HT bezoekjes onderling

Started by Martin_M, March 6, 2004, 10:30:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Het zal er vast amerikaans klinken aan de vlag te zien ;D

Idd Thommy is gezegend met een pracht ruimte die hij naar hartelust kan inrichten, echt een droom voor de huiskamer HT'ers onder ons.
Het in "your'e face" geluid is iets wat ik ook lekker vindt, duidelijkheid/slam cq live ervaring, maar toch in staat om belangrijke subtiele zaken weer te geven. Blijft een kwestie van smaak en soort muziek denk ik. Er zijn maar weinig all-round luidsprekers waarbij strijkers toch zijdezacht kunnen klinken en een fusion drummer met Afrikaanse percusionisten echt impact weet te maken met voldoende detail.

Maar goed, ik heb nog niet eens een kwart goed geregeld, dus enorm leerzaam deze ontmoeting van Garmt en Yves,  met name omdat ik een klein beetje door heb wat Garmt zoekt (en bij hem zelf thuis vind  ;) )

thommy

Quote from: garmtz on March 15, 2004, 14:10:32


Wil Yves bedanken voor de leuke middag!

Geen dank hoor Garmt,
Eindelijk hadden we eens wat tijd om mekaars ervaringen/verlangens van een set uitgebreid aan bod te laten komen.

Trouwens, mooi review waar ik volledig mee akoord ben.

Nu besef ik ook goed wat jij zoekt in je set en dat heb je volgens mij prima voor mekaar met de chord.

Inderdaad, zijn twee zeer verschillende amps en ik begrijp goed dat de match Chord/Para je niet zo lag toen je enkel de tweekanaals Chord had.

Moet ook toegeven dat ik nog met geen enkele andere amp zoooo mooi de stemmen(mid)gehoord heb.
Enig minpuntje in vergelijking met de HCA-3500 is dan weer dat het laag van de Para zooo mooi is wat toch vertaald in een algemeen mooi geluidsbeeld.
Ik weet echter niet of dit met 'slam' te maken heeft want volgens mij heeft de Chord dit ook wel degelijk.
Wat de Chord dan ook met de N-802 had was dat het laag te nadrukkelijk aanwezig was voor mij.

Ach, zo zal er wel altijd wat aan te merken zijn, volgens mij bestaat de ideale amp niet.

En inderdaad, ben een echte US-amp freak, dat right in the face en superdetail is iets waarop ik kick ;)

Heb sinds gisteren toch weeral de bevestiging dat mijn persoonlijke keuze toch zeer beredeneerd geweest is.
Ik denk dat ik mijn zoektocht naar het ongrijpbare maar ga staken, is me nu toch duidelijk geworden.

Nogmaals, proficiat met je mooie amp 8)

Hopelijk ben ik weldra in de mogelijkheid om ook eens bij jou te komen luisteren, krijg ik een nog beter beeld waarnaar jij streeft want een setje stel je niet zomaar even samen, nee daar gaat veel vergelijken en testen en tweaken an vooraf.


het was me een zeer genoegen je te ontmoeten  8)

Mvgr
Yves.

PS, moet je ook beseffen dat de bron die ik gebruik een simpele Pioneer DV-737 is, weliswaar zwaar getweakt met extreme bekabeling, maar toch...
Ben zelf echt benieuwd als er een evenwaardige bron als de rest van de set gebruikt wordt ;)





thommy

Quote from: Spacebass on March 15, 2004, 21:32:25


Maar goed, ik heb nog niet eens een kwart goed geregeld, dus enorm leerzaam deze ontmoeting van Garmt en Yves,  met name omdat ik een klein beetje door heb wat Garmt zoekt (en bij hem zelf thuis vind  ;) )

Daarom net dat je nu veel ideen moet opdoen door te gaan luisteren.
Blijkbaar hebben we toch redelijk overeenkomsten in onze smaak.
Dus wil je dit alles eens 'live' meemaken, rep je dan maar eens richting Belgie.
Je bent steeds welkom hoor ;)

Quote from: Spacebass on March 15, 2004, 21:32:25
Het zal er vast amerikaans klinken aan de vlag te zien ;D

Heeft er eigenlijk niets mee te maken, dat plaid is puur voor de akoestiek, kan ik er nu niet aan doen dat het een vlag van de Yanks is ;D ;D

Inderdaad, mijn voorliefde voor US amps kan ik niet verbergen.
Maar om nu voor volledig Amerikaans (speakers) te gaan is me net iets te 'trop'
Vind de combinatie US amp met een typische engelse speaker wel de max, zo hou je nog net die enorme power in bedwang ;)
Komt er op neer dat ik niet graag naar puur elektriciteit wil luisteren en ook nog wil genieten van een combo strijkers samen met een Afrikaanse trommelaars(bestaat dit groepje ;D )

Mvgr
Yves.



thommy

Quote from: eric_audio on March 15, 2004, 17:02:50
Nu ben ik wel erg nieuwsgierig wat Yves gedaan heeft aan de kamer akoestiek. Kan je dat ook nog aangeven, Garmt? Je bent een keer bij mij thuis geweest, dus je weet dat er bij mij nog wel wat aan de akoestiek te verbeteren valt (en aan een heleboel andere zaken ook).

Eric.

Oh nee, toch weeral niet de gehele uitleg :-\
Heb dit zopas gedaan tegen Marc Coolen via email, maar ik heb deze niet meer.
Kijk vooral eens in het topic van zijn HT.
Lees vanaf reply nr 10, wordt het je wat duidelijker.
enig verschil met Marc is dat mijn muren van onder tot boven akoestisch zijn en dat ik al afwerking een binnenvoering gebruikt heb.

Lees hier

Ook vermeldingswaardig is dat ik reeds sinds '98 zo mijn kamer angekleed heb, nee niet zomaar op het geraak aan, maar na een bezoekje bij een professionele studiobouwer die me dus deze alternatieve materialen aanbevolen had.
Trouwens toendertijd waren de originele professionele akoestische panelen onbetaalbaar, maar geen nood, deze alternatieven bewijzen ook hun waarde.

Mvgr
Yves.

eric_audio

Yves,

Bedankt voor het mij op het spoor zetten. Ik zal het met aandacht lezen. Nu niet, want ik zit op mijn werk, en wordt geacht andere dingen te doen. In elk geval zal de akoestische aanpassing van mijn kamer enigszins beperkt moeten blijven (WAF). Maar ik zal me toch eens in de materie verdiepen (op school vond ik akoestiek wel een leuk vak, als onderdeel van bouwkunde).

Groetjes,

Eric.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

VlisChris

Ben benieuwd hoe gezellig het gaat worden vanavond. Zal wel goed komen lijkt me zo 8) :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jeroen.

Hoi Christiaan,

neem je nog wat muziek/beeld mee die je wil beluisteren?
Is je OptoCoupler al gemaakt? die wil ik namelijk wel eens testen.

Gezellig wordt het zeker. :)


Martin_M

Quote from: christiaan sauer on March 16, 2004, 11:34:06
Ben benieuwd hoe gezellig het gaat worden vanavond. Zal wel goed komen lijkt me zo 8) :D

Wie, wat, waar, hoe....... heb ik iets gemist????
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on March 16, 2004, 12:20:03

Wie, wat, waar, hoe....... heb ik iets gemist????


Martin,

je wilt toch niet beweren dat je er niet ergens bij bent??? ? ???

;) ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jeroen.

Quote from: Martin_M on March 16, 2004, 12:20:03

Wie, wat, waar, hoe....... heb ik iets gemist????


Christiaan bij mij.

We gaan een mid cq low budget shoot-out houden ;D


En Christiaan wilde zo graag eens een Barco in actie zien ;)


MvGr,

Jeroen

Martin_M

Leuk. Houd ons hier op de hoogte!

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

VlisChris

Quote from: InSomNiaC on March 16, 2004, 12:05:15
Hoi Christiaan,

neem je nog wat muziek/beeld mee die je wil beluisteren?
Is je OptoCoupler al gemaakt? die wil ik namelijk wel eens testen.

Gezellig wordt het zeker. :)



Tis dat je het zegt :-\
Zat al dagen te bedenken welke cd's ik meeneem, maar ik zou ze glad vergeten. Nog meer wensen die ik kan meenemen? Optocoupler heb ik maar als verloren beschouwd. Heb wel een C5 als je wilt? Neem hem wel mee. LS kabels eventueel? Maak beetje op dat je vrij makkelijk bij de achterkant van je versterker kan?
Maar goed, ik neem wat cd's mee en ook wel wat van dvd :) (even kijken of ik de auto kan lenen thuis ;D)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jeroen.

LS kabel is niet te doen, denk ik. Heb nu namelijk 5 * 7 meter liggen. Niet echteen makkelijke test lengte, dus dat doen we een andere keer maar :)

De C5 lijkt me ook wel aardig om te doen, heb nu niet echt super interlinks liggen.
Luister toch meestal radio en cd's worden via een optische link beluisterd ;D

Hoeven natuurlijk niet alles in 1 keer te doen. ;D



VlisChris

Dan laat ik de kabeltje liggen waar ze liggen momenteel :) Neem ik gewoon wat muziek en dvd's mee.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jeroen.

#39
Nou, christiaan is net weg. 1:30 ;D

En ja het was gezellig.

Wat hebben we allemaal gedaan?
Hier het verslag van onze budget shoot-out:

Chirstiaan kwam binnen met een doos met daarin 2 Tannoys mx2.
En een stapeltje cd's en dvd's
Eerst geluisterd naar een CD van Wibi Sourjabi, Christiaan vondt het geluid thuis van deze cd wat dof, maar wist niet zeker of het aan de cd of aan z'n set lag.

CD erin en luisteren, wat blijkt het is geen goede opname geweest. Het geluid komt niet los, er zit duidelijk een soort van waas overheen.

Soundtrack Titanic:
2 Distant Memories
14 My Heart Will Go On (Love Theme From "Titanic")
15 Hymn To The Sea

Eerst op de Tannoy's van Christiaan.

Wat ik direct miste was het gedetaileerd hoog en het laag wat doorgaat, logisch als je vergelijkings materiaal 3-weg vloerstaanders zijn (Dali 2.5). Maar ook Christiaan vondt dat hij wat miste ten opzichte van zijn setup.
De spreiding van het geluid kwam volgens hem niet uit de verf zoals dat bij hem het geval is.
Dit is duidelijk te danken aan de gebruikte luidspreker kabel. Christiaan heeft voor z'n fronts Van den hul Royal Jade, en ik 4mm OFC vrij koper. Dus daar is voor mij nog veel winst in te halen.

Gladiator Soundtrack CD.
2. The Wheat   
3. The Battle

Op de Tannoys kwam het niet uit de verf het klonk vrij gecomprimeerd, op de dali's klonk het al een stuk volwassener maar slipte het geluid als het ware dicht. Wat ik in de film overigens niet vind.

Shania Twain / Come On Over
Label: Mercury/PolyGram
Year: 1997
track 5: From This Moment On

Hier waren duidelijk de voordelen van de Dali's te horen.
Het is precies wat Christiaan halverwege dit nummer zei "Je Dali's hebben veel impact op stemmen".
De stem van Shania Twain kwam helder en gededaileerd de ruimte in, wind dat tussen haar tanden door kwam werd subtiel weergegeven.

Film:
Alleen voor het beeld en de soundeffects, dus alleen geluisterd op de Dali's
U571 de dive scene: Reactie van Christiaan ;D
Fast and the Furious
Heel klein stukje van Terminator 1 (voor de waanzinnige komische vertaling in het begin van de film met de vuilnis wagen chaffeur)
Gladiator en The Fifth Element of-course.

Wel leuk Chirstiaan had de Two Towers EE versi emeegenomen en ik heb alleen de "normale"versie.
Wat mij opviel is dat de kleuren van de EE versie anders waren dan van de normale. Tenminste dat dacht ik, en dat zat me niet lekker. Dus DVD eruit en de Normale erin, enja hoor ik had gelijk.

Als de twee hobbits praten met de Ents (Entmoet) is het beeld van de EE versie iets groener, de normale versie heeft meeer een blauwe waas, en zo waren er nog meer voorbeelden.
 

Conclusie:
In Surround vond Christiaan het allemaal geweldig, alleen in stereo vonden we allebij dat er in mijn situatie nog veel te winnen valt in de LS kabel. Hier gaan we binnenkort nog mee verder.
En ik wil graag weten wat de Tannoy's (en mijn Dali's) icm de Jade Doen.

En ook het beeld van de Barco had een hoog grijns gehalte.

MvGr,

Jeroen

Scarp


Martin_M

Klinkt allemaal erg gezellig en leerzaam.
Zelf de verschillen horen maakt alles zoveel duidelijker.

Ben ook benieuwd naar de reaktie van Christiaan.

Gr.
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

Hi,

Leuk verslag en idd ben ik ook nieuwsgierig naar de reakties van Christiaan. Wel leuk dat de shoot-outs nu van de grond beginnen te komen, leerzaam en uiterst gezellig. Dat er nog vele mogen volgen :D

Mvrg

Patrick

VlisChris

Even van te voren: Nog hartelijk bedankt dat ik langs mocht komen. Erg leuk inderdaad :D
Wat kan ik nog toevoegen aan jou verhaaltje? :)
Eigenlijk heel weinigdenk ik zo :)
Ben het eigenlijk wel helemaal met hem eens.
We hebben inderdaad zoals je hebt gelezen eerst wat stereo zitten luisteren, en daarna wat film zitten kijken en zitten beluisteren. Op stereo vond ik het persoonlijk mooi klinken, maar ergens inderdaad ontbrak er iets dat ik ergens verwacht had. Het geluid kwam op sommige plekken niet helemaal zo los als ik verwacht had. Daarintegen was het
bij andere nummers juist weer echt zo dat ik een hoge ;D factor had :)
Iets dat me enorm opviel was dat het geluid van de Tannoy's me erg tegenviel bij sommige nummers gister. Gewoon dat het ondanks de duidelijk betere versterker minder klonk dan wat ik gewend was. Bij The Wheat en The Battle gingen mijn speakers constant onderuit om eigenlijk nergens de mogelijkheid te hebben weer overeind te krabbelen. Iets dat me heel erg opviel en eigenlijk ook wel erg tegenviel. Het kan zijn doordat Jeroen zijn kamer toch een aantal vierkante metes meer heeft. Echt heel erg schelen zal het niet, maar zijn kamer is groter. Verder heb ik mijn speakertjes op een cm of 30 tegen mijn achterwand aanstaan, en gister stonden ze iets verder los. Maar de combi Mx2 vx 2011 was gister niet de meest geschikte zeg maar :)
Met de Dali's kwam de ;D factor al weer een heel stuk verder terug. Toch viel me wel op dat de stereoplaatsing anders was dan ik gewend ben. Alleen hebben we allebei het gevoel dat hier nog veel te doen is met andere bekabeling :). We moeten nog een keer opnieuw luisteren maar dan neem ik ipv mijn Tannoys mijn Clearwater en Royal Jaded mee. Fiets wat makkelijker ;D
Op surround gebied? Tja, wat kan ik zeggen. Doe the math voor jezelf zou ik zeggen. Een vsx-c300 vs een D2011. Lijkt me logisch wie er gaat winnen ;D
De ontbrekende subwoofer vond ik persoonlijk niet missen. Bij films die ik onderhand uit mijn hoofd ken weet ik dat je laag mist (had gister ergens dat het echt even opviel, maar weet even niet meer welke film dat is :-\) maar storend was het nergens dat er geen stond. Ook zo zonder zat ik met regelmaat te trillen in mijn stoel ;D
Over TTT: dat was inderdaad wel grappig om zo te zien. Nooit eerder bij stil gestaan, maar het is inderdaad zo dat de 2disc blauwiger is van kleur dan de EE welke wat groeniger is.
Jij weet voortaan ook waar je de grote katapults kunt vinden Jeroen? ;D ;D ;D.
Mijn conclusie: hele leuke avond, en hopelijk voor herhaling vatbaar :D. Bedankt
ps: voor betere uitleg van hoe alles klonk kun je beter even Jeroens post even doorlezen. Ben niet zo goed in geluid uit te leggen ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jeroen.

Het was idd zeer leerzaam, en ik kan andere het ook van harte aanbevelen om eens samen te gaan luisteren naar je set, met iets andere componenten.

Of dit nu een extreem dure set is of een "normale" je staat soms versteld wat een kleine verandering in je keten tot resultaat kan hebben. En het is leerzaam bovendien om eens een objectief iemand te laten luisteren ipv je vrienden te imponeren met surround geweld.

Ik weet nu dat er nog veel winst te behalen is.

QuoteJij weet voortaan ook waar je de grote katapults kunt vinden Jeroen?  ;D ;D ;D .
Katapults? ;)

Volgens mij miste je de sub bij het opblazen van de muur bij TT, maar zeker ben ik hier niet van.

We gaan zeker nog eens verder met kabels, en als de sub er is ;D
Leuk he geen buren :)


MvGr,

Jeroen

VlisChris

#45
De grote katapult waarvan we even wilden weten hoe het klankverschil tussen de 2disc en de 4disc was ;)
Dat van Helmsdeep zou wel eens kunnen kloppen ja :) En damn, ik ben jaloers dat jij geen buren hebt :P ;D
Geen vrijstaand huis, maar wel de mogelijkheid stevig te blazen :D

edit

Iets dat me overigens ook al vrij snel opviel, maar dat ik niet echt kan benoemen: op sommige plekken leek het af en toe alsof het beeld een framepje wilde haperen. Maar later bedacht ik me dat dat eigenlijk alleen was tijdens het pannen van het beeld. Zowel horizontaal als verticaal. Zijn dat nou die pans die op R2 toch minder zijn dan op R1 materiaal? Want haperingen lijkt me zo ontzettend sterk. Dat kan ik me heel slecht voorstellen eigenlijk. Ook grappig dat als het inderdaad de pans zijn dat die me pas opvielen toen ik op een groot scherm keek. Op mijn eigen tv was het me nog niet opgevallen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Leuke verslagen !  8)

Is idd mooi als je je eigen set hoort met gast componenten!
Zet je soms aan het denken, en soms bevestigd het iets  :)

Ik moet potver toch eens mijn rijbewijs halen....er zijn zo veel HT's in het land die een bezoekje zeker waard zijn  :)

blue-eyes

Idd! Daarnaast is het ook nog eens leuk zulke verslagen te lezen! Dat is ook nog eens leerzaam ;)

Je moet je rijbewijs toch maar eens gaan halen Spacebass! Die speakers van jou is lastig meenemen in de trein ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Quote from: Blue-Eyes on March 17, 2004, 21:19:00
Idd! Daarnaast is het ook nog eens leuk zulke verslagen te lezen! Dat is ook nog eens leerzaam ;)

Je moet je rijbewijs toch maar eens gaan halen Spacebass! Die speakers van jou is lastig meenemen in de trein ;D ;D
  ;D  ;D

Neem nou die lichte doosjes van jouw mee, ik beloof dat ik de Omega's er niet boven op zal zetten :P  ;D

Als ik die dingen meeneem staat direct de spoorweg politie voor mijn neus...waar ik de familie dracula naar toe wilde vervoeren  ;D  ;D

blue-eyes

Quote from: Spacebass on March 17, 2004, 21:25:53
  ;D  ;D

Neem nou die lichte doosjes van jouw mee, ik beloof dat ik de Omega's er niet boven op zal zetten :P  ;D

Als ik die dingen meeneem staat direct de spoorweg politie voor mijn neus...waar ik de familie dracula naar toe wilde vervoeren  ;D  ;D

De lichte doosjes wegen nog altijd meer dan 60 kg per stuk ;)

Je speakers zien idd niet uit ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey