Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: THX-ultraII on November  2, 2019, 14:41:00
Was al aan het wachten op jouw reply Leo ;)

Ik heb SPMC eraf gegooid aangezien ik heb gelezen dat SPMC niet meer wordt doorontwikkeld. De laatste versie is al weer van meer dan een jaar terug. Heb nu Kodi erop gezet en daar werkt het wel gewoon.

Ik ga nu met een "media cases projectje" beginnen. Ik denk dat dit nog steeds zou moeten werken namelijk: vroegah :D kon je een "flag" in de naam van je file meegeven en deze werd dan gelinked aan het soort hoesje dat je wilde laten zien. Op die manier kun je namelijk makkelijk in Kodi zien of het een 4K, HD, 4K HDR10 of 4K Dolby Vision film is. Zodra ik dit werkend heb zal ik ook kijken of ik bijvoorbeeld onderaan de case het video formaat kan laten zien en bovenaan bijvoorbeeld of het een TrueHD, DTS:x Dolby Atmos etc track is.

SPMC loopt/werkt hier als een trein...beter dan Kodi Leia op mijn Shield daar krijg ik juist weer géén Passtrough meer werkend...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

paulkokkie

Quote from: papaleo on November  2, 2019, 17:31:19

SPMC loopt/werkt hier als een trein...beter dan Kodi Leia op mijn Shield daar krijg ik juist weer géén Passtrough meer werkend...
Inderdaad, bij mij werkt het als een zonnetje.

@THX-ultraII
Je moet wel bij je instellingen het aantal kanalen opgeven wat je hebt staan, als je 2.0 aangeeft zul je nooit meerkanaalsdoorvoer krijgen.

https://imgur.com/a/TF3PXM5
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

THX-UltraII

Waarom gebruiken jullie SPMC terwijl de ondersteuning al een jaar is verlopen en er ook geen nieuwe versies meer van uit gaan komen ?

angelo41

#1553
vraag mij dit ook af. spmc vind ik persoonlijk slecht. plex, kodi is the way to go. (persoonlijke voorkeur)

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

pameijer

Heb SPMC vanaf het begin gebruikt, maar hij legt het nu toch echt af tegen Kodi en MrMC die ik ook heb geïnstalleerd. En dat gaat dan m.n. om de nieuwste formaten. Gewoon 1080p met DTS is SPMC perfect.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Hanky Panky

Quote from: angelo41 on November  2, 2019, 20:25:45
vraag mij dit ook af. spmc vind ik persoonlijk slecht. plex, kodi is the way to go. (persoonlijke voorkeur)


Kodi is ook niet alles, je moet wel erg veel IT feeling hebben om het verhaal op je eigen set af te stemmen.

Daarnaast vind ik de Shield aardig ruk geworden na de overgang op de huidige Android versie. Ik krijg tegenwoordig veel meer gezeur van het ding dan bij de vorige Android versie. Kodi die vastloopt, shield die vastloopt en reset etc. Niet dagelijks hoor maar het valt wel op.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Roeru117

Quote from: Hanky Panky on November  4, 2019, 12:24:55
Kodi is ook niet alles, je moet wel erg veel IT feeling hebben om het verhaal op je eigen set af te stemmen.

Daarnaast vind ik de Shield aardig ruk geworden na de overgang op de huidige Android versie. Ik krijg tegenwoordig veel meer gezeur van het ding dan bij de vorige Android versie. Kodi die vastloopt, shield die vastloopt en reset etc. Niet dagelijks hoor maar het valt wel op.

Ik gebruik Kodi al sinds versie 8 of 9 en nu al 3 jaar op de Shield. Ik zou niet anders meer willen, maar het kost inderdaad wel wat tijd en moeite om alles naar wens in te richten.

En na de laatste grote update werkt de Shield bij mij ook een stuk minder goed dan voorheen. Vooral Netflix wilsoms alleen geluid afspelen en geen beeld. Dan moet de speler echt van de stroom af voordat het weer werkt. En af en toe zakt het volumeniveau ineens om na een aantal seconden weer terug op niveau te komen. En dat terwijl het volume op fixed is ingesteld.

Ben benieuwd of dit met de nieuwe modellen ook het geval is. Vooral de kleine Shield vind ik wel interessant.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Hanky Panky

Quote from: Roeru117 on November  4, 2019, 14:15:23
En af en toe zakt het volumeniveau ineens om na een aantal seconden weer terug op niveau te komen. En dat terwijl het volume op fixed is ingesteld.


Heb je toevallig een Google speaker? Ik had ook soms dat het geluid ineens inzakte en op een gegeven moment viel me op dat de Google home speaker de 'ik denk na' ledjes liet oplichten zonder dat er iets gezegd werd door 'haar'.

En dat klopt want normaal gesproken gooit google het volume van de shield in mute als ik iets tegen de speaker roep  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Roeru117

#1558
Hmmm, er staat een Home mini naast. Het is me alleen nog nooit opgevallen, maar ga er zeker op letten. Bedankt voor de tip.

Edit: inderdaad het 'probleem'. Wanneer de Home mini wordt aangesproken {of denkt dat dit gebeurd} dan gaat het volume van de Shield tijdelijk omlaag.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

svmnb

Dit lijkt mij wel een mooie vervanger voor mijn Dune Base 3.0.
Alleen lees ik wat problemen met benaderen van samba shares op een PC. Kan iemand dit bevestigen?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

skank1

Quote from: pameijer on November  4, 2019, 17:12:38
Ik sla hem sowieso over, meerwaarde over een Shield 2015 die ik heb is werkelijk 0,0. Die AI upscaling is ook een wassen neus als je goed kijkt naar de voorwaarden.

Moest ik je vragen: shield of vero 4k, wat zeg je dan?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Tabcam

OSMC ken ik niet. Ik ga het eens op de Raspberry Pi uitproberen want OSMC lijkt audio beter onder de knie te hebben dan Android. Sowieso heb je spdif out als extra en een lagere prijs.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

pameijer

Quote from: skank1 on November  5, 2019, 20:55:53
Moest ik je vragen: shield of vero 4k, wat zeg je dan?
Voor alleen Kodi de Vero. Maar ik gebruik de Shield nog voor veel meer zaken, dus als ik er eentje weg moest doen ging de Vero de deur uit.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

klada

Wie  kan mij helpen ?

Na het instellen van de Nvidia Shield TV Pro (500 GB, 2017)  account ,wifi  enz ... werd de shield herstart en zou  de laatste update krijgen .

Na een hele tijd krijg ik dit : groen licht gaat even branden en gaat vervolgens uit  :crazy:, de Shield reboot niet meer .
Iemand een oplossing ?
Alvast bedankt
Leo

paulkokkie

Quote from: klada on November  6, 2019, 15:21:39
Wie  kan mij helpen ?

Na het instellen van de Nvidia Shield TV Pro (500 GB, 2017)  account ,wifi  enz ... werd de shield herstart en zou  de laatste update krijgen .

Na een hele tijd krijg ik dit : groen licht gaat even branden en gaat vervolgens uit  :crazy:, de Shield reboot niet meer .
Iemand een oplossing ?
Alvast bedankt
Leo

Ff stroom er helemaal af en nog eens proberen.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

klada

Quote from: paulkokkie on November  6, 2019, 15:26:50
Ff stroom er helemaal af en nog eens proberen.

Meerdere keren gedaan alle kabels er uit ,stroomkabel uit het stopcontact ,alles terug er in :groen lampje :alien: gaat aan maar na een 3 tal seconde weer uit .


skank1

Quote from: pameijer on November  5, 2019, 21:15:05
Voor alleen Kodi de Vero. Maar ik gebruik de Shield nog voor veel meer zaken, dus als ik er eentje weg moest doen ging de Vero de deur uit.

Kun je dat wat meer toelichten? voor meer zaken..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

pameijer

De zaken waar ik de Shield nog meer voor gebruik naast Kodi:
* Netflix
* Amazon Prime Video
* Wellicht Disney+ in de toekomst
* Spotify Connect (werkt beter op de Shield dan op de receiver) en ook gewoon Spotify
* YouTube, zowel via de app als via de cast functie (vanaf laptop/iPhone/etc)
* NL Ziet
* Ziggo Go app (gesideload)
* TuneIn radio
* Af en toe een spelletje
En natuurlijk beetje hobbyen zo af en toe.

De Shield is gewoon een erg fijne allround mediaplayer. Heeft alleen wat glitches als het gaat om 4K/HDR output, dat doe Vero beter.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

skank1

Quote from: pameijer on November  6, 2019, 19:46:27
De zaken waar ik de Shield nog meer voor gebruik naast Kodi:
* Netflix
* Amazon Prime Video
* Wellicht Disney+ in de toekomst
* Spotify Connect (werkt beter op de Shield dan op de receiver) en ook gewoon Spotify
* YouTube, zowel via de app als via de cast functie (vanaf laptop/iPhone/etc)
* NL Ziet
* Ziggo Go app (gesideload)
* TuneIn radio
* Af en toe een spelletje
En natuurlijk beetje hobbyen zo af en toe.

De Shield is gewoon een erg fijne allround mediaplayer. Heeft alleen wat glitches als het gaat om 4K/HDR output, dat doe Vero beter.

Je weet dat al die dingen zoals netflix, youtube, spotify enz, ook binnen kodi kunnen he?
(ik speel nu ff advocaat vd duivel hoor)

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

pameijer

Quote from: skank1 on November  6, 2019, 20:07:07
Je weet dat al die dingen zoals netflix, youtube, spotify enz, ook binnen kodi kunnen he?
(ik speel nu ff advocaat vd duivel hoor)
Je hebt een Netflix certified apparaat nodig voor de echte goodies volgens mij: 4K, HDR, en zo.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

ppeter

Quote from: skank1 on November  6, 2019, 20:07:07
Je weet dat al die dingen zoals netflix, youtube, spotify enz, ook binnen kodi kunnen he?
(ik speel nu ff advocaat vd duivel hoor)
Tot op heden zien wij alle content via Kodi op de Shield:

Netflix
Amazon Prime Video
HBO
Starz
Apple TV +
YouTube
...
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

skank1

Quote from: pameijer on November  6, 2019, 20:46:46
Je hebt een Netflix certified apparaat nodig voor de echte goodies volgens mij: 4K, HDR, en zo.

Klopt, op de shield he :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii