Review Epson LS10000

Started by J.A.F._Doorhof, June 10, 2015, 13:24:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zymotic

Quote from: rdebruin on June 14, 2015, 16:19:41
Vraag me dan wel af wat jou review is? Want zoals al eerder aangegeven, er bestaat al zo"n topic van jou en die dateert al van zo"n twee maanden geleden en er staat nog niks in. De enige mededeling die ik daar in heb zien voorbij komen is dat je redelijk geïrriteerd was dat mensen je er op aan vielen waar de review bleef. Dus idd een beetje lullig om iemand aan te vallen die wel zijn best doet om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen, terwijl hij zijn toestel maar drie uur in huis heeft gehad.
^^

home@the movies

Mijn review zal Maandag online staan, en net omdat ik er wat meer tijd aan wou spenderen die ik in eerste instantie niet had heeft het lang geduurd.
Ik wil verder geen hetze ontketenen in een topic van een collega maar de opmerking die ik maakte is wel degelijk zeer relevant en niet zomaar "om iemand aan te vallen", ik heb een zeer grondige reden om dit belangrijk te vinden.
Ik zal in mijn topic dan ook met duidelijk aanhalen waarom ik deze opmerking maakte en waarom ik dit zo belangrijk vindt.

home@the movies

#27
Ik heb even wat duiding geplaatst in mijn topic bij mijn opmerking over de presets

jaco

Quote from: rdebruin on June 14, 2015, 16:19:41
Vraag me dan wel af wat jou review is? Want zoals al eerder aangegeven, er bestaat al zo"n topic van jou en die dateert al van zo"n twee maanden geleden en er staat nog niks in. De enige mededeling die ik daar in heb zien voorbij komen is dat je redelijk geïrriteerd was dat mensen je er op aan vielen waar de review bleef.
^^

Ik vond en vind het maar marketing leugens met 4K adverteren en 2K panelen hebben.
Of hij nu wel of niet 4K op de input accepteert of niet, 4K wordt het nooit.
Dat heeft Frank tenminste wel beschreven.

Ik zou er lelijk voor oppassen nu een projector te kopen als je iets met UHD wilt doen. Geen enkele unit is er geschikt voor. (HDR, HFR, rec 2020)

donaldk

#29
Het levert wel meer info op, als je die maar aanlevert, zoals Boeing in zijn CVRS simulator die werd geupgrade van JVC 4K naar JVC 4K met e-shift, die ze 8K noemen. Maar een echte 8K projector levert dan nog meer resolutie, maar JVC heeft die weg jaren geleden al verlaten. De specificatie is in dit geval dan ook niet zoveel keer zoveel pixels, maar zoveel cycles per degree, voor polygonen.

Richard70…

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 14, 2015, 10:59:04


Maar goed, ze hebben gelijk, ik had natuurlijk alle presets moeten meten en de beste moeten kiezen, of het nu uitmaakt of niet.
Vraag me wel af of ze dat zelf ook altijd doen......

Vind ik eigenlijk van niet, epson kiest er blijkbaar voor om een bepaalde stand als eerste op te laten starten, dat betekent toch dat zij die het beste vinden?
De gemiddelde leek wil kleur zien , zoveel mogelijk.
Laat 10 mensen kiezen als ze hun tv op een stand moeten zetten, de meeste zullen iets van dynamic kiezen,
Dus ik vind het niet zo gek dat je blijkbaar hun referentie stand gebruikt als test
Wat ik niet begrijp is, dat projectors in deze prijs klasse niet standaard vanaf fabriek, perfect zien ingesteld
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

home@the movies

QuoteWat ik niet begrijp is, dat projectors in deze prijs klasse niet standaard vanaf fabriek, perfect zien ingesteld

Maar dat is nu net het punt dat ik wou maken, hij is wel zo goed als perfect ingesteld vanaf fabriek, op de natural stand.

Perfect kan het nooit zijn omdat er per exemplaar verschillen kunnen optreden en het een te grote kost zou zijn om projecteer per projector manueel te bekijken. Daar is dus de winst te halen met een calibratie om deze verschillen en kleine afwijkingen op te lossen.

Mediasluis

#32
Quote from: rdebruin on June 15, 2015, 09:49:38
Wat ik niet begrijp is, dat projectors in deze prijs klasse niet standaard vanaf fabriek, perfect zien ingesteld

Ik zag dat je me net voor was onder het tikken haha. Dat is inderdaad wat home@the movies aanhaalt, dat deze projector dit in de Natural Mode wel heeft.
Normaal als ik een projector krijg dan reset ik alles in de fabrieksstand.

Ik heb er niets aan om voor een review de kalibratie van een ander te laten staan of als uitgangspunt te houden.
Ik zoek normaal wel de beste Mode op. Dit is bij de meeste merken Cinema Mode, maar bij Epson Natural Mode.
Als een Mode zo perfect is dat je er niets aan hoeft te doen, zou ik het wel laten zien, maar toch zou ik ook een andere Mode pakken om te laten zien hoe goed of dat de projector te kalibreren is. De projector zal mettertijd toch verlopen en het is wel zo handig om te zien in hoeverre je dit weer recht kan trekken.

Als consument heb je bij projectors in dit prijsniveau eigenlijk niet zo veel aan de perfecte Mode, omdat je deze projectors toch niet via een dozenschuiver kan kopen. Voor de servicedealer is het bij afleveren wel makkelijk en komt de meeste zorg dan bij de her-kalibratie.
Wel zal de dealer de projector moeten checken voor aflevering en hoogstwaarschijnlijk nog een Panel Allignment moeten doen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Kunnen we deze discussie nu aub stoppen.
Ik neem uit de doos als UIT DE DOOS.
Ik zal bij een volgende review uitgaan van de beste preset om van het "gezever" af te zijn.
Daarnaast is ook "Natural" verre van perfect op het CMS het komt nu net over alsof een calibratie amper nodig zal zijn en dat is absoluut niet waar.

Elke preset verloopt en moet bijgehouden worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Frank, jij hebt natuurlijk erg veel ervaring, dan zie je de dingen anders dan beginners reken ik maar  ;)

J.A.F._Doorhof

Ik zie alleen maar dat er altijd wel wat te vinden is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

newday

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 15, 2015, 12:33:19
Elke preset verloopt en moet bijgehouden worden.

Frank, is het bij deze laser projector nu wel zo dat het aantal uur waarop een hercalibratie moet plaats vinden anders (later) is dan bij een conventionele projector met normale lamp?

J.A.F._Doorhof

Ik ga er vanuit van wel. Buiten de laser heb je ook met een paneel te maken.
Maar de tijd zal het leren. Het zal minder verlopen dan een UHP maar ik hanteer voorlopig nog gewoon ons hercalibratie schema.

Daarnaast lopen we ook nog andere dingen na gedurende de hercalibratie dus het is altijd de moeite waard denk ik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Annewiek

#38
Zaterdag 1 augustus Demo Dag met de Epson EH-LS10000 in Emmeloord
om 10.00 uur en om 14.00 uur
SD, HD en 4K materiaal, je mag ook zelf wat meemenen

gratis entree maar wel even aanmelden op verkoop@hometheater.nl

Frank & Annewiek Doorhof

www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

Job

Quote from: Annewiek on July 22, 2015, 07:54:38
Zaterdag 2 augustus
In welk jaar? ;) 2 augustus in volgens mijn kalender op een zondag.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"