solitaire's Hedonic System

Started by solitaire, May 31, 2015, 20:16:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

grappig, in een uitzending van binnenstebuiten over een design-interieur een paartje luidsprekers van Canon te zien krijgen

kom je niet vaak tegen in NL, is wat bekender in de UK volgens mij

was een kleine serie S-30 en 70 dacht ik, met opvolgers 35 / 75, de kleintjes naar keuze op een standaard, alles rondomstralers (met woofer naar beneden gericht dacht ik)
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Ben een 40/50tal CD's/Dvd's aan het doorspitten ... wat ga ik doorschuiven en wat wil ik zelf houden. Veel '60/'70 jaren pop. Zit nog best veel leuks tussen.

Het komt van mijn werkgever, die gaat verhuizen en luistert bijna nooit meer naar muziek. En aangezien ik al sinds eind vorig jaar nauwelijks meer een betaling van hem binnen heb gekregen (firma vorig jaar failliet en herstart gehad, met alle nasleep van dien), is dit een beetje een pleister op de wond ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

een 50-tal cd'tjes zal maar een kleine pleister zijn he makker :(

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

true maar het moet een beetje in verhouding blijven he

solitaire

#280
disclaimer of minimum vereiste ....
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Heb al een keer een exemplaar thuis gehad om uit te proberen, maar nu heb ik er dan ook een gekocht.

Op het laatste moment kwam er nog bijna een kink in de kabel ... de verkopende partij was in eerste instantie helemaal niet van plan te verkopen, was alleen eens wat om zich heen aan het kijken naar een mogelijke upgrade. Maar ik ken zijn spullen ... zien er netjes uit, worden met respect gebruikt ... dus wat gepushed en uiteindelijk gekocht. Maar hij had nog geen vervanging ... probleem ... maar na de nodige mailtjes gaat het nu dan toch door ... 

Mijn eerste Naim. Een Nait 2 (olive). Little late to the party but if music is flowing then that means the party is still hopping. Dit weekend ga ik hem halen ! Is volledig origineel, dus moet nog ge-recapped worden, maar alles op zijn tijd ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

dre73

Ik ben benieuwd hoe gaat voor klinken!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

solitaire

Hij is voor een specifiek doel gekocht, en ook zo uitgeprobeerd ... dus ik weet al hoe het klinkt !

Erg OK :headbanging:

Met de beslissing de 3D Sonics luidsprekers niet te gaan upgraden, heb ik ook besloten ze niet te verkopen als er tzt. wat nieuws voor in de plaats komt (daarvoor ben ik te zeer aan ze gehecht). Dan zou ik dus een set mooie speakers 'overhouden'. Nu luister ik in de slaapkamer al een tijdje naar een gammele set, absoluut niet audiofiel verantwoord ;) De 3D Sonics kan daar dus naartoe, de mogelijkheid tot goede plaatsing is er, echter deze speakers zijn wel een beetje een 'buizen-luidspreker', en voor gebruik in de slaapkamer zoek ik iets dat makkelijk in gebruik is. Een versterker minimaal een half uur laten opwarmen is er daar niet bij, meestal is de totale luisterduur maar een half uur ...
Veel gewikt en gewogen, nieuw kopen of iets vintage ... Voor mijn PC set (in aanbouw) had ik ook al een Naim amp op mijn shortlist staan, maar daar is het 'm niet geworden. OK, dan dus een geschikte Naim zoeken voor in de slaapkamerset ... Ik kende ik al een aantal Naim'isten die met een breedbander spelen, dus die combi was niet zo weird. En klinken doet het duo Nait-2 / 3D Sonics dus ... :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

dre73

Dat slaapkamersetverhaal heb ik nooit kunnen begrijpen.......
Liever een mooie set als vele kleintjes.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

solitaire

Tja, daar zit ook wel wat in ... maar je wilt toch op meerdere plekken naar muziek luisteren ... en dat is dan toch belangrijker dan één smashing great pile of audiophilia ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

addesmo

Waarom denk je eigenlijk dat een buizenversterker minimaal een half uur moet opwarmen?
Mijne minder dan 2minuten!

c_x

Mijn mc2102 is op 5 minuutjes panklaar hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

Ja, die reactie heb ik wel meer gehoord, maar dit is geheel in tegenspraak met iedere buizenversterker die ik ooit heb beluisterd ... Vaak tikken de buizen zelfs nog na 10/15 minuten omdat het glas langzaam volledig heet wordt, en dan heb ik het nog niet over hoe eea. klinkt :-\

En daarbij zou ik een eind-buis niet voor max. een half uurtje willen aanzetten, met telkens heet worden en weer afkoelen.
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

#289
Goh. De eerste paar seconden klinkt het idd niet maar na een minuutje of 5 kan je er al een mooie ommelet op bakken. Tikkende lampen heb ik enkel bij uitschakelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

solitaire

Als je ook eens langs de buizenfabrikanten en fabrikanten van buizen apparatuur loopt, is een algemene teneur buizen minimaal 10 tot 15 minuten te laten opwarmen voor je een bias afsteld, om ze de tijd te geven te stabiliseren. Niet zo gek dus dat ze in die tijd ook nog niet optimaal klinken. Maar goed, iig. ikzelf hoor altijd duidelijk verschil, en als ik maar een beperkte luisterperiode heb zie ik van buizen liever af ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: c_x on August 29, 2018, 18:57:32
Goh. De eerste paar seconden klinkt het idd niet maar na een minuutje of 5 kan je er al een mooie ommelet op bakken. Tikkende lampen heb ik enkel bij uitschakelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


dat 'ie het doet betekend niet dat het optimaal is  ::)
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Heb ook enkel ervaring met die specifieke amp

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

heb je dan tenminste die omelet geproeft ? >:D

Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Ze was nogal lichtig :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

nou ja, je kan het navertellen ! :hehe:

en het verklaard je liefde voor je Technics spullen ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

#296
Ik had eigenlijk geen voorkeur voor merken tot ik top of the line Technics begon te gebruiken... zeker hun draaiende taartenplateaus :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

solitaire

Zo, weer terug van een weekendje weg.

Helaas de Nait niet mee terug kunnen nemen (prive omstandigheden, en had het apparaat in zijn afwezigheid uit zijn setup kunnen nemen, maar vond een dergelijke 'roof' niet echt OK ...), dus die komt iets later.

Had mijn buizendempers die ik te leen had gegeven weer mee terug willen meenemen, maar ze zijn echt spoorloos (had ze in een bubbeltjes enveloppe gedaan, maar ergens van luistersessie naar luistersessie in 'ie in de auto blijven liggen oid. :dontgetit:), dus die moeten opnieuw aangeschaft worden ...

Maar heb een dag lang alleen maar live akoestische muziek kunnen beluisteren ikv. de lokale musikverein dagen, van meisje-met-gitaar, bluesband, fanfare, tot jazz- en klassieke gezelschappen ... erg fijn ! En boy wat is HiFi dan behelpen :notify: Vooral klankkleur en dynamiek (energie) is maar in een zeer beperkte bandbreedte voorhanden, in zelf de meest capabele sets ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

#298
Dat ging dan toch nog vlot: vanochtend is door een collega van de verkoper, die bij mij in de buurt kwam, mijn Nait langsgebracht. Tof 8)
Hinterm Horizont geht's weiter.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.