HT bezoekjes onderling

Started by Martin_M, March 6, 2004, 10:30:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

@ BlueEyes: nog wat leuks om te weten: ik heb de amerikaanse versie. 3 Jaar geleden uit Nashville meegenomen :) (daar kan het verschil dus uit voortkomen ;))
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

En: holy cow, wat zijn die LD's enorm groot zeg :o :o
Nooit verwacht :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

Quote from: christiaan sauer on March 19, 2004, 13:47:39
En: holy cow, wat zijn die LD's enorm groot zeg :o :o
Nooit verwacht :D

Tja, even groot als een LP hè... :)

VlisChris

Nu begrijp ik ook waarom sommige mensen die dvd doosjes maar pietluttig vinden ;D
Die zullen inderdaad " iets" kleiner zijn dan de LD dozen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jaco

Je en de special editions op LD waren ook wat anders dan een dubbel dik DVD doosje met de opdruk "special Edition"

Those were the days (Dat een film 100 gulden kostte) 

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Goverias

LD-S9 shoot-out:

Ik sluit me volledig aan bij Garmt en Reinier. Na op andere forums veel gelezen te hebben over de superioriteit van de LD-S9 t.o.v. eigenlijk alle spelers inclusief de Elite modellen is het prettig om het nu met eigen ogen gezien te hebben. De afwezigheid van chroma noise maakt LD kijken echt veel prettiger. Meer diepte en betere scherpte zijn eveneens grote voordelen van de S9. Het enige dat nog wel aanwezig was zijn de Moire effecten. Er moet wel bijgezegd worden dat het verschil met de 925 schokkend was.

Voor mij persoonlijk is het verschil dusdanig groot dat ik in de toekomst zeker een S9 of eigenlijk nog beter een X9 ga aanschaffen. Als het de laaste wordt dan zal de volgende shoot-out een S9 vs X9 zijn.

Gr.
Armand     

Johan Van Gompel

Quote from: Goverias on March 20, 2004, 10:07:13
Voor mij persoonlijk is het verschil dusdanig groot dat ik in de toekomst zeker een S9 of eigenlijk nog beter een X9 ga aanschaffen. Als het de laaste wordt dan zal de volgende shoot-out een S9 vs X9 zijn.

Je hebt nu al voor 400-700 EUR HD spelers in de vorm van D-VHS/D-Theater spelers. Waarom dan nog 2000-4000 EUR uitgeven  aan een technologie die een minder mooi plaatje oplevert?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

jaco

#82
Quote from: Johan Van Gompel on March 20, 2004, 10:46:19

Je hebt nu al voor 400-700 EUR HD spelers in de vorm van D-VHS/D-Theater spelers. Waarom dan nog 2000-4000 EUR uitgeven  aan een technologie die een minder mooi plaatje oplevert?
Omdat je misschien een hele stapel LD's hebt die niet of nooit op DVD of DCinema uit zullen komen ??

Ik heb ook de beslissing moeten nemen toen DVD kwam om >4000 Euro aan LD's te scrappen. Wel heb ik de interesante zaken toen nog kunnen verkopen, en zeg 800 Euro terug gekregen. De rest is min of meer weggegooid geld, omdat ik de titels nu niet meer draai. Als je nog een grotere collectie hebt, en je wilt daar geen afscheid van nemen kan ik wel snappen dat je een goede afspeler wilt hebben.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Johan Van Gompel

Quote from: jaco on March 20, 2004, 13:08:09
Omdat je misschien een hele stapel LD's hebt die niet of nooit op DVD of DCinema uit zullen komen ??

Ik heb ook de beslissing moeten nemen toen DVD kwam om >4000 Euro aan LD's te scrappen. Wel heb ik de interesante zaken toen nog kunnen verkopen, en zeg 800 Euro terug gekregen. De rest is min of meer weggegooid geld, omdat ik de titels nu niet meer draai. Als je nog een grotere collectie hebt, en je wilt daar geen afscheid van nemen kan ik wel snappen dat je een goede afspeler wilt hebben.

Maar kan je niet net zoals LPs LDs op de een of de andere manier digitaliseren? Kan je een Holo 3D II kaart bv. niet ook als framegrabber gebruiker?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

garmtz

Quote from: Johan Van Gompel on March 20, 2004, 14:26:50
Maar kan je niet net zoals LPs LDs op de een of de andere manier digitaliseren? Kan je een Holo 3D II kaart bv. niet ook als framegrabber gebruiker?

Johan, het is net als met LP: dat digitaliseer je liever ook niet teveel... :)  Je moet bedenken dat LD geen compressie gebruikt en dus hier zelfs een VOORDEEL heeft op DVD. Het geeft LD een filmische look. Als je kijkt naar de zoom in op de boom met blaadjes op DVD of LD dan heeft laatsgenoemde het betere beeld... Het gaat om de lol met het medium, de grote platen, het gevoel... Omdat ik niks meer krijg voor mijn platen, wil ik ze gewoon goed af kunnen spelen.

FrankL

Quote from: rbauer on March 19, 2004, 09:59:04
Bovendien is het altijd leuk om forumleden ontmoeten die dezelfde interesse hebben. Hierdoor heb ik ook het idee opgevat om zelf een shoot-out te organiseren, maar dan mbt tot HD, dus de JVC tegenover ander HD materiaal (bijv uit de newsgroepen of euro1080). Maar dat zal pas over enkele weken plaatsvinden. Maar mensen die dat willen meemaken, zijn van harte welkom.
Lijkt me leuk!
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

August

Quote from: rbauer on March 19, 2004, 09:59:04
Bovendien is het altijd leuk om forumleden ontmoeten die dezelfde interesse hebben. Hierdoor heb ik ook het idee opgevat om zelf een shoot-out te organiseren, maar dan mbt tot HD, dus de JVC tegenover ander HD materiaal (bijv uit de newsgroepen of euro1080). Maar dat zal pas over enkele weken plaatsvinden. Maar mensen die dat willen meemaken, zijn van harte welkom.


Ik ben heel benieuwd naar de mogelijkheden en houd me bij deze van harte aanbevolen.

Voor mensen in omgeving Utrecht kan er ook bij mij wat geluisterd en gekeken worden mits interesse (ben nog steeds een stereo man). Ik ga echter eerst mijn kamer layout binnenkort eens omgooien.

Ruud Bos

#87
Hallo hometheater freaks,
Ik woon in Soest en vraag mij af of er bij mij in de buurt soortgenoten zijn voor een onderling bezoek / kennismaking.
Mijn app. bestaat uit:
Onkyo   989 receiver
Onkyo   939 dvd speler
Pioneer 925 ld
Complete Infinity Prelude speakerset met 2 subs
Philips 107 plasma scherm 
3 geschakelde bioscoopstoelen met basshakers

Spacebass

Hoi Ruud....heb je wel eens in zo'n blaadje gestaan met je set  ???

Komt mij zo bekend voor je set  :)

rdm

Hoi Ruud

Onze basis is het zelfde...Onkyo 989

Misschien wel leuk om te vergelijken.

Wilco

Lone Ranger

Quote from: rbauer on March 19, 2004, 09:59:04
Maar mensen die dat willen meemaken, zijn van harte welkom.

Reinier.

Wanneer was je dat van plan, Reinier???
Richard (uit Bergschenhoek) wil naar je toe komen en dan zou ik met hem mee willen rijden. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig.

Gr.Fred.

jurjen

Ik zou wel eens een vergelijking van dvd-spelers en scalers willen zien, voor wat beeldweergave betreft.
Ik heb een Pioneer DV-747A met een PSM-1 erin en moet noodgewdongen voornamelijk regio 2 films kijken. Ik stoor me nogal aan schokkerige pans. Ook is bij mij het beeld vaak wat zacht  (lijkt onscherp), maar dat verschilt sterk per film.

Jurjen.
Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Lone Ranger

Quote from: jurjen on March 24, 2004, 00:50:45
Ik heb een Pioneer DV-747A met een PSM-1 erin en moet noodgewdongen voornamelijk regio 2 films kijken. Ik stoor me nogal aan schokkerige pans. Ook is bij mij het beeld vaak wat zacht  (lijkt onscherp), maar dat verschilt sterk per film.

Jurjen.


Heb jij misschien net als ik last van Macrovision.
Ik heb een 757 en als ik via de scaler kijk, dan heb ik er last van. Kijk ik rechtstreeks via de CRT, dan heb ik nergens last van.
Mijn Sony 9000ES heeft dat ook.
Schijnt in alle combi (DVD-A, SACD, DVD-V) te zitten.

Sluit ik mijn 737 aan, dan heb ik ook nergens last van.

Gr.Fred.

Martin_M

#93
Leuk, deze thread begint te werken. HT bezoek begint te leven ;D

Zelf zijn we laatst naar iemand geweest (stereo set) met hetzelfde merk aan versterker / speakers / bekabeling. Heel leerzaam is het dan om te horen dat het geluid vele overeenkomsten vertoont met onze eigen set.

Vanavond komen Blue-Eyes en reMC bij ons langs. Ben benieuwd wat ze ervan vinden.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Johan Van Gompel

Quote from: Martin_M on March 24, 2004, 08:32:05
Zelf zijn we laatst naar iemand geweest (stereo set) met hetzelfde merk aan versterker / speakers / bekabeling. Heel leerzaam is het dan om te horen dat het geluid vele overeenkomsten vertoont met onze eigen set.

Tja, als alles hetzelfde is... ::) Had de persoon in kwestie ook voor dezelfde Kemp-behandeling gezorgd? En merkte jij duidelijk verschil met diens set?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Johan Van Gompel

Quote from: garmtz on March 20, 2004, 20:28:38
Johan, het is net als met LP: dat digitaliseer je liever ook niet teveel... :)  Je moet bedenken dat LD geen compressie gebruikt en dus hier zelfs een VOORDEEL heeft op DVD. Het geeft LD een filmische look. Als je kijkt naar de zoom in op de boom met blaadjes op DVD of LD dan heeft laatsgenoemde het betere beeld... Het gaat om de lol met het medium, de grote platen, het gevoel... Omdat ik niks meer krijg voor mijn platen, wil ik ze gewoon goed af kunnen spelen.

Ah... Het niet-willen-loslaten syndroom. Dat ken ik. ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Martin_M

#96
Quote from: Johan Van Gompel on March 24, 2004, 12:51:22
Tja, als alles hetzelfde is... ::) Had de persoon in kwestie ook voor dezelfde Kemp-behandeling gezorgd? En merkte jij duidelijk verschil met diens set?

Gelukkig was niet alles hetzelfde. Hij heeft een Krell KAV500i versterker (classe A/B), wij een pure classe A, Hij de Wilson Cub, wij de Watt/puppy, zijn bekabeling weer een stuk chiquer (maar dat was ook de reden van het bezoek ;D). Hij heeft alles van Transparent Reference (en XL). Nieuwprijs kabel is gewoon hoger dan die van zijn versterker :o.
Cd-speler en pre (bij ons) verschillen dus ook nog.

Wat wel overeenkwam was de strakke afstraling van de Wilsons (blijft toch heel apart) en verder het droge no-nonsense geluid waar je overigens wel van moet houden. Het was gewoon heel herkenbaar.

De weergave van het laag is bij ons toch wel anders. De puppy's doen dat toch wel heel mooi vind ik.

Hij had ook een aparte audiogroep aangelegd maar was niet tevreden met de soort kabel geloof ik. Ook had hij een Tice stroomfilter ertussen.
Ik begin steeds meer respect te krijgen voor het werk wat Kemp bij ons heeft gedaan want persoonlijk vind ik 't bij ons soms ongelofelijk schoon klinken (valt anderen ook op).

Maar het gaf wel een bevestiging dat we (voor ons) de juiste paden bewandelen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Ruud Bos

#97
Ik heb inderdaad in het " blaadje"( Hometheater) gestaan.
Dat was in juni 2002, helaas heb ik zelf die uitgave niet meer.
Ik had toen nog een 92cm Panasonic bakbeest breedbeeld tv.
Nu is het genieten met 107cm plasma.
Indien interesse, Wilco, voor een bezoek, dan verneem ik dat wel.

Oracle

Quote from: Martin_M on March 24, 2004, 13:12:21

De weergave van het laag is bij ons toch wel anders. De puppy's doen dat toch wel heel mooi vind ik.

Iedere keer las ik lees 'Puppy's' associeer ik dat onwillekeurig met een lief, klein, schattig speakertje... hoe anders is de werkelijkheid!  ;D

Groet,
Mark

Teejoo

Is het wellicht een idee om een aparte 'map'  te maken met als titel HT bezoekjes onderling? Hier kan dan per bezoek een topic geopend worden, wat de overzichtelijkheid zeker ten goede zal komen. Anders wordt dit een puinhoop die niet prettig leest.

Moderators??