Vraag --> Alu ringen laten draaien/maken?

Started by WilcoL, June 5, 2015, 09:19:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Goedemorgen vrienden,

Ik ben langzaam spulletjes aan het verzamelen voor de bouw van 2 subs. Om deze optisch aan te laten sluiten bij mijn Tannoy set, is het idee om ze te finishen in eiken fineer en te voorzien van een mooie trim-ring. Check onderstaande foto:



Ik ben dus op zoek naar een bedrijf of gepassioneerd DHZ-er die dergelijke ringen voor mij kan draaien/maken. Buitenmaat zal al snel 310mm moeten zijn en binnen iets van 270mm, best flinke ringen dus. Plaatdikte hoeft niet zo flink te zijn, een mm of 2 zou al voldoende zijn.

Heeft iemand een idee qua adres (mag ook web zijn)?

Bedankt alvast!

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Zoiets al de ringen die ik op mn subs heb? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127254.msg2513927#msg2513927
Die heb ik laten watersnijden via internet. Afwerking van het alu was niet netjes, dus daar zat nog wat handenarbeid in,
Als het geen haast heeft kan ik je misschien in Augustus zelf helpen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

310mm is niet echt te draaien volgens mij :) Flink stafje welke je dan in moet klemmen :D
De subs worden gesloten toch? Als je het laat water/laser-snijden zou je ook een dergelijk detail als rondom de poort kunnen laten maken.
Binnenkant van je ring wordt toch weggegooid :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

MechanicalAnimal

probeer het zelfbouwaudiforum eens

daar zitten een paar lui met cnc-freestafels die wat betaald werk doen.

hier heb ik zelf goede ervaring mee: http://www.techgraphix.nl/

Kees Soeters, heeft wat mallen gefreesd voor me in trespa om drivers uit te frezen, prima kerel
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

WilcoL

Quote from: knubbe on June  5, 2015, 09:31:32
Zoiets al de ringen die ik op mn subs heb? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127254.msg2513927#msg2513927
Die heb ik laten watersnijden via internet. Afwerking van het alu was niet netjes, dus daar zat nog wat handenarbeid in,
Als het geen haast heeft kan ik je misschien in Augustus zelf helpen.

Juist! Alleen wil ik ze graag blind bevestigen...effe iets bedenken. Een goede vriend polijst ze zo strak als een spiegeltje, dus dat moet gaan lukken! Jouw handenarbeid zag er ook erg goed uit moet ik zeggen. Augustus houd ik in mijn achterhoofd en watersnijden zal het wel worden dan ja  ;D

Quote from: MechanicalAnimal on June  5, 2015, 11:33:35
probeer het zelfbouwaudiforum eens

daar zitten een paar lui met cnc-freestafels die wat betaald werk doen.

hier heb ik zelf goede ervaring mee: http://www.techgraphix.nl/

Kees Soeters, heeft wat mallen gefreesd voor me in trespa om drivers uit te frezen, prima kerel

Goede tip! Mooie URL ook, dank je!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Brammus

Hoi Wilco.

Draadvonken is ook nog een optie. Waarschijnlijk ook wat duurder maar dan heb je een veel betere snedekwaliteit zodat je niet met een afgeraffelde buitenkant en binnenkant zit.

In Tilburg zitten meerdere gereedschapmakerijen die je eens zou kunnen bellen.

En misschien is het beter om rvs te gebruiken ivm verminderde kans op corrosie. Eenmaal gepolijst zul je het verschil met aluminium nauwelijks zien en dan blijven ze langer mooi.

Gr Bram.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

WilcoL

Quote from: Brammus on June  6, 2015, 14:03:59
Hoi Wilco.

Draadvonken is ook nog een optie. Waarschijnlijk ook wat duurder maar dan heb je een veel betere snedekwaliteit zodat je niet met een afgeraffelde buitenkant en binnenkant zit.

In Tilburg zitten meerdere gereedschapmakerijen die je eens zou kunnen bellen.

En misschien is het beter om rvs te gebruiken ivm verminderde kans op corrosie. Eenmaal gepolijst zul je het verschil met aluminium nauwelijks zien en dan blijven ze langer mooi.

Gr Bram.

Hey Bram,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog even wat zitten lezen en ik denk dat ik zelf maar eens heel rustig met mijn bivenfreesje wat ga experimenteren op een 2mm alu plaatje. Dat zou gewoon moeten gaan en het zelf maken heeft eigenlijk wel mijn voorkeur...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Brammus

Is waarschijnlijk wel verreweg het goedkoopste. Succes en knutsel ze.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

WilcoL

http://www.metalpoint.nl/

In het verleden al goede ervaringen mee gehad.

Maken 2 RVS ringen voor me...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear