Nieuwe telefoon eerste keer opladen

Started by W.Otter, June 6, 2015, 14:04:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Er gaan veel broodje aap verhalen rond met betrekking tot het; voor het eerst opladen van een nieuwe telefoon.

de een zegt: eerst leeg trekken dan doorladen en de ander zegt het tegenovergestelde.

wat is nou de beste manier?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

KillerbeeNL

Ik laad hem eerst vol en trek hem leeg tot ongeveer 10 a 20 procent.

Na +/- 3x dit proces stabiliseert de batterij en gaat deze langer mee dan in het begin.

Misschien placebo en omdat een nieuwe telefoon natuurlijk eerst flink gebruikt wordt in het logisch dat de batterij in het begin het einde van de dag niet eens haalt ;-)

De huidige batterijen hebben volgens mij geen last van een "geheugen probleem"



Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

c20v

Quote from: KillerbeeNL on June  6, 2015, 14:21:55
Ik laad hem eerst vol en trek hem leeg tot ongeveer 10 a 20 procent.

Na +/- 3x dit proces stabiliseert de batterij en gaat deze langer mee dan in het begin.

Misschien placebo en omdat een nieuwe telefoon natuurlijk eerst flink gebruikt wordt in het logisch dat de batterij in het begin het einde van de dag niet eens haalt ;-)

De huidige batterijen hebben volgens mij geen last van een "geheugen probleem"
Klopt, zo deed ik het ook altijd. en dan totdat de batterij helemaal leeg was. Tegenwoordig is het geheugen-probleem nauwelijks tot geen issue meer maar oude gewoontes zijn moeilijk af te leren :)
Life is really simple, but we insist on making it complicated.

W.Otter

het schijnt ook dat een batterij niet helemaal leeg mag?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

c20v

Zo deed ik het altijd wel, de eerste 3x helemaal leegmaken en dan opladen. Bij m`n laatste werktelefoon (S4 mini) ook nog zo gedaan en die gaat 1,5 tot 2 dagen mee dus wat dat betreft geen problemen. (ben niet zo`n heel grote beller)
Life is really simple, but we insist on making it complicated.

millon

Tja wat is het nou?

Ik weet dat bij een ouderwetse zuuraccu of gelaccu het zeeeer slecht is om de accu leeg te trekken ???

c20v

Tja, toch ff googled: http://www.typhone.nl/blog/7-tips-voor-het-opladen-van-je-smartphone-accu/ en ik had het dus mis.
Wil ik wel aan toevoegen dat (o.a) smartfoon-accu`s zijn voorzien van een BMS (battery management system) en wss daardoor ook wel de schade beperken door verkeerd gebruik van de accu.
Life is really simple, but we insist on making it complicated.

Siddartha

ik trek em meestal altijd leeg tot 1%, dacht altijd dat het zo het beste was. mijn iphone 5S gaat nu daardoor al meer dan een jaar lang 1,5-2 dagen mee.
Mijn vriendin haar s4 mini gaat amper 1 dag mee, en zij laadt de telefoon altijd elke avond op, ongeacht hoever deze leeg is (was, want nu haalt ie de avond sowieso niet ;))

Hangt natuurlijk ook af van hoe die gebruikt wordt. Veel spelletjes, GPS aan en scherm op volle sterkte verbruiken natuurlijk veel.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2