Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bodiug


skank1

in kodi doet hij nog altijd geen hd audio
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

maxtrash

Bik heb er eentje gekocht, gewoon als speeltje bij de tv. Daar heb ik momenteel geen HD audio receiver dus ik heb niet onderzocht in hoeverre dit allemaal ondersteund wordt. Het is zonder meer een erg slick apparaatje. Razendsnel, voice search werkt erg goed, je kunt er games op spelen. Heb controller, afstandsbediening en draadloos Logitech K400 toetsenbord op aangesloten.

De laatste firmware ondersteunt wel zo'n beetje alle media playback, moet alleen nog goed geïmplementeerd worden in de clients. In deze thread lees je dat Plex druk bezig is met Google.

Denk dat dit in potentie een van de meest beste mediaspelers kan worden met extra's. Als je daar niet op zit te wachten (of op wil wachten) dan is het waarschijnlijk beter om een Dune oid te kopen die bewezen alle formaten afspeelt. Hij kost overigens 200 euro met sporadisch een aanbieding richting 150 (Amazon.de)

Kwabbernoot

En, hoe bevalt hij nu na een paar weken?
Ik heb ook wel zin om zo'n ding aan te schaffen om weer eens ouderwets mee te gaan k*tten. Rooten en custom ROMs en dergelijke.

Groeten...

bodiug

Quote from: Kwabbernoot on January  7, 2016, 16:18:58
En, hoe bevalt hij nu na een paar weken?
Ik heb ook wel zin om zo'n ding aan te schaffen om weer eens ouderwets mee te gaan k*tten. Rooten en custom ROMs en dergelijke.

Groeten...

Bevalt mij iig geweldig. Kodi draait als een zonnetje. Merk ook dat ik veel meer op youtube rondhang. Netflix werkt ook top. Custom ROM's heb ik nog niets mee gedaan...

Kwabbernoot

Dat is mooi om te horen.  8) Gisteravond maar besloten er één te bestellen bij Amazon Duitsland. Impulsaankoop? Ach, wel nee. :-[ ::) ;D

Groeten...

arjan1978

Had vandaag opeens een verassing pakketje aan de deur.
Zou van philips nog een uhd 880 krijgen.
Maar die kon de deadline niet halen.
Dus werd vandaag de nvidia shield bezorgd :pompom:
Leuk speeltje.  Eerste indruk leuker dan apple tv4
4k netflix en zie dolby digital+ in het schermpje van de reciever verschijnen.
Kodi inmiddels geïnstaleerd en deze geeft ook 4k aan.

Nu nog even mee verder spelen
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

TopGun2010

Lopen de films in Kodi vloeiend? Dus bij langzaam bewegende beelden geen micro schokjes? Bij de atv4 werkt het nog steeds niet optimaal en al helemaal geen DD+ zichtbaar in receiver!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

bodiug

Quote from: TopGun2010 on January 14, 2016, 22:14:57
Lopen de films in Kodi vloeiend? Dus bij langzaam bewegende beelden geen micro schokjes? Bij de atv4 werkt het nog steeds niet optimaal en al helemaal geen DD+ zichtbaar in receiver!

Heb je een clip waar je dit duidelijk kan merken? Het is mij nog niet opgevallen met de shield. Kodi werkt echt bloedsnel en speelt zeer stabiel.

Kwabbernoot

Ik heb hem nu vier dagen binnen en ik ben zeer tevreden.  :worship: Start zeer snel op en draait zeer soepel. Kodi draait inderdaad als een tiet  :pompom: en daarnaast gebruik ik veel een N64 en een SNES emulator. Ideaal met die controller. Nu is het nog wachten op een soepel draaiende Gamecube emulator. Dolphin komt in de buurt maar is er nog niet helemaal.
Nadeel is wel dat niet de gehele Android markt beschikbaar is en sommige apps die wel beschikbaar zijn, kun je alleen via omwegen installeren. Eerst eens zien wat Android Marshmallow gaat brengen en daarna wellicht een custom rom erop gooien.
Nvidia Grid, of hoe het nu ook heet, heb ik nog niet geprobeerd.

Groeten...

jasjenl

Kan deze wel gewoon 24p outputten, in tegenstelling tot de ATV4?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Nooff


zoldar

Heb deze media speler inmiddels ook. Moet ook nog proberen om hier een dts-hd track mee streamen. Tot nu toe speel ik alleen 4K materiaal af zoals Jesicca Jones. Maar weet ff niet hoe dat op file staat. tot nu toe lpcm binnen gekregen op de SR7009
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

zoldar

Heb de nvidia wat dts hd gegeven. Alles komt binnen als 48khz multi channel. Zou die het eerst converteren en dan doorsturen? Surround klinkt prima verder.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

arjan1978

Kan hier in kodi nog geen dts-hd selecteren.
Kan aangeven dat  er Dts capable reciever aanhangt

Plex laat wel zien dat er dts-hd in de track zit,
maar geeft het niet als dts-hd door maar als multi channel in ( het klinkt wel goed)

Kwam wel iets tegen waarvan de shield niet blij word,
Als hij moet schakelen in het te doorgeven signaal tussen 4k en 1080P
Toen ging ie hangen.
Dus denk dat ik hem eerst uit moet zetten en dan pas wissel tussen projector of tv

Maar al met al vind ik het een leuk ding, en heb er tot nu toe meer plezier van dan van de apple tv4   
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

scoc

Ik had ergens in een review van deze Shield gelezen dat Kodi op deze unit moeite had met het afspelen van 4k downloads. Maw in Netflix etc. doet hij 4k goed maar via Kodi niet. Heb je al eens een 2160p download getest via Kodi aub? Ik heb namelijk zelf ook interesse in dit toestel als vervanging van mijn Intel Atom mediacenter pc/Kodi.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kwabbernoot

Quote from: arjan1978 on January 16, 2016, 09:46:19
Kan hier in kodi nog geen dts-hd selecteren.
Kan aangeven dat  er Dts capable reciever aanhangt

Kodi 16 (beta) zou dat toch moeten kunnen? Ik zal eens kijken of ik ergens HD materiaal kan vinden.

Groeten...

M

Krijg hem dinsdag binnen, het wordt steeds beter met de Shield. Hoor en lees veel positieve reacties.

Straks de grote update,

https://www.youtube.com/watch?v=QtPGPBN5PJQ
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

rovinggecko

Heeft iemand hem wel eens naast een NUC getest? Heb wel andere spelers getest maar die liepen gewoon niet soepel, kon ik geen XBMC met Aeon MQ6 draaien, en dat wil ik wel graag.
Draait dit soepel op de nividia shield tv?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

evilniek

#44
Een NUC is een powerhouse als je het vergelijkt met de meeste of-the-shelf spelers, daar gaat xbmc soepeltjes op draaien schat ik zo.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

rovinggecko

Dat draait zeker weten heel soepeltjes. maar heeft moeite met 4k output. Vandaar dat ik me af vroeg of de nvidia shield wellicht het testen waard is.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

katwax

Quote from: rovinggecko on January 16, 2016, 17:23:13
Dat draait zeker weten heel soepeltjes. maar heeft moeite met 4k output. Vandaar dat ik me af vroeg of de nvidia shield wellicht het testen waard is.
Ik verwacht in de loop van dit jaar wel nuc's met hdmi 2.0
Echter over het algemeen voor gewone playback is zo'n nuc eigenlijk wel beetje overkill.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rovinggecko

Mee eens, en geduld is ook niet mijn sterkste kant, dus misschien moet ik gewoon maar een shield bestellen en zelf kijken of die voldoet.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

katwax

Quote from: rovinggecko on January 16, 2016, 17:40:56
Mee eens, en geduld is ook niet mijn sterkste kant, dus misschien moet ik gewoon maar een shield bestellen en zelf kijken of die voldoet.
Als ik vandaag moest kiezen heb ik 3 mogelijke kandidaten:
Nvidia Shield
Wetek Core
Himedia Q5 (hoewel deze enkel maar Kodi als frontend gebruikt)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rovinggecko

Interessant, dank, zal eens kijken. Met name of ze ook lpcm uitsturen voor Hd audio.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer