Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Quote from: ppeter on November  6, 2019, 20:50:13
Tot op heden zien wij alle content via Kodi op de Shield:

Netflix
Amazon Prime Video
HBO
Starz
Apple TV +
YouTube
...
Dat zijn in Kodi gewoon snelkoppelingen naar de Android apps op de Shield.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!


Hanky Panky

Probeer eens een andere (krachtige) usb voeding of een andere usb-c kabel ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

skank1

Quote from: pameijer on November  6, 2019, 23:03:59
Dat zijn in Kodi gewoon snelkoppelingen naar de Android apps op de Shield.

Neen das niet waar.. Je hebt die ook in effectieve addons zodat je binnen kodi blijft
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

THX-UltraII


elchor

Ik heb me laten verleiden om zo'n nieuwe pro te kopen.  Reden :  op onze nieuwe oled 4K is Netflix met Dolby Vision beschikbaar - alleen krijg ik (nog) geen DD+ geluid erdoor (ook niet met een optische kabel).  Dus ik dacht : de nieuwe Shield met AI upscaling, 4K, Dolby Vision met 5.1 geluid, ... enz. ...  't is te proberen.  Helaas, driewerf helaas : De nieuwe shield weigert hier Netflix af te spelen in Dolby Vision, en da's echt een merkelijk verschil met "gewone" HD.  Heb al van alles geprobeerd met de instellingen, maar neen : enkel HD, geen DV.  Voorlopig gaat ie retour, tenzij er iemand weet waar het aan kan liggen.  Mijn ouwe shield doet het verder nog prima, trouwens.  Iemand ??  Alvast bedankt bij voorbaat.

Tabcam

Ik heb de oude en krijg wel HDR en 4K content. Lukt dat al wel? En kan je zien of settings goed staan? Dat zou premium met dataverbruik op hoog moeten zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

elchor

#1582
@ TabCam : normaal gezien wel.  Premium abonnement en afspelen op hoogste kwaliteit.  Via de televisie doet ie het wel, maar dan is het geluid minder, zelfs over de home cinema.  Welke instellingen zouden er dan moeten staan op de Shield ?  Waarschijnlijk zie ik  toch iets over het hoofd.  Momenteel staat de oude Shield terug in de opstelling.  En ja, in Kodi wordt een 4K film herkend en afgepeeld, maar  Netflix geeft nog steeds enkel HD aan - ook meet de nieuwe Shield.

Tabcam

Staat er op de Shield in de Netflix app bij instellingen premium onder het kopje Abonnementsgegevens?

En wat krijg je te zien als je dan op Ondersteuning (Support) klinkt en dan op "Controleer je netwerk"? Staat er ruim meer dan 16 Mbit en stat er Netwerkcontrole is geslaagd?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

elchor

#1584
Jawel hoor.  Alle servers OK, internetverbinding OK en snelheid 188Mbps + netwerkcontrole geslaagd ... maar enkel HD - wel met de oude shield wel te verstaan.  De nieuwe is intussen al retour - misschien te snel geweest hiervoor.

elchor

Heeeeeeeel dom geweest :  uiteindelijk de test gedaan om de shield (de oude) rechtstreeks aan de tv te hangen en  ...  tadaaaa ...
inderdaad, Netflix in UHD.  Het ligt blijkbaar aan de recieven (Denon AVRX2000) die nog geen HDMI 2 ondersteunt (denk ik tenminste - volgend de site van Nvidia is dit nodig om Netflix in UHD en /of DV te streamen).  Goed, nu denk ik de oorzaak te kennen.  Geluidsdoorvoer is met optisch kabeltje, en is niet slecht, maar niet zoals de HDMI doorvoer met de shield.  Nu daar nog een oplossing voor vinden. Of een nieuwe receiver, maar dan moet ik mijn madam nog kunnen overtuigen ...
Dank al voor de hulp, en mocht iemand nog andere oplossingen weten ...  Steeds welkom !

jvanhambelgium

Quote from: elchor on December 22, 2019, 11:02:50
Heeeeeeeel dom geweest :  uiteindelijk de test gedaan om de shield (de oude) rechtstreeks aan de tv te hangen en  ...  tadaaaa ...
inderdaad, Netflix in UHD.  Het ligt blijkbaar aan de recieven (Denon AVRX2000) die nog geen HDMI 2 ondersteunt (denk ik tenminste - volgend de site van Nvidia is dit nodig om Netflix in UHD en /of DV te streamen).  Goed, nu denk ik de oorzaak te kennen.  Geluidsdoorvoer is met optisch kabeltje, en is niet slecht, maar niet zoals de HDMI doorvoer met de shield.  Nu daar nog een oplossing voor vinden. Of een nieuwe receiver, maar dan moet ik mijn madam nog kunnen overtuigen ...
Dank al voor de hulp, en mocht iemand nog andere oplossingen weten ...  Steeds welkom !

HDFury AVR key ? (ik zal ook zoiets moeten gebruiken als ik boven in HT naar 4K projectie gaan omdat m'n Onkyo NR5010 geen 4K PASSTHROUGH heeft!)
Blijkt goed product te zijn.

https://www.hdfury.eu/hdfury-avrkey
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

ppeter

Quote from: elchor on December 22, 2019, 11:02:50
Heeeeeeeel dom geweest :  uiteindelijk de test gedaan om de shield (de oude) rechtstreeks aan de tv te hangen en  ...  tadaaaa ...
inderdaad, Netflix in UHD.  Het ligt blijkbaar aan de recieven (Denon AVRX2000) die nog geen HDMI 2 ondersteunt (denk ik tenminste - volgend de site van Nvidia is dit nodig om Netflix in UHD en /of DV te streamen).  Goed, nu denk ik de oorzaak te kennen.  Geluidsdoorvoer is met optisch kabeltje, en is niet slecht, maar niet zoals de HDMI doorvoer met de shield.  Nu daar nog een oplossing voor vinden. Of een nieuwe receiver, maar dan moet ik mijn madam nog kunnen overtuigen ...
Dank al voor de hulp, en mocht iemand nog andere oplossingen weten ...  Steeds welkom !
Een nieuwe receiver met 4K ondersteuning, moet echt niet veel kosten hoor!
Informeer maar eens bij de sponsors.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Momenteel kan ik niet meer 4K kijken via de Shield op de beamer? Ik kan bij de settings van de Shield en Kodi nog maar maximum 1080p kiezen. In het verleden werkte dit gewoon?
Als ik 4K upscale op de receiver activeer, dan heb ik wel 4K op de beamer!
Iemand enig idee? Thx!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Tabcam

Lastige, de gehele keten moet HDMI 2.0+/HDCP 2.2 ondersteunen inclusief kabels, zeker met lange kabels.

Je kan altijd de Shield rechtstreeks in de beamer pluggen en kijken of het dan werkt en dan langzaam een stapje erbij als het werkt totdat je de boosdoener hebt gevonden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hanky Panky

Ik heb mijn Denon X4000 omgewisseld voor een X3400h ivm bovenstaande.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

gringoman

Quote from: paulkokkie on November  2, 2019, 18:59:56
Inderdaad, bij mij werkt het als een zonnetje.

@THX-ultraII
Je moet wel bij je instellingen het aantal kanalen opgeven wat je hebt staan, als je 2.0 aangeeft zul je nooit meerkanaalsdoorvoer krijgen.

https://imgur.com/a/TF3PXM5

Bij mij werkt kodi niet meer goed,loopt steeds vast en dolby geeft die totaal niet door welke instelling ik ook probeerde.SPMC werkt beter maar ook daar geen dolby

ppeter

Quote from: ppeter on December 22, 2019, 13:14:46
Momenteel kan ik niet meer 4K kijken via de Shield op de beamer? Ik kan bij de settings van de Shield en Kodi nog maar maximum 1080p kiezen. In het verleden werkte dit gewoon?
Als ik 4K upscale op de receiver activeer, dan heb ik wel 4K op de beamer!
Iemand enig idee? Thx!
Na een grondige controle van de HDMI aansluitingen en een update van de receiver, werkt alles terug zoals het hoort.
Maandag word de nieuwe Oled tv Panasonic TX-55GZ1500E geleverd met native 4K en DV, ben benieuwd naar de resultaten van de Shield?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

wouterp79

Quote from: gringoman on January  3, 2020, 16:16:03
Bij mij werkt kodi niet meer goed,loopt steeds vast en dolby geeft die totaal niet door welke instelling ik ook probeerde.SPMC werkt beter maar ook daar geen dolby

Apart, heb ik nog helemaal geen problemen mee gehad en hij wordt vrij veel gebruikt. Heb je de boel al eens gereset?
Fronts: Arendal 1723 monitor S - Center: Arendal 1723 monitor S
Surround: Arendal 1723 bookshelf S - Back: Arendal 1723 bookshelf S
Atmos height: 4x Arendal 1723 height S - Subs: 2x SVS PC-4000
Amps: Marantz AV8805a + Rotel RMB1585 x3 - Beamer: JVC RS440 - Screen: XYscreen frame 146 inch SoundMax8K

keeskloon

goedendag
Heb de nieuwe shield tv binnen  maar hoe krijg ik de logitech harmony one op de shield 2019 aan de gang op het model 2017 werkte de logitech one wel.
Weet iemand de oplossing.

gr
kees
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Hanky Panky

Quote from: keeskloon on January 17, 2020, 18:45:49
goedendag
Heb de nieuwe shield tv binnen  maar hoe krijg ik de logitech harmony one op de shield 2019 aan de gang op het model 2017 werkte de logitech one wel.
Weet iemand de oplossing.

gr
kees

Dat loopt toch over het CEC protocol? Tv ontvangt en geeft het commando door aan de Shield? Misschien aanzetten in de Shield?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

keeskloon

Quote from: Hanky Panky on January 17, 2020, 20:01:29
Dat loopt toch over het CEC protocol? Tv ontvangt en geeft het commando door aan de Shield? Misschien aanzetten in de Shield?
Shield via HDMI naar versterker en dan HDMI naar tv.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

Hanky Panky

Quote from: keeskloon on January 17, 2020, 22:31:52
Shield via HDMI naar versterker en dan HDMI naar tv.

Even nagekeken en het kan niet in de shield maar ik kan het CEC verhaal in mijn tv en receiver aan of uitzetten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

elchor

#1598
Quote from: jvanhambelgium on December 22, 2019, 11:23:19
HDFury AVR key ? (ik zal ook zoiets moeten gebruiken als ik boven in HT naar 4K projectie gaan omdat m'n Onkyo NR5010 geen 4K PASSTHROUGH heeft!)
Blijkt goed product te zijn.

https://www.hdfury.eu/hdfury-avrkey

heb mij uiteindelijk zo'n HDfury aangeschaft.  indien er nog mensen in geînteresseerd zijn : Werkt perfect.

Tabcam

Quote from: Hanky Panky on January 17, 2020, 22:51:28
Even nagekeken en het kan niet in de shield maar ik kan het CEC verhaal in mijn tv en receiver aan of uitzetten.
Ik weet niet precies wat je wilt aan/uitzetten maar bijnde Shield zit het CEC in meerdere items "verstopt", bv. bij de power settings kan je kiezen wanneer de Shield aan en uit gaat en bij volume controle kan je wel CEC aan/uit selecteren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i