Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Driven2Shine

Ik vraag mij af of het voor ons een zinvolle upgrade zou zijn.
We hebben nu een Dune MAX staan (niet meer gebruikt) en een Minix X8-H Plus puur voor streamen vanaf de NAS en voor netflix.

Gamen zou kunnen op de minix maar alleen wat simpele Android games.
Wat mij met name interessant klinkt is Netflix in HD + de optie om te gamen met controllers.

Robert T

Heb idd een probleem met audio/video sync.. heb ik met de Dune niet en beide zitten ze op m'n marantz AV.

Verder ben ik er inmiddels achter dat Kodi instellen op auto refreshrate niet helpt. ik moet echt de shield zelf op 24P zetten anders hapert het beeld met alles wat ik in Kodi doe. Erg irritant.

Beeldkwaliteit vergeleken met de Dune vind ik nog steeds matig.


Quote from: Kwabbernoot on April 10, 2016, 15:21:18
Heb je bij settings - video - playback: adjust display refresh rate wel op always staan? Daar werd het bij mij een stuk rustiger van.

Daarnaast gebruik ik tegenwoordig SPMC,  een aftakking van Kodi speciaal voor de Nvidia Shield tv. Die bevalt mij beter. Zeker met lip-sync waar Kodi bij mij nog wel eens moeite mee had.

Groeten...
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Kwabbernoot

Quote from: Robert T on April 11, 2016, 08:09:39
Verder ben ik er inmiddels achter dat Kodi instellen op auto refreshrate niet helpt. ik moet echt de shield zelf op 24P zetten anders hapert het beeld met alles wat ik in Kodi doe. Erg irritant.

Beeldkwaliteit vergeleken met de Dune vind ik nog steeds matig.

Merkwaardig. Ik heb ondertussen, vanwege doorslaand succes, twee van die Shield TV's en beide doen ze het perfect en is het beeld ook gewoon erg goed. Maar goed, ik heb geen Dune ernaast om te vergelijken.

Groeten...

Nooff

Ik heb mijn Dune Duo weg gedaan voor een Shield. Nog geen seconde spijt, de Shield vind ik echt veruit de betere van de twee. Het enige wat mij nog stoort is de haperingen in Netflix sinds de 3.0 update. Ik hoop dan ook dat ze die snel fixen.

Maro

Is deze Nvidia ook gewoon met een logitech AB te bedienen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

papaleo

Bij mij ook geen problemen met de Shield,heb er de Dune HD base en een Minix Neo X8-H voor weggedaan.
Heb ook nog een Oppo103 staan en ik zie geen verschil in beeld kwaliteit tussen de de Shield en de Oppo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robert T

Hm. ik zal nog wel eens verder gaan spelen met de settings de komende dagen als ik dit zo hoor. Ze staan letterlijk en figuurlijk naast elkaar en zelfs m'n vriendin heeft commentaar op het beeld van de shield. Zowel minder vloeiend als flets met de shield tov de dune.

Qua features wel een ideaal apparaat maar ik ben er een beetje huiverig voor om m'n dune ervoor weg te doen i.e.g.

To be continued.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

maxtrash

klinkt een beetje alsof de tv op rgb-full staat en de nvidia shield op rgb limited. Misschien kun je daar wat mee experimenteren

Raphie

Maar, kan de shield nu wél of niet MKV direct van een NAS afspelen via SMB? Dus zonder transcoding?
JBL PRX Power!

road rebel

#134
Quote from: RobertT
Beeldkwaliteit vergeleken met de Dune vind ik nog steeds matig.

Gebruik je wel dezelfde HDMI ingang?

Quote
- Om plex te kunnen gebruiken heb je plex media server nodig op je NAS/server - niet handig - waarom niet gewoon vanaf shares direct
Plex is een aftakking van XBMC en is reeds enkele jaren overgestapt naar server/ client principe. Als je graag direct af speelt kies je beter XBMC/ KODI (bij een shield is SPMC tegenwoordig de beste versie).

Quote
- Plex media server transcode alles automatisch - kost aardig wat CPU van de server als ik het zo gauw even zie.

De Plex client op shield is niets anders dan de gewone plex client voor android. Maw ze benutten de kracht van de shield niet en je moet veel transcoden. Je laat Plex APP op shield om die reden beter links liggen. Een alternatief zou zijn: installeer SPMC op de shield, de Amber skin en PlexBMC add-on en het lijkt op plex maar beter geschikt voor hield.

Quote from: RaphieMaar, kan de shield nu wél of niet MKV direct van een NAS afspelen via SMB? Dus zonder transcoding?
ja

Quote from: MaroIs deze Nvidia ook gewoon met een logitech AB te bedienen?
ja (ingeven als gameconsole of stb, NVIDIA shield TV)

Martijn76

Iemand toevallig nog ergens leuke aanbieding of powerbuy voor dit apparaat gezien? Twijfelde eigenlijk tussen appletv of deze shield en heb de knoop doorgehakt ;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Robert T

OK, even weg geweest een paar dagen maar gisteren weer gespeeld en het begint te wennen. Beeldkwaliteit is nog steeds puzzelen, ben er nog altijd niet kapot van eerlijk gezegd. Zal m'n puzzelwerk even posten later dit weekend!

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

pameijer

Quote from: Martijn76 on April 16, 2016, 12:27:09
Iemand toevallig nog ergens leuke aanbieding of powerbuy voor dit apparaat gezien? Twijfelde eigenlijk tussen appletv of deze shield en heb de knoop doorgehakt ;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik doe in ieder geval mee dan. Ik weiger €50 voor de remote te betalen dus check 2x per week of er een actie à la Amazon.de is die de remote gewoon gratis meelevert.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Martijn76

Quote from: pameijer on April 16, 2016, 14:10:04
Ik doe in ieder geval mee dan. Ik weiger €50 voor de remote te betalen dus check 2x per week of er een actie à la Amazon.de is die de remote gewoon gratis meelevert.
Bij mij zal hij via de Harmony gaan... Maar paar tientjes besparen mag wel; ga evt. voor 2 stuks als de prijs interessant is.

Maro

Wat zal de korting zijn op een ding van amper €200?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robert T

Kleine update, even een uurtje zitten spelen.

SPMC werkt idd beter dan standaard Kodi software. Met SPMC heb ik geen lipsync issues. Het beeld lijkt iets beter eruit te zien maar ik moet nog steeds de shield op 24P zetten, anders is het beeld gewoon echt niet vloeiend.

Shield op 60P met SPMC op auto detect (match materiaal refreshrate) is drama
Shield op 59.9xx met SPMC op auto detect is nog steeds niet lekker maar iets beter
Shield op 23.9xx is perfect vloeiend beeld op SPMC

Beeldkwaliteit is perfect nu, niet meer flets (snap ik niet maar klaag er niet over)

Audio pass through werkt ook maar geen HD audio. Klopt dat???

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

pameijer

Quote from: Maro on April 16, 2016, 15:34:43
Wat zal de korting zijn op een ding van amper €200?
Hopelijk €59,99 de prijs van de remote.

Ik heb vlakbij mijn huis een Coolblue vestiging. Als er 5 mensen zijn die de huidige aanbieding (1 extra controller) aan willen passen naar 1 extra remote (dus de remote ipv de controller) heb ik wellicht een mooie kans om dat ook voor elkaar te krijgen. Dus dan heb je de Shield + controller + remote voor €200. Interesse? Laat het hieronder weten!

Geïnteresseerden:
1. pameijer
2.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

marz01

Quote from: Martijn76 on April 16, 2016, 12:27:09
Iemand toevallig nog ergens leuke aanbieding of powerbuy voor dit apparaat gezien? Twijfelde eigenlijk tussen appletv of deze shield en heb de knoop doorgehakt ;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
https://www.amazon.fr/dp/B01DAN6HMS/
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Martijn76


Rivak

Quote from: pameijer on April 16, 2016, 20:26:17
Hopelijk €59,99 de prijs van de remote.

Ik heb vlakbij mijn huis een Coolblue vestiging. Als er 5 mensen zijn die de huidige aanbieding (1 extra controller) aan willen passen naar 1 extra remote (dus de remote ipv de controller) heb ik wellicht een mooie kans om dat ook voor elkaar te krijgen. Dus dan heb je de Shield + controller + remote voor €200. Interesse? Laat het hieronder weten!

Geïnteresseerden:
1. pameijer
2.

Zet mij maar op nr 2

Kwabbernoot

Quote from: Robert T on April 16, 2016, 19:26:07
Kleine update, even een uurtje zitten spelen.

SPMC werkt idd beter dan standaard Kodi software. Met SPMC heb ik geen lipsync issues. Het beeld lijkt iets beter eruit te zien maar ik moet nog steeds de shield op 24P zetten, anders is het beeld gewoon echt niet vloeiend.

Shield op 60P met SPMC op auto detect (match materiaal refreshrate) is drama
Shield op 59.9xx met SPMC op auto detect is nog steeds niet lekker maar iets beter
Shield op 23.9xx is perfect vloeiend beeld op SPMC

Beeldkwaliteit is perfect nu, niet meer flets (snap ik niet maar klaag er niet over)

Audio pass through werkt ook maar geen HD audio. Klopt dat???
Bij films bedoel je? In dat geval: nee. HD audio werkt prima bij mij.

Groeten...

papaleo

Hier ook geen problemen met HD audio,zoals Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robert T

HD audio werkt hier inmiddels ook in SPMC. Moest het op 2 plekken instellen (in zelfde menu)

Alles werkt nu perfect, zelfs de harmony remote doet het zonder problemen. Heb i.e.g. geen klachten meer. Komende week even aankijken hoe stabiel het blijft werken maar dikke kans dat de Dune zo te koop gaat. :)

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Martijn76

Quote from: Robert T on April 17, 2016, 18:32:46
HD audio werkt hier inmiddels ook in SPMC. Moest het op 2 plekken instellen (in zelfde menu)

Alles werkt nu perfect, zelfs de harmony remote doet het zonder problemen. Heb i.e.g. geen klachten meer. Komende week even aankijken hoe stabiel het blijft werken maar dikke kans dat de Dune zo te koop gaat. :)
Mijn Dunes zijn vh weekend afgehaald, de shield komt morgen binnen voor de huiskamer... Voor op de slaapkamer een zidoo x6 pro.

Perikelen met Emby lijken ook onder controle, dus gaan!

skank1

Shield is niet de 4k speler van het moment, dat is himedia q10 pro of q5 pro wel!
Full 4k60fps, hdr, hdmi 2 , dolby vision alles erop en eraan. Daar kan shield nooit aan!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii