Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dura

Quote from: HereIsTom on December  3, 2022, 11:46:05
Daar gebruik ik de Trakt.tv Addon voor in Kodi, die houdt precies bij waar je bent gebleven.

https://kodi.wiki/view/Add-on:Trakt
Bedankt. Net een frustrerend uurtje Emby meegemaakt. App geïnstalleerd, account aangemaakt, pincode ingegeven, daarna geen server te bekennen. Handmatig IP adres opgegeven, kon ie ook niet vinden. Ik wilde gewoon met de app van een USB schijf afspelen, geen servers op de pc of nas.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

ppeter

#2226
Ik heb een Shield TV van 2017, maar doet geen Dolby Vision. Daarom heb ik een Shield Pro van 2019 aangekocht.
Maar nu moet ik vaststellen dat deze het ook niet doet?

De streams met DV (via Kodi) worden niet juist weergegeven (roze/groen beeld). Ook wanneer ik via de Shield de Netflix app gebruik, krijg ik geen melding van Dolby Vision/Dolby Atmos op de tv (alleen PQ op de Panasonic OLED).
Wanneer ik de Netflix app van de tv gebruik, krijg ik wel die melding. Bij de beeld instellingen van de Shield, zie ik alleen de keuze van resolutie met HDR10 ready? De Shield gaat via de Pioneer receiver met DV passtrough.

Alvast bedankt voor de feedback!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

GH


ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Hanky Panky

#2229
Quote from: ppeter on December 14, 2022, 12:40:59
Ik heb een Shield TV van 2017, maar doet geen Dolby Vision. Daarom heb ik een Shield Pro van 2019 aangekocht.
Maar nu moet ik vaststellen dat deze het ook niet doet?

De streams met DV (via Kodi) worden niet juist weergegeven (roze/groen beeld). Ook wanneer ik via de Shield de Netflix app gebruik, krijg ik geen melding van Dolby Vision/Dolby Atmos op de tv (alleen PQ op de Panasonic OLED).
Wanneer ik de Netflix app van de tv gebruik, krijg ik wel die melding. Bij de beeld instellingen van de Shield, zie ik alleen de keuze van resolutie met HDR10 ready? De Shield gaat via de Pioneer receiver met DV passtrough.

Alvast bedankt voor de feedback!

Ook al eens mee zitten klooien maar buiten kodi moet je naar de settings van de shield en daar aangeven dat je een DV scherm hebt.

Settings > Device Preferences > Display & Sound > Dolby Vision

If your TV supports 4K Dolby Vision at lower refresh rates, you can change your display mode at Settings > Device Preferences > Display & Sound > Advanced display settings > Custom display mode and select any mode labelled "Dolby Vision Ready".

https://www.nvidia.com/en-us/shield/support/shield-tv/enable-dolby-vision-hdr10-on-shield/#:~:text=If%20your%20TV%20supports%204K,labelled%20%E2%80%9CDolby%20Vision%20Ready%E2%80%9D.

Als je via de Pioneer geen DV beeld krijgt probeer dan eerst eens om de shield rechtstreeks op de tv aan te sluiten?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

ppeter

#2230
Heb ondertussen nog eens alles doorlopen:

Shield rechtstreeks naar de tv, heb ik DV (maar beperkt tot 4K 23,976 Hz).
Shield via de receiver, geen DV. De Pioneer zou dit ondersteunen met een firmware update en misschien nog niet gekregen?
Dus moet ik concluderen, dat de Pioneer receiver de update nog steeds niet heeft gekregen?! (Heb tot vandaag alle beschikbare updates uitgevoerd!)

Kan er iemand van de sponsors dit bevestigen aub?
Alvast bedankt!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Hanky Panky

Heeft de gebruikte hdmi kabel wel voldoende bandbreedte?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

angelo41

#2233
Quote from: ppeter on December 14, 2022, 16:26:34
Info AV Pioneer SC-LX501
Volgens mij heeft de pioneer gewoon de update nog niet gehad.kijk de changelog.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

stevie1

Quote from: Hanky Panky on December 14, 2022, 17:49:00
Heeft de gebruikte hdmi kabel wel voldoende bandbreedte?
Zoals Hanky al schreef kan het best liggen aan de gebruikte hdmi kabel.
Is ergens in dit topic al voorbij gekomen dacht ik.
Daar zonder zal je niet de (volle) resolutie van dv niet redden.
Google op ruconnected.

ppeter

Quote from: stevie1 on December 14, 2022, 23:29:35
Zoals Hanky al schreef kan het best liggen aan de gebruikte hdmi kabel.
Is ergens in dit topic al voorbij gekomen dacht ik.
Daar zonder zal je niet de (volle) resolutie van dv niet redden.
Google op ruconnected.
De nieuwe (Ru Connected) hdmi kabel is ok, anders zou de directe verbinding met de tv ook niet werken hè! 😉
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Hanky Panky

Quote from: ppeter on December 16, 2022, 11:00:42
De nieuwe (Ru Connected) hdmi kabel is ok, anders zou de directe verbinding met de tv ook niet werken hè! 😉

Maar je hebt 2 kabels: 1 van de shield naar de receiver en 1 van de receiver naar de TV. Beiden moeten voldoende bandbreedte hebben.

De hele keten is RU Connected kabels?

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

stevie1

#2237
Mijn shield is op de denon aangesloten met een hdm kabel die de 4 4 4  gespecificeerd is.
ook zo van de receiver naar de tv
Maar in mijn denon moet ik ook het 4k signaal aanpassen naar "verhoogd" (van standaard)
Weet niet of dat bij deze pioneer precies zo is of met een andere term gewerkt wordt.
In de shield (2019 pro) krijg ik bij beeld instellingen als ik dus alles kies 89 modi waaruit ik kan selecteren welk signaal ik prefereer. Ik kies dan bv dv 10 bit 59.9 oid htz.
Voor ik de juiste kabel had en deze modi was gekozen krijg ik een zwart of knipperend beeld uit de shield.
Verder heeft de denon ook een speciale ingang voor de arc hdmi kabel.
Als ik bv een dv film van netfix ga bekijken krijg ik 2 a 3 seconden een zwart beeld (Schijnt normaal te zijn)

Ga bij de pioneer na welk signaal die kan hebben of verwerken.

RalphH

#2238
Had een irritante microstutter aan het begin van elke scene bij 4k/hdr films (kodo 19.3). 1 frame van elke scene ofzo.
Kodi 19.5 geinstalleerd en het nu weg voor zover ik kan zien.
Kan ook door het verversen van de install komen, maar voor wie dit nog meer heeft, ff updaten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Bolle

Was even wat aan het googlen over de nieuwste KODI release en de Shield Pro (2019). Die versie heb ik overigens geinstalleerd. Met KODI 20.0 had ik wat audio delay issues, met 20.1 lijkt het opgelost.

Maar bij dat googlen kwam ik wat tips tegen om de Shield wat vloeiender te laten lopen, te weten:
> Downgrade van firmware terug naar 8.2.3 - https://florisse.nl/shield/
> Andere launcher - https://florisse.nl/shield-tweaks/
> Verwijderen van wat overbodige services- https://florisse.nl/shield-tweaks/

Ik was benieuwd of gebruikers hier dit geprobeerd hebben?

Zelf draai ik mijn shield op firmware 9.1.1. Het zou ongetwijfeld soepeler kunnen, maar ervaar het niet als storend. Wel vind ik idd alle ads en 'recommendations' op het home screen wat onnodig.
Overweeg om op 9.1.1 te blijven maar wel de tweaks te doen.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Tabcam

Ik heb dat niet in Kodi. Het enige dat ik heb is met de Amazon Prime app dat sommige shows zoals Carnival Row voor mij te irritante buffering/mode change stutter laat zien. Het kijkt erg onprettig en lijkt een bekend en niet op te lossen fenomeen te zijn.

Ik heb nieuwe kabels geprobeerd, rechtstreeks aangesloten op de TV, zonder Dolby Vision maar niets mocht baten. Kijk het nu op de Smart TV App van de TV. Wel jammer want de LG start sneller op zonder Smart TV services :nopompom: .
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bolle

Gisteren (met behulp van een oude Windows laptop die ik nog had liggen) de andere launcher geïnstalleerd en de overbodige services verwijderd. Dat ging goed.

In ieder geval is het 'home' scherm een stuk 'rustiger' geworden, wat wel prettig is. Met de Wolf launcher kan je vrij makkelijk je apps indelen op het home scherm. Zo heb ik nu een deel 'Streaming' met de Netflix, Apple TV, F1TV etc apps. Daarnaast een deel 'Players' waar de KODI, VLC etc apps staan. Die staan allemaal op een wat grotere iconen ingesteld.

Daarnaast nog de vergaarbak 'Applications' waar de rest staat, en dat zijn als iets kleinere iconen ingesteld.

De launcher geeft vrij veel mogelijkheden hoe het home scherm te configureren.

Over de evt prestatie verbeteringen kan ik nu nog niets zeggen, heb het nog iets te weinig gebruikt. Ik draai nog wel de laatste Nvidia firmware (9.1.1), heb niet de downgrade naar de zogenaamd betere 8.2.3 gedaan.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

En ook de laatste 'nightly' van KODI 21 geïnstalleerd. Lijkt prima te werken en nu ook Dolby Vision ondersteuning.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Mijn huidige home screen - met een 'lokale' wallpaper.

De applicaties worden zichtbaar als je omlaag scrollt.

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Bolle

Vooral lekker clean en simpel zonder allemaal onnodige 'recommendations' en ads op de achtergrond.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

SV..S

Iptv via de shield, hoe krijg ik dat eenvoudig werkend?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tinus_

Rebuilding my HT

Tabcam

Quote from: SV..S on April  2, 2023, 17:17:02Iptv via de shield, hoe krijg ik dat eenvoudig werkend?
Hoe werkt het op een PC? Met een app of via een website? En welke IPTVprovider heb je?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

SV..S

zou met kodi ook moeten werken, is me nog niet gelukt




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15