Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ryvm

Quote from: stevie1 on August 22, 2021, 18:36:47
Ik had wat anders met de shield.  Geluid liep bij lange na niet synchroon. Heb het toen vergeleken met de lg tv app. Die deed het wel goed, maar geen atmos. Heb net mijn shield herstart en lijkt weer ok. Misschien is dat het proberen waard.
Heb ik ook al eens gehad, soms even op pauze/play en het klopt weer. Of app afsluiten en opnieuw...

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Ht ruimte 4,5x6,50mtr: Marantz SR7010, Arcam P7, Htpc,  Xbox-one s, Epson EHTW9300, 7.1.4, LCR diy 12inch, Surrounds 4x Tannoy di6, Top surrounds Tannoy DI6DC, 2x dayton 15inch subs 2x Crown K2

ppeter

Ik krijg momenteel de melding van de Shield (2017), dat er (te) weinig intern geheugen is.
Ik heb er thans alleen Kodi met 3 addons op staan? (buiten de standaard apps die ik niet gebruik)
Iemand een idee? Alvast bedankt!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

pameijer

Quote from: ppeter on September  6, 2021, 09:58:04
Ik krijg momenteel de melding van de Shield (2017), dat er (te) weinig intern geheugen is.
Ik heb er thans alleen Kodi met 3 addons op staan? (buiten de standaard apps die ik niet gebruik)
Iemand een idee? Alvast bedankt!
Misschien dat je add-ons veel cache gebruiken. En ik zou even de map met de thumbnails checken, die kan bij een grote library ook aardig vollopen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

ppeter

Quote from: pameijer on September  6, 2021, 11:24:36
Misschien dat je add-ons veel cache gebruiken. En ik zou even de map met de thumbnails checken, die kan bij een grote library ook aardig vollopen.
Ik verwijder regelmatig het cache geheugen van de addons (venom, theoath, shadow).
En waar kan ik de map met thumbnails vinden?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

pameijer

Quote from: ppeter on September  6, 2021, 13:30:15
Ik verwijder regelmatig het cache geheugen van de addons (venom, theoath, shadow).
En waar kan ik de map met thumbnails vinden?
https://kodi.wiki/view/Userdata#Thumbnails
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J0ell

Quote from: ppeter on September  6, 2021, 09:58:04
Ik krijg momenteel de melding van de Shield (2017), dat er (te) weinig intern geheugen is.
Ik heb er thans alleen Kodi met 3 addons op staan? (buiten de standaard apps die ik niet gebruik)
Iemand een idee? Alvast bedankt!

Liep ik ook tegen aan met de 2019 versie.
Heb uiteindelijk via de ontwikkelaarsopties aangezet dat er maar 1 app proces op de achtergrond mag draaien. Daarmee waren de problemen opgelost.
(en uiteindelijk is de 2019 naar boven gegaan en hebben we beneden een Shield Pro 2019 neergezet met 3GB en die had de setting überhaupt niet nodig)
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

ppeter

Quote from: pameijer on September  6, 2021, 13:36:04
https://kodi.wiki/view/Userdata#Thumbnails
Heb het helaas niet gevonden, maar ben dan ook helaas een leek. 🤗 (sorry)

Quote from: J0ell on September  7, 2021, 17:29:59
Liep ik ook tegen aan met de 2019 versie.
Heb uiteindelijk via de ontwikkelaarsopties aangezet dat er maar 1 app proces op de achtergrond mag draaien. Daarmee waren de problemen opgelost.
(en uiteindelijk is de 2019 naar boven gegaan en hebben we beneden een Shield Pro 2019 neergezet met 3GB en die had de setting überhaupt niet nodig)
Tijd voor een 2019 Pro 😑
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

sschot

Het probleem dat ik mijn geluid van de Shield digitaal naar de DAC wilde om daarna het geluid via mijn set en het beeld op het scherm te krijgen, is na een mislukte poging en een hele lange levertijd nu wel gelukt.

Ik heb de Lindy HDMI 18G audio extractor er nu eindelijk tussen hangen. Van Shield naar Lindy via HDMI. Van Lindy naar scherm via HDMI. Van Lindy naar DAC via optisch

Weer een prettig geluid tijdens het "kijken" van een stukje muziek. En na inschakeling van de Shield komt het scherm ook uit zijn standby en gaat gewoon netjes aan.

Voor mij precies wat ik zocht en ook zonder problemen beeld op 4K
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Hellbeast

Weet iemand of je de upscaling kan uitschakelen op de Nvidia Shield pro? (2019). Ik heb het dan niet over de AI upscaling (de beeldverscherping), maar echt het upscalen van 720p of 1080p source naar 4k. Als je een high end projector hebt dan is de upscaling van dat apparaat beter dan wat de Shield Pro kan.
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Hellbeast

#2160
Ik heb een nieuwe Sony HW590es projector geplaatst. Deze is door Werner gekalibreerd. Nu merk ik dat wanneer ik op de Nvidia Shield pro iets kijk (maakt niet uit welke preset ik gebruik op de Sony), dat het een stuk dimmer is dan op de andere bronnen van mijn reveiver. Televisie ziet er echt netjes uit. De Nintendo switch is echt ook heel erg hel (op game mode). Maar films (via Kodi/Plex) op de Shield zijn behoorlijk donker. De HDR al helemaal Ik vermoed dat er een instelling roet in het eten gooit, maar ik kan niet vinden waar het hem in zit. Aangezien de Nintendo Switch en de TV het wel goed doen kan het niet de HDMI poorten op de receiver zijn. Op de Sony staan ze op enhanced. Iemand een tip?

edit: Ik heb de Nvidia Shield output naar YUV 422 12bit Rec 709 gezet. Dit geeft al een aanzienlijke verbetering.
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

diamant

#2161
Ik heb een jvc n5 hangen en blijf rommelen met de instellingen van de shield tv pro en kodi....🤬

Kan iemand mij vertellen wat volgens hun de beste instellingen zijn voor 4k 4k hdr en 1k materiaal op de shield? Ik heb het idee dat het beeld met donkere scènes flets overkomt..... Schakelen jullie terug met het display mode op de shield met 1k materiaal en weer opschakelen met 4K (hdr) materiaal in de display mode settings? Of heeft iedereen hem op een instelling staan? (Nu: 3840*2160 59.940 yuv 422 12bit tec 709 hdr10 ready en nu wordt alles door de shield opgewaardeerd en ik denk dat de n5 dat beter kan?)

Dan nog deze setting: match content colorspace aan of uit? Enz enz..... En dan nog de settings in kodi......Ik blijf kloten ik word er gek van....pffff......

Bedankt alvast!

Danakin

#2162
Heb de laatste tijd wat last van audio stutter/clipping/scherp geluid uit de Nvidia Shield. Op alle Apps trouwens (Kodi, Netflix etc.). Nieuwe HDMI kabels geprobeerd, maar helaas. Soms, als ik de Shield uit en aan zet is het weer weg, maar het komt ook weer terug. Hebben jullie dit ook? Kan dit met de update te maken hebben?
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

stevie1

Zou kunnen.
Ik had ook wat raars. Ik deed m aan en kreeg totaal geen icoontjes te zien. Blank screen.
Daarvoor reageerde hij ook zeer traag.
Kon gelukkig wel nog in de instellingen komen en heb hem naar de fabrieksinstellingen gereset.
Sindsdien gaat ie weer als de brandweer

André_84

Misschien een beetje een dubbelpost met het kodi draadje, maar ik ervaar dit alleen op mijn shield en niet op kodi via mijn pc. ik heb sinds kort een shield en speel vooral films op kodi via een externe harde schijf. het lukt me echter niet zo goed om de externe harde schijf op te geven als bron. Hij lijkt m in filemanager niet te vinden. staat simpelweg niet tussen de opties. via de optie losse video toevoegen ofzo lukt het me dan weer wel om de schijf te vinden en een bestand af te spelen. Iemand een oplossing?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

stevefilmfreak54

Quote from: André_84 on February 15, 2022, 15:58:12
Misschien een beetje een dubbelpost met het kodi draadje, maar ik ervaar dit alleen op mijn shield en niet op kodi via mijn pc. ik heb sinds kort een shield en speel vooral films op kodi via een externe harde schijf. het lukt me echter niet zo goed om de externe harde schijf op te geven als bron. Hij lijkt m in filemanager niet te vinden. staat simpelweg niet tussen de opties. via de optie losse video toevoegen ofzo lukt het me dan weer wel om de schijf te vinden en een bestand af te spelen. Iemand een oplossing?

In het begin deed ik dat ook, films kijken via externe schijf, na het kijken en los maken van de schijf had ik daarna de grootste moeite om de Shield hem opnieuw te vinden. Met het veel lezen op andere forums kwam ik achter als jij hem eenmaal aanbidt op als bron mag je hem daarna niet meer verwijderen!! Dat ging bij mij niet in, want op andere apparatuur kon je dat juist wel doen (Dune bijvoorbeeld), kort daarna ben ik overgestapt op een NAS, nu gelukkig geen enkel probleem met de Shield, trouwens net geupdate naar 9.0.1.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Dura

Quote from: André_84 on February 15, 2022, 15:58:12
Misschien een beetje een dubbelpost met het kodi draadje, maar ik ervaar dit alleen op mijn shield en niet op kodi via mijn pc. ik heb sinds kort een shield en speel vooral films op kodi via een externe harde schijf. het lukt me echter niet zo goed om de externe harde schijf op te geven als bron. Hij lijkt m in filemanager niet te vinden. staat simpelweg niet tussen de opties. via de optie losse video toevoegen ofzo lukt het me dan weer wel om de schijf te vinden en een bestand af te spelen. Iemand een oplossing?

Vreemd, ik zie mijn externe SSD altijd gelijk als 'New Volume'.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

SpeedyAndré

ik heb met 9.0 en 9.1 nog dat hij de laatst gespeelde (gestreamde) film of serie bij D+ niet onthoudt, zeker lastig met series  :dry:
Er blijft een oude staan terwijl ik al 2 series verder ben.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

André_84

Quote from: stevefilmfreak54 on February 15, 2022, 17:03:46
In het begin deed ik dat ook, films kijken via externe schijf, na het kijken en los maken van de schijf had ik daarna de grootste moeite om de Shield hem opnieuw te vinden. Met het veel lezen op andere forums kwam ik achter als jij hem eenmaal aanbidt op als bron mag je hem daarna niet meer verwijderen!! Dat ging bij mij niet in, want op andere apparatuur kon je dat juist wel doen (Dune bijvoorbeeld), kort daarna ben ik overgestapt op een NAS, nu gelukkig geen enkel probleem met de Shield, trouwens net geupdate naar 9.0.1.

Ik heb m inmiddels op een of andere manier kunnen aanwijzen als bron. De estuary skin lijkt overigens ook wat minder opties te geven om bestanden te vinden. Bij confluence lijk ik minder problemen te hebben.

waar ik nu nog tegenaan loop is dat zodra ik een film helemaal heb uitgekeken, ik deze ook weer met geen mogelijkheid terug kan vinden op de shield/kodi. in het geval van die demo bestandjes is dat best onhandig  :unsure:
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

PascalP

Bij Estuary heb je links onderin een optie (basic, expert, advanced), dit bepaald hoeveel opties je ziet
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

André_84

die had ik ontdekt idd, maar bij confluence heb je in het filmmenu ook nog filemanager zo uit m'n hoofd. dat heb I bij estuary niet gevonden. wil niet zeggen dat 't er niet is, ik kan ook verkeerd kijken 😬
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

DaMenaCe

Quote from: Danakin on February  9, 2022, 21:28:17
Heb de laatste tijd wat last van audio stutter/clipping/scherp geluid uit de Nvidia Shield. Op alle Apps trouwens (Kodi, Netflix etc.). Nieuwe HDMI kabels geprobeerd, maar helaas. Soms, als ik de Shield uit en aan zet is het weer weg, maar het komt ook weer terug. Hebben jullie dit ook? Kan dit met de update te maken hebben?

Ik heb (volgens mij sinds de grote update) veel last met audio wat zeker elke minuut even wegvalt bij het afspelen van films op Disney+.
Dit probleem heb ik nooit eerder gehad. Heb jij dit ook?

Ik heb de 2015 versie en vind het niet erg om een nieuwere versie te kopen, alleen het verschil is zo klein... Hopelijk komen ze snel met een nieuwe grote update wat het probleem oplost.

SV..S

Wat ons hier opvalt is dat de beeldkwaliteit een stuk hoger lijkt met Disney + tov Prime en Netflix. Hoe ervaren jullie dat? Geen problemen overigens met audio bij Disney+




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Hansik

Netflix zal proberen bezuinigen op data zeker? Ze kunnen bijna niet meer groeien in omzet...