Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

theetjuh

#2076
Misschien SMBv1 welke is uitgeschakeld of geheel is verwijderd in v19?
Ik gooi maar wat op ... zie nog erg veel mensen SMBv1 gebruiken ook al is het erg kwetsbaar qua security.

edit: volgende topic gevonden op het kodi forum, heeft inderdaad met smb versies te maken: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=360606
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

stevie1

#2077
Bij mij ook alle shares ineens weg. Heb het zo gauw niet voor elkaar gekregen. niks werkte.
Kodi 19 start bij mij de eerste seconden op, met een behoorlijk gestreept scherm. Weet niet of dat normaal is.
Heb het gewenste filmpje maar via smpc gespeeld.
Ook mooi beeld!
Ik weet niet of het mogelijk is n kodi, maar ga proberen dat hij niet vanzelf update.

J0ell

Hier werkte ze weer nadat ik even een switch maakte van LAN naar WIFI en weer terug.
Gekke was dat een herstart van de Shield hier vooraf gaand niet werkte..

Daarnaast werd na de opensubtitles addon ook niet meer ondersteund na de update. Dit is volgens mij inmiddels wel weer hersteld zag ik gisteren.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

ikkeenjij36

Hallo na enige maanden alles fijn afgespeeld te hebben op de shield2019 heb ik nu een 2tal probleempjes.
Eerste is met dolby digital geluid krijg/heb ik een brom in mijn subwoofer zitten,of ik nu via kodi iets afspeel van mijn nas of via de ziggo app kijk is die vervelende brom daarin het geluid,ook met you tube of netflix hetzelfde gedrag.
Ook heb ik sinds een dag of 2 een flikkering in het beeld zitten,zowel op het hoofdscherm vd shield,in kodi youtube of netflix hetzelfde beeld wat even onderbroken wordt en verschrikkelijk irritant is.
Er is de laatste tijd niks aan mijn opstelling veranderd,enige is dat ik hdmi kabels even verwisseld heb voor te testen maar dat maakte geen verschil.'
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen hiermee.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

fredenivanca

ik zou eerst eens proberen om hem op nieuw op te starten, via het uitrol menu aan de rechterzijde
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D1 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

ikkeenjij36

Quote from: fredenivanca on March  7, 2021, 13:58:07
ik zou eerst eens proberen om hem op nieuw op te starten, via het uitrol menu aan de rechterzijde
Update:Het is opgelost door mijn av receiver even aan en uit te zetten
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

PascalP

Ik had trouwens ook een bugje in Kodi na de upgrade na V19.
Ineens werd alles uitgestuurd als MultiCH PCM volgens mijn Denon terwijl passthrough gewoon aanstaat binnen Kodi.
Even passthrough optie uit en opnieuw aan gezet en het werkte weer naar behoren.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

dexter98

Quote from: PascalP on March  8, 2021, 01:12:50
Ik had trouwens ook een bugje in Kodi na de upgrade na V19.
Ineens werd alles uitgestuurd als MultiCH PCM volgens mijn Denon terwijl passthrough gewoon aanstaat binnen Kodi.
Even passthrough optie uit en opnieuw aan gezet en het werkte weer naar behoren.
Heb jij kodi dan überhaupt lekker draaiend gehad op de shield? Bij mij draaide het niet lekker.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


theetjuh

Draait hier eigenlijk al jaren prima, heb daar alleen wel de nodige settings voor moeten aanpassen.
SurfaceMedia ofzo was er 1 van iig.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

RalphH

Idem, loopt hier eigenlijk altijd prima.
Wat ik op meerdere vlakken wel merk, dus niet enkel in Kodi, dat je refreshrate aan bron aan moet passen en niet aan weergever. Film is doorgaans 24hz, als de player dit om moet zetten, krijg je vaak schokken.
En na OS/driver updates heb je idd vaak vinkjes die niet meer lekker staan, of dat altijd aan kodi ligt, weet ik niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Ja hoor, draai al minimaal een jaar of 10 Kodi (toen het nog XBMC was) op tig devices. Momenteel hier op een Shield, een RaspberryPi, een Vero 4K+ en een PC en werkt eigenlijk altijd feilloos.
Even de basic settings op gebied van audio/video doen zoals bijvoorbeeld de refresh rate setting doe Ralph zegt, en klaar, dit doe ik dan ook met mijn ogen dicht inmiddels  ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

stevefilmfreak54

Misschien voor een ieder leuk om hier de 'basic settings' neer te zetten, geloof dat er meer eigenaren zijn die graag alles tip top in orde is, ik controleer ook alles graag bij mijn Nvidia, zoals nu lees ik over refreshrate, zou ik graag willen weten waar dat is en wat is dan de verandering(en).

Zou zeggen tips en trucs zijn altijd welkom, toch? ;D ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

PascalP

Quote from: stevefilmfreak54 on March 12, 2021, 09:11:26
Misschien voor een ieder leuk om hier de 'basic settings' neer te zetten, geloof dat er meer eigenaren zijn die graag alles tip top in orde is, ik controleer ook alles graag bij mijn Nvidia, zoals nu lees ik over refreshrate, zou ik graag willen weten waar dat is en wat is dan de verandering(en).

Zou zeggen tips en trucs zijn altijd welkom, toch? ;D ;D

Ik kan komende week best ff wat screenshots schieten van de settings die ik standaard op ieder device doe (niet enkel Shield dus)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RalphH

Op shield gebruik ik, buiten kodi om (bijv sommige formaten op prime), de adapt refresh rate functie. Doe ik dat niet, heb ik schokken elke zoveel seconden.

https://www.nvidia.com/en-us/shield/support/shield-tv/match-frame-rate/
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

stevie1

Bij mij weigert kodi in alle talen.
Sinds de update (19.0 matrix) kan ik op een of andere manier mijn synology niet meer bereiken
onder geen een (samba of nfs) protocol.
-heb ik gedeinstaleerd en geinstaleerd
-shield wireless en bedraad
-shield gereboot
-synology instellingen nagelopen of daar de samba/ nfs instellingen kloppen
-zelfde protocollen (instellingen) als smpc (en die werkt feilloos)
Ik heb de 2017 op de slaapkamer en ook weigert vanaf de update.
Dit is mij nog nooit gebeurt dat ik hem niet aan de praat kreeg.
Misschien heeft iemand een gouden tip.

angelo41

Quote from: stevie1 on March 12, 2021, 10:12:51
Bij mij weigert kodi in alle talen.
Sinds de update (19.0 matrix) kan ik op een of andere manier mijn synology niet meer bereiken
onder geen een (samba of nfs) protocol.
-heb ik gedeinstaleerd en geinstaleerd
-shield wireless en bedraad
-shield gereboot
-synology instellingen nagelopen of daar de samba/ nfs instellingen kloppen
-zelfde protocollen (instellingen) als smpc (en die werkt feilloos)
Ik heb de 2017 op de slaapkamer en ook weigert vanaf de update.
Dit is mij nog nooit gebeurt dat ik hem niet aan de praat kreeg.
Misschien heeft iemand een gouden tip.
Ikzelf gebruik het ftp protocol. Heb hier ook een synology en kodi 19 op de shield 2019.Werkt perfect.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


stevefilmfreak54

Quote from: angelo41 on March 12, 2021, 10:33:39
Ikzelf gebruik het ftp protocol. Heb hier ook een synology en kodi 19 op de shield 2019.Werkt perfect.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

Bij mij was het NFS en ipv usernaam en wachtwoord moest ik mijn Synology IP adres invoeren, toen kwam ook bij mij alles terug, alleen moest ik mijn bibliotheek opnieuw instellen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevie1

Thx guys, maar heb ik allemaal geprobeerd;
Als ik kodi opstart en naar video/ movies---add files
-nfs; dan geeft hij zelf het adres aan van de shield 192.168.x.x
als ik daarop ok gebeurt er niets, naar rechts met de mijn harmony is zwart beeld, naar links is beeld terug

-ftp uit de brouwserlijst gebeurt niks... zie wel dat ie een paar seconden ontoegankelijk is, maar daarna weer vrolijk verder met helemaal niks bereikt.

-diskstation smb geeft aan operation not permitted of soms invaled argument oid
dit kreeg ik vroeger als de diskstation niet gemount was op de shield (dus ook maar gedisconect en geconnect.

Verder heb ik ook in de shield met alle soort combinaties van samba gestoeid, helaas zonder succes.

De beide shields vertonen dit dus moet ik maar verder in de synology zoeken.
Hoe kan dit na een update??
18.3 en 18.8 en daarvoor geen probleem

Op mijn windows pc heb ik 18.8 en dat werkt super.
Ik vind het maar raar, maar zal het vinden.

RalphH

Er is hier een los topic over. Switchen naar wifi en terug schijnt wel eens te helpen
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

stevie1

Quote from: RalphH on March 12, 2021, 16:52:38
Er is hier een los topic over. Switchen naar wifi en terug schijnt wel eens te helpen
Had ik gelezen en ook gedaan;
Voor de goede orde: Je schakelt de (hele) shield toch bedraad uit en in wifi mode?!
Of zou dat in kodi moeten? Dan heb ik dat over het hoofd gezien.

dexter98

Quote from: stevie1 on March 12, 2021, 10:12:51
Bij mij weigert kodi in alle talen.
Sinds de update (19.0 matrix) kan ik op een of andere manier mijn synology niet meer bereiken
onder geen een (samba of nfs) protocol.
-heb ik gedeinstaleerd en geinstaleerd
-shield wireless en bedraad
-shield gereboot
-synology instellingen nagelopen of daar de samba/ nfs instellingen kloppen
-zelfde protocollen (instellingen) als smpc (en die werkt feilloos)
Ik heb de 2017 op de slaapkamer en ook weigert vanaf de update.
Dit is mij nog nooit gebeurt dat ik hem niet aan de praat kreeg.
Misschien heeft iemand een gouden tip.
Ok, zo komen we ergens.
Bij mij staat alles op een NAS. Kodi (v18) bleef gewoon bij de meeste files hangen.

Zowel geprobeerd door de samba share in de shield te mounten als direct in Kodi en beiden werkten niet.

Toen niet opgelost gekregen.

Overigens:
Ik gebruik kodi ook al jaren en draait echt goed, althans op de rpi en vero4k. En volledig geïntegreerd in m'n thuisbios. Op de shield bij mij dus niet en op Windows was het altijd ellende met driver updates en terug springen van video settings (absoluut geen issue van kodi overigens).

Video stutter wel veel problemen. Vroeger had openelec (kodi op rpi) fantastische feature om de clock van de rpi te fine tunen, maar die feature zit er tegenwoordig helaas niet meer in. Maar 3D MVC had weer enorme last van AV sync issues.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


stevie1

Ik ga deze keer of nu niet verder met kodi 19.  Na wat goolglen kwam ik erachter dat deze een dramatische versie betreft.
Heel veel gedupeerden. Hele builds kwijt.  Dus heb ik mijn shield sideload ready (privacy instellingen) gemaakt en kodi 18.9 terug gezet.
Nou niks instellen; geen samba protocol, geen nfs nada.  Alle mappen op de nas terug.   
Ik heb dit gedaan met de tuturial van leetv. Als je dus kodi 19 problems intoets kan je hem niet missen.
Ga van deze 18.9 een mooie build proberen te maken. 

stevefilmfreak54

Quote from: stevie1 on March 13, 2021, 10:27:05
Ik ga deze keer of nu niet verder met kodi 19.  Na wat goolglen kwam ik erachter dat deze een dramatische versie betreft.
Heel veel gedupeerden. Hele builds kwijt.  Dus heb ik mijn shield sideload ready (privacy instellingen) gemaakt en kodi 18.9 terug gezet.
Nou niks instellen; geen samba protocol, geen nfs nada.  Alle mappen op de nas terug.   
Ik heb dit gedaan met de tuturial van leetv. Als je dus kodi 19 problems intoets kan je hem niet missen.
Ga van deze 18.9 een mooie build proberen te maken.

Ben ook terug naar 18.9, kreeg toch gelijk een update naar kodi 19, waar is dat privacy instellingen te vinden op de Shield?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevie1

#2099
sorry geen privacy, maar bij beveiligingsinst.
Instellingen---app voorkeuren---beveiliging dan software controleren verifiëren uitzetten.
Ook bij onbekende apps toegang verlenen toestaan.
Bij mij is dat puffy tv browser, maar kan net zo goed google chrome of andere browser zijn.
Bij stond gelukkig automatische updaten al uit. :pompom: :pompom: