IOS 9

Started by sam1909, June 7, 2015, 10:10:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Wij hebben hier twee iPad 2 liggen. Die zonder 3G deed het prima op wifi zowel op 9.0 als 9.0.1. Bij die met 3G viel onder 9.0 iedere keer de wifi verbinding weg in combinatie met de Airport Time Capsule. Vreemd genoeg ging het wel goed met de Vodafone router.  :-\ Nu op 9.0.1 geen problemen meer.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Siddartha

Heb gisteravond mijn iPad 2 geüpdate. Wat mij opviel was dat jet wel erg lang duurde om te updaten, bijna een uur. Heb de performance niet getest, zal straks eens kijken
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xstream

Quote from: Rusher on September 28, 2015, 12:42:26
Heeft iemand anders met een iPad 2 bij je thuis getest?
Air 2 is 't. Maar idd, dat wil ik nog wel een x testen. Iemand hier met iPad, of ik daar met mijn iPad.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Erik

Ik ben het zeker niet eens met dat alles zo geweldig is omdat er Apple op staat maar ik heb de laatste dagen een paar muziek streaming apps geprobeerd en het moet gezegd de Apple varianten steken qua gemak, looks, vlekkeloze werking en afhandelinssnelheid boven Android varianten uit. 
Uitgaande van ipad vs android phone, heb iphone 5 aan lader hangen en zal eens kijken of die gelijk is aan ipad.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Siddartha on September 28, 2015, 16:31:12
Heb gisteravond mijn iPad 2 geüpdate. Wat mij opviel was dat jet wel erg lang duurde om te updaten, bijna een uur. Heb de performance niet getest, zal straks eens kijken

Bij het testen hier voor bedrijf komt de ipad2 nu wel erg langzaam over. Het begint nu echt tegen ondragelijk te worden. Als apple zijn normale upgrade aanhoud wordt 9.1 en 9.2 weer wat getuned voor oude modellen maar het is geen fijne ervaring meer.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Siddartha

Maar goed, ik vond sowieso de ipad2 erg traag, vooral de WiFi is zeer slecht..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Erik

Ipad 2 is dat niet ondertussen antiek in apple termen? De technologie is sindsdien wel aardig vooruit gegaan je kan geen ipad 4 prestaties verwachten. Alleen dat het compatibele is
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

#132
Quote from: Erik on September 29, 2015, 15:36:26
Ipad 2 is dat niet ondertussen antiek in apple termen?
Apple zou er voor moeten zorgdragen dat iOS updates die niet meer fatsoenlijk op oudere hardware draait, op die hardware dan ook niet geinstalleerd kan worden.
Dat hebben ze met de iPad1 (iOS 6 als ik me niet vergis) ook goed geregeld.

Grootste probleem is alleen security en andere updates. Dus per iOS zouden ze dan support moeten leveren of vermelden dat het apparaat niet meer ondersteund wordt. Alleen het vervelende voor hun is dat ze de iPad 2 vanaf 2011 tot en met maart 2014* verkochten.
Dus het is wel vrij vervelend om de support te staken binnen anderhalf jaar na aanschaf. Dit wordt met de nieuwe generaties en steeds weer nieuwere iOS'en die de nieuwste generaties moeten supporten alleen maar een groter probleem. Ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.

*https://en.wikipedia.org/wiki/IPad_2

broodro0ster

Quote from: Kjelt on September 29, 2015, 16:39:37
Apple zou er voor moeten zorgdragen dat iOS updates die niet meer fatsoenlijk op oudere hardware draait, op die hardware dan ook niet geinstalleerd kan worden.
Dat hebben ze met de iPad1 (iOS 6 als ik me niet vergis) ook goed geregeld.

Grootste probleem is alleen security en andere updates. Dus per iOS zouden ze dan support moeten leveren of vermelden dat het apparaat niet meer ondersteund wordt. Alleen het vervelende voor hun is dat ze de iPad 2 vanaf 2011 tot en met maart 2014* verkochten.
Dus het is wel vrij vervelend om de support te staken binnen anderhalf jaar na aanschaf. Dit wordt met de nieuwe generaties en steeds weer nieuwere iOS'en die de nieuwste generaties moeten supporten alleen maar een groter probleem. Ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.

*https://en.wikipedia.org/wiki/IPad_2

iOS9 is een optimalisatie van iOS8, dus dat zou zonder problemen op een iPad2 moeten werken. Vroeger viel er ieder een iPhone af bij de iOS updates, maar dit jaar niet. Net omdat het om een optimalisatie gaat.

Uit testen blijkt dat enkel de opstarttijd wat hoger ligt van het toestel zelf, maar daarna is er nauwlijks verschil in snelheid tussen iOS8 en iOS9. En wellicht dat het nog efficiënter met de volgende updates.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Xstream

#134
Quote from: Erik on September 29, 2015, 01:42:55
Ik ben het zeker niet eens met dat alles zo geweldig is omdat er Apple op staat maar ik heb de laatste dagen een paar muziek streaming apps geprobeerd en het moet gezegd de Apple varianten steken qua gemak, looks, vlekkeloze werking en afhandelinssnelheid boven Android varianten uit. 
Uitgaande van ipad vs android phone, heb iphone 5 aan lader hangen en zal eens kijken of die gelijk is aan ipad.
Zat er laatst aan te denken om die van Apple 's te proberen.
Maar ik vind bijv. Spotify prima werken hoor. En is uiteraard niet Android gerelateerd, maar cross-platform.
Dat je met Apple Music op desktop omgevingen met iTunes moet werken om te streamen vind ik wel een groot nadeel.
Maar we gaan 't eerdaags 's proberen ... tis toch 3 maanden gratis. Alleen KPN icm Spotify biedt me nog een flinke bonus aan data, wat ze met Apple's streaming music niet bieden. Dus blijvend zal 't niet zijn vermoed ik.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

sam1909

9.0.2 beschikbaar

Deze update heeft weer bugfixes maar volgens GeekBench 3 Is ie toch weer wat sneller  :alien:

Martinus

#136
Quote from: sam1909 on October  1, 2015, 09:05:57
9.0.2 beschikbaar

Deze update heeft weer bugfixes maar volgens GeekBench 3 Is ie toch weer wat sneller  :alien:

hmm, maar weer proberen. Kan het nog sneller :):):)
............

Siddartha

Leuke tip... Onder 'instellingen-mobiel netwerk' staat een optie 'WiFi assistentie'. Als dat aan staat dan schakelt je iPhone automatisch over op mobiel internet als deze vindt dat de WiFi verbindingen slecht is... Kan je dus zomaar op kosten jagen...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Rusher


Quote from: Siddartha on October  1, 2015, 11:44:20
Leuke tip... Onder 'instellingen-mobiel netwerk' staat een optie 'WiFi assistentie'. Als dat aan staat dan schakelt je iPhone automatisch over op mobiel internet als deze vindt dat de WiFi verbindingen slecht is... Kan je dus zomaar op kosten jagen...
Thanks, zojuist uitgezet!

Valkyrie

Quote from: Siddartha on October  1, 2015, 11:44:20
Leuke tip... Onder 'instellingen-mobiel netwerk' staat een optie 'WiFi assistentie'. Als dat aan staat dan schakelt je iPhone automatisch over op mobiel internet als deze vindt dat de WiFi verbindingen slecht is... Kan je dus zomaar op kosten jagen...

Goede tip! :thumbs-up: Ik zag hem ook al op Facebook langskomen. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raphie

Goed punt idd, helemaal met die wispelturige verbindingen sinds IOS 9 voor je het weet zit je thuis lekker vrolijk via 3g/4g te surfen
JBL PRX Power!

LittleNinja

Ik deel een map met foto's onder een aantal mensen. Om één of andere reden is het toevoegen van nieuwe foto's in deze gedeelde map niet stabiel/niet altijd mogelijk.. Ik geef dan opdracht voor het delen van enkele foto's, vervolgens gaat hij voorbereiden, dan zeg je plaatsen maar doet hij niets!

Dit is zowel vanaf de iPhone als vanaf de iPad.

Wie heeft dit ook gehad en weet een oplossing?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

BJF

Chot voor de boeg: werkt het alleen als er Wi-Fi beschikbaar is?
NAD M10 V2
Elac FS247

LittleNinja

Quote from: BJF on July 30, 2016, 09:09:13
Chot voor de boeg: werkt het alleen als er Wi-Fi beschikbaar is?

Zou kunnen.. Al lijkt het onlogisch. Maar ik probeer het ook met WiFi.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"