Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

keeskloon

Laatste tijd heel weinig updates van Nvidia voor de shield.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

pameijer

Quote from: keeskloon on November  1, 2023, 16:08:20Laatste tijd heel weinig updates van Nvidia voor de shield.
Maar beter ook , met elke update werd het slechter  :devil:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Dura

#2277
Ik heb sinds kort een LG G3 (55").
Komend van een 15 jaar oude plasma is de beeldkwaliteit zeer indrukwekkend.
Maar wat me nou opvalt; als ik 4K films op YouTube kijk is het beeld via de app op de tv beter dan via de Shield. Scherper, en veel meer kleurdiepte.
Ik ben al de instellingen op de Shield afgelopen en het lijkt erop dat ie overal keurig de tv volgt, de overige instellingen staan op default.
Is dat voor anderen ook herkenbaar, mist de Shield een modernere HDR setting of doe ik toch ergens wat fout?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Tabcam

Ik denk dat het ofwel door de Shieldapp komt of door de kabelverbinding van de Shield maar herken het wel.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i


pameijer

Het is bekend dat de interne app van de LG beter is dan de Shield. Weinig aan te doen, tenzij er idd instellingen niet goed staan. Maar in de Shield kun je niet veel fout doen in dat opzicht. 't Is wat 't is vrees ik...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Dura

Quote from: pameijer on November 20, 2023, 23:57:08Het is bekend dat de interne app van de LG beter is dan de Shield. Weinig aan te doen, tenzij er idd instellingen niet goed staan. Maar in de Shield kun je niet veel fout doen in dat opzicht. 't Is wat 't is vrees ik...

Gisteren nog even ingedoken, geen bruikbare tips gevonden in de link van FOX123 of elders dus ik vrees dat je gelijk hebt.
Moet er eens goed over nadenken, dit is gewoon zonde van de prachtige beeldkwaliteit van de G3 dus de configuratie moet worden aangepast.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

GH

Quote from: Dura on November 21, 2023, 08:55:56dit is gewoon zonde van de prachtige beeldkwaliteit van de G3 dus de configuratie moet worden aangepast.
Hoezo... je kan toch gewoon de YT app van de G3 gebruiken dan.... En het blijft gewoon YT.

Dura

#2283
Quote from: GH on November 21, 2023, 09:41:44Hoezo... je kan toch gewoon de YT app van de G3 gebruiken dan.... En het blijft gewoon YT.
Jaha, als ik alleen YT zou kijken. Maar ik wil ook graag vanaf een SSD films kijken en vanaf de Eurosport app. Die SSD is nauwelijks in de tv te pluggen als het ding eenmaal aan de muur hangt, bovendien schijnt lang niet alles te werken afspelend gelijk van de tv, en de Eurosport app wordt niet ondersteund op LG tv's.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

GH

#2284
De vraag is dan natuurlijk of het verschil in de YT app zit of in de generieke settings van je Shield.
Je noemt zelf alleen YT.... En daar is compressie natuurlijk ook wel een ding.

Dura

Quote from: GH on November 21, 2023, 17:01:31De vraag is dan natuurlijk of het verschil in de YT app zit of in de generieke settings van je Shield.
Je noemt zelf alleen YT.... En daar is compressie natuurlijk ook wel een ding.
NLZiet is ook op dezelfde manier beter direct op de tv. Alles vanaf de Shield is minder scherp en heeft minder kleurdiepte.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

GH

#2286
En welke Shield is dat dan, de 2019 Pro?

Maar aangezien NLziet niet verder komt dan 1080 zal het waarschijnlijk aan je eigen setup liggen....

Dura

#2287
Quote from: GH on November 21, 2023, 19:18:38En welke Shield is dat dan, de 2019 Pro?

Maar aangezien NLziet niet verder komt dan 1080 zal het waarschijnlijk aan je eigen setup liggen....
Wat is er mis met mijn setup? (die je overigens in mijn sign kunt lezen, inclusief de Shield versie, waar je toch naar vraagt).
En wat vind je van de post van pameier hierboven op nummertje 2280?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

GH


Bolle

Weet niet of dit antwoord op je vraag is - je weet dat de Shield YouTube HDR niet ondersteund?

Overigens lever ik dat graag in voor SmartTube op de Shield - YouTube zonder ads.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Dura

#2290
Quote from: Bolle on November 23, 2023, 22:09:16Weet niet of dit antwoord op je vraag is - je weet dat de Shield YouTube HDR niet ondersteund?

Overigens lever ik dat graag in voor SmartTube op de Shield - YouTube zonder ads.

Dat zal zeker meespelen ja. Maar ik vind ook films vanaf Kofi op de Shield minder mooi dan bijvoorbeeld op tv, als ik Full HD (upgescaled door de tv) vergelijk. Dat SmartTube ga ik eens opzoeken, bedankt voor de tip.

Edit: na wat verder kijken is het inderdaad YouTube via de Shield die het slechtste is. TV via de LG is wel beter dan via de Shield, maar de verschillen zijn kleiner. Ik denk dat Bolle's inbreng, dat de Shield niet YouTube's HDR codec ondersteunt, de grootste verschillen verklaart. Wat ik verder nog kan vinden is dat de Shield soms ook wat steekjes laat vallen bij het upscalen, de LG doet dat blijkbaar beter.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

toetertje

Vanwege de toch wel goede reviews en gebruiksgemak, heb ik vanmiddag een nieuwe shield pro aangeschaft.

Het doel was hem te gebruiken voor youtube te casten, vanuit qobuz te casten en gebruik van Bubble Upnp.

Het installeren en updaten van het apparaatje ging vlot, en het werkt lekker snel.

Maar, de dingen die ik er mee wil, dat lukt nu net niet.

B.v. bij casten vanuit youtube, krijg ik de foutmelding "Niet vertrouwd appraraat kan shield niet verifieren. dit kan komen door verouderde firmware op het apparaat".

Weet iemand raad, anders gaat hij gelijk morgen weer terug.  :nopompom:


Tabcam

Ik heb mijn Youtubeapp op de iPad geconnect met die van de Shield. Dat gaat met een TV koppelcode. Daarna gaat Youtubecasten erg eenvoudig.

Qua Tidalcast en werkt het hier probleemloos, maar dat doe ik wel met de Bluesound Node omdat ik dan ook naar de zolderwerkkamer hetzelfde kan doen. Hij ziet ook de Shield Chromecast en dat werkt. Daar moest ik wel de Tidalapp voor installeren denk ik. Heb je ook een Qobuzapp geïnstalleerd?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

toetertje

De reden die hij aangaf dat het niet werkte, was dat ik waarschijnlijk verouderde software draaide op de Shield.
De oplossing was, updates verwijderen.  :crazy:

Nu werkt hij dus wel. Ik kan op chromecast na, niet ontdekken waarom deze nu beter zou zijn, dan de rpi4 met Kodi die ik ook heb draaien. En voor chromecast, had ik eigenlijk al de nieuwe chromecast Tv.

Tabcam

#2294
Ik vind het up-to-date houden van de Shield veel eenvoudiger en foutongevoeliger dan de RPi met PiCorePlayer, maar hetzelfde geldt ook voor veel andere combinaties. Het werkt ook probleemloos met videostreamingdiensten. Ook krijg je er een remote bij. Daarbij komt dat als je de Pi met voeding in een nette kast hebt, het zelfs duurder wordt.

Ik kon ook goed leven met de RPi, maar daar maken huisgenoten nooit gebruik van, van de Shield wel. Of dat een voordeel of een nadeel is, mag je zelf invullen :angel: 
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mc T

#2295
Hi allemaal,

Onder de kerstboom een Nvidia Shield TV, er worden op de kleintjes gelet en laten we eerst maar 's een en ander uit proberen met de TV formaat lawine pijl ;-)  Vandaag een tijdje mee mogen spelen ter vergelijk het KPN iTV kastje en de 4K blu-ray speler. We zijn positief verast. De setup van de apps was een fluitje van een set voor HBO max, Prime en KPN iTV. Alles was snel gevonden en werkte in 1x.

Een beetje gegoogeld naar de meeste gebruikte basis setup van deze lawinepijl. En nu wat (leuke-) uurtjes later we het daar voor nu maar bij. Hij evenaart de Blu-ray speler met alle fratsen als UHD, HDR en Atmos mits zo beschikbaar. De Ai upscaler daar hebben we niet over te klagen.

Zojuist voor twee tafel de gedekt voor twee op de midden stip van het podium van ons theater. Een sfeervol lichtscene in geschoven. Kaarsje aangestoken en flesje opengetrokken voor wat lucht, Michael Dublé playlist kerstmix opgezet compleet met knisperend haardvuur. Nog even in de potten en pannen roeren om haar dan 's te vertellen om aan te schuiven in ons theater voor het diner...

Mc T

Kleine update: de afstandsbediening die met beweging tot leven komt met verlichting, groot bereik, klein formaat/ driehoek vorm ligt goed in de hand. En bediening van Shield TV werkt met die paar knoppen reageert heel snel en prettig. Al met al een blijvertje en tegen beperkte investering zo'n Nividia Shield TV. De ventilator die hoor je niet draaien (staat op stille modus).

Het enige minnetje zou zijn de vormgeving alá lawinepijl/ lange wc rol model. Zou dat vierkant of ook een driehoek als de remote zijn geweest met de hdmi ook aan achterkant en een on/of knop er op. Dan blijft hij netjes liggen en net even serieuzer ogen.

PascalP

Dan had je beter de Shield Pro kunnen pakken, iets duurder, maar ook krachtiger en vooral een praktischere vormgeving ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Mc T

...wat niet weet...;-) Het doet wat het moet doen zoals we het nu en straks ook zullen blijven gebruiken. Goed genoeg voor nu en dit soort technologie gaat zo snel voorbij dat we er zo min mogelijk voor uit willen geven. Gebruikt was het prijsverschil dusdanig klein dat we gekozen hebben voor een nieuwe. Voor het geval dat de prestaties ons zouden tegenvallen of het een niet zo prettig apparaatje zouden vinden en terug mochten sturen. Net even comfortabel zo.

vanbrug

Een Nvidia Shield doet nog steeds geen automatische framerate switch toch zoals een AppleTV wel doet?
Ik weet wel dat er hulpprogramma's waren maar die werkten toen ik ze probeerde maar half. De helft van de tijd liep Netflix vast. Ook een manuele switch via de afstandsbediening zorgde vaak voor vastlopers.
Dat was voor mij ook de hoofdreden om naar een AppleTV over te stappen.