Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjan1978

Quote from: Kwabbernoot on February 24, 2016, 13:00:55
Hmm, ik zou als eerste ES file explorer installeren. Daar zit al een browser bij in gebouwd. Dat scheelt dan weer ruimte als je maar 16GB ter beschikking hebt.

De Horizon Go werkt bij mij niet perfect. Het kiesscherm staat in portret waardoor het wel klein en lastig leesbaar wordt en met de AB is het nagenoeg niet te bedienen. Dus je hebt dan al wel echt een touchpad of muis nodig. Maar inderdaad, TV kijken gaat daarna prima alhoewel geen full HD lijkt mij.

Groeten...

Staat hier ook in portret, en is  leesbaar vannaf de bank
Voor de rest gebruik ik ook een logitech k400 toetsenboard
Werkt inderdaad veel makkelijker
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

jasjenl

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Josh

Mijn antwoord voor nu zou zijn JA, op de Subject vraag.

Ik heb sinds een week een Nvidia Shield TV en ben daar zeer tevreden over tot nu toe. Kodi 16 vliegt / HDMI 2.0 / Stil / 3x Games als je wil vanuit de cloud, vanaf je PC streamen, en de bestaande Google games / Gigabit ethernet / Google apps (beperkte store nog nu) / Netflix 4K / HBO / Voice control in bv Youtube werkt top.

M'n Dune en AppleTV 3 staan dan ook te koop ;o)

Hier eventjes de specs voor het gemak:

PROCESSOR   NVIDIA® Tegra® X1 processor with a 256-core GPU and 3 GB RAM
VIDEO FEATURES   4K Ultra HD ready
4K playback at 60 FPS (VP9, H265, H264)
4K capture at 30 FPS (H264, H265)
Supports: MPEG-2/ MPEG-4/ Xvid/ DivX/ WMV9/ ASF/ AVI/ MKV/ MOV/ M2TS/ MPEG-TS/ H.263/ H.264/ H.265/ VC-1/ VP8/ VP9
AUDIO   7.1 and 5.1 surround sound pass through over HDMI
High-resolution audio playback up to 24-bit/192 kHz over HDMI and USB
High-resolution audio up-sample to 24-bit/192 kHz over USB
Supports: AAC, AAC+, eAAC+, MP3, WAVE, AMR, OGG Vorbis, FLAC, PCM, WMA, WMA-Pro, WMA-Lossless, DD+/DTS (pass-through), DTS-HD MA (pass-through), Dolby TrueHD (pass-through)
STORAGE   16 GB and 500 GB (Note: portion of storage occupied by system software) Expandable with microSD card or USB drive.
WIRELESS   802.11ac 2x2 MIMO 2.4 GHz and 5 GHz Wi-Fi
Bluetooth 4.1/BLE
INTERFACES   Gigabit Ethernet
HDMI 2.0
Two USB 3.0 (Type A)
Micro-USB 2.0
MicroSD slot
IR receiver (compatible with Logitech Harmony)
WEIGHT AND SIZE   Weight: 23 oz / 654 g
Height: 1.0 in / 25 mm
Width: 8.3 in / 210 mm
Depth: 5.1 in / 130 mm
OPERATING SYSTEM   Android 6.0 (Marshmallow) powered by Android TV and Google Cast
SOFTWARE UPDATES   SHIELD software upgrades directly from NVIDIA
POWER   40W power adapter (5-10 W typical consumption)
GAMING FEATURES   NVIDIA GeForce NOW™ game streaming service
NVIDIA Share
NVIDIA GameStream™
INCLUDED APPS   Netflix
Google Play Store
YouTube
Google Play Movies & TV
Google Play Music
Photos & Videos
PLEX

Wat mij bevalt aan deze speler t.o.v. bijvoorbeeld de Apple TV 4 is het meer open karakter, je kunt gewoon een verkenner app installeren en bij alle folders en zo dus ook losse APK files installeren buitenom de nog wat beperkte Play Store. Qua hardware is de AppleTV 4 sowieso 1/4 van deze shield.

Als je een goed Gigabit netwerk hebt en een NAS dan is de 16GB (199€) versie al prima, waarom zou je data lokaal willen, ok games moeten lokaal.
De functie Gamestream vanaf mijn PC heb ik alleen nog niet aan de praat gekregen ik denk een firewall iets.... , dat zou GTA V in 1080P/60 moeten brengen in de woonkamer ;o)

Ik denk dat de Nvidia Shield TV het meest future proof apparaat is wat er is op het moment door de krachtige hardware, flexibiliteit door de Google Play store met een groeiend aanbod, redelijke prijs als ik zie dat hij bij mij 3 apparaten vervangt (Dune /Apple TV voor Netflix / Gameconsole). 
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50

zoldar

Hi
Ik krijg uhd rip van the martian niet goed afgespeeld. Kodi loopt bijna vast en vlc geeft geen geluid meer door na 3 min. 

Jullie ervaringen?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

papaleo

Quote from: zoldar on April  3, 2016, 13:30:32
Hi
Ik krijg uhd rip van the martian niet goed afgespeeld. Kodi loopt bijna vast en vlc geeft geen geluid meer door na 3 min. 

Jullie ervaringen?

Met Archos speelt Martian (4k UHD) perfect hier..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

zoldar

Geprobeerd maar geen succes helaas. Mischien gebruik ik een andere file die zelf niet goed is.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Gex

Ik heb na Kodi SPMC geinstalleerd, maar krijg dtshd geluid niet aan de gang, krijg pcm te zien na kiezen voor passthrough, iemand enig idee?

Kwabbernoot

Standaard instelling SPMC is zo dat het audio kanaal wordt gekozen aan het begin van de stream en dat hij daar dan ook op blijft. Je moet dus ergens instellen dat hij altijd de beste audiostream pakt. Daar ging het bij mij iig in het begin mis.

Groeten...

Exxar

En geeft deze Android box HD geluid weer of niet? De meeste die ik al gezien en gehoord heb zetten 4K in gouden drukletters op de doos, maar geven alleen Dolby en DTS weer, geen True HD of MA.

mambo

Ja, dat kan de NVidia Shield (Pro)

Ik gebruik SPMC als player en krijg netjes alle HD audio formaten via passthrough door naar mijn Marantz SR7010.
Dus ook de Atmos en DTS:X audio.
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

Gex

Hier werken nu ook alle HD audio formaten, blijkbaar moest ik nog verder naar beneden scrollen bij het audio menu en daar nog de formaten activeren.

Josh

#111
Check ... is dit een goede optie of niet?
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50

zoldar

ik draai met een Dune 3D en heb ook deze shield ernaast. Hij pakt bijna alles wat de dune pakt met hd formaten. Alleen 3D niet.

Ik speel er ook 4K netflix series mee, dat gaat goed. Enige is dat ik nog moet zoeken naar goede UHD 4K blu ray content, want dat krijg ik nog niet goed vloeiend afgespeeld.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Tinus_

Quote from: Josh on April  3, 2016, 00:33:35
Mijn antwoord voor nu zou zijn JA, op de Subject vraag.

Ik heb sinds een week een Nvidia Shield TV en ben daar zeer tevreden over tot nu toe. Kodi 16 vliegt / HDMI 2.0 / Stil / 3x Games als je wil vanuit de cloud, vanaf je PC streamen, en de bestaande Google games / Gigabit ethernet / Google apps (beperkte store nog nu) / Netflix 4K / HBO / Voice control in bv Youtube werkt top.

M'n Dune en AppleTV 3 staan dan ook te koop ;o)

Hier eventjes de specs voor het gemak:

PROCESSOR   NVIDIA® Tegra® X1 processor with a 256-core GPU and 3 GB RAM
VIDEO FEATURES   4K Ultra HD ready
4K playback at 60 FPS (VP9, H265, H264)
4K capture at 30 FPS (H264, H265)
Supports: MPEG-2/ MPEG-4/ Xvid/ DivX/ WMV9/ ASF/ AVI/ MKV/ MOV/ M2TS/ MPEG-TS/ H.263/ H.264/ H.265/ VC-1/ VP8/ VP9
AUDIO   7.1 and 5.1 surround sound pass through over HDMI
High-resolution audio playback up to 24-bit/192 kHz over HDMI and USB
High-resolution audio up-sample to 24-bit/192 kHz over USB
Supports: AAC, AAC+, eAAC+, MP3, WAVE, AMR, OGG Vorbis, FLAC, PCM, WMA, WMA-Pro, WMA-Lossless, DD+/DTS (pass-through), DTS-HD MA (pass-through), Dolby TrueHD (pass-through)
STORAGE   16 GB and 500 GB (Note: portion of storage occupied by system software) Expandable with microSD card or USB drive.
WIRELESS   802.11ac 2x2 MIMO 2.4 GHz and 5 GHz Wi-Fi
Bluetooth 4.1/BLE
INTERFACES   Gigabit Ethernet
HDMI 2.0
Two USB 3.0 (Type A)
Micro-USB 2.0
MicroSD slot
IR receiver (compatible with Logitech Harmony)
WEIGHT AND SIZE   Weight: 23 oz / 654 g
Height: 1.0 in / 25 mm
Width: 8.3 in / 210 mm
Depth: 5.1 in / 130 mm
OPERATING SYSTEM   Android 6.0 (Marshmallow) powered by Android TV and Google Cast
SOFTWARE UPDATES   SHIELD software upgrades directly from NVIDIA
POWER   40W power adapter (5-10 W typical consumption)
GAMING FEATURES   NVIDIA GeForce NOW™ game streaming service
NVIDIA Share
NVIDIA GameStream™
INCLUDED APPS   Netflix
Google Play Store
YouTube
Google Play Movies & TV
Google Play Music
Photos & Videos
PLEX

Wat mij bevalt aan deze speler t.o.v. bijvoorbeeld de Apple TV 4 is het meer open karakter, je kunt gewoon een verkenner app installeren en bij alle folders en zo dus ook losse APK files installeren buitenom de nog wat beperkte Play Store. Qua hardware is de AppleTV 4 sowieso 1/4 van deze shield.

Als je een goed Gigabit netwerk hebt en een NAS dan is de 16GB (199€) versie al prima, waarom zou je data lokaal willen, ok games moeten lokaal.
De functie Gamestream vanaf mijn PC heb ik alleen nog niet aan de praat gekregen ik denk een firewall iets.... , dat zou GTA V in 1080P/60 moeten brengen in de woonkamer ;o)

Ik denk dat de Nvidia Shield TV het meest future proof apparaat is wat er is op het moment door de krachtige hardware, flexibiliteit door de Google Play store met een groeiend aanbod, redelijke prijs als ik zie dat hij bij mij 3 apparaten vervangt (Dune /Apple TV voor Netflix / Gameconsole).
Is er ook een App voor op je phone/tablet beschikbaar?
Dan bedoel ik dat je een hoesje van een CD of film kan selecteren en door erop te klikken dat het gekozen content afgespeeld wordt?
Rebuilding my HT

katwax

Kore is voor Android de officiele app voor Kodi en die werkt super.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Josh

Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50

M

Quote from: katwax on April  8, 2016, 16:49:36
Kore is voor Android de officiele app voor Kodi en die werkt super.
Deze installeren, is gemaakt voor de Shield ;)

http://spmc.semperpax.com/
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Josh

#117
Quote from: Tinus_ on April  8, 2016, 16:42:23
Is er ook een App voor op je phone/tablet beschikbaar?
Dan bedoel ik dat je een hoesje van een CD of film kan selecteren en door erop te klikken dat het gekozen content afgespeeld wordt?

Er is een app om de bediening van de Shield te doen (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.tv.remote)... voor muziek hebben alle streaming services hun eigen app ouwe  ;) hij  doet zowel Airplay als wat een Chromecast kan, ... en films starten op je telefoon ... dan staat je tv toch al aan?  :P
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50

Robert T

*volgmodus* Mooie opvolger voor de Dune D1 en Mede8r.

Hoe meer ik lees hoe meer ik neig om vanmiddag naar Coolblue te rijden en er eentje te kopen..... ;D

Grootste zorg is nog steeds Plex - ik heb Plex meerdere keren op Mac Mini geprobeerd te draaien maar dat was toch niet helemaal vlekkeloos.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

StefaanD

Vreemd, draai hier reeds een paar jaar met Plex op een Mac Mini en nog altijd tevreden van. Wat liep er voor jou dan mis Robert ?

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Robert T

Vanmiddag even een Shield opgepikt maar ben nog niet overtuigd.

- Om plex te kunnen gebruiken heb je plex media server nodig op je NAS/server - niet handig - waarom niet gewoon vanaf shares direct
- Plex media server transcode alles automatisch - kost aardig wat CPU van de server als ik het zo gauw even zie.
- Krijg de Android remote control app niet aan de gang op m'n Samsung tablets dus bediening van de shield gaat alleen via de game controller nu
- films proberen te kijken werkt niet - direct een error dat ik plex media server moet restarten en de app moet restarten dus tja.. stabiel is het niet.

misschien werkt het wel lekker maar dit moet ook gewoon werken als een leek een afstandsbediening pakt.. zoals bijv bij m'n oude dune.

Ga maar even verder puzzelen. hopelijk zijn dit alleen opstart problemen maar vooralsnog not impressed.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Josh

Quote from: Robert T on April  9, 2016, 20:07:16
Vanmiddag even een Shield opgepikt maar ben nog niet overtuigd.

- Om plex te kunnen gebruiken heb je plex media server nodig op je NAS/server - niet handig - waarom niet gewoon vanaf shares direct
- Plex media server transcode alles automatisch - kost aardig wat CPU van de server als ik het zo gauw even zie.
- Krijg de Android remote control app niet aan de gang op m'n Samsung tablets dus bediening van de shield gaat alleen via de game controller nu
- films proberen te kijken werkt niet - direct een error dat ik plex media server moet restarten en de app moet restarten dus tja.. stabiel is het niet.

misschien werkt het wel lekker maar dit moet ook gewoon werken als een leek een afstandsbediening pakt.. zoals bijv bij m'n oude dune.

Ga maar even verder puzzelen. hopelijk zijn dit alleen opstart problemen maar vooralsnog not impressed.

Robbert, die Android remote werkt op mijn Galaxy S5+ gelijk na het ingeven dan de code, is maar een beperkte afstandsbediening.
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50

Robert T

Remote control app (idd erg beperkt) werkt nu wel, geen idee waarom, ik heb namelijk niks veranderd.

Inmiddels ben ik van Plex afgestapt en gebruik ik nu ook Kodi.. het was ondertussen al vrij laat gisteren maar als ik dit naast de Dune zet op m'n projector wint de Dune qua beeldkwaliteit. De kleuren zijn minder *echt*... geen idee hoe ik dit moet omschrijven. Het is minder filmisch en erger nog, het beeld is gewoon niet vloeiend, de dune doet het beter.

Zijn dit settings??

Ben i.e.g. wel blij dat ik met Kodi niet eens of ander software pakket nodig heb op m'n server en gewoon vanaf shares m'n media kan afspelen.

Alles werkt wel soepel en als het beeld zo wel van goede kwaliteit is, is dit misschien wel een waardige opvolger van de vooralsnog onverslaanbare dune.

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Kwabbernoot

Heb je bij settings - video - playback: adjust display refresh rate wel op always staan? Daar werd het bij mij een stuk rustiger van.

Daarnaast gebruik ik tegenwoordig SPMC,  een aftakking van Kodi speciaal voor de Nvidia Shield tv. Die bevalt mij beter. Zeker met lip-sync waar Kodi bij mij nog wel eens moeite mee had.

Groeten...