Lichte balk links in beeld na calibratie

Started by Jan-Maarten, March 6, 2004, 19:25:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan-Maarten

Na de TV calibratie van de Sony FX28FQ70 van 3 maart jl. heb ik aan de linkerkant van het scherm een lichte balk van ongeveer een halve centimeter op het scherm. ???
De balk zit geheel links. Ik kan me niet herinneren dat ik deze balk voor de calibratie ook heb gezien.

Is er een mogelijkheid om deze balk weg te krijgen?

Buiten de balk ben ik tevreden met de met de calibratie, nog nooit eerder de schaduw van de weervrouw in tweevoud op haar weerkaartje gezien :)




J.A.F._Doorhof

Hi,
De licht balk heeft ermee te maken dat het beeld iets opgeschoven is naar rechts, je beeld stond niet netjes in het midden, dat zorgt voor een wat lichte balk. Als het goed is trekt dit binnen ongeveer een maand behoorlijk weg, is dat niet het geval mail me dan even je kunt dit redelijk makkelijk verhelpen door het beeld horizontaal iets te vergroten, maar wacht eerst even af het wegtrekt, vooral bij nieuwere TV's is dat redelijk snel gebeurt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jan-Maarten


Donovan

Ik heb hetzelfde op mijn Philips, maar dan aan de rechterkant. Het is een oud beestje (jaar of zes) maar ik heb al aardig het idee dat het minder begint te worden, nu twee weken na de calibratie.

Zit overigens nog steeds dagelijks te genieten van m'n beeld  8)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview