Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

theetjuh

Apple TV+ is een flop ... die zal waarschijnlijk nergens meer op komen.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

J0ell

Quote from: PascalP on October 21, 2020, 08:10:16
Weet iemand of er ooit een AppleTV+ app voor de Shield/AndroidTV gaat komen?
Casten vanuit de AppleTV+ app op een iPhone werkt helaas niet... :(

Hebben nu een jaar lang gratis AppleTV+ gekregen bij de nieuwe telefoon van mijn vrouw, zonde om het niet eens te proberen of het was is.

Toevallig een Samsung TV?
Had begrepen dat het naar de Samsung als App kwam. Voor de Android heb ik hem zelf ook nog niet kunnen vinden.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

PascalP

Quote from: theetjuh on October 21, 2020, 09:04:48
Apple TV+ is een flop ... die zal waarschijnlijk nergens meer op komen.

Content valt me inderdaad tegen, laatst wel de film Greyhound gezien, best prima film (wel via een andere kanaal dan AppleTV+), maar als je het een jaar voor nop hebt kun je het wellicht eens proberen toch ;)


Quote from: J0ell on October 21, 2020, 09:39:57
Toevallig een Samsung TV?
Had begrepen dat het naar de Samsung als App kwam. Voor de Android heb ik hem zelf ook nog niet kunnen vinden.

Verwacht ook niet dat het snel naar en Android device komt, maar wie weet.... Samsung TV heb ik wel maar gebruiken we echt alleen als display, alle content komt van de Shield
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

theetjuh

Quote from: PascalP on October 21, 2020, 15:00:25
Content valt me inderdaad tegen, laatst wel de film Greyhound gezien, best prima film (wel via een andere kanaal dan AppleTV+), maar als je het een jaar voor nop hebt kun je het wellicht eens proberen toch ;)
Zekers, ik heb het ook ... maar aangezien ik geen andere ATV heb of iets dergelijks, heb ik er nog geen gebruik van weten te maken, afgezien van even uitproberen op m'n telefoon.

Wel hoorde ik laatst dat ATV+ ook naar de Sony televisies komt, maar wanneer en of dat daardoor ook mogelijk wordt deze te installeren op Android TV devices ... geen idee.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

HereIsTom

#1904
Quote from: theetjuh on October 21, 2020, 09:04:48
Apple TV+ is een flop ... die zal waarschijnlijk nergens meer op komen.

Hoezo een flop? Ik vind dat ze best leuke films en series hebben.

Hier kun je zien welke TV's geschikt zijn voor AppleTV+
https://www.apple.com/nl/apple-tv-app/devices/
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

theetjuh

#1905
Niet mijn mening, ik deel alleen wat ik op meerdere plekken lees.

Daarbij dat ze nog steeds geen Android TV app hebben, zegt misschien dan wel genoeg.

Maar normaliter als je een abbo bij een pakje boter krijgt, stelt het weinig meer voor.
[edit] Dit laatste is wel mijn mening ;) [/edit]
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

dexter98

Ok, misschien off topic, maar weet iemand een App voor op de shield waarmee je een actie of script kunt laten uitvoeren als je van app wisselt?

Ik wil NL mijn receiver anders hebben staan voor muziek of films. Voor de Chromecast heb ik werkend en stoor me.er nu aan op de shield

Sent from my moto x4 using Tapatalk


theetjuh

LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

PascalP

Quote from: theetjuh on October 23, 2020, 11:14:29
Even een post voor PascalP, misschien heb je er iets aan :)

https://tweakers.net/nieuws/173714/apple-tv-app-komt-uit-op-playstation-5-en-4.html

^^
PS4 staat hier al en de PS5 komt op het verlanglijstje van de oudste voor de kerst dus dat gaat vast goed komen :D

Ook met de remote erbij is het misschien wel een goed alternatief voor de Shield, mits Kodi er ook op draait.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

J0ell

Quote from: PascalP on October 23, 2020, 11:23:18
^^
PS4 staat hier al en de PS5 komt op het verlanglijstje van de oudste voor de kerst dus dat gaat vast goed komen :D

Ook met de remote erbij is het misschien wel een goed alternatief voor de Shield, mits Kodi er ook op draait.

Kodi zal er voorlopig nog niet op draaien ben ik bang, gezien de gelimiteerde app/software mogelijkheden van de PS5. Je kunt wel overstappen naar het Plex alternatief.

Desalniettemin zal de PS5 zeker met de nieuwe afstandsbediening een zeer krachtige mediaspeler zijn.
En dat krijg je er eigenlijk gratis bij omdat je hem voornamelijk als game console zal aanschaffen.
Ik vraag me alleen af of hij niet te veel lawaai zal maken bij het afspelen van content. Bij gamen en spelen van 4K content wil dit nog wel eens hinderlijk zijn.

Maar dit was even off topic  :D
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

PascalP

Heb jij al eens gehoord dan hoeveel geluid de PS5 maakt? ;)
Heb hier in de HT een 'oude' PS4 staan en die maakt wel flink wat geluid, wel stukken minder sinds ik hem open gehaald heb en al het stof eruit heb geblazen.
In de woonkamer staat een PS4Pro en die hoor ik eigenlijk niet.

Wat mij betreft geen off topic hoor, daar we de mogelijkheid van een Shield vervanger bespreken ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

J0ell

#1911
Quote from: PascalP on October 23, 2020, 11:57:42
Heb jij al eens gehoord dan hoeveel geluid de PS5 maakt? ;)
Heb hier in de HT een 'oude' PS4 staan en die maakt wel flink wat geluid, wel stukken minder sinds ik hem open gehaald heb en al het stof eruit heb geblazen.
In de woonkamer staat een PS4Pro en die hoor ik eigenlijk niet.

Wat mij betreft geen off topic hoor, daar we de mogelijkheid van een Shield vervanger bespreken ;)

PS4 Pro hoor ik hier als ik rustig wat kijk nog wel eens boven het geluid uit.
Daarom hoop ik (en vraag ik me af) of dit dus met de PS5 verbeterd is.

*edit*
Hardware van de PS5 is wel beter dan de shield maar vindt de overzichtelijke interface en de mogelijkheden van de Shield nog steeds aanzienlijk beter dan de PS5.
Wat mij betreft met de aangekondigde mogelijkheden voor mij nog geen concurrent van de Shield.
Maar dit is uiteraard ook een stukje persoonlijke mening dus trek hier niet te zwaar aan  :D
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

PascalP

helemaal mee eens hoor, vind de Shield ook geweldig en makkelijk in gebruik, we zullen zien ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

J0ell

Quote from: PascalP on October 23, 2020, 12:34:09
helemaal mee eens hoor, vind de Shield ook geweldig en makkelijk in gebruik, we zullen zien ;)

Zo is het, grootste voordeel blijft gewoon dat als je een PS5 koopt zoals de meeste tech fans, dan heb je er meteen een mediaplayer bij. Scheelt weer een investering van eurotje of 200.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

RalphH

Quote from: RalphH on October 15, 2020, 18:20:21
Hij schakelt vanaf een hdr setting niet terug naar 8bit bij sdr content. Geen idee waar ik dat in de instellingen moet vinden, vandaar ook mijn vraag ;D

EDIT
automatisch switchen tussen rec2020 en 709 heb ik aanstaan, maar kleurdiepte schakelt dan dus niet mee, althans, bij mij niet.

Niemand een idee hier, dit gaat bij iedereen gewoon goed? Of switchen jullie ook tussen HDR en non HDR settings?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

J0ell

Quote from: RalphH on October 23, 2020, 19:53:20
Niemand een idee hier, dit gaat bij iedereen gewoon goed? Of switchen jullie ook tussen HDR en non HDR settings?
Nee hier geen laat van eigenlijk, gaat gewoon goed.
Heb je evt 2 voorbeelden? Dan wil ik best even wat testjes doen hier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

RalphH

Basically alles sdr op hdr setting, krijgt de verkeerde kleurdiepte. Maar ik check morgen wat voorbeelden met foto's
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#1917
Voorbeeldjes:

Shield op HDR10 Ready setting:


Een SDR film, krijgt dan toch 12 bit kleuren ipv 8. Switchen tussen REC2020 en 709 gaat wel prima:

Resultaat van bovenstaande is, dat SDR content, er wat donker uitziet.

Om een SDR film goed te bekijken, moet ik in de Shield settings, displayproperties naar iets wat niet HDR10 Ready is zetten:


Zelfde film als plaatje 2, maar dan dus op niet HDR10 Ready in de Shield:


HDR film op HDR10 Ready, doet gewoon wat ie moet doen:


Foto's beetje erg gecomprimeerd zie ik, de projector staat gewoon scherp hoor ;D

SDR film is Avatar in kodo, maar netflix heeft hetzelfde met SDR materiaal
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

SV..S

Quote from: TabCam on July  6, 2020, 21:37:23
Heb je CEC aan staan? Die zet ik uit vanwege dit soort poep. Alle gaat aan als ik één apparaat aan of uit zet :nopompom:.

Late reactie :P
Maar net even bekeken, cec stond inderdaad aan. Nu uitgezet en werkt nu goed, bedankt!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

J0ell

Quote from: RalphH on October 25, 2020, 11:33:48
Voorbeeldjes:

Shield op HDR10 Ready setting:


Een SDR film, krijgt dan toch 12 bit kleuren ipv 8. Switchen tussen REC2020 en 709 gaat wel prima:

Resultaat van bovenstaande is, dat SDR content, er wat donker uitziet.

Om een SDR film goed te bekijken, moet ik in de Shield settings, displayproperties naar iets wat niet HDR10 Ready is zetten:


Zelfde film als plaatje 2, maar dan dus op niet HDR10 Ready in de Shield:


HDR film op HDR10 Ready, doet gewoon wat ie moet doen:


Foto's beetje erg gecomprimeerd zie ik, de projector staat gewoon scherp hoor ;D

SDR film is Avatar in kodo, maar netflix heeft hetzelfde met SDR materiaal

Als ik tijd heb zal ik vanavond ook eens vergelijken.
Heb 2 setups staan thuis met allebei een ander merk TV en ander type Shield.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

J0ell

Sorry dagje later dan gepland.
Ik krijg het hier helaas niet gereproduceerd.
Zowel Kodi content als Netflix content niet helaas  :nopompom: (in jouw geval)
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

RalphH

Hmm, ohwkee.. dus SDR content op de HDR Ready resolutie, geeft 8 bit kleuren.. dan zit t hier in de keten.
Thnx voor het testen!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

J0ell

Quote from: RalphH on October 27, 2020, 19:02:26
Hmm, ohwkee.. dus SDR content op de HDR Ready resolutie, geeft 8 bit kleuren.. dan zit t hier in de keten.
Thnx voor het testen!

You're welcome!
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Xstream

Quote from: J0ell on October 23, 2020, 12:47:02
Zo is het, grootste voordeel blijft gewoon dat als je een PS5 koopt zoals de meeste tech fans, dan heb je er meteen een mediaplayer bij. Scheelt weer een investering van eurotje of 200.
Andersom eigenlijk ook, maar dan bespaar je nog meer. Speel met veel plezier Steam games via Geforerce Now. Werkt gewoon heel goed. Koop je voor 2 - 5 euro een spel ipv 40 - 60 euro, of evt 20 na een tijdje met een aanbieding. Je mist dan alleen PS exclusives natuurlijk. Ik weet nog niet of de PS5 er in komt ... de PS4 loeit inderdaad als een malle, misschien ook maar 's openmaken en stof verwijderen. Het is inmiddels net een stofzuiger.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub