solitaire's Hedonic System

Started by solitaire, May 31, 2015, 20:16:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

incoming (en niet met GLS ;))
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

#226
wat is 'ie mooi ... blij dat ik weer een Pioneer M22 heb ... en in een bijzonder fraaie staat :coffee:


http://www.thevintageknob.org/pioneer-M-22.html

Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

2x biggest RTFS Big Block binnen

komen in de hoeken van de wand achter de luisterpositie
Hinterm Horizont geht's weiter.

op eigen verzoek verwijderd.


Marco66

Quote from: solitaire on February 20, 2018, 10:32:38
wat is 'ie mooi ... blij dat ik weer een Pioneer M22 heb ... en in een bijzonder fraaie staat :coffee:


http://www.thevintageknob.org/pioneer-M-22.html

Wat een gaaf ding, is er ook een voorversterker van in deze serie?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Markus2

Quote from: Marco66 on February 21, 2018, 21:35:42
Wat een gaaf ding, is er ook een voorversterker van in deze serie?

Mooie eindversterker. Ik ben er in het guldentijdperk ook nog weleens mee bezig geweest (2e hands). Ja, er is een voorversterker in de serie.

Absorbers zijn altijd goed.  :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

solitaire

Ja, 'k ben er zelf ook zeer tevreden mee. Zeker de M22 was een mazzeltje ... ze is mooi onderhouden, en er was geen hypotheek voor nodig ;)

De 'bijbehorende' voorversterker uit deze serie is de C21.

Wat betreft de akoestische zaken ... deze absorbers zijn het begin van een pakket aan maatregelen :coffee: Maar alles op z'n tijd ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

Xander32

Waarschijnlijk de beste upgrade welke je kan doen.

Quote from: solitaire on February 21, 2018, 22:24:03

Wat betreft de akoestische zaken ... deze absorbers zijn het begin van een pakket aan maatregelen :coffee: Maar alles op z'n tijd ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

solitaire

Tja, toen ik zo'n 8 jaar geleden m'n huidige woning betrok had ik me al voorgenomen wat aan de akoestiek te doen ... maar dan komt er vanalles aan leuks op je pad (en akoestiek is niet 'leuk' imo. ...) en schiet je voornemen er bij in ... het is dus nu echt tijd er eens mee te beginnen (en ik ben het volledig met je eens, het is de aktie de ROI op je apparatuur te verhogen !)
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Geez, ze zijn wel ... aanwezig ... in de kamer. Ondanks een voor mijn kamer neutrale kleur (grijs) vallen ze op. Nou ja, geen ramp. Want alleen al met deze twee absorbers (er zijn meer akoestische ingrepen gepland) merk je resultaat. Vnl. de 'snap' van muziek, de impuls / drive, is meer aanwezig nu. Welkome aanwinst !
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Handig zo'n extra verwarmingsradiator met dit weer :ohmy:. Ik was al bijna weer vergeten hoe warm de Pioneer kan worden (tijdelijk, en niet ideaal, opgesteld met de Hiraga Le Tube pre ervoor en geleende gemodificeerde Loth X BS-1 luidsprekers erachter). Ze krijgt een plekje in de wat in de winter de koudste ruimte van het huis is ...

Bij mijn buizen versterker worden vnl. de buizen heet, maar bij de Pio is zowel het frame van gegoten aluminium als de koelribben warm; minder heet per cm2 als de buizen amp maar bijna net zo warm totaal ...

Bedacht me dat ik er vroeger hoge voetjes onder had, en die bleek ik met wat zoeken nog te hebben. De onderkant van de versterker is grotendeels geperforeerd en deze kleine maar relatief hoge voetjes bedekken zo min mogelijk de gaatjes (vallen exact over de bestaande 'voetjes'), en laten zo veel meer frisse lucht toe onder de versterker (standaard 4mm en nu 22mm ruimte tussen onderkant en ondergrond).

Zal, als er wat meer licht is in de kamer, een fotootje nemen.
Hinterm Horizont geht's weiter.

hpapen

Heel Mooi die m22.

Heb je toevallig ook al eens een Metaxas Solitaire  ;D gehad.

solitaire

mmm, ja, toevallig wel, ja ... ;)

hoe kom je daar nou op ? :sarcasm:
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: solitaire on February 27, 2018, 18:22:52
...

Bedacht me dat ik er vroeger hoge voetjes onder had, en die bleek ik met wat zoeken nog te hebben. De onderkant van de versterker is grotendeels geperforeerd en deze kleine maar relatief hoge voetjes bedekken zo min mogelijk de gaatjes (vallen exact over de bestaande 'voetjes'), en laten zo veel meer frisse lucht toe onder de versterker (standaard 4mm en nu 22mm ruimte tussen onderkant en ondergrond).

Zal, als er wat meer licht is in de kamer, een fotootje nemen.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

solitaire

een bebrild oog  8)  (een voordeel met zulke kleine apparaatvoetjes)

En tja, detail ... de lucht rond de versterker moet kunnen circuleren ... niet echt een detail !
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

#242
De Pioneer M22 speelde afgelopen week met zowel mijn vertrouwde Focal Aria 906 als ook een setje Loth-X BS1 dat ik een aantal maanden kan lenen.

Tijd nu om van de Focal afscheid te nemen .... : https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167631.msg3131819#msg3131819

De Focal Aria 906 is me erg goed bevallen, en ik hoop er weer iemand blij mee te kunnen maken !
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

nav. de thread "USB naar SPDIF omzetter: welke klok is het meest van belang?" op dit forum nog eens een reeks artikelen (incl. de deeplinks) herlezen uit mijn assortiment 'favorieten' op m'n PC (5.547 links, 23 mappen, and counting :-\)

https://www.audialonline.com/articles/spdif-or-usb/  [PD 2008]
https://www.audialonline.com/articles/high-resolution-audio-asynchronous-usb-oversampling-upsampling-and-stuff/  [PD 2010]
https://www.audialonline.com/topics/usb-to-simultaneous-data-or-i2s-converter-series-2/   [PD2017]
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Straks voor een aantal dagen weg. Weer tijd voor een 'audio-trip'. Was wegens gezondheids perikelen al verschoven ... Op de terugweg mijn Ion versterker weer meenemen, die is geholpen aan 'ongevoelige drukknopjes' ::)
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: solitaire on March 18, 2018, 11:13:34
... Op de terugweg mijn Ion versterker weer meenemen, die is geholpen aan 'ongevoelige drukknopjes' ::)

De drukknoppen op deze versterker liggen erg diep verzonken (zo diep dat de aan/uit knop bijna weg lijkt te zijn als 'ie aan staat :butbut:), en de kleine drukknopjes moesten ook nog eens soms meerdere malen ingedrukt worden om ze te laten funktioneren. Dat laatste is nu opgelost, en al blijft het inherent aan het apparaat soms even flink met de volle vingertop te moeten doordrukken, alles funktioneerd weer zoals bedoeld/gewenst.

Wel moet ik maar eens wat vaker gebruik gaan maken van de diensten van een techneut in de buurt (Triple M ken ik enigszins en heeft een goede indruk achtergelaten bij me) ... al dat gesleep met een toch best zwaar apparaat goed verpakt in een stevige tas meezeulen naast m'n weekendtas met kleding ed. ... in en uit treinen ... ik ben te oud voor die ongein (zoals Tim Knol dat zo mooi zegt ...).


Quote from: solitaire on December  5, 2017, 16:50:00
Zit er aan te denken mijn Philips N6330 hoofdtelefoon (rebranded AKG K240 Sextett) te laten nakijken en op kleine punten te laten modden (andere kabel / versterkte 'kast' / vervangen vergane onderdelen / tweaken interne demping / ed.). Het is een apparaat met potentie ... Aan de andere kant krijg ik de kosten (een paar honderd €, maar heb nog een aantal 'lijntjes' uitstaan) er nooit uit, heb al andere hoofdtelefoons, ...

Ook deze hoofdtelefoon heeft even wat TLC gehad. Niet gemod, maar alle soldeerverbindingen zijn nagelopen en oud slap en vergaan (...) dempingsmateriaal is vervangen. Het blijft een mooie hoofdtelefoon, die ik nog steeds regelmatig weer eens gebruik :inlove:
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: solitaire on February 26, 2018, 11:14:41
Geez, ze zijn wel ... aanwezig ... in de kamer. Ondanks een voor mijn kamer neutrale kleur (grijs) vallen ze op. Nou ja, geen ramp. Want alleen al met deze twee absorbers (er zijn meer akoestische ingrepen gepland) merk je resultaat. Vnl. de 'snap' van muziek, de impuls / drive, is meer aanwezig nu. Welkome aanwinst !

Ja, deze absorbers bevallen me prima. Ik zie uit naar andere akoestische maatregelen die er tzt gaan komen !

Zoals ik het zie / ervaar is het zo dat de akoestiek van de luisterruimte geluiden in die ruimte modificeerd, er bijna letterlijk zijn eigen stempel op drukt. Deze imprint wordt kleiner naarmate de akoestische kenmerken van die ruimte minder kleurend/geprononceerd worden. Zodat muziek dat beluisterd wordt minder de imprint van de luisterruimte krijgt aangezien die ruimte een minder sterke 'akoestische stempel' is geworden.
Muziek dat daarnaast ook nog de imprint krijgt van (enkele kleinere factoren, zoals de klimatologische, even buiten beschouwing gelaten) de apparatuur dat gebruikt wordt en van de oor/brein funktie van de luisteraar (de 'vaste' modificerende factor, de bron van het subjectieve element in ons aller klankbeleving).
Kenmerken van de imprint van de apparatuur op de muziekweergave worden zo navenant groter (hoewel in zijn totaliteit akoestiek veel kleurender is dan de apparaatgebonden imprint natuurlijk), en daardoor de keuze en exacte toepassing van die apparatuur doorslaggevender. En dat doet mijn hobby dan weer goed :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

http://www.audiocircle.com/index.php?PHPSESSID=tdm5ktu3cjqsc6qndfbi7a6or1&topic=156409.0

Interessant om te lezen ... prefer DLNA/UPnP over Roon ... SQ deficiencies due to Volume Control DSP code ... running BubbleUPnP as a proxy server with Minimserver improves the SQ ... OTL to eliminate S/PDIF galavanic isolation and improve jitter ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

Xander32

... top dat de akoestische maatregelen zo goed uitpakken. Hetgeen ook wel te verwachten was.

Quote from: solitaire on March 27, 2018, 15:41:14
Ja, deze absorbers bevallen me prima. Ik zie uit naar andere akoestische maatregelen die er tzt gaan komen !

Zoals ik het zie / ervaar is het zo dat de akoestiek van de luisterruimte geluiden in die ruimte modificeerd, er bijna letterlijk zijn eigen stempel op drukt. Deze imprint wordt kleiner naarmate de akoestische kenmerken van die ruimte minder kleurend/geprononceerd worden. Zodat muziek dat beluisterd wordt minder de imprint van de luisterruimte krijgt aangezien die ruimte een minder sterke 'akoestische stempel' is geworden.
Muziek dat daarnaast ook nog de imprint krijgt van (enkele kleinere factoren, zoals de klimatologische, even buiten beschouwing gelaten) de apparatuur dat gebruikt wordt en van de oor/brein funktie van de luisteraar (de 'vaste' modificerende factor, de bron van het subjectieve element in ons aller klankbeleving).
Kenmerken van de imprint van de apparatuur op de muziekweergave worden zo navenant groter (hoewel in zijn totaliteit akoestiek veel kleurender is dan de apparaatgebonden imprint natuurlijk), en daardoor de keuze en exacte toepassing van die apparatuur doorslaggevender. En dat doet mijn hobby dan weer goed :coffee:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

solitaire

Het effect is groter dan ik gedacht had (en was voorzien). Het plan was eigenlijk ook nog een absorber achter de speakers te zetten (dus twee in totaal, type RPG Modex Broadband, omdat ze lekker plat zijn en ik de speakers niet graag nog verder naar voren haal en dus enigszins een plaatsingsprobleem heb op die locatie). Dit was echter te veel van het goede (vnl. de attack en dynamiek leden er onder), en wat er nu waarschijnlijk eerst komt zijn diffusers met wellicht enigszins een absorber funktie.
Hinterm Horizont geht's weiter.