HT bezoekjes onderling

Started by Martin_M, March 6, 2004, 10:30:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

Ik merk dat veel HTForummers steeds vaker eens bij elkaar gaan kijken/luisteren. Posts hierover (je wilt toch wel eens je ei kwijt) komen dan her en der verspreid.

Het lijkt me leuk om hier eens een aparte thread voor te reserveren. Zien we wel welke vorm het gaat krijgen.

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#1
Bleu-Eyes schreef (in de thread van mini-meeting bij Scarp):
QuoteGisteren zijn Miranda en Martin nog even langs geweest, onverwacht dus onverwachts extra gezellig. Even de sub geluisterd en kort de huidige situatie beluisterd tov de situatie uit de eerste shoot-out bij mij thuis.

Geloof wel dat ze het lekker vonden klinken 

Bleu-Eyes had ons al eens gevraagd om weer eens bij hem te komen luisteren. Sinds de shoot-out bij hem thuis was er erg veel veranderd:
Luisterpositie in de kamer andersom, andere eindversterker (z'n ML), andere speakerkabel en.....z'n nieuwe sub.

Omdat we komende weekenden al behoorlijk vol zitten en ik donderdagochtend op m'n werk me bedacht dat ik erg veel zin had om het eens allemaal te komen beluisteren had ik hem een mailtje gestuurd.
Om zo'n 16:00 nog geen mail terug dus had ik 'm even gebeld. Erg kort dag ;D maar Bleu vond het wel OK. Dus wij 's avonds richting Lelystad.

Grappig om te horen dat z'n Mark Levinson (voorspeld) andere klinkt op zijn JBL's dan op de B&W's bij Scarp. De bas krijgt in deze combinatie meer ruimte waardoor het de middentonen ook minder in de weg zit. Kortom, een wat gemakkelijker en opener geluid.

Blue had de sub nog helemaal niet afgesteld (kwamen we toch iets te vroeg  :-[) maar ik moet zeggen dat 'ie nu al best goed klonk.
Goede integratie met het geluidsbeeld van de overige speaker, niet  opdringerig en best wel strak (bij een naflubberende bas haak ik af :-X).
Ben benieuwd of het nog anders gaat klinken als Blue alles correct heeft afgesteld want het geheel vond ik nu al erg fraai.

Nog over van alles en nogwat gehad en natuurlijk weer te laat naar huis gegaan ;D

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Sullivan

#2
Goed idee!

Laat ik maar beginnen :D.

Ik wil al een tijdje een andere setup. Het liefst een gescheiden voor en eindversterker. Hiervoor naar winkels geweest en verschillende setups beluisterd. Daarbij sprong voor mij de Rotel RSP-1066 er uit. Alleen was dit niet met mijn eigen speakers.

Afgelopen dinsdag zijn Bjorn en Blue-Eyes bij mij langs geweest. Zij waren namelijk bereid om met de Rotel-1066 (Blue-Eyes) en de Vincent SV-200 eindversterker (Bjorn) langs te komen. Het blijkt maar weer hoe belangrijk het is om een set op je eigen speakers te horen, want het klonk toch weer heel anders dan in de winkel (in mijn herinnering). Ondanks dat de tijd kort was was het toch heel leerzaam en gezellig.

Het is echt ontzettend leuk om op deze manier kennis te maken met mede forummers. Doordat de sfeer hier zo goed is, worden er steeds meer van dit soort afspraken gemaakt, denk ik. Dit maakt het gewoon een wereldforum.

CaveMonkey, Jaqo, bryan vd B, Jacco, Blue-Eyes en Bjorn zijn leden die ik tot nu toe ontmoet heb.

mvg,
Frank

blue-eyes

#3
Mooi initiatief Martin!

Je hebt een druk leven in deze thread lijkt me.  Schrijft Pantera ook? Ik vind haar mening minstens net zo belangrijk als de jouwe ;D ;D

Quote from: Sullivan on March  6, 2004, 10:50:25


Het is echt ontzettend leuk om op deze manier kennis te maken met mede forummers. Doordat de sfeer hier zo goed is, worden er steeds meer van dit soort afspraken gemaakt, denk ik. Dit maakt het gewoon een wereldforum.

Dat is al reden genoeg om dit soort afspraken te maken! Ik kom graag weer bij Frank terug. Het was gewoon erg gezellig en voor mij net zo leerzaam als voor Frank!

Ik neem de pre zo weer een keer naar je mee Frank als er weer iets getest moet worden. Ik wil best wel al die exotische apparatuur die gaat luisten ook horen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sullivan

Quote from: Blue-Eyes on March  6, 2004, 11:35:38
Dat is al reden genoeg om dit soort afspraken te maken! Ik kom graag weer bij Frank terug. Het was gewoon erg gezellig en voor mij net zo leerzaam als voor Frank!

Ik neem de pre zo weer een keer naar je mee Frank als er weer iets getest moet worden. Ik wil best wel al die exotische apparatuur die gaat luisten ook horen ;)

Eerst maar eens horen wat de Rotel-1066 doet op JBL speakers ;). En als je weer een keer hier komt zal ik zorgen voor een iets betere opstelling. Was toch niet zo handig dat jullie steeds onder de salon tafel moesten liggen op een CD-tje te wisselen... ;D

TIP: Als je een luistersessie gaat doen bij iemand, zorg dan dat je een lange composite kabel hebt ;D.

mvg,
Frank

blue-eyes

Quote from: Sullivan on March  6, 2004, 11:50:16
Eerst maar eens horen wat de Rotel-1066 doet op JBL speakers ;). En als je weer een keer hier komt zal ik zorgen voor een iets betere opstelling. Was toch niet zo handig dat jullie steeds onder de salon tafel moesten liggen op een CD-tje te wisselen... ;D

TIP: Als je een luistersessie gaat doen bij iemand, zorg dan dat je een lange composite kabel hebt ;D.

mvg,
Frank

Ja dat gaan we zeker doen!

En over dat kabeltje.... wrijf het ermaar in ;D . Ik was al de AB vergeten en moest al terug naar huis rijden..... Een keer was genoeg !
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sullivan

Quote from: Blue-Eyes on March  6, 2004, 11:52:41
Ja dat gaan we zeker doen!

En over dat kabeltje.... wrijf het ermaar in ;D . Ik was al de AB vergeten en moest al terug naar huis rijden..... Een keer was genoeg !

Het was zeker niet de bedoeling om de schuld in jouw schoenen te schuiven :D. Je mag er toch ook vanuit gaan dat een beetje HT liefhebber zo'n kabeltje thuis heeft liggen (ik dus)...

mvg,
Frank

blue-eyes

En die had je ;)

Al weer plannen gemaakt om app thuis te luisteren?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Leuke thread dit :D
Ik ga binnenkort ook bij iemand van het forum langs. Toch een plaats genoot, dus dat is heel eenvoudig te regelen ;). En afgezien van het feit dat het waarschijnlijk gewoon echt gezellig zal zijn heb ik het voordeel dat ik eens naar een echte receiver kan luisteren. Beetje de klasse die ik zoek na de zomervakantie :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martin_M

#9
Quote from: Jack van Dijk on March  6, 2004, 11:23:15
Martin heeft het er maar druk mee want gisteravond was die al weer bij mij. Ik ben wel benieuwd wat daar dan zijn conclusies over waren.

Hèhe, eindelijk even tijd gevonden om achter het forum te kruipen.

Jack is tijden geleden (2002?) eens bij ons geweest toen we onze 'oude' set nog hadden en het was nu echt tijd om eens bij hem op visite te gaan. Dit zou al veel eerder maar Jack is een 'bezig mannetje'.

Naast het beluisteren van Jack z'n set was dit bezoek voor ons extra interessant om ons CD-transport te vergelijken met zijn TAG McLaren DVD32FLR. Deze speler hebben wij thuis ook tijdelijk gehad (geleend van dealer). Op onze set vonden wij de TAG op vele vlakken beter (detail, plaatsing, volledigheid) maar misten wat levendigheid en snelheid die we wel hadden met onze TEAC. Punten die wij belangrijk genoeg vonden om niet over te stappen ondanks het voordeel van de synchronisatie van de clock met de TAG pre-amp.

Tja, wat moeten we ervan zeggen; SuperSet 8)!
Het klinkt allemaal heel gemakkelijk en natuurlijk. Avalon bewijst weer eens gewoon hele goede speakers te bouwen. Ik heb dit model (Eclipse) nu in een paar verschillende sets gehoord en ik alle gevallen was het erg OK!

Toen we net gingen luisteren viel me wel op dat het wat tammer klonk als bij ons thuis. We konden ondanks de overige apparatuur toch het geluid van de DVD-speler wel wat herkennen.
Toen we de TEAC aansloten viel gelijk het verschil weer op; meet bite, attack en laag. Maar de afbeelding werd hier wat klein en dun weergegeven en het geluid kwam hierdoor niet echt lekker los.

Hetvolgende experiment was ons XTC-netsnoer aan de TAG DVD-speler. Dit zou voor ons de keuze van de avond worden; snelheid werd beter, meer attack (maar nog niet zoveel als bij ons thuis) en het mid werd meer open waardoor de plaating meer exact werd.

Jack kon ook goed met dit geluid leven ;D en we hebben met deze configuratie de rest van de avond CD's geluisterd en (stukjes) DVD bekeken.
Jack vond de Opeth CD (Damnation) ook erg goed zodat hij 'm de volgende dag meteen maar gekocht heeft ;D (Dit is vaker gebeurt met HTForummers).

Wat me nog erg opviel aan Jack z'n set in surround was het holografische beeld. Ondanks dat de rearkanalen andere versterking heeft als de fronts (TAG McLaren vs Burmester) hoor je duidelijk dat hier 4 gelijke speakers staan te spelen. Vooral de (gelijke) afstraling van de Avalons geven een mooi homogeen beeld om je heen. Een dergelijke surroundbeleving hebben we één keer eerder meegemaakt op de set van Garmt.

Kortom; een set met hele mooie kwaliteiten.

Jack, nog bedankt voor de gastvrijheid en gezellige avond. Het was weer leerzaam voor ons maar gingen weer iets te laat naar huis......

Martin & Pantera
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

En zo heeft eenieder er weer iets aan ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Martin en Pantera ( ;D ),

Hoe zou je de verschillen willen omschrijven tov van de sets die wij gezamenlijk gehoord hebben? Dat geeft me een beter idee!

Wederom een leuke review. ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Quote from: Martin_M on March  7, 2004, 13:34:01
maar gingen weer iets te laat naar huis......
Iets te laat voor de honden ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Martin_M

#13
Quote from: jaco on March  7, 2004, 14:02:31
Iets te laat voor de honden ?

Hehe, nee hoor. We waren nu alleen 's avonds weg dus daar geen probleem. Bij de shoot-outs beginnen we vaak 's middags al maar dat was de vorige keer ook goedgegaan hoor!
Maar het waren een beetje drukke dagen en zat wat duf in de auto op de terugweg.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

Hi,

Gaaf topic Martin 8)

Ik zal m'n eventueel toekomstige HT-bezoekjes iig ook hier posten ;)

Mvrg

Patrick

Spacebass

Zeker te gek!  O0

Ik moet ook meer eens bij anderen gaan luisteren, da's beter dan theoretisch gezwam in de ruimte  ::)
Leerzaam en zeker ook gezellig  :)

wil

Leuk topic, heel leuk plan.

Hoewel ik het wat onhandig vind om met mijn eigen apparatuur te moeten gaan sjouwen ( en af- en aankoppelen) houd ik mij aanbevolen om ook bij anderen te mogen luisteren.

Natuurlijk zijn forummers ook welkom om mijn bescheiden setjuh te komen beluisteren. Koffie en op speciaal verzoek vlaai (van de Hema of de Multivlaai  ;D) staat altijd klaar.

Misschien is de meet&greet in de Doelen een mooie startontmoeting.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Pantera

#17
Quote from: Blue-Eyes on March  7, 2004, 13:54:54
Martin en Pantera ( ;D ),

Hoe zou je de verschillen willen omschrijven tov van de sets die wij gezamenlijk gehoord hebben? Dat geeft me een beter idee!

Hoi Blue,

Ik zal maar eens reageren al type ik niet zo snel :'(

Het is heel moeilijk om te beschrijven hoe sets onderling verschillen zonder in theoretisch gezwam ;D over te gaan.
Het grootste verschil zit 'm eigenlijk in de kwaliteit. Dit is moeilijk te beschrijven en moet je eigenlijk gewoon horen.

Om toch te proberen:
Wat mij altijd opvalt is de manier waarop het geluid in de 'lucht' hangt. Door meer rust en controle van de set kun je instrumenten bijna vastpakken. Je luistert meer naar de instrumenten op zich (dus de muziek) i.p.v. naar een installatie. Hierdoor krijg je meer betrokkenheid.

De set van Jack is een stukje prijziger dan de sets die wij gezamelijk hebben gehoord. Nu hoeft dit niet altijd maar bij Jack ligt daarmee de kwaliteit ook in verhouding hoger. Hierdoor slaagt de set van Jack (nog) beter in bovenstaande punten.

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest en kan je er wat mee ;).

Groetjes,
Pantera
TAG McLaren AV192R , Krell KSA300s, Krell KSA50s
TEAC VRDS25x (SE mod.), TViX M6500A, Humax HD5000C, PSAudio PPP,
Wilson Audio Watt/Puppy (3/2), NAS Whale
JVC D-ILA RS20, Transparant Dig.Ref./ML Ref.XL/ML Ultra/MW Ref./MW, PL Ref., NBS Monitor 0 dig., XTC, Kemp groep, Callas ClampRack

Spacebass

#18
@pantera
Quotezonder in theoretisch gezwam
  ;D
Ging niet over jullie maar meer over oordelen over de correctheid van iemands set zonder te luisteren...Als je al wel geluisterd hebt (zoals jullie) kan je wel een onderbouwde mening geven vanuit persoonlijke ervaring  :)

EDIT:
Er zijn uiteraard uizonderingen zoals Garmt, die gewoon enorm veel luisterervaring heeft  ;)

garmtz

#19
Ik ben gisteren eindelijk eens bij thommy (Yves) geweest en had hierbij mijn Chord SPM 1200E meegenomen. Was altijd al vreselijk benieuwd naar de prestaties van de set van deze HT-gigant... :)  Ik moet zeggen: dat viel me bepaald niet tegen! Het eerste dat opvalt in de kamer van thommy is dat de kamer veel en veel groter klinkt dan hij is. Dit duidt op een zeer goede kamerakoestiek. Bij muziek-DVDs, zoals die van K's Choice in Paradiso, krijg je echt het idee in Paradiso te staan (ik ken de zaal goed). Bovendien heeft de ruimte weinig last van echt storende staande golven, wat eigenlijk een wonder genoemd mag worden als je kijkt hoe groot de ruimte is (5 x 5 m).

Het is duidelijk dat thommy de lichtnetsituatie volledig voor elkaar heeft, het klinkt namelijk allemaal heel rustig, stabiel en zonder 'gruis', allemaal kenmerken van een schoon lichtnet. Ik moet bekennen geen echte B&W Nautilus freak te zijn, maar de N802 heb ik nog niet beter gehoord dan bij thommy. Ik mis wel wat diepte in het geluidsveld, aangezien de speakers zo dicht bij de muur staan. In het geheel genomen klinkt de set vrij upfront en dynamisch, met een enorme ruimtelijkheid en micro-detaillering. Het is mij allemaal net wat te 'in your face', maargoed, iedereen polariseert zijn set weer naar eigen inzicht.

Het geprojecteerde video-beeld is echt heel erg in orde, gezien er een 801 wordt gebruikt. Ook de grootte van het beeld is mooi in evenwicht met de grootte van de ruimte en je zit snel midden in het geluidsveld, door de vrijwel perfecte integratie van N803 en N802.

Dan een vergelijking van de Parasound HCA-3500 en Chord SPM 1200E. Het was eigenlijk wel duidelijk dat de versterkers in dezelfde klasse spelen, maar duidelijk anders zijn. Zo was naar mijn idee de Chord sneller, 'stiller/zwarter', rustiger en gedetailleerder, met een open en los midden, maar had de Parasound de voorsprong op het gebied van authoriteit, strakheid en slam in de bas (ik moet echte eens aan de gang met een ander power cord op mijn Chord) en had deze een holografischere afbeelding. Ik zou niet durven zeggen welke amp beter past in de set, ze matchen beiden prima. De keus van thommy voor de HCA-3500 is zeer begrijpelijk, want er is best wel magic in combi met de N802.

Al met al toch weer een set waarbij gewoon alles klopt. Hoewel de sound niet helemaal mijn 'cup of tea' is (kwestie van geconditioneerd zijn door elektrostaten.. ;D), zie ik wel weer in dat een aantal zaken niet te onderschatten zijn: het kopen van je kabels van 1 merk (creëert synergie), het aanpakken van je kamerakoestiek en een goede lichtnetvoorziening.

Wil Yves bedanken voor de leuke middag!

blue-eyes

Mooi, duidelijk en goed verslag ;)

Op naar de volgende Garmt ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Quote from: Jack van Dijk on March 15, 2004, 15:40:34
Rustig joh, die jongen doet al niks anders!

Valt erg mee hoor... Heb het idee dat anderen vaker bij anderen gaan luisteren... ;D

eric_audio

Nu ben ik wel erg nieuwsgierig wat Yves gedaan heeft aan de kamer akoestiek. Kan je dat ook nog aangeven, Garmt? Je bent een keer bij mij thuis geweest, dus je weet dat er bij mij nog wel wat aan de akoestiek te verbeteren valt (en aan een heleboel andere zaken ook).

Eric.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

garmtz

Yves heeft afwisselend stroken diffusie en absorptie gebruikt. Welke materialen hij precies heeft gebruikt weet ik niet, maar in dit plaatje krijg je een idee van de breedte van de stroken. Deze zijn rondom aanwezig.


eric_audio

Wow, dat is nog eens een dedicated room. Dat ga ik nooit voor elkaar krijgen natuurlijk, of ik moet een echtscheiding riskeren.....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini