Yippie

Author Topic: solitaire's Hedonic System  (Read 23508 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+51)
  • Total likes: 4
  • Note to my self: Don't lose it!!!
Re: solitaire's Hedonic System
« Reply #250 on: April 3, 2018, 16:11:39 »
Het effect is groter dan ik gedacht had (en was voorzien). Het plan was eigenlijk ook nog een absorber achter de speakers te zetten (dus twee in totaal, type RPG Modex Broadband, omdat ze lekker plat zijn en ik de speakers niet graag nog verder naar voren haal en dus enigszins een plaatsingsprobleem heb op die locatie). Dit was echter te veel van het goede (vnl. de attack en dynamiek leden er onder), en wat er nu waarschijnlijk eerst komt zijn diffusers met wellicht enigszins een absorber funktie.

Absorbers zijn echt vaak een enorme aanwinst! Leuk joh.
Ik ben benieuwd wat je van de diffusers gaat vinden.
Ik heb er ook een aantal en het effect is wel erg leuk te noemen. Focus, focus, focus en ruimte!!
Stereo: CA-plates | Audio research Reference 2 MKII | Jeff Synergy II | Jeff Rowland model six| Genesis V | Test RS cables | Linn Sneaky | Dual CS510 platenspeler | Akai AM75
HT: JVC HD750 | CA-plate Diamond 2 en 3 | Marantz AV7702 en MM8003 | Acoustat model one gemodificeerd door Audiofiel 2x| Acoustat model one 2x | Acoustat model one + one 2x | Acoustat Spectra 1100 1x center | Subwoofer Teufel M 9500 SW THX Ultra 2 | KEF Reference dipolen DS206 | Jamo Ultra THX 2 center | Apple TV 3 |Dune HD

Offline solitaire

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+11)
  • Total likes: 24
  • Hinterm Horizont geht's weiter.
« Reply #251 on: April 3, 2018, 17:27:04 »
Dat zijn ze zeker !

Zelf ben ik ook erg benieuwd hoe de diffusers het gaan doen. Maar dat is nog wel een dingetje: mijn luidsprekers zijn open baffle, dipole dus. En de opstelling is na lang uitproberen kwa luisterervaring in balans hoewel technisch gezien asymmetrisch (de linker staat zo'n 2mtr verder van een zijmuur dan de rechter). Het ruimtelijk beeld is nu erg mooi groot en tegelijk 'reeel' (vergeleken bv. met Magnepan, waarmee ik in het verleden speelde). Meer focus zou wel erg gewaardeerd worden, en daar is het me primair ook om te doen. Maar ... fingers crossed ...
stereo: 3D Sonics Transparence ■ AudioInnovations First Triode ■ Trichord Orca NC ■ Rega SaturnR ■ TelluriumQ Black / EupenEMC ■ Synergistic MiG / AmCan VSI & DIY audiorack
TV: MonitorAudio Mass10 & Sunfire HRS8 + AntiMode ■ NAD C338 ■ Oppo 101 & 93 ■ Samsung UE46F8000 ■  NVA LS3 & SC / Audioquest Pearl HDMI / EupenEMC ■ Valhalla Tech feet
PC: LothX BS1 ■ Pioneer M22 ■ Hiraga Le Tube ■ Cambridge Azur540Dv2 & Audiomagus magiDAC + iFi iPurifier + Foobar ■ BlackCat SilverstarUSB / DNM / Belden19364

Offline solitaire

• HT forum donateur
« Reply #252 on: April 17, 2018, 14:10:37 »
Via-via een originele user-manual incl. super-sized schema (alles zonder vlekken / scheuren ed. !), en een digitale service-manual op de kop getikt van de Pioneer M22.
stereo: 3D Sonics Transparence ■ AudioInnovations First Triode ■ Trichord Orca NC ■ Rega SaturnR ■ TelluriumQ Black / EupenEMC ■ Synergistic MiG / AmCan VSI & DIY audiorack
TV: MonitorAudio Mass10 & Sunfire HRS8 + AntiMode ■ NAD C338 ■ Oppo 101 & 93 ■ Samsung UE46F8000 ■  NVA LS3 & SC / Audioquest Pearl HDMI / EupenEMC ■ Valhalla Tech feet
PC: LothX BS1 ■ Pioneer M22 ■ Hiraga Le Tube ■ Cambridge Azur540Dv2 & Audiomagus magiDAC + iFi iPurifier + Foobar ■ BlackCat SilverstarUSB / DNM / Belden19364

Offline solitaire

• HT forum donateur
« Reply #253 on: April 17, 2018, 18:26:02 »
Damn, dan is hi-fi plotseling van geen enkel belang meer ... Onderstaande is ong. 100m van mijn huis ... Kan de kruising net vanuit mijn raam, 4 hoog, niet zien ... waar ik eigenlijk wel gelukkig om ben ...

"Omstreeks 17.00 uur gebeurde het ongeluk. Vier ambulances, twee traumahelikopters en vier brandweerwagens werden gealarmeerd. Één van de twee traumahelikopters kwam ter plaatse. Een fietser en een motorrijder kwamen met elkaar in botsing. Volgens een politiewoordvoerder zijn beide slachtoffers gereanimeerd. Toegesnelde hulp voor de motorrijder mocht niet baten, hij is overleden meldt brandweer Gelderlander-Midden. Het slachtoffer die op de fiets zat is in kritieke toestand overgebracht per ambulance naar het ziekenhuis.
Hoe het kon gebeuren is onbekend. De weg is vanwege het ongeval volledig afgesloten."

http://www.gelrenieuws.nl/2018/04/zeer-ernstig-ongeval-in-arnhem-fietser-en-motorrijder-gereanimeerd.html

edit   zijn beide overleden ...
« Last Edit: April 18, 2018, 18:21:16 by solitaire »