Het grote Nvidia Shield 4K player topic!

Started by BernHardN, June 17, 2015, 00:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Hier heb je trouwens een hele selectie testfiles om the checken of hij goed switcht en je display deze goed ontvangt.

part #3
https://kodi.wiki/view/Samples#Codecs.2C_Framerates_and_Subtitles

Voor 4K en hoge bitrate te testen gebruik ik deze;
http://jell.yfish.us/
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

pascalp

kan je eens jou settings posten aub van display in kodi?
thxs

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


PascalP

Quote from: angelo41 on March 15, 2019, 10:29:36
pascalp

kan je eens jou settings posten aub van display in kodi?
thxs

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Zeker, ben nu echter op mijn werk dus moet ff wachten tot ik thuis ben ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

Quote from: PascalP on March 15, 2019, 10:31:47
Zeker, ben nu echter op mijn werk dus moet ff wachten tot ik thuis ben ;)
ok, top man. zal ook voor straks zijn van mij na het werk.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Marco66

#1454
Quote from: PascalP on March 15, 2019, 10:24:14
GUI kun je gewoon op 59.94 laten staan, dit vind ik zelf iets vloeiender als je door je library scrollt.

Als je vervolgens automatische refreshrate aanzet zal deze met films naar 23.976 switchen en als je content hebt met 50/60 etc switcht ie naar die resolutie.
Ik heb deze op always staan, maar zou ook prima werken met start/stop

Heb gui weer op auto gezet en shield op 3840x2160p 59,94hz YUV 420 10 bit rec.2020
Hdr werkt hier mee, maar wel fixed op 60hz want op 24 hz krijg ik enorm last van colorbanding.
Schijnt ook een probleem vd shield te zijn icm 24hz hdr.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

paulkokkie

Quote from: PascalP on March 15, 2019, 10:27:20
Hier heb je trouwens een hele selectie testfiles om the checken of hij goed switcht en je display deze goed ontvangt.

part #3
https://kodi.wiki/view/Samples#Codecs.2C_Framerates_and_Subtitles

Voor 4K en hoge bitrate te testen gebruik ik deze;
http://jell.yfish.us/

Goeie links, bedankt.
Bij die HEVC files staat er achter onder "profile" "Main10", dat is toch gewoon HDR10, of snap ik het weer eens niet?
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

PascalP

Quote from: paulkokkie on March 15, 2019, 10:52:47
Goeie links, bedankt.
Bij die HEVC files staat er achter onder "profile" "Main10", dat is toch gewoon HDR10, of snap ik het weer eens niet?

Weet het niet exact, maar als ik naar de bestandsnamen kijk dan zijn alle 'main10' files in 10bit
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

al gelukt om even een screenshot te maken van je kodi settings in display? [emoji106][emoji106][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


PascalP

Nee ben nog niet thuis geweest, van werk uit meteen door...

Nog even geduld ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

Quote from: PascalP on March 15, 2019, 19:42:02
Nee ben nog niet thuis geweest, van werk uit meteen door...

Nog even geduld ;)
geen probleem hoor[emoji106][emoji106][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


PascalP

Dit zijn mijn settings in system en in player.

De setting voor HDR zit er niet meer in met een update laatst, dit doet hij nu automatisch
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

Quote from: PascalP on March 15, 2019, 21:43:27
Dit zijn mijn settings in system en in player.

De setting voor HDR zit er niet meer in met een update laatst, dit doet hij nu automatisch
thxs man. ga ik even bekijken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Dura

Ik had een oude WDHDTV die veel moderner spul niet meer afspeelde en sowieso puur alleen media van een aangesloten hdd speelde.
Bij het uitpakken gelijk al onder de indruk van de uitstekende bouwkwaliteit, ook van de controllers, en na een uurtje de mogelijkheden verkennen spijt dat ik dit ding niet al jaren geleden gekocht heb. Inmiddels heb ik ook Ziggo kabel opgezegd en ga via NLZIET of NPOstartplus mijn bescheiden tv behoeften bevredigen, en verder kijken via YouTube, Netflix en via een hdd.

Maar een ding snap ik nog niet: op het startscherm steen de zgn kanalen, en bij apps staan blijkbaar mijn favorieten. Maar hoe kan ik daarvan de volgorde en inhoud aanpassen?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kwabbernoot

Op de app "gaan staan" en de select knop lang vasthouden. Dan verschijnt er een menuutje.

Groeten...

PascalP

Quote from: Dura on March 19, 2019, 14:32:24
Ik had een oude WDHDTV die veel moderner spul niet meer afspeelde en sowieso puur alleen media van een aangesloten hdd speelde.
Bij het uitpakken gelijk al onder de indruk van de uitstekende bouwkwaliteit, ook van de controllers, en na een uurtje de mogelijkheden verkennen spijt dat ik dit ding niet al jaren geleden gekocht heb. Inmiddels heb ik ook Ziggo kabel opgezegd en ga via NLZIET of NPOstartplus mijn bescheiden tv behoeften bevredigen, en verder kijken via YouTube, Netflix en via een hdd.

Maar een ding snap ik nog niet: op het startscherm steen de zgn kanalen, en bij apps staan blijkbaar mijn favorieten. Maar hoe kan ik daarvan de volgorde en inhoud aanpassen?

Ga op een van je favorieten staan en houd de middelste knop ingedrukt, dan krijg je een paar opties zoals verplaatsen of verwijderen van favorieten.
Als je de volgorde in het startscherm zelf wilt aanpassen (dus bijvoorbeeld eerst Youtube dan Netflix), ga op de regel staan die je wilt wijzigen en ga helemaal naar links
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Dura

#1465
Top, werkt perfect, bedankt allebei. Ik gebruik overigens vooral mijn Logitech Companion met hub om de Shield te besturen, werkt volmaakt nadat ik de CEC van de TV uitgezet heb.
Wat een geweldig ding!
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

PascalP

Hebben jullie er ook wel eens last van dat de Shield niet/nauwelijks op de remote reageert?
Dan druk je bijvoorbeeld naar links of rechts en dan doet hij dit pas een aantal seconden later, gebeurt hier af en toe en dan in een keer is het ook weer goed.

Gebeurt zowel in de Shield UI als in Kodi, zowel de Shield als de remote draait op de laatste firmware
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jeroen V

Quote from: PascalP on March 25, 2019, 07:36:21
Hebben jullie er ook wel eens last van dat de Shield niet/nauwelijks op de remote reageert?
Dan druk je bijvoorbeeld naar links of rechts en dan doet hij dit pas een aantal seconden later, gebeurt hier af en toe en dan in een keer is het ook weer goed.

Gebeurt zowel in de Shield UI als in Kodi, zowel de Shield als de remote draait op de laatste firmware
Heb ik inderdaad ook met enige regelmaat... Met de Logitech Harmony heb ik daar trouwens geen last van.

Arcenon

Quote from: PascalP on March 25, 2019, 07:36:21
Hebben jullie er ook wel eens last van dat de Shield niet/nauwelijks op de remote reageert?
Dan druk je bijvoorbeeld naar links of rechts en dan doet hij dit pas een aantal seconden later, gebeurt hier af en toe en dan in een keer is het ook weer goed.

Gebeurt zowel in de Shield UI als in Kodi, zowel de Shield als de remote draait op de laatste firmware

Heb ik ook weleens, de AB van de samsung televisie werkt dan wel weer snel op de shield, geen idee waar het aan ligt..   
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

PascalP

Lijkt dus aan de Shield remote te liggen en niet aan de Shield zelf als hij wel werkt met een andere remote.
Ik zal volgende keer als het me overkomt ook eens proberen met de Samsung remote van de TV
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kwabbernoot

Quote from: PascalP on March 25, 2019, 07:36:21
Hebben jullie er ook wel eens last van dat de Shield niet/nauwelijks op de remote reageert?
Dan druk je bijvoorbeeld naar links of rechts en dan doet hij dit pas een aantal seconden later, gebeurt hier af en toe en dan in een keer is het ook weer goed.

Gebeurt zowel in de Shield UI als in Kodi, zowel de Shield als de remote draait op de laatste firmware
Het lijkt mij dat de remote in een ruststand gaat nadat hij een tijdje niet gebruikt is.

Groeten...

PascalP

Quote from: Kwabbernoot on March 25, 2019, 09:49:51
Het lijkt mij dat de remote in een ruststand gaat nadat hij een tijdje niet gebruikt is.

Groeten...

Zou ik ook zeggen, maar is ook wel eens tijdens het gebruik, bijvoorbeeld ik scroll door mijn library en druk 10x omlaag, dan duurt het enige tijd voordat hij dit doet (en misschien uit standby komt), maar als ik daarna nog een actie doe, bijvoorbeeld OK drukken om de film die ik gekozen heb af te spelen, duurt het weer een aantal seconden.

Zag wel laatst met een FW upgrade dat er een optie was om de standby functie van de remote geheel uit te schakelen ten koste van batterijduur, maar kan dit ook nog eens proberen of het de situatie verbeterd.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: PascalP on March 25, 2019, 07:36:21
Hebben jullie er ook wel eens last van dat de Shield niet/nauwelijks op de remote reageert?
Dan druk je bijvoorbeeld naar links of rechts en dan doet hij dit pas een aantal seconden later, gebeurt hier af en toe en dan in een keer is het ook weer goed.

Gebeurt zowel in de Shield UI als in Kodi, zowel de Shield als de remote draait op de laatste firmware

Android?
Ik heb het weleens met mijn Sony/tv dan weigerd het naar rechts/links remote-cursor weleens.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Tabcam

Alleen als de batterij bijna op is. Soms pak ik de controller er even bij en dan blijkt de shield altijd snel. Ook op de app duurt het soms net iets langer.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalX

Hallo allemaal, Ik ben nog steeds aan het twijfelen om deze aan te schaffen. Heb momenteel een atv 4k en Android tv op mijn Philips tv. Moet zeggen dat de Android tv platform mij nog niet in de steek heeft gelaten ook met Kodi films kijken, maar mijn tv zend helaas geen Dolby Atmos door, dat komt pas vanaf deze zomer op de nieuwe Philips tv's. Op atv 4k kan ik netjes Kodi installeren dus ben echt heel benieuwd of ik de shield kan kopen als vervanging voor atv 4k en de Android tv op mijn Philips. Wat is jullie advies daarin? Ik wil graag Atmos uitzenden naar mijn Denon receiver.