Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

FrankBe

Ik kreeg op mijn Oude Shield TV 2017 de laatste tijd ook veel (teveel) af te rekenen met audio stutter en beelden die af en toe een klein beetje bleven haperen. Dan toch de sprong gewaagd en de Shield TV Pro 2019 besteld die vandaag geleverd werd. Hoogst toevallig is net vandaag ook mijn oude Shield overleden  >:( Die geeft enkel nog nauwelijks hoorbare biepjes vanuit de behuizing en verder niets meer.

Dan maar ineens de nieuw gearriveerde Shield TV Pro 2019 geïnstalleerd en weg stutter en freezes  ;D De Atmos surround bubble is met dit nieuw toestel nog overtuigender en de extra klankdetails plus betere sturing van de effecten vallen direct op  :inlove:

Misschien is de optionele voet een aanrader om stof minder kans te geven om mee in het toestel gezogen te worden? 

Hanky Panky

Quote from: FrankBe on June 27, 2022, 20:08:26
Ik kreeg op mijn Oude Shield TV 2017 de laatste tijd ook veel (teveel) af te rekenen met audio stutter en beelden die af en toe een klein beetje bleven haperen. Dan toch de sprong gewaagd en de Shield TV Pro 2019 besteld die vandaag geleverd werd. Hoogst toevallig is net vandaag ook mijn oude Shield overleden  >:( Die geeft enkel nog nauwelijks hoorbare biepjes vanuit de behuizing en verder niets meer.

Dan maar ineens de nieuw gearriveerde Shield TV Pro 2019 geïnstalleerd en weg stutter en freezes  ;D De Atmos surround bubble is met dit nieuw toestel nog overtuigender en de extra klankdetails plus betere sturing van de effecten vallen direct op  :inlove:

Misschien is de optionele voet een aanrader om stof minder kans te geven om mee in het toestel gezogen te worden?

Als je een andere voeding aan de 2017 hangt? Een dikke usb c oid?

Het lijkt op een voedingsprobleem.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

stevefilmfreak54

Ik heb de Nvidia Shield 4k PRO versie en gisteravond bleef hij ook hangen, na een paar keer mijn Dune ingeschakeld weg problemen, dacht misschien een wifi probleem met mijn Shield, kijk straks even.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

FrankBe

#2178
Quote from: Hanky Panky on June 27, 2022, 23:02:25
Als je een andere voeding aan de 2017 hangt? Een dikke usb c oid?

Het lijkt op een voedingsprobleem.

Nvidia heeft een USB-C aansluiting gebruikt voor de voedingskabel maar ipv de normale USB 5V heeft de Shield blijkbaar 19V nodig.

Overigens heb ik het toestel gisteren geopend en de ventilator zat tjokvol stof. Eerst ga ik het ding ontstoffen en dan probeer ik even de voeding van mijn tweede Shield 2017 en zie wel wat het geeft... Ik vind de nieuwe afstandsbediening trouwens een flinke verbetering. Nu krijg ik immers geen meldingen meer op het scherm over de volumecontrole.

Edit: de connector is toch geen USB-C hoor. USB-C is afgerond en deze connector volledig vierkant. Binnenin zie je ook een andere opbouw van de geleiders.

Edit 2: de voeding doet het nog op mijn 2de Shield 2017 dus de eerste Shield 2017 is gaar  ;)

jazzy

Als ik voor niet al te veel geld eens wil kijken of dit wat voor onze (niet smart) TV in de serre is, welk model zou je minimaal aanraden? Gaat vooral om Netflix, HBO Max en Kodi.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Hanky Panky

Quote from: FrankBe on June 28, 2022, 16:31:43
Nvidia heeft een USB-C aansluiting gebruikt voor de voedingskabel maar ipv de normale USB 5V heeft de Shield blijkbaar 19V nodig.

Overigens heb ik het toestel gisteren geopend en de ventilator zat tjokvol stof. Eerst ga ik het ding ontstoffen en dan probeer ik even de voeding van mijn tweede Shield 2017 en zie wel wat het geeft... Ik vind de nieuwe afstandsbediening trouwens een flinke verbetering. Nu krijg ik immers geen meldingen meer op het scherm over de volumecontrole.

Edit: de connector is toch geen USB-C hoor. USB-C is afgerond en deze connector volledig vierkant. Binnenin zie je ook een andere opbouw van de geleiders.

Edit 2: de voeding doet het nog op mijn 2de Shield 2017 dus de eerste Shield 2017 is gaar  ;)

Ik bedoelde meer de voeding zelf. Je moet er geen flimsy usb adaptertje aan hangen, dat was meer de insteek.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

FrankBe

Quote from: Hanky Panky on June 28, 2022, 18:09:05
Ik bedoelde meer de voeding zelf. Je moet er geen flimsy usb adaptertje aan hangen, dat was meer de insteek.

Ja maar deze Nvidia kost momenteel €209 en dan telt elke besparing, niet?

Ik heb zonet preventief de Shield TV 2017 in de slaapkamer ontstoft en hier zat ook al een behoorlijk laagje vuil op de fan. Bij deze unit wordt de groene LED strip echter via contacten van stoom voorzien terwijl dit bij het oudste toestel nog met een kabeltje gebeurde.

FrankBe

Quote from: jazzy on June 28, 2022, 17:46:06
Als ik voor niet al te veel geld eens wil kijken of dit wat voor onze (niet smart) TV in de serre is, welk model zou je minimaal aanraden? Gaat vooral om Netflix, HBO Max en Kodi.

De gewone cilindervormige Shield TV zal hiervoor ruimschoots volstaan.

jazzy

Quote from: FrankBe on June 29, 2022, 19:21:31
De gewone cilindervormige Shield TV zal hiervoor ruimschoots volstaan.
Dank je. Ik doelde eigenlijk vooral op de oudere versies, die van 2015 bijvoorbeeld. Moet ik me zorgen maken om updates en dergelijke?

Aan de andere kant, 150 euro voor een nieuwe valt ook wel weer mee. Misschien net zo makkelijk.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40


FrankBe

Quote from: jazzy on June 30, 2022, 11:11:10
Dank je. Ik doelde eigenlijk vooral op de oudere versies, die van 2015 bijvoorbeeld. Moet ik me zorgen maken om updates en dergelijke?

Aan de andere kant, 150 euro voor een nieuwe valt ook wel weer mee. Misschien net zo makkelijk.

Updates zijn momenteel nog geen probleem. Mijn oude Shield deed wel Atmos maar HDR was toch niet zo'n succes. Maar bedoel je evt tweedehands? Daar zou ik zeker van afblijven als ik zie hoeveel stof die deze apparaten verzamelen op de fan  :(

jazzy

Ik bedoelde tweedehands inderdaad. Maar moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie dacht dat die dingen nieuw veel duurder zouden zijn. Bedankt voor je input!
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

jazzy

Heb er gisteravond gelijk even eentje gehaald bij de Mediamarkt. Wat een ideaal apparaatje! Aanzetten, even inloggen op de apps en klaar. Enige waar ik niet zo'n fan van ben is de afstandsbediening, die driehoekige vorm ligt een beetje raar in de hand en bij het navigeren druk ik geregeld op de binnenste knop ipv. de buitenste rand. Maar dat zal wel gewenning zijn.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

morca

De ab is enige .
De backlight is weer een voordeel.
Beeld is erg goed vind ik vd shield pro.
Vooral streaming van de pc is hij stukken beter als de dune .

Akosoft

#2189
Enigste minpuntje dat ik met de shield tv pro heb ; geen subtitel shift voor streaming apps als bv. Netflix, prime of disney+. Al denk ik dat de aanbieders hier debet aan zijn....

RalphH

Netflix was altijd een redelijke plugin voor binnen kodi, wellicht voor de rest ook.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


J0ell

Hebben jullie ook dat hij helemaal vastloopt en dan zegt afsluiten en uit gaat?
Heb dat nu op zowel Shield 2019 en pro 2019 gehad.
De afstandsbediening licht dan niet meer op en blijft uit. Mn pro inmiddels weer aan de praat maar de standaard 2019 doet nu niets meer.
Allebei in een tijdspan van 4 weken.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

ppeter

Quote from: J0ell on July  4, 2022, 16:22:50
Hebben jullie ook dat hij helemaal vastloopt en dan zegt afsluiten en uit gaat?
Heb dat nu op zowel Shield 2019 en pro 2019 gehad.
De afstandsbediening licht dan niet meer op en blijft uit. Mn pro inmiddels weer aan de praat maar de standaard 2019 doet nu niets meer.
Allebei in een tijdspan van 4 weken.
Voor of na de update?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

J0ell

Quote from: ppeter on July  4, 2022, 21:24:14
Voor of na de update?

Beide vóór de nieuwste update van afgelopen week.
Inmiddels de 2e ook weer aan de praat na een werkdagje van het stroom.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Hanky Panky

Quote from: J0ell on July  4, 2022, 16:22:50
Hebben jullie ook dat hij helemaal vastloopt en dan zegt afsluiten en uit gaat?
Heb dat nu op zowel Shield 2019 en pro 2019 gehad.
De afstandsbediening licht dan niet meer op en blijft uit. Mn pro inmiddels weer aan de praat maar de standaard 2019 doet nu niets meer.
Allebei in een tijdspan van 4 weken.

Ik heb met de slaapkamer unit na de update inderdaad gehad dat de AB dood is en dus de Shield (2017) niet meer aanzet. Ik heb de nieuwe 3-hoek AB los bijgekocht.

Oplossing was de stroom eraf halen en een reboot.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bolle

#2196
Lastig hoor al die streaming devices....

Ik heb het volgende: LG 651 OLED TV, Firestick 4K (niet de Max) en een oude 1080p Mede8er media speler.

Wat ik zoek:
> Afspelen van lokale netwerk (4K) bestanden met HD-audio passthrough. Heb nu alleen nog maar 1080p bestanden, maar dat zal ook wel eens gaan veranderen. Liefst met videowall / metadata, dus kom je snel op Kodi / Plex uit.
> Ondersteuning van Netflix, Amazon Prime, Apple TV met Dolby Vision / HDR en Atmos
> Mogelijkheid NPO, NLZiet, en F1TV apps
> Mogelijkheid SmartTube of andere ad-free YouTube app

Liefst wil ik op de TV ook nergens ingelogd zijn op services, omdat ik mijn huis wel eens verhuur. Dus alles via een losse stick/player die ik zo los kan koppelen is wel ideaal. Al mijn huidige devices kunnen allemaal een deel van mijn wensen, maar geen allemaal.

Daarom speelde het al een tijdje om hier eens een goede oplossing voor te zoeken. Gisteravond heb ik eindelijk mijn Atmos speakers geïnstalleerd, bleek dat de Netflix app op de Firestick 4K geen Atmos ondersteund.... Dus nu dit maar eens regelen.

Dus kijkend naar al mijn wensen denk ik dat de Shield het meeste biedt. Ook kijkende naar dit handige overzicht (scroll naar onder): https://www.nakamichi-usa.com/the-ultimate-dolby-atmos-guide

Wel beetje huiverig om te kopen, aangezien de huidige versie uit 2019 is zou je denken dat een nieuwe toch wel bijna uit zou moeten zijn. Anyways, vanmorgen een Shield TV op MP opgepikt, eens kijken of het wat is.

Iemand tips voor andere devices die een optie zouden kunnen zijn?

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Stef

Net ook een Shield Pro in huis.  Gelijk Kodi geinstalleerd maar ik slaag er niet in om bitstream audio weer te geven in Kodi.
Kan iemand de correcte audio settings voor Shield & Kodi laten weten?
Shield staat nu op HDMI audio (het is een begin lol).
Alvast bedankt.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Bolle

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).