Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fredenivanca

ik heb automatisch up daten uitgezet via play store gedaan, rechtsboven op het letter icoontje klikken en dan krijg je vanzelf een aantl opties
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

stevie1

#2101
hoi,   
Is een posterwall ook mogelijk bij de shield in kodi bv?
Dus zoals netflix.

PascalP

Quote from: stevie1 on April 22, 2021, 16:04:53
hoi,   
Is een posterwall ook mogelijk bij de shield in kodi bv?
Dus zoals netflix.

Jazeker, Kodi, Plex, werkt allemaal
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

A3-D

Quote from: stevie1 on April 22, 2021, 16:04:53
hoi,   
Is een posterwall ook mogelijk bij de shield in kodi bv?
Dus zoals netflix.
Na een behoorlijke tijd "aangerommeld" te hebben met Kodi ben ik overgestapt naar Plex. Ik vond dat veel gebruikersvriendelijker en is ook wat meer dummy proof. Op zich leuk om te tweaken in Kodi en met scrapers aan de gang te gaan, maar het was toch altijd een beetje behelpen.

stevie1

Quote from: A3-D on April 22, 2021, 17:07:03
Na een behoorlijke tijd "aangerommeld" te hebben met Kodi ben ik overgestapt naar Plex. Ik vond dat veel gebruikersvriendelijker en is ook wat meer dummy proof. Op zich leuk om te tweaken in Kodi en met scrapers aan de gang te gaan, maar het was toch altijd een beetje behelpen.
Nou ..... ik gooi het maar uit.  Ik heb het ook met plex geprobeerd, maar ik kan nergens de optie vinden om mijn bib. te selecteren of toe te voegen. Mijn ego😏 hield mij tot nu toe tegen om het te vragen, maar bij deze. 
Ik heb geprobeerd op ce shield en op de ipad, (via de help functie) maar ik zie het gewoon niet.😭😭

stevefilmfreak54

Quote from: stevie1 on April 22, 2021, 18:17:46
Nou ..... ik gooi het maar uit.  Ik heb het ook met plex geprobeerd, maar ik kan nergens de optie vinden om mijn bib. te selecteren of toe te voegen. Mijn ego😏 hield mij tot nu toe tegen om het te vragen, maar bij deze. 
Ik heb geprobeerd op ce shield en op de ipad, (via de help functie) maar ik zie het gewoon niet.😭😭

Deze Steve ook niet, ik kan niet omgaan met Plex, krijg het niet voor elkaar jammer genoeg. Dan verder gaan met Kodi ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevie1

Quote from: stevefilmfreak54 on April 22, 2021, 18:20:29
Deze Steve ook niet, ik kan niet omgaan met Plex, krijg het niet voor elkaar jammer genoeg. Dan verder gaan met Kodi ;D
Gelukkig!!! ik ben niet allleen!!! :pompom: :pompom: :pompom:

A3-D


stevie1

Quote from: A3-D on April 22, 2021, 20:53:15
In deze tutorial wordt het prima uitgelegd: https://www.youtube.com/watch?v=Q5DoGu4xb28
Ok thx.  Ga weer proberen.  Laat weten of het gelukt is.

J0ell

Kwestie van gewenning ook denk ik.
Plex werkt toch wel heel anders dan Kodi.
Zelf ook wel eens geprobeerd met Plex maar toch weer teruggevallen op Kodi. (deels ook omdat mn NAS de plex server niet wilde draaien, oud beestje).
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

A3-D

#2110
Quote from: J0ell on April 23, 2021, 10:35:08
Kwestie van gewenning ook denk ik.
Plex werkt toch wel heel anders dan Kodi.
Zelf ook wel eens geprobeerd met Plex maar toch weer teruggevallen op Kodi. (deels ook omdat mn NAS de plex server niet wilde draaien, oud beestje).

Dat klopt ook, om Plex Media Server op een NAS te laten draaien heb je een behoorlijk NAS nodig. Daarentegen is de Shield een ideaal apparaat om PMS op te laten draaien. Mijn films staan gewoon op mijn NAS die gekoppeld is aan mijn Shield.

RalphH

Voor diegene met kodi issues wat betreft storage:
Liep net tegen "special app access" aan, daar heb je een vinkje "NAS storage access", kodi stond daar uit bij mij.
Onder "app permissions", zit ook nog een "storage" optie overigens.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

stevie1

Quote from: RalphH on May  5, 2021, 17:09:05
Voor diegene met kodi issues wat betreft storage:
Liep net tegen "special app access" aan, daar heb je een vinkje "NAS storage access", kodi stond daar uit bij mij.
Onder "app permissions", zit ook nog een "storage" optie overigens.
Dank voor de tip;  maar het blijft toch opmerkelijk vreemd hoe kodi reageert/ omgaat/ werkt, aangezien het eerste wat je moet doen als je het installeert is toegang verlenen tot bestanden. (Althans dat vraagt ie).
Nog vreemder is dat ik kodi 19 (die was ondanks ik hem uitgezet voor updates toch automatisch geupdate.) met deze beperking toch werkend heb gekregen. Ging ook niet feilloos, maar goed.
Daarna kreeg ik een melding van "low of critical storage" waarschijnlijk of omdat ik met plex aan het experimenteren was/ ben.
Die melding bleef ook ondanks ik een snelle usb stick van 128gb in heb gedaan toch terugkomen en kon toen ook opeens niet meer naar de playstore. Die gaf aan dat er iets mis was met mijn wifi terwijl de shield gewoon bedraad is aangesloten!!!!?????
Ik heb de shield gewoon gereset naar fabrieks instellingen en schijnt soepeler te werken;   melding weg en gewoon weer naar de playstore kunnen (fingers crossed ;D ;D)
Ik zal misschien iets fout gedaan hebben in zn nieuwigheid toen.



stevie1

Quote from: stevie1 on April 22, 2021, 23:20:45
Ok thx.  Ga weer proberen.  Laat weten of het gelukt is.
Wil ook nog terugkomen op het gebruik van plex media server op de shield.
Ik heb het geprobeerd meerdere malen en je raad t al. Lukt mij niet.
Maar een server daarentegen is een apparaat/devies/ databank waar op je bestanden staan.
en dat is precies mijn shield niet. Mijn data/ film/ muziek staat op de nas (synology) dus logisch gezien zou daarop eigenlijk de pms moeten worden geïnstalleerd.
Ik hoor/ lees graag van jullie of ik dat verkeerd zie. ( Ik hoop het)
Laat ik nou net precies de nas hebben (DS212j) waarop geen pms geïnstalleerd kan worden.
Dus voorlopig geen plex helaas voor mij dan

A3-D

Quote from: stevie1 on May  6, 2021, 16:04:58
Wil ook nog terugkomen op het gebruik van plex media server op de shield.
Ik heb het geprobeerd meerdere malen en je raad t al. Lukt mij niet.
Maar een server daarentegen is een apparaat/devies/ databank waar op je bestanden staan.
en dat is precies mijn shield niet. Mijn data/ film/ muziek staat op de nas (synology) dus logisch gezien zou daarop eigenlijk de pms moeten worden geïnstalleerd.
Ik hoor/ lees graag van jullie of ik dat verkeerd zie. ( Ik hoop het)
Laat ik nou net precies de nas hebben (DS212j) waarop geen pms geïnstalleerd kan worden.
Dus voorlopig geen plex helaas voor mij dan
Als je een beetje in de buurt woont kan ik je eventueel wel helpen. De Shield gebruik je als Plex Media Server en je bestanden blijven gewoon op je NAS. Je moet de NAS uiteraard wel koppelen aan je Shield en toegang geven zodat je de bestanden kunt benaderen en afspelen.

stevefilmfreak54

Quote from: A3-D on May  6, 2021, 16:32:57
Als je een beetje in de buurt woont kan ik je eventueel wel helpen. De Shield gebruik je als Plex Media Server en je bestanden blijven gewoon op je NAS. Je moet de NAS uiteraard wel koppelen aan je Shield en toegang geven zodat je de bestanden kunt benaderen en afspelen.

Ben ook een leek met PMS, ik heb al mijn films van mijn NAS overgezet naar PMS op mijn Nvidia shield pro, na het lezen van jou bericht dat is blijkbaar niet de bedoeling?

Ik heb ook een Synology 218 play en maak gebruik van Kodi 18.9, heb in Kodi geen bibliotheek gemaakt, ga gewoon naar bestanden en daar zie ik mijn films/series.

Ik heb zo vaak geprobeerd met PMS, het lukt mij niet, ja tijdelijk totdat iets fouts gaat, dan maak ik meer fouten om de andere fouten te corrigeren, toen ben ik voor de zoveelste keer opgegeven.........heb je met ouderdom!!
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

A3-D

Hier is het ook nog eens goed uitgelegd; een Shield in combinatie met een Synology NAS: https://www.youtube.com/watch?v=ohLWDIGdH28

stevie1

Quote from: A3-D on May  6, 2021, 16:32:57
Als je een beetje in de buurt woont kan ik je eventueel wel helpen. De Shield gebruik je als Plex Media Server en je bestanden blijven gewoon op je NAS. Je moet de NAS uiteraard wel koppelen aan je Shield en toegang geven zodat je de bestanden kunt benaderen en afspelen.
Super van jouw, Gaaf!
Ik ga aan de gang met jouw filmpje en meld ik me dan zeker als het niet lukt. :pompom: :clapping:

Zymotic

Misschien al gevraagd in dit topic, maar is het mogelijk om de ondertiteling van Netflix,Amazon, Disney te verplaatsen met de Shield?


ppeter

Quote from: Zymotic on May 19, 2021, 10:25:55
Misschien al gevraagd in dit topic, maar is het mogelijk om de ondertiteling van Netflix,Amazon, Disney te verplaatsen met de Shield?
Met Kodi zijn de subs volledig te regelen!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Akosoft

Quote from: ppeter on May 19, 2021, 21:08:40
Met Kodi zijn de subs volledig te regelen!

Met Kodi kun je inderdaad de subs in het beeld te zetten, maar in Netflix of Disney plus zijn de subs toch niet te shiften? 

RalphH

Volgems mij niet. Kodi heeft wel een netflis plugin, disney weet ik niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Tabcam

Quote from: RalphH on May 20, 2021, 10:01:45
Volgems mij niet. Kodi heeft wel een netflis plugin, disney weet ik niet.
Ik heb nog niet geprobeerd om Netflixstreams in Kodi af te spelen maar vraag me wel af of je dan de ondertiteling kan verschuiven. Als het met de stream wordt meegegeven wel, zou mooi zijn!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J0ell

Quote from: RalphH on May 20, 2021, 10:01:45
Volgems mij niet. Kodi heeft wel een netflis plugin, disney weet ik niet.

Disney heeft die niet en de streams zijn ook niet te verkrijgen om zelf in te bouwen.
Daarnaast is de ondertiteling in de genoemde apps niet te verplaatsen. Alleen aan te passen qua kleur en achtergrond.

De netflix plugin van kodi is overigens om te huilen, dus zou daar geen moeite in stoppen.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

elchor

Quote from: SV..S on January 10, 2021, 15:29:56
Weten jullie of het mogelijk is om apple tv+ te bekijken met de shield?

Mocht hier nog vraag naar zijn : ik heb vorige week Apple TV uit de google play store geïnstalleerd op de Shield.