Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: TabCam on March  2, 2020, 14:59:19
Ik weet niet precies wat je wilt aan/uitzetten maar bijnde Shield zit het CEC in meerdere items "verstopt", bv. bij de power settings kan je kiezen wanneer de Shield aan en uit gaat en bij volume controle kan je wel CEC aan/uit selecteren.

Nou dat de receiver uit of inschakelt als ik de tv aan of uit zet. Maar in het specifieke geval van de Shield kan ik die gewoon met de AB van mijn Sony tv bedienen maar als ik CEC in mijn tv uitzet niet meer.

De vraag ging over een Harmony one die ik ook heb. Als de Shield incidenteel in de slaapstand blijft kan ik hem daarna alleen met de Shield ab wekken en daarna reageert de Shield niet meer op de Harmony one. Als ik daarna een keer van hdmi ingang op de receiver wissel wel.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

paulkokkie

Quote from: Hanky Panky on March  2, 2020, 23:16:03
De vraag ging over een Harmony one die ik ook heb. Als de Shield incidenteel in de slaapstand blijft kan ik hem daarna alleen met de Shield ab wekken en daarna reageert de Shield niet meer op de Harmony one. Als ik daarna een keer van hdmi ingang op de receiver wissel wel.

Gebruik je de Harmony app op je telefoon? Misschien dat het daar wel mee lukt, bij mij wel als de Shield af en toe niet reageert vanuit slaapstand.Maar heel soms werkt er niets meer en moet de stekker er even uit.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

angelo41

weet er iemand waar je de nieuwste aankoopt? blijkbaar lastig te vinden.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


Ejorne

Ik kan ES-file explorer niet meer vinden in de playstore...
Hoe kan ik er nog meer aankomen of wat is een goed alternatief?

Tabcam

Quote from: Ejorne on March 15, 2020, 13:47:07
Ik kan ES-file explorer niet meer vinden in de playstore...
Hoe kan ik er nog meer aankomen of wat is een goed alternatief?
Nogal het verkeerde topic. En ff Googlen brengt je bij files app van Google. Of dat alles doet wat je wil weet ik niet, je beschrijft niet wat je nodig hebt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Roeru117

Quote from: Ejorne on March 15, 2020, 13:47:07
Ik kan ES-file explorer niet meer vinden in de playstore...
Hoe kan ik er nog meer aankomen of wat is een goed alternatief?

Je kunt ook Solid Explorer gebruiken. Erg fijne app met veel mogelijkheden.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Ejorne

Quote from: TabCam on March 15, 2020, 14:05:33
Nogal het verkeerde topic. En ff Googlen brengt je bij files app van Google. Of dat alles doet wat je wil weet ik niet, je beschrijft niet wat je nodig hebt.

Ik kan het wel vinden op mijn telefoon en tablet, alleen niet op de shield. Dus leek me wel een logisch topic...

Ejorne

Quote from: Roeru117 on March 15, 2020, 20:11:38
Je kunt ook Solid Explorer gebruiken. Erg fijne app met veel mogelijkheden.

Thanks, ga ik even proberen.

Hanky Panky

Ik heb gisteren mijn bestelde 2020 remote ontvangen (driehoekige vorm) die ik gebruik met mijn 2017 shield tv en wat een verbetering is dat  :pompom:

Nu ook met wat meer directe functies zoals een uitknop, aparte volume knoppen en een netflix knop. Ook de knop verlichting is handig. Tot nu toe erg tevreden.

Besteld direct bij nvidia voor €32.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

PascalP

Quote from: Hanky Panky on March 27, 2020, 15:55:24
Ik heb gisteren mijn bestelde 2020 remote ontvangen (driehoekige vorm) die ik gebruik met mijn 2017 shield tv en wat een verbetering is dat  :pompom:

Nu ook met wat meer directe functies zoals een uitknop, aparte volume knoppen en een netflix knop. Ook de knop verlichting is handig. Tot nu toe erg tevreden.

Besteld direct bij nvidia voor €32.

goeie tip!
Want de originele remote van mijn 2017 heb ik toch al meerdere malen bijna doormidden gebroken van frustratie als ie weer eens niet reageert...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Hanky Panky

Quote from: PascalP on March 27, 2020, 15:59:08
goeie tip!
Want de originele remote van mijn 2017 heb ik toch al meerdere malen bijna doormidden gebroken van frustratie als ie weer eens niet reageert...

Ze zijn nog op voorraad

https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/buy/
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Josh

Quote from: Hanky Panky on March 27, 2020, 15:55:24
Ik heb gisteren mijn bestelde 2020 remote ontvangen (driehoekige vorm) die ik gebruik met mijn 2017 shield tv en wat een verbetering is dat  :pompom:

Nu ook met wat meer directe functies zoals een uitknop, aparte volume knoppen en een netflix knop. Ook de knop verlichting is handig. Tot nu toe erg tevreden.

Besteld direct bij nvidia voor €32.

Goedemorgen Hanky, weet jij toevallig of deze ook op mijn Shield 2015 versie ook goed werkt?
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50

stevefilmfreak54

Wie hier is de reddende engel?

Gister een Nvidia shield in bezit, geïnstalleerd ging vlot, viel op dat er geen aan/uit knop, stroom eraf en weer opgezet, ging het groene lampje branden, toen in het HOME scherm, daar zat de instellingen van de vorige eigenaar, ben met hulp van dat flut A/B naar een reset gegaan, daarna mijn wifi en een nieuwe account gemaakt, kwam in een nieuwe HOME scherm terecht, PLEX gedownload EN daarna uitgezet om te eten, kon hem niet uitzetten dus stroom eraf. Na het eten stroom erop en wat bleek dat hele ding bleef vast aan het HOME scherm, kon er niets mee doen, A/B reageert niet, nieuwe batterijen lost ook niets op, na 5 minuten screensaver, telefoon en harmony hielpen ook niet want ik had geen tijd om ze met bluetooth te verbinden.

Dus, ik zoek een manier om deze Nvidia shield aan de praat te krijgen, wie kan mij helpen? In de tussentijd ga ik proberen via mijn PC, mijn telefoon en harmony aan de praat te krijgen met het Nvidia shield help pagina van Logitech.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.


PascalP

Heel vreemd inderdaad, zou zeker eens met een harde reset beginnen.
Maar waarom altijd van de stroom af? Ding doet het prima als je hem in sleep mode zet.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

stevefilmfreak54

Hier is die home scherm, verder kom ik niet want A/B reageert niet, krijg mijn Harmony ook niet aan de praat, veels te vroeg voor dit soort dingen >:( :(
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

Dan maar een harde reset, eerst een dubbele USB aansluiting kopen :( :(
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

stevefilmfreak54

Quote from: PascalP on March 28, 2020, 09:40:03
Heel vreemd inderdaad, zou zeker eens met een harde reset beginnen.
Maar waarom altijd van de stroom af? Ding doet het prima als je hem in sleep mode zet.

Sleep mode is te vinden in instellingen zeker? Kan niet bij, dus dan maar een harde reset, helaas geen dubbele USB kabel in huis
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

angelo41

sleep mode idd bij instellingen.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


PascalP

Ja inderdaad, maar zonder remote kom je er niet...
Icoon rechts boven en dan de eerste optie is sleep mode
Ook niet een USB toetsenbord liggen, dat moet ook werken, kun je iig ff alles resetten en laatste updates draaien voor de zekerheid
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

H B

#1621
Quote from: stevefilmfreak54 on March 28, 2020, 10:06:06
Dan maar een harde reset, eerst een dubbele USB aansluiting kopen :( :(
Is je remote opgeladen? Als dat zo is kan je de volgende doen om hem te pairen

Make sure the SHIELD home screen is visible on your TV.



Hold the SHIELD remote within 1 foot of your SHIELD TV.



If you are pairing a new remote, press and hold the Select button on your remote until the remote light flashes.If your remote has been paired to a different SHIELD, press and hold Home and Back until the remote light flashes.



The remote should connect after a few moments. If pairing did not complete,click "Pair manually" below.

If the LED does not flash, please charge or replace your batteries and try again."

"Pair manually" gaat bij jou niet werken aangezien je niet in het settings menu komt

Driven2Shine

Shield app op Android is misschien nog een optie om je device te bedienen?
Daar zit ook een afstandsbediening in waarmee je kunt bladeren door alle apps en iconen.

angelo41

Quote from: PascalP on March 28, 2020, 10:22:14
Ja inderdaad, maar zonder remote kom je er niet...
Icoon rechts boven en dan de eerste optie is sleep mode
Ook niet een USB toetsenbord liggen, dat moet ook werken, kun je iig ff alles resetten en laatste updates draaien voor de zekerheid
moet zeggen die shield komt van mij. en ik weet de laatste keer dat ik die ab gebruikte dat die werkte. ik gebruik altijd mijn harmony. die ab lag hier gewoon in de schuif voor in noodgeval. ikzelf heb hem misschien 3 keer gebruikt.

klote dat hij nu een probleem ondervind dermee.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


angelo41

en wat betreft de harmony ik gebruik de software op de pc. en stel zo alles in van aparaten en activiteiten.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk