OSX El Capitan

Started by sam1909, June 8, 2015, 20:59:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sam1909

De nieuwe OSX El Capitan!

Zeer gebasseerd op stabiliteit En performence 

En SplitScreen!!


VlisChris

Splitscreen? Dat zou wel handig zijn. Soms is het fijn om twee schermen tegelijk open te hebben staan :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

sam1909

Quote from: Christiaan S on June  8, 2015, 21:01:12
Splitscreen? Dat zou wel handig zijn. Soms is het fijn om twee schermen tegelijk open te hebben staan :)

:clapping:

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

johanbicke

voor het grote publiek in de herfst

maak je deel uit van de developer community, dan vanaf vandaag  ;D

en ben je - zoals ik ingeschreven al beta tester - vanaf deze zomer
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Siddartha

Ff wachten nog dus [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

johanbicke

ik heb sinds gisteren de eerste publieke beta draaien op een macbook pro retina 13inch

Wat mij het meeste opvalt tov de vorige versie ??? het lettertype...is best ff wennen, maar het ziet er goed uit
Heb ook de indruk dat safari weer wat sneller geworden is.
Verder weinig dat opvalt, maar ben dan ook absoluut geen power-user
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

paaj

#7
Het lettertype is vrijwel gelijk gebleven toch? Iets rechter maar niet bepaald opvallend (misschien vanwegen een non-retina macbook?) Weinig spannende veranderingen, maar splitscreen is wel een erg fijne toevoeging. Eindelijk met Blender/Terminal geen gedoe met vensters resizen en balkjes ertussen :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

RZeemering

Ik test ook momenteel.
Ik heb het idee dat alle online zaken wat langzamer zijn?
En ik kom niet van mijn eerste iCloud adres af... Moet ik een wachtwoord voor invoeren die niet meer klopt...
Ik gebruik alweer tijden een nieuwe iCloud maar op de 1 of andere manier heeft de kapitein die oude er maar ingezet...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

johanbicke

Quote from: RZeemering on July 11, 2015, 22:18:27
Ik test ook momenteel.
Ik heb het idee dat alle online zaken wat langzamer zijn?

vreemd...ik heb net de indruk dat deze net wat vlotter verlopen. Wat bedoel je juist met online zaken?
Bij mij loopt safari toch net iets vlotter


En ik kom niet van mijn eerste iCloud adres af... Moet ik een wachtwoord voor invoeren die niet meer klopt...
Ik gebruik alweer tijden een nieuwe iCloud maar op de 1 of andere manier heeft de kapitein die oude er maar ingezet...
geen idee waar dit zou kunnen aan liggen. Geen oplossen gevonden op het internet ?

bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Dday

Draait hier prima, maar alleen Spotify doet het helaas niet. Als je hem opent dan is die niet meer af te sluiten. Dit zowel op de rMBP als iMac27

Dday

Er is inmiddels een update beschikbaar die crashen van 32bit apps voorkomt. Waaronder dus ook Spotify. Nu geen problemen meer.

RZeemering

Quote from: johanbicke on July 11, 2015, 22:45:31
vreemd...ik heb net de indruk dat deze net wat vlotter verlopen. Wat bedoel je juist met online zaken?
Bij mij loopt safari toch net iets vlotter

geen idee waar dit zou kunnen aan liggen. Geen oplossen gevonden op het internet ?
Het lijkt alsof het even iets langer duurt voordat Safari een link opent of mail wordt binnen gehaald. Daarna loopt alles weer vlot.

Ik heb ondertussen wel mijn wachtwoord kunnen achterhalen. Echter matched dit weer niet met mijn computernaam. Zo kan ik dus nu momenteel ook niet mijn instellingen veranderen :( Ik ga eens proberen of ik mijn oude iCloud account niet kan laten verwijderen. Ik heb er eigenlijk alleen maar last van...

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Anonieme_user12334

Leuk natuurlijk ieder jaar een nieuwe OSX, ik heb echter liever dat ze aan bugfixing doen. Met de huidige OSX super lang moeten wachten tot de DNS issue's opgelost waren (probeerde maar eens Safari te openen als je Mac net uit standby was). Daarnaast pas ik de interface van de Mail app altijd aan, maar de instellingen worden regelmatig na een reboot weer teruggezet.

Maar goed, deze is volledig gericht op performance. Dus laten we er het beste van hopen!

johanbicke

bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

sam1909

#15
Public Beta 5 beschikbaar  :pompom:


De update is zojuist teruggetrokken.....



Xstream

Quote from: ronwiel on July 17, 2015, 12:05:33
Leuk natuurlijk ieder jaar een nieuwe OSX, ik heb echter liever dat ze aan bugfixing doen. Met de huidige OSX super lang moeten wachten tot de DNS issue's opgelost waren (probeerde maar eens Safari te openen als je Mac net uit standby was). Daarnaast pas ik de interface van de Mail app altijd aan, maar de instellingen worden regelmatig na een reboot weer teruggezet.

Maar goed, deze is volledig gericht op performance. Dus laten we er het beste van hopen!
+1
Op dat vlak nemen ze 't vaak niet zo nauw helaas ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

sam1909

Beta 7 beschikbaar


Betere performance voor de rest kan je uitschakelen of je je muis groter wil laten worden als je schud.

En nieuw logo.

Dday

De nieuwe beta is ook stuk stabieler met de laatste MS Office. Deze crashte extreem vaak. Gaat nu een heel stuk beter. Welcome update.

johanbicke

toch heb ik al een tijdje problemen om een usb midi mengpaneel aan te sluiten
crasht altijd met spontane reboot tot gevolg
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Dday

Dat is wel vervelend.

Gebruik mijn rMBP enkel voor het werk en fotografie. Office pakket en Lync en dat gaat nu gelukkig een heel stuk beter. Voorheen uit slaapstand crash en nu verbind lync weer netjes. Adobe LR CC als photoshop CC draait lekker soepel nu. Beter als op de oude OS X versie. Alleen wil ik zo nu en dan strandbal krijgen in Safari. Dan blijft het systeem even hangen. Dit nog niet gehad met de nieuwe versie.

sam1909

30 September beschikbaar  :pompom:

johanbicke

ik draai sinds gisteren de golden master, maar jammer genoeg blijf ik een probleem hebben met mijn numark 4trak mengpaneel. maar denk dat dit eerder met de driver van numark te maken heeft dan met os x el capitan
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Xstream

Quote from: johanbicke on September 11, 2015, 22:35:57
ik draai sinds gisteren de golden master, maar jammer genoeg blijf ik een probleem hebben met mijn numark 4trak mengpaneel. maar denk dat dit eerder met de driver van numark te maken heeft dan met os x el capitan
Neem niet weg dat Apple op dat vlak zaken verkeerd doet zodat derde partijen ook amper in staat zijn op tijd goede drivers uit te brengen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

broodro0ster

Quote from: Xstream on September 12, 2015, 12:47:16
Neem niet weg dat Apple op dat vlak zaken verkeerd doet zodat derde partijen ook amper in staat zijn op tijd goede drivers uit te brengen.

Begin juni is El Capitan aangekondigd en was de eerste beta beschikbaar.
30 september is release voor jan en allemaal. Dan hebben ze 4 maand tijd gehad om hun driver te updaten, dat zou toch moet lukken he?

Dat er bepaalde zaken niet goed werken bij beta's weet je al op voorhand.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV