Advies t.b.t. een Oppo BDP93

Started by francois, May 27, 2015, 19:20:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

francois

Ik heb een Oppo BDP93 aangeboden gekregen voor 200 euro.
Niet nieuw maar tweedehands.

Is dit een redelijke prijs voor deze speler van deze leeftijd ?

Thanks!

clockwork

Volgens mij is dat een hele nette prijs.  :clapping:

Als ie in nette staat is zou ik het direct doen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

francois

#2
De speler is afkomstig uit eigen collectie van een winkelier, die over is gestapt op een Oppo BDP-105.
Hij zou in hele goede staat moeten zijn.

michel69

Als hij idd in nette staat is en cd/bd etc. zonder problemen afspeelt gelijk doen zoals hierboven al is geschreven ik pas de 83 ook 2e hands aangeschaft en heb daar meer als 200 voor betaald ;)
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

clockwork

Quote from: francois on May 27, 2015, 19:27:39
De speler is afkomstig uit eigen collectie van een winkelier, die over is gestapt op een Oppo BDP-105.
Hij zou in hele goede staat moeten zijn.

En als jij het niet doet.....

(Wil ik hem wel 😉)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

larsonator


francois

 ;D

Dan zou ik ook graag nog even willen weten of de Oppo mijn (oude vertrouwde) Marantz DV7001 zou
verslaan met dvd's .

Is de Oppo op dit gebied beter ?

haythijs

Het is niet geheel eerlijk vergelijkingsmateriaal, maar misschien heb je hier wat aan.
Daar waar jij spreekt over de Marantz dv7001 en Oppo 93, heb ik ervaring met beide voorlopers : De Marantz dv7600 en Oppo 83.
Ik kocht de Oppo destijds als opvolger voor de Marantz. Deze 7600 was al een topspeler voor DVD (en ook sacd trouwens) maar ik vond dat de Oppo toch wel een tikje beter de dvd's upscalde naar een HD resolutie. Ik kocht de Oppo vooral voor de overstap naar Blu ray maar uiteraard heb ik ook nog een groot aantal dvd's die hij moest afspelen
Qua geluid ging het via coax naar mijn arcam dus kan daar weinig over zeggen omdat je dan naar de receiver luistert en niet zozeer naar de speler.
Er vanuit gaande dat beide opvolgers een verbeterd model zijn, is het lastig te zeggen hoeveel het verschil dan is tussen die 2. Maar bij de voorlopers merkte ik dat dus wel.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

francois

#8
De verkoper is gisteren op vakantie gegaan dus ik moet even wachten.
Mocht deze speler mij (straks) niet bevallen, wat ik betwijfel, dan horen jullie het wel ;)

Quote from: clockwork on May 27, 2015, 19:46:20
En als jij het niet doet.....
(Wil ik hem wel 😉)

Quote from: larsonator on May 27, 2015, 20:17:59
+1  :D

Fox

De Oppo verslaat de Marantz met een heel groot gemak.

Quote from: haythijs on May 30, 2015, 12:44:13
Het is niet geheel eerlijk vergelijkingsmateriaal, maar misschien heb je hier wat aan.
Daar waar jij spreekt over de Marantz dv7001 en Oppo 93, heb ik ervaring met beide voorlopers : De Marantz dv7600 en Oppo 83.
Ik kocht de Oppo destijds als opvolger voor de Marantz. Deze 7600 was al een topspeler voor DVD (en ook sacd trouwens) maar ik vond dat de Oppo toch wel een tikje beter de dvd's upscalde naar een HD resolutie. Ik kocht de Oppo vooral voor de overstap naar Blu ray maar uiteraard heb ik ook nog een groot aantal dvd's die hij moest afspelen
Qua geluid ging het via coax naar mijn arcam dus kan daar weinig over zeggen omdat je dan naar de receiver luistert en niet zozeer naar de speler.
Er vanuit gaande dat beide opvolgers een verbeterd model zijn, is het lastig te zeggen hoeveel het verschil dan is tussen die 2. Maar bij de voorlopers merkte ik dat dus wel.

clockwork

Quote from: francois on May 31, 2015, 10:48:27
De verkoper is gisteren op vakantie gegaan dus ik moet even wachten.
Mocht deze speler mij (straks) niet bevallen, wat ik betwijfel, dan horen jullie het wel ;)

Ik kan het me ook niet voorstellen. Maar mocht het zo zijn, dan houd ik me aanbevolen  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling