Welke draaitafel?

Started by tompj, June 6, 2015, 20:11:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tompj

Ik denk er toch (weer) over een draaitafel te kopen. Heb nog geen behoefte aan een extreem ding, eerst maar kijken of het beklijft.

Er staat momenteel een Acoustic Signature WOW te koop, dat schijnt een goed ding te zijn.

Of kan ik beter bijvoorbeeld een vintage Thorens nemen? Vintage spreekt me ook wel aan.

Veel meer an 800 EURO moet het niet kosten (met arm en element), tenzij ik echt hele grote stappen maak als ik duurder ga. Ik wil, nogmaals, eerst kijken of plaatjes beklijven. Kan ik later nog altijd upgraden.

Ik zoek, passend in mijn set, een gedetailleerd maar vooral rustgevend en muzikaal geluid.

Wie heeft goede tips?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted Member 2

#1
Houd er ook rekening mee dat je een phono pre nodig hebt. Voor een redelijk goede heb je daar het door jou genoemde budget al voor nodig.

Oud lid

Die WOW is inderdaad erg mooi en ook nog goed.

Erwin B

Alco

QuoteHoud er ook rekening mee dat je een phono pre nodig hebt. Voor een redelijk goede heb je daar het door jou genoemde budget al voor nodig.
Dat vind ik wel meevallen en hangt af van wat je persoonlijk ervaar als een 'redelijke goede'.
Tweedehands kun je voor een paar honderd euro ook een prima phono-versterker bemachtigen.

Het is inderdaad wel iets waar men rekening mee moet houden, dat het er naast de draaitafel zelf nog bij komt.
(en een platenwas apparaat, op z'n minst zo'n disco-antistat, maar dat is met zo'n € 50,- wel te overzien)

Ik heb geen ervaring met de A.S. Wow, maar wel met de Thorens TD-modellen, en met een beetje liefde en modificeren zijn die tot onvoorstelbare dingen in staat. Bij Hanze HiFi in Zwolle kunnen ze je dat heel goed demonstreren. Al betaal je daar wel een redelijk forse prijs voor, maar voor € 800,- moet het mogelijk zijn om er een mooie Thorens te bemachtigen. (met een mooie, nieuwe, massief houten plint)

Deze bijvoorbeeld is van Hanze HiFi. (geen idee wat deze kost, maar waarschijnlijk rond die € 800,- )
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Cyreg

Quote from: Alco on June  7, 2015, 10:36:54
Dat vind ik wel meevallen en hangt af van wat je persoonlijk ervaar als een 'redelijke goede'.
Tweedehands kun je voor een paar honderd euro ook een prima phono-versterker bemachtigen.
...

Zeer mee eens  ^^
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Deleted Member 2

Quote from: Alco on June  7, 2015, 10:36:54
Dat vind ik wel meevallen en hangt af van wat je persoonlijk ervaar als een 'redelijke goede'.
Tweedehands kun je voor een paar honderd euro ook een prima phono-versterker bemachtigen.


De phono pre draagt in hoge mate bij aan de uiteindelijke sound van een draaitafel. Onder 5 a 600 eur nieuw ken ik geen pre die dat op een voldoende niveau doet. Gebruikt kost zo iets dan uiteraard minder en kom je uit op een paar honderd.
Hoewel de topic-starter inmiddels elders aangegeven heeft dat hij zich daar bewust van is, is een paar honderd met een gesteld budget van 800 niet verwaarloosbaar.
Achteraf blijkt het budget uitsluitend bestemd voor de draaitafel. Aan hem zijn vervolgens een aantal aanbevelingen gedaan.

tompj

Quote from: Onder013 on June  7, 2015, 12:07:53
Hoewel de topic-starter inmiddels elders aangegeven heeft dat hij zich daar bewust van is, is een paar honderd met een gesteld budget van 800 niet verwaarloosbaar.
Achteraf blijkt het budget uitsluitend bestemd voor de draaitafel. Aan hem zijn vervolgens een aantal aanbevelingen gedaan.
Bent u soms ambtenaar? ;D

Alle aanbevelingen stel ik zeer op prijs. De WOW heeft mijn aandacht en ook het feit dat een pre fatsoenlijk moet zijn.

Vintage zoals de genoemde Thorens spreekt me zeker ook aan.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted Member 2

Quote from: tompj on June  7, 2015, 12:25:18
Bent u soms ambtenaar? ;D

Nee. Snap ondanks de smiley je vraag niet.

tompj

Quote from: Onder013 on June  7, 2015, 12:28:52
Nee. Snap ondanks de smiley je vraag niet.
Sorry, slecht grapje. Ik vond je taalgebruik een beetje formeel klinken. No offense, ben blij met je aanbevelingen.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted Member 2

Quote from: tompj on June  7, 2015, 12:31:12
Sorry, slecht grapje. Ik vond je taalgebruik een beetje formeel klinken. No offense, ben blij met je aanbevelingen.

Over (forum) taal, spelling en stijl zouden vele pagina's gevuld kunnen worden. ;)

John Aries

Op Marktplaats staat een SOTA Comet III. De adverteerder is de voormalige importeur van SOTA. Ik weet niet of er een element bij zit en of Den Haag voor jou ver rijden is, maar ik zou 'm meenemen in je overweging. Ik heb van hem de SOTA Moonbeam gekocht.

SOTA | Lyra | Bryston | Relco

tompj

Quote from: Onder013 on June  7, 2015, 12:48:52
Over (forum) taal, spelling en stijl zouden vele pagina's gevuld kunnen worden. ;)
Dat mag je wel zeggen inderdaad.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

tompj

Quote from: John Aries on June  7, 2015, 13:04:19
Op Marktplaats staat een SOTA Comet III. De adverteerder is de voormalige importeur van SOTA. Ik weet niet of er een element bij zit en of Den Haag voor jou ver rijden is, maar ik zou 'm meenemen in je overweging. Ik heb van hem de SOTA Moonbeam gekocht.


Thanks, ga ik zeker even informatie over zoeken.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

John Aries

Zou wel leuk zijn om niet de enige SOTA-eigenaar te zijn hier op 't forum.  :D Je ziet ze bijna nooit hier in Nederland, Ray (die importeur) verhuist weer terug naar de US omdat zijn zaak niet loopt. Te veel Duitse/Britse concurrenten, denk ik. Ik vind het zelf erg mooie tafels, vooral de wat duurdere modellen zien er chic uit. Ze hebben een plateau dat de plaat aanzuigt ontwikkeld, best een elegante oplossing voor gebogen platen.

Er staat trouwens ook nog een Clearaudio Champion te koop op Marktplaats voor 800,-. 
SOTA | Lyra | Bryston | Relco