Projector plaatsen zonder al teveel vertekening

Started by Mediasluis, April 7, 2015, 19:16:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Ik krijg geregeld vragen over hoe de projector zo mooi mogelijk te plaatsen, om bv. kromme lijnen te voorkomen

Veel zaken hebben te maken met de grote vraag naar functionaliteit. Wij willen veel, zoals een ruime zoomlens om grote afstanden te kunnen overbruggen of juist in een kleine ruimte groot te kunnen projecteren. Tevens een ruime Lens Shift om de meest onmogelijke situaties te kunnen benutten. Tevens verwachten wij voor niet al teveel geld een fantastisch resultaat.
Er is ook een hoop mogelijk tegenwoordig en voor wie dit alles graag ziet in zijn projector is het misschien toch wel leuk om dit stuk eens te lezen.
http://www.mediasluis.nl/review/projector-plaatsen-en-uitlijnen
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

williams

Mooi stukje ,ik hebt dit ook weer met plezier gelezen en ik denk dan ook dat dit voor de beginende jongens erg nuttig is om te lezen .

M.v.g. Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Nico111

Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

donaldk

#3
Juist projectoren die je vaak meeneemt hebben juist geen tot nauwelijks lensshift of zoom.

Die nieuwe LG 1500, die in Europa nog niet uit is, maar dan wel weer 3D zou krijgen, net zoals in Korea, geen shift maar wel zoom, maar liefst een dikke tien centimeter zoom bereik.

Ook een leuk ding om te reviewen, als ie in Europa uitkomt. Al doet LG NL geen projectoren.

Een goeie lens kan net zoveel kosten als de rest van de projector. Zoom is duur en relatief groot en zwaar.

Goed om weer eens te laten doordringen wat de beperkingen zijn en de bijbehorende afwegingen.

Mediasluis

Altijd erg leuk om te zien dat het gewaardeerd wordt.

Ik heb zonet de laatste toevoegingen gedaan en nog wat foutjes eruit gehaald.
Ik blijf altijd nog even dingen veranderen als de review er eenmaal staat. Juist dan ga ik het zelf zitten lezen als bezoeker zeg maar en ontdek ik meer dingen in mijn verhaal die ontbreken of verduidelijkt moeten worden, die je over het hoofd ziet als je in je verhaal zit.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Kjelt

Ik heb het even heel kort gescand. Ik zie niet waar staat dat je de lens van de projector, die vaak niet precies in het midden van de projector zit, precies in het midden van het scherm moet plaatsen. Ook zie ik niet dat je het midden van de lens bij plafondmontage gelijk wilt hangen met de bovenkant van het scherm, en omgekeerd met normale montage. Toch wel belangrijk om zo min mogelijk vertekening te krijgen. Ik zie ook geen plaatje over het loodrecht op het scherm monteren. Maar wellicht heb ik er overheen gescand.

Mediasluis

Bedankt Kjelt.

Het beste om de projector in het midden van het scherm te hangen stond al in het Lens Shift gedeelte. ik heb wel meteen een stukje erbij gezet, over projectors zonder Lens Shift, die met de lens in het midden van het scherm moeten hangen en dat je moet opletten, dat ze de lens niet allemaal netjes in het midden van de projector hebben zitten.
Foto's,... komt misschien ook nog.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

D.brugge

Elke projector en beamer heeft een eigen sweetpot qua positioneering.
Als je hier van afwijkt is het altijd een compromie qua beeld.

Zelfs shiften is is een compromie maar dan zitten we wel te mierenneuken. (Behalve als je tegen de max zit)
shiften maakt vaak een beetje trapezium vormig.

Shiften daarin tegen is altijd beter dan keystone of cornerstone aangezien je bij deze twee opties je pixels gaat verdelen over een minder of niet gelijk aantal pixels.

Het mooiste is goede positionering van je projector en je resolutie toesturen die het apparaat native is.

coopzor

#9
Heel leerzaam dit, waarvoor dank.

Ik ben grondig aan het verbouwen dus ik kan nog kiezen waar de projector komt te hangen, wat is de beste muur afstand? Ik wil een groot beeld hebben.

Ik heb hoge plafonds, ongeveer 60cm hoger dan een modaal huis.
Vermits mijn beeld niet tot net onder het plafond hoeft te komen, zijn er manieren om de projector een halve meter te verlagen? (bovenkant scherm moet gelijk hangen met projector heb ik hier gelezen)



VlisChris

Quote from: coopzor on July 22, 2015, 00:55:31

Ik Heb

Mijn zin niet afgemaakt waardoor dit een niet te beantwoorden vraag is geworden :D :D :devil:
Even op edit klikken, en je kunt je verhaal afmaken ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

coopzor

Quote from: Christiaan S on July 22, 2015, 00:59:43
Mijn zin niet afgemaakt waardoor dit een niet te beantwoorden vraag is geworden :D :D :devil:
Even op edit klikken, en je kunt je verhaal afmaken ;)

Even Tapatalk geïnstalleerd, met Android Chrome werkt het voor geen meter :-)

Mediasluis

#12
Dat kan bv. met de langere plafondbeugels. Zie onderin de tabel.
http://www.mediasluis.nl/webshop/product/44/Audipack-Quatro-Fix-Q-Fix-Plafondbeugels
Het scheelt trouwens per klant hoor.
Er zijn er die gewoon de uiterste Zoomstamd en Lens Shift gebruiken.
Ik zeg altijd zo, projecteer je situatie eerst eens op de muur en kijk of je de vertekening erg vindt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

coopzor

Dank je mediasluis.
Ik ben alles met gyproc metalstuds aan het maken, ik ga een PVC buis hier achterin verwerken zodat ik de hdmi kabel kan trekken tot aan de receiver.

Op welke afstand van de muur kan deze best staan? Ik heb nog geen projector, het is de bedoeling dat ik ga beginnen met een full hd projector en in de toekomst een 4k projector.

Mediasluis

De afstand van projector naar scherm hangt natuurlijk ook af van welke projector je hebt.
Weet je al welke het word?
Maak anders eens een afspraak om te komen kijken hier.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis