Sony: Indrukwekkende nieuwe camera's

Started by Starred, June 11, 2015, 07:49:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred


Erik

Duizend euro voor de rx100 gaat nergens neer over.
Weinig verschil met de mk 3.

De nieuwe A7 vind ik al stuk beter maar ook buiten mijn bereik gelukkig :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Starred

Hoezo weinig verschil met de mk3? Ik weet niet wat jij belangrijk vindt bij een camera, maar onderhuids vind ik het een zeer groot verschil met de voorganger

Erik

#3
Ik begreep zelfde lens, wel een  nieuwe bsi sensor en betere zoeker en dan ben je er wel geloof ik. Bsi Wat vind jij er dan zoveel beter aan? Vind het ook irritant dat elk nieuw model 100 steeds euro stijgt. Vind het een leuk toestel voor 700 niet voor 1000.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on June 11, 2015, 08:16:12
Ik begreep zelfde lens, wel een  nieuwe bsi sensor en betere zoeker en dan ben je er wel geloof ik. Bsi Wat vind jij er dan zoveel beter aan? Vind het ook irritant dat elk nieuw model 100 steeds euro stijgt. Vind het een leuk toestel voor 700 niet voor 1000.

Het is een upgrade de oude blijft nog gewoon werken. Ik vind het een behoorlijke upgrade als je iets met video wil. Veel betere 1080P (eens kijken hoe veel beter yello effect is), 4k opname (5min ivm met warmte) maar ook 4k over hdmi, 2x zoveel pixels in de viewer, slowmo modes tot 1000fps, betere codecs. Hoveel de nieuwe sensor met bsi gaat geven tov van de oude moeten we zien maar als we weer een stapje of 2 hoger in de iso range kunnen is dat voor de gebruikers hiervan top.

De mark3 had zich al een plek verworven in de markt, ik was 3 weken terug in noorwegen en het viel mij op hoeveel toeristen (ok vooral uit japan) met versies van de rx100 rondlopen. Heb zeker 4 a 5 keer voor mensen een foto gemaakt (can you take a picture ... :) ) waar ik een rx100 in mijn handen gedrukt kreeg.

Ook de cijfers van sony geven aan dat ze naar de premium cameras gaan/willen dat lijkt voor ze te werken op het moment. En de ontwikkelingen op sensor gebied in deze en de FF zijn lastig bij te houden voor de andere (samsung denk ik alleen op termijn) eens kijken wat ze met de aps-c sensor gaan doen over een paar maanden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred

Quote from: Erik on June 11, 2015, 07:58:08
Duizend euro voor de rx100 gaat nergens neer over.

Adviesprijs op Sony.nl is zelfs € 1.149  :o :o

Henrie

Ik hou m'n RX100 (mk1) nog wel een tijdje denk ik... ;)
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Erik

Quote from: Henrie on June 19, 2015, 20:08:40
Ik hou m'n RX100 (mk1) nog wel een tijdje denk ik... ;)
Verstandig denk niet dat ik veel zichtbare winst ga boeken als van mk1 naar mk4 overstap en dan te bedenken dat ik 650 al veel geld vond voor een compact, toen nog de rolls royce onder de compacts.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill