iemand ervaring met bestellen in Frankrijk?

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900