Welke settings dBpoweramp?

Started by Madhouse, January 15, 2013, 09:09:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz


Quote from: johan d on September 19, 2013, 22:32:14
Wat gebeurt er als je een "mp3 naar audio cd gekopieerde cd" ript naar FLAC?
ik bedoel je hebt een aantal mp3's.
Je maakt daarmee een audio cd
die cd rip je met dbpoweramp naar FLAC.

Wordt gewoon als een normale CD geript...

johan d

ja maar heb je dan flac kwaliteit? alles gaat toch verloren door het fei dat de cd gebrand in met mp3's?


EdwinB

Quote from: johan d on September 20, 2013, 07:40:00
ja maar heb je dan flac kwaliteit? alles gaat toch verloren door het fei dat de cd gebrand in met mp3's?

Je hebt dan wel een FLAC bestand maar aangezien de bron oorspronkelijk MP3 was is de kwaliteit minder dan van een originele CD.

CZ79

Als er een track niet lukt op secure rip, dus de track wordt wel geript maar insecure...maakt dat veel uit?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

johan d

Quote from: cz79 on February  8, 2014, 20:19:48
Als er een track niet lukt op secure rip, dus de track wordt wel geript maar insecure...maakt dat veel uit?
ik hou daar weinig rekening mee.

katwax

Quote from: cz79 on February  8, 2014, 20:19:48
Als er een track niet lukt op secure rip, dus de track wordt wel geript maar insecure...maakt dat veel uit?
Heb het zelf al paar keer gehad en tot nu toe geen problemen ondervonden.
Bij een cd van mijn vrouw was er echt een fout te horen in de cd en dit nummer werd als insecure geript -> nu hoor je geen fout meer in het nummer :)
Dus het kan nog goed uitdraaien ook.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

CZ79

Is het wijs om bij HDCD's en bij SACD's de HDCD setting aan te zetten onder de DSP effecten?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

br@m

Het is beter de HDCD DSP niet te gebruiken, ook niet voor HD-CD's.

Voor het waarom zie:

http://forum.dbpoweramp.com/showthread.php?27540-Ripping-HDCDs-Best-practices&highlight=HDCD

In die thread komt zo ongeveer alles langs wat er over dit onderwerp te zeggen is.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

naish123

Ik heb met dBpoweramp bijna mijn hele cd collectie geript. Ik zit alleen nog met de verzamel cd's. Die worden gesplitst in aparte mappen per artiest.

Heeft iemand een tip of de instellingen om deze goed in 1 map te krijgen?

DVDmartinDVD

Iemand Raad

Ik heb de cd Eric Clapton Chronicles deze wordt met een snelheid van x0.1 geript (fLAC) dus dat gaat uren duren, terwijl met de zelfde settings een andere cd wel met x5 wordt geript.

Zou dit aan het origineel liggen?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

br@m

Dan zal je Eric Clapton Chronicles CD waarschijnlijk veel leesfouten geven.

Is-ie misschien ernstig bekrast?

Gewoon maar laten gaan en geduld hebben zou ik zeggen.

Of je kan je CD polijsten. Als je daar zin in hebt.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

DVDmartinDVD

Naar mijn weten is deze niet beschadigd misschien een paar keer gedraaid. Zal hem eens nakijken.

Gr.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Jean Sibelius

Ondertussen heb ik ook een licentie voor dit programma aangeschaft. Ben nu een paar CD's aan het rippen om daarna het resultaat te beluisteren :).
Begon meteen lekker. Schijnbaar conflicteert een zeer recente Windows Patch met dppoweramp waardoor het programma niet wilde starten.
Na de patch verwijderd te hebben eindelijk aan de slag.

De speler op minimale rotatiesnelheid gezet (vergelijk tussen minimaal en maximale rotatie snelheid gaf voor de eerste CD al bijna de helft van alle nummers verschillen). Accurate/Secure Rip. Ca. 1000 CD's à 10 - 15 minuten...  :popcorn:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

CZ79

Wat voor verschillen merkte je tussen de lesssnelheden dan? In beide gevallen wel een secureRIP?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jean Sibelius

Quote from: cz79 on June 20, 2015, 16:45:13
Wat voor verschillen merkte je tussen de lesssnelheden dan? In beide gevallen wel een secureRIP?
Ik zag dat de CRC-code anders was voor dezelfde track waarbij de leessnelheid anders was (was overigens nog voordat ik de 'secure' optie had aangezet).
Nu staat alles op 'max' en dan is het resultaat (uiteraard) identiek. Morgen ff luisteren naar de verschillen tussen CD en stream voor enkele vd referentie nummers die ik momenteel aan het rippen ben.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)