IOS 9

Started by sam1909, June 7, 2015, 10:10:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sam1909

Rond 15 September kunnen we de officiële release verwachten :clapping: :clapping: :clapping: :worship:

KillerbeeNL

yeah....nog meer performance verlies :-X
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

sam1909

Quote from: KillerbeeNL on August 19, 2015, 22:11:22
yeah....nog meer performance verlies :-X

IOS 9 is er juist om de performance te verbeteren ;)

Werkt prima en smooth op mn 5s

Rusher


Quote from: sam1909 on August 20, 2015, 08:29:26
IOS 9 is er juist om de performance te verbeteren ;)

Werkt prima en smooth op mn 5s
Ah, das goed om te lezen, want ik heb ook een 5S.

danielo

Quote from: Dday on August 17, 2015, 15:33:48
Ja is nog enkel beta.... komt later dit jaar officieel uit.
http://www.apple.com/nl/ios/ios9-preview/

Later dit jaar is waarschijnlijk 9 of 18 sept.

Over performance is het meestal zo dat een x.0 en x.1 release langzamer zijn omdat er dan nog veel debug code aanstaat of vooral gekeken is naar het nieuwste en huidige model (dus nu de 6 en de 6s lijn) ze zorgen ervoor dat de oude wel werken maar meestal gaan ze pas na de eerste 1 a 2 releases werken aan speed fixes voor de oudere modellen.

Wat mij ook opvalt is dat over tijd performance en bat. duur zich aanpassen iOS leert steeds meer je soort gebruik en past zich daar op aan. Zo was bv de apple watch de eerste paar dagen hier denk 10% a 15% over eind van de dag maar nu meestal nog 50%. Ze doen dit door te voorspellen wat je doet en dingen te bundelen of bv veel te updaten net VOOR je hem van de charger afhaalt als ze eenmaal weten dat je dit meestal om 7:45 doet etc etc.

Reviews zijn hierdoor beetje lastig omdat performance en bat duur erg persoonlijk worden en zeker niet stabiel in de eerste paar weken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

KillerbeeNL

#55
Quote from: danielo on August 20, 2015, 11:50:56

Wat mij ook opvalt is dat over tijd performance en bat. duur zich aanpassen iOS leert steeds meer je soort gebruik en past zich daar op aan. Zo was bv de apple watch de eerste paar dagen hier denk 10% a 15% over eind van de dag maar nu meestal nog 50%. Ze doen dit door te voorspellen wat je doet en dingen te bundelen of bv veel te updaten net VOOR je hem van de charger afhaalt als ze eenmaal weten dat je dit meestal om 7:45 doet.

Daniel.


hoe weet je dat IOS dit gedurende de eerste gebruikers uren , staat dat ergens beschreven?

Een device met wat voor een OS dan ook zal een cache opbouwen en de batterij zal zich gedurende de eerste paar laadcyclussen "kalibreren" dus dan weet het OS met een berekening hoeveel procent er werkelijk nog in de batterij over is.

En natuurlijk ga je de eerste dagen met je nieuwe device alles uitproberen en dan is het scherm en gebruik vele malen hoger.

Geen innovatie of hokusspokus van Apple dus , sorry
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

danielo

Quote from: KillerbeeNL on August 20, 2015, 12:41:31
hoe weet je dat IOS dit gedurende de eerste gebruikers uren , staat dat ergens beschreven?

Een device met wat voor een OS dan ook zal een cache opbouwen en de batterij zal zich gedurende de eerste paar laadcyclussen "kalibreren" dus dan weet het OS met een berekening hoeveel procent er werkelijk nog in de batterij over is.

En natuurlijk ga je de eerste dagen met je nieuwe device alles uitproberen en dan is het scherm en gebruik vele malen hoger.

Geen innovatie of hokusspokus van Apple dus , sorry

Ik weet niet waarom je sorry zegt, nergens claim ik dat alleen apple dit doet. De meeste unix systemen houden inderdaad van cache en zijn daar zelfs op gedesigned. Maar veel van de mobile ossen (beter zo ? :) ). doen veel meer truukjes die effect hebben zo worden bv achtergrond taken en triggers samengebracht zodat de cpu/cores minder vaak wakker hoeft te worden of de wifi aan moet. Ook om wachttijd te voorkomen doen ze dingen als syncen als ze bepaalde ritmes van gebruikers/apps kennen. Ze geven soms wel hints tijdens keynotes maar je zal echt in de wwdc videos moeten duiken om meer te achterhalen. Termen als : Timer/interupts Coalescing, app nap, smart prefetching.

Mijn punt was en blijft dat het verbruik van de eerste dagen niet helemaal stabiel is, ook inderdaad om de calibratie die je zelf aangeeft. Het 'extra' gebruiken de eerste dagen is ook waar maar bv met de apple watch valt het mij echt op terwijl ik misschien wel meer gebruik als in het begin (maar korter?).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

KillerbeeNL

Daniël , jij bent duidelijk meer op de hoogte dan ik maar misschien moet je realiseren dan je als gebruiker ook e.e.a. kan instellen wat betreft synchroniseren als je kijkt dat in een energie besparende modus op vaste tijden de mail synchroniseert.

In de normale modus is mail een push bericht dus daar komt geen interactie van het OS aan te pas.

Als je naar Sony kijkt heeft deze een hele mooie Stamina modus die veel energie besparende functies heeft.

Ik denk zelf dat je er een te mooi verhaal van maakt maar dat is mijn mening.

groet
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Robbo

Het is weer even wennen dat nieuwe font.

Martijn76

Even een halve dag 'zenuwachtig' dat batterij sneller leeg gaat en de performance achterblijft, maar blijkbaar moet er intern veel geschoven worden met data dat nogal intensief is; nu na een dag ge-update te zijn zeer tevreden over batterij-gebruik en performance. iOS9 staat bij mij op een iPhone 5s en een iPad Air 2

Mario D

De split screen functie in wel handig, hadden ze al eerder moeten doen.

Alsook je cursor verzetten met de 2 vingers is wel beter.

Jumping Jack

Hier ook probleemloos overgegaan met een antieke Ipad 2. Enkel dat nieuwe font ligt me niet zo... :huh2:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie

Hier vandaag 3 iPads (3, air en air2) iphone 6 plus en 5s over.
Werkt prima, even wennen aan het nieuwe chicago font idd.
JBL PRX Power!

Roksan

Ik vind het wel een prettig font om te lezen. Moet zeggen dat alles wel spoeler loopt op mijn Ipad. Tot nu toe wel happy met deze update.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

papaleo

Ipad Air icm Kodi AirPlay werkt niet meer...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sam1909

Apple gaat weer eens vooruit inplaats van achteruit. :thumbs-up:

goed om te zien  ;)

sam1909

Quote from: papaleo on September 18, 2015, 18:32:06
Ipad Air icm Kodi AirPlay werkt niet meer...

misschien ff op een update wachten.

neptune

zou een gewone iphone 5 er ook sneller van worden?
zet hier iets neer

sam1909

#68
Quote from: neptune on September 19, 2015, 09:01:48
zou een gewone iphone 5 er ook sneller van worden?

Jazeker   

:inlove:



Richi

Draait hier prima en soepel op een 5c, 5 en twee iPad 2.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roksan

Accu gaat op mijn Iphone 5 beduidend langer mee. Na 26 uur standby en 2.5 uur gebruik, staat die nog op 48%
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

CineSmurf

5s is sneller en batterij lijkt langer mee te gaan.
Mijn ipad retina is een stuk trager geworden...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Robbo

Het lower case toetsenbord komt wel slordig over met alle tekens boven het midden gecentreerd.  Iets waar Jobs altijd zo fel op was....

Raphie

Hoe bedoel je? Hier staat alles keurig in het midden?
JBL PRX Power!

Robbo

Ja je hebt gelijk.  Heeft met de gewenning te maken dat deze normaliter onderin de cel uitgelijnt staan.