OSX El Capitan

Started by sam1909, June 8, 2015, 20:59:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dday

Quote from: Xstream on September 12, 2015, 12:47:16
Neem niet weg dat Apple op dat vlak zaken verkeerd doet zodat derde partijen ook amper in staat zijn op tijd goede drivers uit te brengen.

Apple geeft ontwikkelaars behoorlijk wat tijd om hun software compatible te maken. Echter ligt het probleem veelal bij de ontwikkelaars die te laat beginnen met het compatible maken. Waardoor wij als gebruiker de dupe zijn. Maar of dit nu te wijten is aan Apple? Mijn inziens gaat deze vlieger al geruime tijd niet meerop.

Hoop zelf wel dat MS Office een update krijgt. Outlook crasht behoorlijk vaak net als Lync.

HAL

#26
nvt

Dday

Geef toch ook aan dat MS office een update krijgt En niet Apple Office  ;D
De updates die tussen door geweest zijn van NS hebben dit probleem niet verholpen.

HAL

#28
nvt

Dday

LoL dat je zout aan strooien bent over één zinnetje dat verwijst naar MS product dat draait op OS X. Dat problemen vertoont.
Maar zal verder je reacties maar met korreltje zout nemen en negeren ;-)

HAL

#30
nvt

Dday

Laten we het lekker ontopic houden. Alles wat te maken heeft met de nieuwe versie van OS X. Persoonlijk hoort hier ook beetje bij of bepaalde software al ondersteund wordt of niet en zelfde geld voor hardware.
* Dday verder off m.b.t. discussie Apple Expert. What is in the name ;-)

VlisChris

HAL.
Het leeghalen van postings is pertinent niet toegestaan op deze manier. Het topic wordt er onleesbaar door.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

sam1909

#33
OSX 10.11 voor iedereen beschikbaar!  :xmas:

Downloaden in de Mac AppStore  :exclamation:

Raphie

Hoe gaat het nu met el Capitan? Ik lees niks anders dan compatibiliteits issues in het ecosysteem, doordat vendors hun drivers niet in orde hebben?
JBL PRX Power!

RubenV.

Quote from: Raphie on October  1, 2015, 09:17:59
Hoe gaat het nu met el Capitan? Ik lees niks anders dan compatibiliteits issues in het ecosysteem, doordat vendors hun drivers niet in orde hebben?

Ik heb het gisteren even geprobeerd maar heb tot dusver nog gene problemen ondervonden. Mijn eerste indruk is dat het allemaal wat "snappier" is geworden.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raphie

Maar je gebruikt geen 3rd pty software of hardware begrijp ik?
JBL PRX Power!

Dday

Gebruik al enige tijd de beta's en alles draait prima. Op Microsoft Office na. Deze vertoont nog wel een keuren. Al is dit een heel stuk minder naar de laatste update. Nog geen tevens kwijt geraakt trouwens.

Adobe Bridge CC, Lightroom CC als Photoshop CC draaien prima. Met onderstaande ook geen problemen ervaren afgelopen maanden.
* Spotify
* Unison
* Tonality Pro
* Focus Pro
* Intensify Pro
* Snapselect
* Snap Heal
* Synology
* hamony remote configuratie
* Spyder pro4
* NIK collection
* duet

RubenV.

Quote from: Raphie on October  1, 2015, 09:33:23
Maar je gebruikt geen 3rd pty software of hardware begrijp ik?

Buiten Office365 en Tidal (software) en de Chord Hugo (hardware) heb ik inderdaad (nog) niet anders gebruikt.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

broodro0ster

Aangezien m'n vriendin dagelijks het office pakket van Microsoft gebruikt, ga ik nog even wachten met updaten.

Hopelijk komt er snel een update.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Nosoforos

Ik heb El Capitan geïnstalleerd. Lijkt allemaal goed gegaan te zijn, merkbaar sneller zelfs. Maar bizar is: ik had op mijn laptop eerst minder dan 25 GB vrij. Na installatie ruim 52 GB! Hoe kan dat?

RZeemering

Apple is sinds een aantal OS'en bezig het besturingssysteem kleiner (en sneller) te maken. En dat lukt ze steeds beter.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

danielo

Quote from: johanbicke on September 11, 2015, 22:35:57
ik draai sinds gisteren de golden master, maar jammer genoeg blijf ik een probleem hebben met mijn numark 4trak mengpaneel. maar denk dat dit eerder met de driver van numark te maken heeft dan met os x el capitan

Beetje een algemeen advies, ik zou productie machines altijd 1 release achterhouden. Je kan upgraden naar een paar maanden als je online gelezen hebt dat alles werkt met je hardware maar zelfs dan houden veel mensen in audio en video wereld de systemen 1 full release achter.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

Bijna geen enkele vendor heeft z'n drivers voor el cap op orde. Duurt nog wel een paar maand idd
JBL PRX Power!

Richi

Iemand ervaring met iTunes en Audirvana na de nieuwste update? De Chord Hugo heeft gelukkig geen drivers nodig, dus dat zou goed moeten gaan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nosoforos

Quote from: RZeemering on October  5, 2015, 09:34:27
Apple is sinds een aantal OS'en bezig het besturingssysteem kleiner (en sneller) te maken. En dat lukt ze steeds beter.

Ja maar 2x zoveel schijfruimte na een update is zo extreem... ik ben de hele tijd bang dat er iets is weggegooid dat niet weg mocht :) (niet echt hoor, alles is duizend keer gebackuped).

paaj

Misschien stond er stiekem nog kopieën van een vorig systeem? Zal wel een eerdere update niet helemaal gelukt zijn, 25GB verschil is wel héél erg veel, dat is zo twee/drie keer wat je zou verwachten van normale complete OSX installatie.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Pjotr

#47
Bij mij draait El Capitan nu 4 dagen naar tevredenheid. Alleen erg jammer dat Totalfinder het niet meer doet zonder kunstgrepen (uitschakelen SIP via boot naar het Recovery OS).

Office 2016 geeft bij mij geen problemen tot dusver. Gebruik voornamelijk Excel en Word.

1 bug in Mail bij mij:
Bij het maken van een nieuw mailtje vul ik bij de geadresseerde een groep in. Wanneer ik deze voor de helft heb ingetypt, geeft hij de groepsnaam als suggestie. Als ik dat op Tab druk om deze suggestie te bevestigen, crasht Mail. Ik ga ervan uit dat Apple dit binnenkort wel patcht.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Dday

Draai nu aantal dagen de laatste beta en deze heeft probleem opgelost met het crashen van de Office pakketen. Nu hopen dat ze deze snel gaan release
10.11.1

abbcdcg

10.11 en Office 365 (afgelopen week weer geüpdate naar 15.15) draaien probleemloos. Overige 3rd party nog niet intensief gebruikt.