XTZ Cinema Sub 1x12

Started by N1v3K, May 24, 2015, 12:24:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N1v3K

Zoals een aantal mensen hier wellicht weten, ben ik een tijdje terug op zoek geweest naar een andere subwoofer ter vervanging van mijn toenmalige BK 400 XXLS. De reden hiervoor: Ik wilde meer druk en diepgang met films. Niet dat de BK een verkeerde subwoofer was, helemaal niet. Maar ik kwam iets te kort. Dus ben ik gaan kijken naar verschillende opties. Ook de PB-2000 van SVS die ik in de tussentijd kort gehad heb, zal ik kort aan bod laten komen.

Al met al heb ik hieronder mijn ervaringen uiteengezet. Heel veel know-how heb ik nog niet dus verwacht geen technische verhalen over staande golven, room EQ of poortruis. Ik omschrijf puur mijn belevingen m.b.t. dit mooie subje van XTZ  :) .

Laat ik beginnen met de BK. Destijds nog aangeschaft bij forumsponsor RA Subs. Mijn eerste subwoofer ter aanvulling van het laag voor mijn MA's en de nodige beleving bij films. Uitermate veelzijdige subwoofer als het gaat om instellingen en aansluitingen. Ik heb hem zowel op de low-level als de high-level aansluiting gebruikt. Heeft mij veel plezier gegeven bij muziek, maar bij films had ik een beetje het gevoel dat ik wat oempf miste. Ik hoorde hem wel, maar voelde hem niet altijd. Toen ik dit jaar mijn Denon verruilde voor een Anthem en ik ook daadwerkelijk inzicht kreeg in de metingen en resultaten daarvan in mijn ruimte bleek dat ik niet de diepte haalde die ik dacht te halen. Ik kwam niet echt in de buurt van de 20 Hz. Waarschijnlijk meer een gebrek van mijn kamer dan van de BK, maar toch...



De meetresultaten van de BK in mijn ruimte


Dus op zoek gegaan naar een gepoorte subwoofer en in eerste instantie uitgekomen bij de PB-2000 van SVS. Keurig netjes aan huis geleverd en na een dagje spelen een meting gedaan.



Hop. Daar bleek al direct uit dat de PB-2000 makkelijk de diepte inging en dus de gezochte 20 Hz haalde. Ik blij  ;D
Helaas.. zo hebben jullie kunnen lezen, was mijn blijdschap van korte duur. Een dag na ingebruikname kreeg ik al te maken met een falen van de plate amp  :(
Ik heb nog wel een andere plate amp opgestuurd gekregen en die geprobeerd, maar die veroorzaakte een enorme ruis uit de driver. (Nu had die eerste dat ook wel een beetje, maar bij de tweede plate was het echt onacceptabel).
Ik was toen ook wel meteen klaar met de SVS.. vertrouwen weg en dus ervoor gekozen de boel te retourneren en op zoek te gaan naar een alternatief voor deze, in eerste instantie toch, indrukwekkende subwoofer.


Goed. Ik had vooraf al wat opties op een rijtje gezet en omdat ik die week nog voor wat kabels bij Intosurround in Eindhoven moest zijn, heb ik Marc eens gevraagd naar de verschillen tussen de XTZ 99W12.18 ICE en de 1x12 Sub uit de recente Cinema serie. Uit zijn verhaal begreep ik dat die laatste was voorzien van een krachtigere plate amp met betere onderdelen. Zonder dat er nog echt veel te vinden was op internet over de Cinema Sub de gok gewaagd en een bestelling gedaan bij Marc  ;D.

Ik heb er even op moeten wachten aangezien ze toen mondjesmaat werden geleverd, maar begin april kreeg ik dan eindelijk een berichtje dat ze geleverd waren en ben ik hem diezelfde dag nog op gaan halen. Als Eindhovenaar voor mij redelijk om de hoek dus dat was geen probleem.

Het gewicht van de sub ligt zo rond de 30 kilogram dus na enig gesleep en gesjouw stond ie in de woonkamer en kon het uitpakken beginnen  :)



Doos van bovenaf geopend. Daar ligt meteen het magnetisch te bevestigen frontje in.



Het geheel is zeer zorgvuldig ingepakt. 2 schuimplaten boven en onder. Houten ribben in de hoeken van de doos voor extra stevigheid en de sub in een zachte katoenen hoes ingepakt.



Naast alle vanzelfsprekende accessoires hebben ze er ook een paar fluwelen handschoentjes bijgedaan  ;D.
Wat aan de kleine kant, maar ik heb ze toch maar even gebruikt. De afwerking van de sub is namelijk super gladjes en een krasje zou zonde zijn.



Daar stond ie dan eindelijk. In mijn ogen een schitterend apparaat om te zien en heel zorgvuldig gebouwd en afgewerkt  :wub:.
Voorzien van een horizontale sleuf, de poort, aan de onderzijde. En een bijbehorende "port plug" die er standaard inzit.




Plaatsen, aansluiten, instellen en spelen maar...

De subwoofer heb ik bij mij in de hoek van de (vierkante) woonkamer staan. Het is niet de meest optimale plek, maar daar staat ie simpelweg het handigst. Ik heb hem met een enkele RCA subwoofer kabel aangesloten op de receiver, maar je hebt ook de mogelijkheid om de subwoofer aan te sluiten met een Y-kabel of een XLR.



Verder is de plate amp als volgt opgebouwd.



Afbeeldingen gejat van de site van AreaDVD


Er zijn hier ongetwijfeld wat subwoofer kenners die een gelijkenis zullen zien met de plate amp van Ken Kreisel. De XTZ is daarop gebaseerd.




Wanneer alles in de receiver ingesteld wordt, zoals ik ook heb gedaan, kunnen frequentie- en volume-instellingen op bypass gezet worden.
Na inmeten met de ARC software heb ik de boel op 120 HZ LP voor LFE gezet en het volume voor film en muziek afzonderlijk ingesteld op respectievelijk -2dB en -5dB. Ik gebruik hiervoor meestal een aantal voor mij zeer bekende stukken film en muziek.

De meting van de subwoofer is natuurlijk ook wel interessant om hier even neer te zetten. In mijn ruimte krijg ik er het volgende uit:



Uit deze meting blijkt dat de PB-2000 wel iets dieper doorloopt. Het zal een 18 à 19 Hz zijn voor de SVS versus een 20 à 21 Hz zijn voor de XTZ.
Qua prestatie ligt het dus iets onder de SVS, maar vooralsnog ben ik tevreden met het resultaat. Tijd dus om wat testervaringen te omschrijven  ;D..

Film

De films die ik doorgaans gebruik om de subwoofer qua volume verder naar wens af te stellen zijn:

LOTR - Fellowship of the Ring. De openingsscene waarbij Sauron wordt verslagen en de sweep over het slagveld gaat. Na het horen van de sweep bij de BK, kon ik hem bij de XTZ nu ook beter voelen door de zitting van de bank.
Oblivion. Ongeveer 19 minuten in de film, waarbij Cruise in de oude bibliotheek belaagd door scavs probeert te vluchten, zich ophijst maar het touw breekt en hij valt.. Die golf loopt heerlijk mooi door.
Godzilla (2014). Genoeg materiaal om te testen  ;D. Maar de scene op het vliegveld waarbij de MUTO voor het eerst oog in oog met Godzilla staat, blijf ik een van de lekkerste scenes vinden. Op het moment dat Godzilla zijn poten neerzet, lijkt het wel of ie hier voor de deur staat  :colgate:
The Incredible Hulk. De scene met de abomination doet het altijd lekker. Het rennen door de straat, het gegrom zijn heerlijk om te horen en te voelen. Nu zit er schijnbaar ook een hoop informatie in deze film diep onder de 20 Hz. Sja.. dat ga je met deze sub niet meekrijgen. Daarvoor komt ie toch echt te kort. Voor mij geen issue, maar als je er alles uit wil trekken, heb je simpelweg meer nodig.
Finding Nemo. Ik kan me niet voorstellen dat ik nog moet gaan toelichten welke scene ik hiervoor heb gebruikt  ;).
Gravity. Ook deze film zit vol met mooie laag momenten, maar het zijn de subtiliteiten die de meeste indruk maken. Die kleine plofjes. Die kleine stompjes. Bijvoorbeeld bij het werken aan de telescoop. De "gemoffelde" geluiden van het gereedschap zijn heerlijk om te horen. Geen probleem voor deze sub om hier dat beetje extra mee te geven.
Ratatouille. In het begin van de film staa Remi op het dak te kokkerellen waarbij de bliksem inslaat. Een van mijn favoriete sub momenten. Die klap komt heerlijk binnen. Zo strak, zo zuiver  ;D Het vervolg in huis mag er ook wezen. De schietpartij ... Ik zou deze ook uitvoerig kunnen beschrijven, maar iemand heeft ooit een filmpje van de subwoofer op Youtube gezet wat er dan gebeurt.. kijk zelf :)





Muziek

Persoonlijk luister ik veel naar muziek met diepe bassen. Ambient, Drum 'n Bass, Dubstep, (minimal) Techno.
Een paar voorbeelden die ik vaak gebruik:

Aes Dana - Jetlag Corporation
Lulu Rouge - Thinking of You
Trentemoller - Evil Dub
Mobthrow - Black Fluid
Aphex Twin - Ageispolis

Ik zou bij ieder nummer een toelichting kunnen geven, maar wellicht is het handiger om gewoon te omschrijven hoe het klinkt.
Voorheen speelde ik natuurlijk met de BK, een gesloten subwoofer. Het verschil met de XTZ is dat de BK bij muziek nét dat beetje strakker klonk. Verder was het laag daarbij iets..tja.. iets warmer en voller. Kan ik over warm spreken bij een subwoofer; ja volgens mij wel  :).
De XTZ klinkt wat droger. Wat niet wil zeggen dat de XTZ het slecht doet.. absoluut niet. Maar waar bij de BK meer de focus lag op muziek, ligt het bij de XTZ nou eenmaal op film. Dat hoor je ergens wel een beetje en dus is het linksom of rechtsom ietsje inleveren.
Mij stoort het in ieder geval niet. Het laag in mijn muziek gaat sowieso vaak diep en lang door.. Niet kort en snel.
Het zijn veelal diepe dreunen en geen snelle korte beats. Zet ik bijvoorbeeld een stukje goa/psytrance op, dan ga je al wat sneller merken dat de sub het niet bijhoudt. Nu moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat de BK daar ook moeite mee had, dus op dat punt geen echte winnaar of verliezer.


Conclusie

Ben je op zoek naar een nieuwe subwoofer, die je lekker wat druk geeft bij films en je hebt ongeveer 800 euro te besteden... Dan heb je een aantal alternatieven.
Onder andere de SVS PB-2000 en de XTZ Cinema Sub 1x12. Natuurlijk zijn er nog veel meer opties (zelfbouw bijvoorbeeld), maar ik beperk het even tot deze 2 modellen :)

Eerlijk is eerlijk .. de SVS gaat nét ff wat dieper en geeft nét ff wat meer output. Dus als sec de prestaties je enige absolute eerste randvoorwaardes zijn, dan kies je waarschijnlijk het beste hiervoor. Ik ben echter door het gedonder met de plate amps het vertrouwen in dit produkt kwijtgeraakt en met mij zijn er meer mensen die problemen hebben ervaren. Je kunt de gok nemen en hopen dat je de gelukkige winnaar bent in de plate amp "loterij", zoals ik het graag noem  ;D

Zijn bouwkwaliteit, onderdelen, afwerking en uitstraling ook belangrijk.. dan kun je haast niet om deze XTZ heen.
Wat mij betreft een absolute aanrader voor het geld  :thumbs-up:
Hij staat bij mij in de hoek van de kamer, maar eigenlijk is ie te mooi om hem uit het zicht te zetten.

Ik ben er in ieder geval de afgelopen periode aardig verliefd op geworden  :wub:





jbtje56

#1
Hele mooie omschrijving van uw Ervaring met de xtz, dank :thumbs-up:

Hier hebben mensen als ik iets aan.

Denk dat de xtz ten opzichte vd svs nu nog een voordeel heeft
en dat is dat de svs duurder zijn geworden.

Een pb2000 kost nu gewoon "even" 899 euro.

Gr jb
MARANTZ pm15s1 # B&W 683 # LOGITECH squeezebox touch # SAMSUNG uhd 55inch # SYNOLOGY ds nas #
AUDIOQUEST bekabeling

W.Otter

mooie uitgebreide review man! alles zit erin, metingen, muziek, video, filmmateriaal (overigens van iemand anders maar je hebt wel de moeite genomen) erg leuk gedaan!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

WilcoL

Gefeliciteerd met je mooie sub!

Leuk stuk om te lezen en ik sluit me aan bij mijn "bovenbuurman": mooie, uitgebreide review!

Als laatste: goede muziekjes  ;D :clapping:
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

morca

Zeer nette uitgebreide review/test met metingen en alles erbij.

Leuk te horen dat deze sub zo goed bevalt  :thumbs-up:

Klein tipje mbt finding nemo,je doelde op tapping the tank neem ik aan?
Stukje als die onderzeeboot de afgrond inzakt is ook geweldig.
Veel sub plezier ,maar dat lukt al geloof ik  ;D :thumbs-up:

yorkie13

#5
Idd de een leuke en duidelijke review van de XTZ sub x12.

grappig dat de xxls400 eigenlijk net iets beter is met muziek.
Zelf speel ik daarom in stereo met 2 x xxls400.

voor ht is een basreflex subwoofer gewoon indrukwekkender, en daardoor vaak lastiger te plaatsen.

Om die extra druk te verkrijgen heb ik voor films een PC2000 staan, met een zeer lage WAF.

De xtz sub 12 kan wel eens een goed alternatief zijn, al gaat de PC2000 tot 17 hz.

ik ben ook wel benieuwd hoe de xtz presteert in vergelijk met een KK  subwoofer.

Wat ook een mooi concept is, is het stapelen van subwoofer.
Je kan doorgroeien  naar de sub 3x12.

Ik zou voor een iets beter resultaat zeker een 2de 1x12 subwoofer erbij zetten.
meer output en een beter verdeeld laag.


N1v3K

Dank voor de reacties  :)

Quote from: jbtje56 on May 24, 2015, 13:51:02
Denk dat de xtz ten opzichte vd svs nu nog een voordeel heeft
en dat is dat de svs duurder zijn geworden.

Een pb2000 kost nu gewoon "even" 899 euro.

Ow dat wist ik niet eens. Zie het nu staan bij Hificorner inderdaad  :mellow:
Bij Lsound nog wel gewoon 800 euro trouwens.

Quote from: morca on May 24, 2015, 21:48:33
Klein tipje mbt finding nemo,je doelde op tapping the tank neem ik aan?
Stukje als die onderzeeboot de afgrond inzakt is ook geweldig.

Jep. Tapping the tank inderdaad ;)
Heb trouwens de onderzeeër ook nog even geprobeerd na je opmerking ;D

Quote from: RA SUBS on May 25, 2015, 09:06:49
Ik zou voor een iets beter resultaat zeker een 2de 1x12 subwoofer erbij zetten.
meer output en een beter verdeeld laag.

Wellicht ooit nog eens in een dedicated HT  ::)
Voor de woonkamer vind ik het wel goed zo :)

yorkie13

Ken Keisler gebruikt 2 x Ice  modules per subwoofer

CinéHome

#8
2 modules zijn altijd beter... maar dan toch nog bester 2x Hypex UCD400. Net dat tikkeltje meer highendig.  :colgate:
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

CinéHome

Wel zo fijn dat je het tekort inzake muziek eerlijk aangeeft. Snelle heavy beats zijn voor mij dè test om te weten of n sub deugd of toch zeker of hij kan in de betreffende ruimte.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

morca

Quote from: MichelDW on May 25, 2015, 11:55:11
2 modules zijn altijd beter... maar dan toch nog bester 2x Hypex UCD400. Net dat tikkeltje meer highendig.  :colgate:
Weet je dat zeker,dat ligt ook aan de voeding imo.
De plate die jij toepast heb ik onlangs ook nog voor een vriend gebruikt.
Die heeft 2 amp module,s maar 1 schakelende voeding.

Mijn DS 4 heeft 1 ringkern en 1 wel andere module als jouw dsp amp.
De dsp versie heb ik bij extreme belasting uit zien slaan,misschien door de voeding dat weet ik niet.
Me DS4 met 1 module is nog nooit uitgegaan,en ik trek er soms echt veel power uit.

Dus wat beter is......ik weet het niet ik heb andersom ervaren maar verdenk de schakelende voeding.

CinéHome

#11
Je mag ervan uitgaan dat de schakelende voeding beter is, toch in geval van Hypex. Het punt is wel dat hij in de psc2.400 niet overgedimensioneerd is en dan ook niet voluit 2x400W kan geven. Daarom dat het vermogen gebridged maar op 600W wordt opgegeven.
Het uitvallen is trouwens het gevolg van een protectie schaleling die er is om de drivers te beschermen. Als de voeding teveel stroom trekt valt hij 2 seconden uit.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

CinéHome

#12
Heb dat persoonlijk 2x voorgehad als ik via de dsp heel zwaar had gepushed in de onderste octaven en een sweep scene uit kung fu panda op referentieniveau afspeelde. Volume dat ik normaal nooit speel...
... en er is ook altijd de 2x700W he.  :tounge:
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

morca

Quote from: MichelDW on May 25, 2015, 12:12:08
Je mag ervan uitgaan dat de schakelende voeding beter is, toch in geval van Hypex. Het punt is wel dat hij in de psc2.400 niet overgedimensioneerd is en dan ook niet voluit 2x400W kan geven. Daarom dat het vermogen gebridged maar op 600W wordt opgegeven.
Het uitvallen is trouwens het gevolg van een protectie schaleling die er is om de drivers te beschermen. Als de voeding teveel stroom trekt valt hij 2 seconden uit.
Het was volgens hypex idd ergens tussen 500 en 600 watt bij mono belasting.
Dat van de voeding kende ik ,had contact met ze gehad hoe het nou zat.
Als je voeding teveel stroom trekt zeg je,maar de voeding weet niet hoe zwaar de drivers zijn.
Dus de voeding die uitschakelt omdat er teveel stroom getrokken word heb ik me twijfels over.

De voeding die uitschakelt omdat de driver teveel stroom trekt lijkt me aannemelijker.
Zijn amp schakelde uit met mijn oude driver,mijn DS 4 had hier geen last van terwijl ik hem zeker zo gek liet doen.
Dus uit ervaring met deze drivers en de amp,s denk ik toch aan wat anders als jij nu zegt.

Mijn DS4 van 400 watt heeft geen probleem,de 600 watt voeding vd dsp versie wel.
Daarbij heb ik vaker begrepen dat een goeie ringkern stabieler is,veel high end amp,s gebruiken ze ook.

CinéHome

#14
Quote from: morca on May 25, 2015, 12:21:18
Dus de voeding die uitschakelt omdat er teveel stroom getrokken word heb ik me twijfels over. De voeding die uitschakelt omdat de driver teveel stroom trekt lijkt me aannemelijker.
Dat was wat ik bedoelde.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

CinéHome

Maar anderzijds geen enkel probleem met een driver load van 2 Ohm met minder gepushte drivers (met lagere fs). Dus ik steek het in de eerste plaats op het protectie circuit.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

morca

Quote from: MichelDW on May 25, 2015, 12:12:08
Je mag ervan uitgaan dat de schakelende voeding beter is, toch in geval van Hypex. Het punt is wel dat hij in de psc2.400 niet overgedimensioneerd is en dan ook niet voluit 2x400W kan geven. Daarom dat het vermogen gebridged maar op 600W wordt opgegeven.
Het uitvallen is trouwens het gevolg van een protectie schaleling die er is om de drivers te beschermen. Als de voeding teveel stroom trekt valt hij 2 seconden uit.
Ik bedoeld dus dat de voeding niet weet hoe zwaar de driver is dus ook niet hoeveel de Udc moet leveren.
Dus niet de driver word beschermd imo maar de voeding schakelt uit /protection omdat hij teveel moet leveren.
Dat is net anders als jij net zegt.

Maar goed het is ook niet zo belangrijk ,ik vind het altijd belangrijk dat het duidelijk is wat we bedoelen ;D

morca

Quote from: MichelDW on May 25, 2015, 13:29:13
Maar anderzijds geen enkel probleem met een driver load van 2 Ohm met minder gepushte drivers (met lagere fs). Dus ik steek het in de eerste plaats op het protectie circuit.
De drivers waren toch 8 ohm die je toepast?
Ik speelt zelf op 4 ohm maar de hypexen draaien niet op 2 ohm als ik goed begrepen heb.

CinéHome

Idd de BDW12 met 8 Ohm drivers in parallel. Dus 4 Ohm. Heb mn BDW10 ooit met 4 Ohm drivers uitgerust. Samen dus 2.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

CinéHome

En ja idd. De voeding wordt beschermd en de ds4.0 zal wel meer kunnen hebben, maar aan een vergelijkbare kostprijs is een 2x400W met dsp net dat completer voor "normale" toepassingen.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

CinéHome

En het klopt dat de psc2.400 geen 2 ohm specs heeft, maar het lukt wel. Is immers een pro plate amp en daar durven ze al ns speakers bij te schakelen. Een Hypex rep. heeft trouwens bevestigd dat 2 Ohm kan.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

CinéHome

Plates van de A*BNB zijn trouwens vervangbaar. Om optimale modulariteit te garanderen.
Maar aub terug on topic. Hoorde dat de investeerder van Ken Kreisel vertrok naar XTZ. Vandaar wschlk de gelijkenissen.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

yorkie13

#22
Heb zelf ook meer vertrouwen in de Hypex ds4.0 , dan in de Ice versterkers.

Ik heb een paar jaar terug de Peerless xxls12 unit getest op een Hypex ds4.0

Dit was de 835017 versie met aluminium conus met 4 ohm.

Deze getest tegen een XTZ 12w18 Ice subwoofer.

De DIY subwoofer leek gewoon meer reserves te hebben.
Overigens is de voeding van de Hypex ds4.0 bijna gelijk aan die van een BK xxls400 plate amp.

GPO

#23
gave review. Mooi met die vergelijkingen en meetresultaten erbij. perfect.

Quote from: jbtje56 on May 24, 2015, 13:51:02
Hele mooie omschrijving van uw Ervaring met de xtz, dank :thumbs-up:

Hier hebben mensen als ik iets aan.

Denk dat de xtz ten opzichte vd svs nu nog een voordeel heeft
en dat is dat de svs duurder zijn geworden.

Een pb2000 kost nu gewoon "even" 899 euro.

Gr jb

Zo, die had ik nog niet gezien. Denk dat de slechtere dollar-euro koers hier debet aan is. Zag laatst ook al in Duitsland dat de prijzen van SVS sterk aan het stijgen waren.... gelukkig ben ik tevreden met mijn dual PB1000 en geen plate-amp problemen. Maar die lijken sowieso nogal gerelateerd aan de PB/SB-2000 series, andere series niet of minder.

GPO

UPDATE: binnenkort bij Lsound is de prijsstijging ook realiteit --> http://www.lsound.eu/news/svs_price_adjustments/
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

broodro0ster

Ik heb in september 2014 en januari 2015 een PB-2000 gekocht en die werken zonder problemen en zonder gebrom.
En die kunnen de boel goed doen rammel in m'n 22m^2 grote zolder :D

Zo'n XTZ subje ziet er wel een pak WAF vriendelijker uit en presteert precies ook niet slecht.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV