HT bezoekjes onderling

Started by Martin_M, March 6, 2004, 10:30:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

#50
Je  moet die marmeren platen niet meewegen  ::)  ;D

Tja wat kan ik anders zeggen dat het echte liefde is en niet alleen de looks  :P  ;D

Je hebt toch deze Link ?
dus of je weegt de marmeren plaat mee of je hebt spikes van 11 kilo  ;D  ;D

Jeroen.

Quote from: christiaan sauer on March 17, 2004, 11:32:30
Iets dat me overigens ook al vrij snel opviel, maar dat ik niet echt kan benoemen: op sommige plekken leek het af en toe alsof het beeld een framepje wilde haperen. Maar later bedacht ik me dat dat eigenlijk alleen was tijdens het pannen van het beeld. Zowel horizontaal als verticaal. Zijn dat nou die pans die op R2 toch minder zijn dan op R1 materiaal? Want haperingen lijkt me zo ontzettend sterk. Dat kan ik me heel slecht voorstellen eigenlijk. Ook grappig dat als het inderdaad de pans zijn dat die me pas opvielen toen ik op een groot scherm keek. Op mijn eigen tv was het me nog niet opgevallen :)

Waarvoor ik je nog moet bedanken ;) ik zie ze nu ook :(
Nu moet ik toch gaan sparen voor een betere scaler oplossing :)

Shorty

QuoteDe stem van Shania Twain kwam helder en gededaileerd de ruimte in, wind dat tussen haar tanden door kwam werd subtiel weergegeven.

Ha InSomNiac,

Wow! Nooit gehoord dat Twain daar een wind door haar tanden liet!  :o  ;D

VrGr,

Bart J.

Harry HT

 ;D ;D
Wat een scheetje ben je toch ook Bart.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Jeroen.

Quote from: Shorty on March 18, 2004, 13:43:19

Ha InSomNiac,

Wow! Nooit gehoord dat Twain daar een wind door haar tanden liet!  :o  ;D

VrGr,

Bart J.

Dat krijg je als je kleine billen heb, de druk moet ergens naar toe  ;D

VlisChris

#55
Quote from: InSomNiaC on March 18, 2004, 12:53:04

Waarvoor ik je nog moet bedanken ;) ik zie ze nu ook :(
Nu moet ik toch gaan sparen voor een betere scaler oplossing :)


Ligt dat aan je scaler dan? Is dat niet een kwestie dat de R2 pans minder vloeiend zijn dan R1?

edit.
2 keer dezelfde quote is wat overdreven :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

Over het algemeen zijn R1 pans minder vloeiend dan R2 pans, vanwege de 3:2 pulldown... Heb met de PSM-1 eigenlijk nooit echt last gehad van r2 pans... Maarja, kijk ook amper R2...  ::)

blue-eyes

Quote from: Spacebass on March 17, 2004, 21:40:49
Je  moet die marmeren platen niet meewegen  ::)  ;D

Tja wat kan ik anders zeggen dat het echte liefde is en niet alleen de looks  :P  ;D

Je hebt toch deze Link ?
dus of je weegt de marmeren plaat mee of je hebt spikes van 11 kilo  ;D  ;D

Dan is het 50 kg ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sullivan

Quote from: Blue-Eyes on March 18, 2004, 15:12:05
Dan is het 50 kg ;D ;D

Je blijft overdrijven, he? 49 kg. ;D

mvg,
Frank


Del member

Quote from: garmtz on March 18, 2004, 14:43:33
Over het algemeen zijn R1 pans minder vloeiend dan R2 pans, vanwege de 3:2 pulldown... Heb met de PSM-1 eigenlijk nooit echt last gehad van r2 pans... Maarja, kijk ook amper R2...  ::)

PAL is ook veel makkelijker vloeiend te krijgen dan NTSC,

Ook nog ironisch : PAL is 50i (of 25p) en ons lichtnet is 50 Hz. Dat werkt mooi samen ondanks ze gelijk lopen.

In de US kregen ze het niet voor mekaar met NTSC wegen interferentie tss 60i en het 60 Hz lichtnet. Dus  spelen ze aan 999/1000 en per 1000 frames wordt er een frame gedupliceerd om in te halen, wat dus 59.94 Hz oplevert in de praktijk, een timing die dikwijls wordt afgerond terug naar 60 Hz wat ook weer voor extra stutter zorgt.

Je moet maar eens exact 59.94 Hz in powerstrip proberen te duwen, dat lukt quasi nooit.

jeroenskie

als er weer eens een shootout is wil ik graag eens mee komen luisteren ,zal het in de gaten gaan houden .

vr gr jeroen

VlisChris

Dan had je zometeen bij Garmt moeten zijn. Voor een LD demo. Wel jammer dat ik het wat laat zag en eigenlijk wat weinig tijd heb. Maar inderdaad wel erg gaaf dat dat nou meer van de grond begint te komen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

rdm

Halllo allemaal

Zijn er mensen uit de omgeving utrecht, woon er naast, die ook zoiets willen doen.
Ik zou wel eens willen dat iemand weer met een frisse blik mijn set bekijkt en beluistert.

Uitteraart hou ik me zelf ook aanbevolen om te komen beluisteren.

Mensen laat wat van je horen uit de omgeving Utrecht.

Groeten Wilco

blue-eyes

Ik denk absoluut dat je reacties gaat krijgen! Mooie set. Niet veel mensen hebben bijv. je mooie Marantz gehoord.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: InSomNiaC on March 17, 2004, 02:06:10

Shania Twain / Come On Over
Label: Mercury/PolyGram
Year: 1997
track 5: From This Moment On

Hier waren duidelijk de voordelen van de Dali's te horen.
Het is precies wat Christiaan halverwege dit nummer zei "Je Dali's hebben veel impact op stemmen".
De stem van Shania Twain kwam helder en gededaileerd de ruimte in, wind dat tussen haar tanden door kwam werd subtiel weergegeven.


Ik ben altijd nieuwschierig als ik dit soort reviews lees en ik zelf het bewuste nummer ook heb ;) . Ik zoeken, niet te vinden op de cd........ Het is namelijk track nr.3 ;D ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

rdm


Bedankt Blue- Eyes

Ik zie ze inderdaad niet veel in het veld staan, maar het geeft een uitzonderlijk geluid en beeld. Mede ook voor het beluisteren van cd's(smoothjazz) gekocht, dus sla twee vliegen in een klap.

Wilco

blue-eyes

Er zijn meer mensen hierop het forum met de Marantz van je ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jeroen.

#67
Quote from: Blue-Eyes on March 18, 2004, 22:08:38

Ik ben altijd nieuwschierig als ik dit soort reviews lees en ik zelf het bewuste nummer ook heb ;) . Ik zoeken, niet te vinden op de cd........ Het is namelijk track nr.3 ;D ;)



Dan heb je een andere cd.
Jouw versie:
Shania Twain / Come On Over (International Version)
Label: Polygram
Year: 1999
is track 3

Die van Christiaan:
Shania Twain / Come On Over
Label: Mercury/PolyGram
Year: 1997
track 5: From This Moment On

Ander Label Ander Release jaar.

garmtz

Verdorie, heel verslag geschreven, is het weg omdat er iets fout ging...  :'(

Nog maar een keer dan... Vanavond kwamen rbauer en Goverias langs voor een shoot-out tussen de Pioneer CLD-925 CD/LD-speler van Goverias en mijn Pioneer LD-S9 LD-speler. De CLD-925 is het laatste model dat Pioneer uitbracht vóór de DVL-909 combi-speler (met DVD) en de LD-S9 is een door Pioneer alleen in Japan uitgebracht model met een heel bijzonder kamfilter en de mogelijkheid alleen LD te spelen. Meer informatie over de S9 vind je in deze link: http://home.catv.ne.jp/nn/nsa/PioneerLD-S9.htm

Er is ook een hoger model, de HLD-X9, die ook MUSE (High Definition LD) afspeelt met een extra decoder. Men claimt dat deze speler een nog betere beeldkwaliteit biedt dan de S9, door zijn laser met kleinere golflengte, maar dan wel voor een forse meerprijs...

We begonnen de shoot-out met de S9, die zijn beeld op S-Video doorgaf naar de DVDO iScan HD, wat via de Barco Cine 8 werd weergegeven. Eerst werd het beeld afgesteld met de Video Essentials LD, waarna de 'Montage of Images' werden bekeken. Wat mij al duidelijk was, maar mijn bezoeker duidelijk werd, was de vrijwel volledige afwezigheid van chroma noise. Verder vielen de scherpte en stabiliteit van het beeld op. Toen hierna de CLD-925 werd aangesloten, werd duidelijk dat deze speler zich niet hoefde te schamen voor de S9. Er was wel meer ruis in de rode vlakken en meer onrust. Verder een iets mindere scherpte, waardoor ook de 3-dimensionaliteit wat afnam. Toch gaf de speler een beter beeld dan ik had verwacht op basis van mijn ervaring met de DVL-909 (die gebaseerd is op de CLD-925) en een duidelijk minder beeld had in mijn herinnering.

Hierna werden nog wat filmfragmenten gedraaid, zoals The Rock, Caspar en Star Wars TPM.

Of de meerprijs van de LD-S9 het waard is t.o.v. de CLD-925 is moeilijk in te schatten, omdat iedereen andere prioriteiten heeft, maar voor mij is de S9 duidelijk een stap in de richting van het volledig eliminineren van het grootste nadeel van LD: chroma noise.

Hier nog een plaatje van de spelers in mijn rack:

blue-eyes

Quote from: InSomNiaC on March 18, 2004, 23:23:00

Dan heb je een andere cd.
Jouw versie:
Shania Twain / Come On Over (International Version)
Label: Polygram
Year: 1999
is track 3

Die van Christiaan:
Shania Twain / Come On Over
Label: Mercury/PolyGram
Year: 1997
track 5: From This Moment On

Ander Label Ander Release jaar.


Dat is kennis achter de hand hebben ;) Merci!

@Garmt: ik kan wel zeggen leuk, mooi en ga maar door, maar dat wordt zo eentonig ;D

Wat me wel opvalt is dat veel eigenaren een bevestiging krijgen van hun eigen vermoedens of feiten. Een signaal dat ze dus in de goede richting zitten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BarcoCRT

#70
Hoi,

Over de shootout van gisteren kan maar 1 ding gezegd worden: De S9 wint hands down. Het verschil vond ik toch wel schokkend.
De S9 is inderdaad in staat om het enige probleem wat LD heeft, namelijk sterke ruis in rood, en in mindere mate in blauw vrijwel volledig te onderdrukken. Op deze manier wordt het volledige potenitieel van LD ontbloot, en dat is echt een eye opener om te zien. Het is echt zo ontzettend jammer dat deze technologie niet veel eerder beschikbaar was, pas nu is men in staat om te zien welke klwaliteit er werkelijk in LD zit.

Door de afwezigheid van kleurenruis worden veel meer detail zichtbaar en neemt de diepte veel meer toe, zoals ik al zei, ik vond het moeilijk om te geloven dat LD weergave zonder chroma noise mogelijk is, maar ik heb het nu met eigen ogen gezien.

Bovendien is het altijd leuk om forumleden ontmoeten die dezelfde interesse hebben. Hierdoor heb ik ook het idee opgevat om zelf een shoot-out te organiseren, maar dan mbt tot HD, dus de JVC tegenover ander HD materiaal (bijv uit de newsgroepen of euro1080). Maar dat zal pas over enkele weken plaatsvinden. Maar mensen die dat willen meemaken, zijn van harte welkom.

BarcoCRT
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

garmtz

Bedankt voor de toevoeging... Inderdaad ben ik iedere keer gewoonweg verbijsterd als ik naar het enorm schone beeld van de LD-S9 kijk. Het benadert zo dicht non-anamorphic DVD, dat het gewoon scary is... Naar mijn idee kan eigenlijk ook geen andere speler dat matchen, of het moet de HLD-X9 zijn. Maargoed, dat had ik al gezegd... :)

HD shoot-out lijkt me geweldig! Count me in!  8)

Oracle

Daar wil ik ook wel bij zijn! Heb bij Reinier al de JVC in actie gezien, maar ben heel benieuwd hoe HD bij hem eruit ziet..

Bij deze meld ik me dus aan (mits ik welkom ben!  ;) )

Groet,
Mark

jaco

Quote from: garmtz on March 19, 2004, 10:04:11
Het benadert zo icht non-anamorphic DVD, dat het gewoon scary is...
Moet je een anamorphic LD gaan bekijken, wordt het nog mooier !

Ik heb er welgeteld 1: demo disc van Sony uit 1994 met stukjes uit Lawrence of Arabia, The last Emperor, The Doors en Colse Ecnounters of the Third Kind

Jaco

garmtz

Jammer eigenlijk dat anamorphic pas bij DVD populair werd... Er is geen enkele reden om het niet te hebben op LD.