Op zoek naar gewenste klank.

Started by KayaRahnee, May 23, 2015, 22:17:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

... mooi neutrale kleur; past altijd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

Mooie luidspreker !!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

KayaRahnee

Quote from: Xander32 on June 16, 2016, 20:06:12
... mooi neutrale kleur; past altijd.

Inderdaad, neutraal maar ook speelse kleur.
Bij dat laatste bedoel ik dat de kleur erg word beinvloed door de lichtinval.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

We wachten met spanning de foto's af, gemaakt bij verschillende soorten lichtinval  ;D.


Quote from: KayaRahnee on June 17, 2016, 10:12:52
Inderdaad, neutraal maar ook speelse kleur.
Bij dat laatste bedoel ik dat de kleur erg word beinvloed door de lichtinval.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Quote from: mijkie on June 16, 2016, 22:23:31
Mooie luidspreker !!
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Heb de Master Persuader een aantal maanden hier in de woonkamer beluisterd / beoordeeld vooraleer te beslissen.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: Xander32 on June 17, 2016, 10:16:43
We wachten met spanning de foto's af, gemaakt bij verschillende soorten lichtinval  ;D.

Daar heb ik een kameraad voor gevraagd die nogal bezig is met fotografie, dus nog even geduld.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: Xander32 on June 17, 2016, 10:16:43
We wachten met spanning de foto's af, gemaakt bij verschillende soorten lichtinval  ;D.
Quote from: KayaRahnee on June 17, 2016, 10:29:11
Daar heb ik een kameraad voor gevraagd die nogal bezig is met fotografie, dus nog even geduld.

Bij deze wat foto's van de set met de demo Pathos Classic Remix en de Master Persuader speakers.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Omdat ik blijkbaar maar 2 foto's per post kan plaatsen ....
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

En de laatste:
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

mijkie

ik kan het samenvatten in 3 woorden

ERG MOOIE SET !!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

Quote from: mijkie on June 30, 2016, 18:53:40
ik kan het samenvatten in 3 woorden

ERG MOOIE SET !!!


^^


Bijzondere kleur ls., fraai.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Quote from: Xander32 on June 30, 2016, 19:11:33
Bijzondere kleur ls., fraai.

Zoals in eerdere post vermeld, de kleur word erg beinvloed door de lichtinval.
Wanneer de speakers bij de set staan en je er frontaal op kijkt zou je denken dat ze bruinzwart tot zelfs grafiet zwart zijn, bij veel licht zie je dan weer een schakering naar aubergine kleur, echt speels.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee




Dit wel erg oude topic waarvan eerste post door mezelf gestart / geschreven op 23 mei 2015 weer onder het stof gehaald.

Tja, zolang heb ik erover gedaan om een toch wel eerder niet erg audiofiele set samen te stellen ... geduld ... een mooie deugd ...
Van 2015 tot heden is hier een beetje van alles gepasseerd ...

Speakers van ... Dali, Proac, Harbeth, Master, actieve Dynaudio's, B&W, Klipsch, Audiostatics, Magnepan, Totem, Living Voice, Gamut, Acoustic Energy ...

Versterkers van ... PrimaLuna, Kenwood, Lavardin, Ayon, Denon, Pathos, Onkyo, Marantz ...

Voor mijn gehoor was de Lavardin / Living Voice combinatie de mooiste, aangenaamst klinkende, maar niet voor mijn potemonnee.
Oude Magnepans kruiste ik ook wel aan als goedgekeurd, maar van oudere Magnepans is geweten dat de verlijming na verloop van tijd los komt ...

Over het algemeen klonken andere speakers/ versterkers configuraties voor mij te schel, agressief.

Na zoveel uit te proberen zonder tastbaar resultaat had ik de hoop bijna opgegeven ... het was / is voor mij, mede door problemen allerlei, moeilijk om op verplaatsing te gaan kennis maken met verschillende mogelijkheden versterker / speaker combinaties.

De oude Kenwood versterker die ik in bruikleen had dreigde uit te vallen, had nazicht nodig.
Daar ik nog geen definitieve versterker keuze had gemaakt, in twijfel was, wou ik niet veel geld uitgeven aan versterking.
Toevallig las ik vrij enthousiaste verhalen over mini klasse D versterking van het Chinese merk Aiyima.
Zij hebben een eindversterker(tje) in hun assortiment die ruim voldoende stroom zou leveren voor de Magnepan .7. die op 2de hands werden aangeboden en waaraan ik niet aan kon weerstaan, dus besloten om deze te kopen ...
Samen met een mini voorversterker ook uit China zou dit wel eens interessant kunnen zijn om de tijd te overbruggen naar aankoop van andere versterking.
Intussen speelde ik nog verder met mijn Acoustic Energy speakers, aangestuurd door de oude Kenwood die op z'n laatste beentjes liep.

De Aiyima A07 TPA3255 was inmiddels samen met een externe voeding en een Nobsound HiFi 6J2 die ook toonregeling heeft geleverd.
Met ingetogen verwachting de kleine mini apparaatjes met elkaar verbonden, en via DNM solid core speakerkabel verbinding gemaakt naar de Maggies.
Via mijn Squeezebox Touch muziek gestuurd naar de panelen ... ik wist niet wat ik hoorde, neen, geen wauw gevoel in de zin van zoveel muziek, zoveel detail, zoveel laag ... maar wel een wauw gevoel omdat alles zo evenwichtig klinkt, alles in verhouding, voldoende detail maar niets opdringerig, fel, agressief, maar ook niet ingetogen.
Het laag van magneto  - en elektrostaten gaat over het algemeen niet zo diep, maar het laag is strak en zelf vind ik het voldoende krachtig.
Ik ben verrast van de laagweergave dat de Maggies .7 laten horen.
Niet het diepste laag maar wel erg mooi en voor mij  voldoende.
Natuurlijk zal een sub ervoor zorgen dat het laag dieper gaat, meer druk geeft.
Na nog wat te hebben gezocht naar de ideale plaatsing van de panelen ging de klank er nog wat op vooruit.
Het is duidelijk dat klasse D goed combineert met de Magnepan speakers, Purifi zou nog een stuk verder gaan in vergelijking met wat nu de Maggies aanstuurd ... in de toekomst ga ik dit zeker uitzoeken.
Het jarenlang beoordelen had tot mooi resultaat geleid,  geduld, een mooie deugd.

Myfi voor weinig geld... maar ...
Er kan maar 1 bron op de Nobsound worden aangesloten.
Na veel lezen beslist op een Quad 99 met tilt toonregeling tweedehands te kopen (meer aansluit mogelijkheden).
De tilt regeling zou interessant voor me zijn daar ik erg gevoelig ben voor de hoge klanken, die gaan snel fel , agressief klinken in mijn oren.
Intussen de Nobsound vervangen door de Quad 99 voorversterker.
Oeps, valt een beetje tegen, ondanks de trebles op laagste niveau hoor ik een wat scherper hoog, vooral vrouwenstemmen vind ik vaak niet aangenaam klinken.
Het laag kan ik alleen maar bijstellen door een soort loudness knop, loudness uit klinkt het wat platjes, een druk op de knop loudness actief dus zorgt voor wat meer druk in het laag maar ik heb dan de indruk dat het laag minder strak word weergegeven.

Het zal duidelijk zijn dat de mini Nobsound klankmatig mijn voorkeur heeft, deze geeft een rustiger geluid weer, het is relaxer luisteren.
Misschien zijn het de buisjes die van invloed zijn op de weergave ... ik weet het niet maar dat mini apparaatje geeft muziek weer zoals ik het graag hoor.
Moesten de dames / heren van nobsound de HiFi 6J2 uitbreiden met meer aansluit mogelijkheden dan was ik klaar met de samenstelling van mijn set ...
maar helaas ... ik ben nog geen buizen voorversterker tegen gekomen met voldoende aansluitingen en toonregeling.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.