Review Epson LS10000

Started by J.A.F._Doorhof, June 10, 2015, 13:24:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Denk dat veel mensen hier op zitten te wachten.
Vandaag hebben we een demo unit gekregen om aan de tand te voelen.
Zoals je gewend bent van mij zal ik het kort en bondig houden.

Vormgeving:
Dit is geen kleine unit, hij is een stuk groter en zwaarder dan bv de 9200, maar eerlijk is eerlijk hij is wel enorm mooi.
Een beetje een mix tussen Sony en Epson zoals we gewend waren.



Opties
De LS10000 is duidelijk een andere projector, de projector heeft een veelvoud aan nieuwe opties waaronder lens geheugens, speciale settings voor anamorphe lenzen en vooral VEEL detail settings (later meer).

Naast de standaard cinema mode is er ook een digital cinema mode en een Adobe RGB mode. Laat je niet misleiden door deze termen, zie het meer als "holders" uit de doos gemeten slaan deze settings bijna nergens op, maar na calibratie kun je inderdaad netjes een ruimere kleurspace voor bv 4K calibreren.

4K?
Er was ENORM veel verwarring over wat deze Epson nu eigenlijk was, sommige beweerde een echte 4K, andere wisten het niet zeker... maar ik zal jullie uit de brand helpen :
De LS10000 is GEEN 4K projector, maar dat is te makkelijk.
De paneel resolutie is inderdaad 1920x1080, maar de projector pakt bv gewoon "netjes" een 4K signaal dat we zowel via de generator als via een 4K speler naar de unit stuurde, het beeld (verassend) was zeer goed en zeker een stap beter dan 1080P, MAAR in geen enkel geval in de buurt van bv de VW500 die ik er naast heb staan (Sony native 4K), maar eerlijk is eerlijk dit ziet er wel erg mooi uit als je geen native 4K wilt hebben op dit moment (later meer hier over).

Wat Epson doet is feitelijk een soort van e-shift, ze shiften elke pixel als het ware diagonaal om zo een "hogere" resolutie te krijgen, en het werkt, maar... je moet ENORM vogelen met de instellingen van detail en de 4K "upscaling" dit is echt niet even iets dat je in 10 minuten doet, je blijft of over met een zware "ringing" in het beeld (edge enhancement) of je blijft zitten met een duidelijk soft beeld. Ik ben er ongeveer een half uurtje mee bezig geweest en dat eind resultaat was VLIJMSCHERP, scherper dan ik ooit uit een 1080P unit gezien heb.

Laser
Uiteindelijk gaat het natuurlijk ook hierom... de Epson is geen normale UHP projector maar een laser aangestuurde unit.
Wat betekend it?
Feitelijk betekend dit dat je je nooit meer zorgen hoeft te maken over lamp levensduur, waar een UHP lamp na 1000-1500 uur toch echt aan vervanging toe is, zou de laser unit rond de 30.000 uur mee moeten gaan (in ECO mode). Er worden 2 blauwe lasers gebruikt, 1 maakt het blauwe licht en 1 word via een geel fosfor gesplit om Rood en Groen te maken. Dit is op zich een zeer slimme methode om toch meer lichtoutput te krijgen en de unit goed te kunnen kalibreren.

De lightoutput is minder dan van een UHP lamp maar eerlijk is eerlijk, er komt meer dan genoeg licht vanaf, MAAR.... en nu komt het. Waar de UHP projector lamp in het begin ENORM veel licht geeft, is dit vaak na 200 uur al een stuk minder, de laser zou dit NIET moeten overkomen... dus uiteindelijk ben je met de laser wel beter uit qua helderheid op de lange termijn.

Beeldkwaliteit
De LS10000 zet een ZEER mooi beeld neer, het beeld is zeer natuurlijk en rustig maar toch vlijmscherp met een enorme diepte en mooie kleuren.
Het zwart level is goed, maar nog lang niet het inktzwart dat we eigenlijk allemaal verwachten/hoopte van lasers, maar vrees niet, het zwart level is ZEER goed.

Epson beweert 100% zwart te kunnen weergeven en dat is absoluut waar... echter met een catch.
Als ik de brightness op 0 laat staan is het beeld ENORM dynamisch en zie je inderdaad soms de unit uitschakelen naar INKTzwart (zwarter dan JVC) echter als je de unit kalibreert zoals het hoort dan gebeurt dit niet meer, en blijf je over met een ZEER goed zwart niveau maar absoluut niet totale afwezigheid van licht, maar goed hebben we dat echt nodig, en die discussie loopt al tijden, sommige beweren dat ze altijd het diepste zwart uit een unit willen zien, andere kiezen voor andere dingen (of wel de eeuwige JVC vs de andere strijd) in mijn optiek is zwart ENORM belangrijk maar vind ik scherpte en motion veel belangrijker, maar er moet wel een minimaal zwart level in een beeld zitten, en de LS10000 zit daar VER onder dus dat is allemaal goed.

Wat verder opvalt aan het beeld is de kleur echtheid, de kleuren zijn bijna "zacht" te noemen maar de detaillering in het beeld is toch scherp, dit is iets dat ik nog niet eerder in Epson gezien heb, en wat normaliter mijn persoonlijke voorkeur naar Sony laat uitvallen.

metingen
Uit de doos is het weer de spreekwoordelijke "niet zo goed :D"
Na de calibratie is het echter allemaal goed binnen de norm, groen heeft een licht bump in het midden maar dat is zo te corrigeren dat niemand dat zal zien, zoals je op het rapport kan zien.

Dan de contrast waardes.
Ik kan aangeven dat ze de meter "off the scale" lieten gaan in de stand met de brightness op 0.
Bij de calibraties kies ik echter altijd voor een brightness setting die nog net detail laat zien in het diepste zwart en dan zakt alles flink in elkaar.
ANSI contrast kwam uit op rond de 225:1 wat op zich wel netjes is.
Contrast full on full off zit rond de 14000:1 in gecalibreerde stand.
Door de aansturing van de unit bij de verschillende brightness settings is het echter redelijk lastig een echt goede meting te doen die voor iedereen geld, bij bv de calibratie met alle detail in het zwart komt de native paneel contrast ratio rond de 1:5000 uit, draai ik de brightness 1 tikje terug word het ineens bijna het dubbele, we gaan hier nog eens goed naar kijken in de toekomst.

is dit mijn projector ?
Die vraag kun je alleen maar zelf beantwoorden (sorry).
Voor rond de 6000.00 koop je ook een Sony full 4K unit.
Maar hoe belangrijk is 4K voor je ?
Als je gewoon 4K wilt kunnen kijken maar veel meer waarde hecht aan dynamiek en de laser dan zou deze LS10000 wel eens de PERFECTE projector voor jou kunnen zijn. Als je meer waarde hecht aan native 4K dan moet je toch richting de Sony gaan.

Overal zet Epson hier een enorm interessante unit neer die ik wat moeilijk kan plaatsen, maar dit heeft meer met het prijspunt en de techniek te maken.
Als overall beeld kwaliteit en kijk ervaring zeg ik dat hij zeker tussen de VW300 en VW500 van Sony in zit, op sommige punten zelfs beter dan de VW500.
Als ik kijk naar PUUR 4K materiaal zet de LS10000 een zeer mooi plaatje neer maar zie je dat hij de finesse mist van de VW500 of zelfs de VW300, echter dat is logisch, dit is een 1080P unit. Maar je kan er in ieder geval 4K mee kijken (en goed ook), nu moet je je afvragen hoeveel mensen zien het verschil.... helemaal als je ervan uit gaat het dat het materiaal vaak niet het beste uit 4K haalt, bv onze demo versies van video materiaal is duidelijk mooier op de Sony 4K modellen, maar de film stukjes die op de speler staan kun je amper verschil zien tenzij je heel goed kijkt.

Dus dan komt de laser om de hoek kijken.
Je geen zorgen meer maken over terug lopende helderheid, super snelle start tijd en meteen goed beeld, een zeer goede kleurweergave en als je de brightness "iets te laag zet" een ENORM diep zwart..... tja...... ik denk dat je gewoon eens moet komen kijken als we ze op voorraad hebben. Maar ik denk dat Epson hier een zeer interessant product heeft neergezet waar als je puur naar het beeld kijkt gewoon verliefd op kan worden.

Zou het een UHP projector in deze prijs zijn zou ik de unit niet kunnen adviseren, maar het feit dat het laser is maakt het enorm moeilijk om een eind oordeel te geven, sommige forums zullen klagen dat hij te duur is voor een 1080P unit met alleen maar 4K shift en 4K comptabiliteit, maar de realiteit is... er is weinig vergelijking materiaal tot Sony ook met een laser komt, of Epson met een 4K native laser.

Tot die tijd kan ik alleen zeggen dat ik hem fantastisch vind, maar dat dit echt een unit is die GOED gekalibreerd moet worden anders blijf je waarschijnlijk teleurgesteld achter.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

#1
Mooie review weer Frank  :thumbs-up: .
Enkele vraagjes over de lichtbron en output:

QuoteDe lightoutput is minder dan van een UHP lamp
Hoeveel minder, wil je de data geven tov een HW50/55 of VW300/500 ?

Heeft deze unit nu een LED lichtbron of een laserdiode of twee echte blauwe gas Lasers (groot verschil)?
En als het een LED of laserdiode lichtbron is zit er dan CLO (constant light output) op zodat de lichtopbrengst over de levensduur constant blijft want ook LEDs/laserdiodes hebben over de levensduur minder lichtopbrengst. Of wil je dat bij Epson eens navragen?
Thanks.

J.A.F._Doorhof

Zover ik weet 2 blauwe "echte" lasers. Maar er is weinig over te vinden behalve dat het 2 blauwe lasers zijn dus ik ga er van uit dat het ook geen leds zijn.

De lightoutout metingen doe ik nooit omdat je dan alles exact gelijk moet hebben en dat maakt het wat moeilijker om de reviews ook op andere plekken te doen. Maar gezichtsmatig is hij eigenlijk niet erg veel donkerder dan een 9200 die is direct erna bekeek.

Let wel als je in een donkere ruimte projectoren wisseld is de tweede bijna altijd een stuk lichter. Dit omdat je ogen aan het duister zijn gewend. De sony projectoren zijn wel wat helderder maar ook hier geldt dat op papier je een dubbele waarde moet zien om het in de praktijk ook echt te zien. Tussen 1500-1700 ansilumem zal niemand een verschil zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mace83

Gaaf Frank! Hier zaten inderdaad veel mensen op te wachten denk ik. Al is het maar vanwege nieuwsgierigheid ipv interesse qua aanschaf ;)

Wel supertof dat ze in tegenstelling tot de led projectoren een techniek hebben ontwikkeld met direct resultaat. Nu wachten op concurrentie en een pricedrop over een paar jaar (hoop ik)
Denon AVR 3313 - JVC X35 - Kingpin CES210 - SVS PB12 NSD - Boston Acoustics A26 - A23 - A225 - Marantz 1060 - Thorens TD160

Annewiek

lasertype: laserdiode 41.9mW (uitvoer), staat in de nederlandse flyer.
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

papaleo

Wederom een helder review...,thx.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

larsonator

Mooie review Frank.
Welke status krijgt deze projector van jou?

J.A.F._Doorhof

Ik ben wat voorzichtig met een status.
Het is een totaal nieuw type dus is het moeilijk er een status aan toe te delen.
Maar als ik alles bij elkaar op tel en naar het beeld kijk dan krijgt hij gewoon gold.
Echter als je even vergeet dat het een laser is dan betaal ik liever wat bij (flink) voor de vw500.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Op AVS is hij inderdaad een tijdje terug side-by-side vergeleken met een JVC. Ik ben meer van de DLP, dus was niet zo bekend met die JVC vs... strijd die Frank hier noemt.

Ook komt Cine4Home exemplarische fouten tegen, zoals oplichtende pixels, focus -en convergentiefouten.
http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/1671233-epson-4k-enhancement-e-shift-laser-projector-70.html#post34831809
http://www.cine4home.de/knowhow/cine4home_edition_epson_ls10000/epson_eh_ls_10000_c4hed.htm

home@the movies

Als je het me niet kwalijk neemt frank heb ik toch een opmerking/vraag over de meting uit de doos.
Ik heb een sterk vermoeden dat dit een meting is van de Cinema stand en niet de Natural stand, deze laatst is nl één van de beste preset standen uit de doos die ik ooit bij een projector heb mogen aanschouwen en geeft absoluut niet de resultaten die je hier post.
Een andere mogelijkheid is dat je geen productie model hebt maar nog een test sample waar iets niet ok is.

Gisteren was Eric Beeckmans van FWD magazine hier bij ons om het toestel te komen reviewen, aangezien ik tot nu toe zelf nog geen tijd had gevonden hebben we samen zowat 6 uur gespendeerd met het toestel en hebben we met twee verschillende meters en twee verschillende software pakketten metingen gedaan, gewoon al uit nieuwsgierigheid om te zien welke afwijkingen we al dan niet hadden.
De conclusie van de natural preset was van ons beiden gelijk, nooit eerder zagen we een toestel dat kwasi perfect scoorde op gray scale, gamma en Kleurendriehoek.
met Delta E waarden van max 1, 2 tot zelfs 0,3.

Gr
Werner


J.A.F._Doorhof

Dit zijn nog geen finale producten inderdaad.
We zullen zien als ze zometeen op de markt komen.
Uiteindelijk gaat het erom dat ze in ieder geval perfect te kalibreren zijn.

Bij de uiteindelijke versies zal ik beide settings nog eens meten, bij het review sample kan van alles mis zijn dus voor en na is daar eigenlijk meer "hit and miss" je weet nooit wat er uiteindelijk veranderd gaat worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Wij hebben een productie unit staan en geen test sample dus ik kan je met zeer grote zekerheid zeggen dat de Natural preset gewoon zeer zeer goed te noemen is, kan nog winst worden uitgehaald met calibratie maar ik ben zeer te spreken over deze preset.

bmateijsen

Quote from: home@the movies on June 13, 2015, 18:24:59
Wij hebben een productie unit staan en geen test sample dus ik kan je met zeer grote zekerheid zeggen dat de Natural preset gewoon zeer zeer goed te noemen is, kan nog winst worden uitgehaald met calibratie maar ik ben zeer te spreken over deze preset.

Dat is toch eigenlijk altijd zo bij iedere Epson... Natural kan je wel verbeteren met een ISF kalibratie, maar is al best goed.

home@the movies

Quote from: bmateijsen on June 13, 2015, 19:52:16
Dat is toch eigenlijk altijd zo bij iedere Epson... Natural kan je wel verbeteren met een ISF kalibratie, maar is al best goed.

Dat is absoluut waar Bjorn en ik wil hier geen stok in het hoenderhok gooien maar als ik naar de reviews kijk van bvb de 9200, 9000 enz stel ik ook daar vast dat de minst accurate stand wordt gekozen om een review te schrijven en de metingen te publiceren daaruit komt dan de conclusie dat uit de doos het toestel niet goed is wat dus niet klopt.
Om heel eerlijk te zijn stoort mij dat een beetje omdat de natural presets van de Epsons zowat de beste en meest accurate zijn en dat kan ik niet terugvinden in deze reviews.

Met mijn excuses Frank maar ik vindt het belangrijk om dit aan te halen, een review dient naar mijn mening alle aspecten aan te halen en ik ga  weer een hoop op mijn nek halen met deze post maar ik lees in geen enkele review van je terug dat er ook een zeer accurate stand zit op de Epsons. Nergens worden die metingen en hun resultaten aangehaald en getoond ik hou er niet van om kritiek te leveren op collega's maar eerlijk is eerlijk.


J.A.F._Doorhof

#15
Tja....
Misschien verstandiger om niet te reageren, maar goed dat zit niet in mijn karakter, ik wil altijd graag een uitleg geven, helemaal omdat ik mijn werk serieus neem.

We doen ons best om een review te leveren, dit betekend wel dat we soms snel moeten handelen, we hebben de LS10000 letterlijk 3 uur in huis gehad omdat hij door moest naar Epson zelf, dus ik had geen tijd om elke preset te meten. Hoe jij een productie model hebt is me dan ook een raadsel aangezien Epson Nederland aangeeft dat die er nog niet zijn :(

Mensen weten wat ze aan ons hebben, we leveren wat we beloven, we doen dat zo snel mogelijk, we kalibreren alles volgens de standaard en ik doe mijn best om per direct nieuwe projectoren zodra we ze hebben online te zetten met een uitgebreide review, ondanks dat ook mijn schema dat vaak niet eens toelaat, helemaal niet als je ze maar 3 uur hebt, maar ik dacht dat er meer dan een paar mensen op deze review zaten te wachten.

Het is dan inderdaad een beetje "lullig" om me daarop aan te vallen, maar goed..... ik zal de volgende keer erbij zetten welke preset ik geladen en gechecked heb.
de Natural setting heb ik bij het CMS vaak behoorlijke afwijkingen (grayscale is wel beter dan cinema), vandaar dat ik vaak gewoon kies voor de cinema stand.
Uiteindelijk gaat het om het eindresultaat en de metingen NA calibratie lijkt me. De stand uit de doos is meer een "intro". Zowel natural als cinema meten na calibratie bij de meeste Epson gelijk aan contrast ratio, grayscale en gamma, bij een enkeling niet en dit is waarom sommige mensen een Epson van hebben die op Natural staat en sommige op cinema. Bij de afgeleverde projectoren loop ik dit netjes na (maar dan heb ik wat meer tijd, nu was het letterlijk redelijk krap)

Maar ik zal de volgende keer alle presets meten en de beste nemen als uitgangs punt, kost iets meer tijd maar dan is iedereen tevreden zullen we maar zeggen.
En dat irriteert mij best een beetje als ik eerlijk ben.... er word beloofd een review online te posten en die komt nooit, ondanks dat mensen erom vragen, ik krijg de kans om 3 uur lang een LS10000 te bekijken en ik maak gewoon simpelweg ruimte in mijn schema (die denk ik iets drukker is als die van jullie gecombineerd) om hem te reviewen en dan word je aangevallen..... tja.... de beste stuurlui :D

Daarnaast geef je aan dat ik de minst gunstige kies?
Maar volgens mij kies ik niet de living room, dynamic etc.

Maar touche.... je hebt wat gevonden dat ik niet goed heb gedaan in deze review (of anders had kunnen doen). In ieder geval is er nu een review, en ik denk dat iedereen het met me eens is dat ook al zou de natural stand uit de doos PERFECT zijn (wat hij niet is) dat hij sowieso met 200 uur een hercalibratie nodig heeft, en met 600 en met 1000 etc. Het feit dat ik een pre meting doe is dan ook feitelijk totaal niet belangrijk voor de review. Het gaat om het eindresultaat, en dat is er neem ik aan nu.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Wat voor preset heeft een epson uit de doos dan standaard ?

Ik neem aan dat Frank hem uitpakt, aansluit en een standaard meting doet. Niet een preset opzoeken die het beste is. Als Epson zo'n goede basis preset heeft zijn ze echt dom als die niet altijd ook als standaard start.
En met calibratie wordt het altijd beter (als je weet wat je doet) dus die keus is niet zo moeilijk.

J.A.F._Doorhof

Standaard staan ze vaak op dynamic of living room Jaco.

Naturel en Cinema wisselt enorm per serie.
Uiteindelijk is na de calibratie vaak bij beide de meting gelijk, soms is bij naturel de grayscale een stuk rechter dan bij Cinema (welke vaak naar blauw neigt), het CMS ligt bij beide presets qua Y waarde totaal verkeerd, en dat is ook logisch aangezien die gekoppeld ligt aan de grayscale calibratie en brightness en contrast settings die je kiest.

Je zal dus toch bij een calibratie feitelijk van de bodem af moeten beginnen, dus het is een beetje lood om oud ijzer welke preset genomen word.
Zou er een DUIDELIJKE winst zijn in een van de presets dan kies ik die natuurlijk maar tot nu toe heb ik NA calibratie weinig tot geen verschil kunnen vinden, wel bij bepaalde Sony units, daar kalibreer ik ze allemaal op natural.

Maar goed, ze hebben gelijk, ik had natuurlijk alle presets moeten meten en de beste moeten kiezen, of het nu uitmaakt of niet.
Vraag me wel af of ze dat zelf ook altijd doen......
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

larsonator

Misschien moet werner zijn bevindingen opschrijven in zijn eigen review topic.
oh ja, die was er al ruim 2 maanden.... maar zonder review...
het is blijkbaar makkelijker om in Frank zijn topic commentaar te leveren  :crazy:

bmateijsen

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 14, 2015, 10:50:09

Het is dan inderdaad een beetje "lullig" om me daarop aan te vallen, maar goed..... ik zal de volgende keer erbij zetten welke preset ik geladen en gechecked heb.
de Natural setting heb ik bij het CMS vaak behoorlijke afwijkingen (grayscale is wel beter dan cinema), vandaar dat ik vaak gewoon kies voor de cinema stand.

Heb je als uitgangspunt voor de kalibratie gekozen voor Cinema? Heb je vooraf wel een meting gedaan met natural of ben je gelijk met cinema begonnen?

Zoals met iedere projector, is er 'niets' standaard, maar wanneer ik kijk naar heel veel Epson projectoren, dan is de standaard 'natural' setting ook met CMS als best heel goed. Natuurlijk kan die verbeterd worden, maar ik zie maar in zeer beperkte mate de problemen bij TW9200 terug in het CMS waar jij het over hebt.

Natuurlijk kan het bij de goedkopere Epson projectoren heel anders zijn, want wij zien deze amper langs komen voor kalibratie.

J.A.F._Doorhof

Bij de ls10000 ben ik bij cinema begonnen.
Verder wil ik me concentreren op andere dingen dan hier op.
Klanten die bij ons kopen kunnen er gerust op zijn dat we het maximale uit hun units halen.
Bij een review is uit de doos voor mij puur een meting die ik in cinema mode doe om de simpele reden dat dit toch aangepast word op beide.

Ik zal de volgende keer beide posten zodat iedereen tevreden is (of weer het volgende vind)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

#21
Ikzelf kalibreer ook altijd op Natural bij Epson en doe natuurlijk ook de Pre-Calibration metingen hierin. Natural is bij Epson meestal de Mode om voor te gaan
Op mijn laatste Epron projector na dan, want die had ik inderdaad ook in Cinema gekalibreerd.

Ik moet toch zeggen dat ik het juist wel interessant vind dat Frank het juist op Cinema gedaan heeft omdat je zo kun zien hoe ver je het kunt herstellen.
Natuurlijk is het wel netjes van Epson dat deze projector vanuit de doos zo geweldig is afgesteld, als je er zeker van kunt zijn dat de projector vanuit de fabriek is gearriveerd en niet via een andere reviewer/kalibrateur naar je toe is gestuurd, want ik zou dan ook juist voor de uitdaging hebben gekozen.

Ik kan mij sowieso niet voorstellen dat iemand deze projector in dit prijsniveau zonder onze service zou aanschaffen en als het goed is kun je deze projector niet bij een dozenschuiver kopen.

Ach,... en met de uren zullen de klanten toch moeten terugkomen voor een her-kalibratie en zo laat je wel zien dat je het weer op zijn plek kunt zetten.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

home@the movies

QuoteNatuurlijk is het wel netjes van Epson dat deze projector vanuit de doos zo geweldig is afgesteld, als je er zeker van kunt zijn dat de projector vanuit de fabriek is gearriveerd en niet via een andere reviewer/kalibrateur naar je toe is gestuurd, want ik zou dan ook juist voor de uitdaging hebben gekozen.

Nogmaals, of Frank het nu geloofd of niet wij hebben het eerste productiemodel hier staan, en dus geen test of review sample wat ergens anders vandaan komt. Het is ons eigen demo toestel wat ons speciaal heel erg snel door Epson is bezorgd om twee maanden geleden op een exclusieve beurs aan het publiek voor te stellen. Er is nog een productie unit die bij een dealer in luxemburg staat en het volgende toestel wat voor een klant is bestemd zit er binnenkort aan te komen.



Richard70…

Quote from: home@the movies on June 14, 2015, 15:33:01
Nogmaals, of Frank het nu geloofd of niet wij hebben het eerste productiemodel hier staan, en dus geen test of review sample wat ergens anders vandaan komt. Het is ons eigen demo toestel wat ons speciaal heel erg snel door Epson is bezorgd om twee maanden geleden op een exclusieve beurs aan het publiek voor te stellen. Er is nog een productie unit die bij een dealer in luxemburg staat en het volgende toestel wat voor een klant is bestemd zit er binnenkort aan te komen.

Vraag me dan wel af wat jou review is? Want zoals al eerder aangegeven, er bestaat al zo"n topic van jou en die dateert al van zo"n twee maanden geleden en er staat nog niks in. De enige mededeling die ik daar in heb zien voorbij komen is dat je redelijk geïrriteerd was dat mensen je er op aan vielen waar de review bleef. Dus idd een beetje lullig om iemand aan te vallen die wel zijn best doet om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen, terwijl hij zijn toestel maar drie uur in huis heeft gehad.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

danielo

Hi Frank en andere,

Ik stel de review zeker op prijs, Maar het unieke aan deze projector voor veel van ons is niet alleen hoe goed een calibratie kan zijn (wat we nu weten) maar hoe deze zich houd over tijd. Voor de mensen hier die zeg 10 a 15 jaar projectors hebben is dat de 'hint' van wat de techniek hier kan brengen een stabiele licht output en geen verloop. Frank kan (natuurlijk) in 3 uur maar zoveel doen maar ik hoop dat hij en andere ons als de productie eenmaal opgang is daar een antwoord op gaat geven. Zijn dit de technieken waar veel van ons op hebben zitten te wachten zodat we in de toekomst een projector kunnen kopen, (thuis) kunnen laten kalibreren en dan kunnen genieten tot de volgende projector zeg 3 a 5 jaar later.

Daniel.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.