Op zoek naar gewenste klank.

Started by KayaRahnee, May 23, 2015, 22:17:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Eindelijk, na heel wat opknapwerk van m'n living, (die tevens luisterruimte is)  en vooral het blijkbaar daaraan gekoppelde wachten op alles en iedereen, is de ruimte op een paar details na afgewerkt en ben ik nu toch reeds een tijdje aan muziek spelen toegekomen.

De PrimaLuna op "Triode" stand. Bron is voorlopig de Marantz CD 6004 die via een apogee wyde eye coaxiale kabel word geholpen door de Eastern Electric Minmax DAC plus, waarvan de buis op actief staat.
Samen met de ProAc D18 speakers vormt dit een zeer muzikale combinatie, echter ...... in mijn oren is het hoog een beetje "te" nadrukkelijk aanwezig, wat opvallend zeg maar.
Het geluid beschrijven is voor mij moeilijk, maar om toch een beeld te schetsen: iel, soms ook op het randje van scherp, vaak opvallend en wat weinig attack/body. 
Zo heb ik destijds deze combi nooit horen spelen in de luisterruimte van de verkoper.
Deze vaststelling maakt me momenteel wat wispelturig, steeds CD wisselen, schuiven met de speakers, toe in of recht geplaatst,  speakers van plaats wisselen (linker speaker rechts, rechter/links) zodat de tweeters i.p.v. naar binnen naar de muurzijde gericht zijn, de ProAc 's zoals bij Audio Physic gebruikelijk is schuin achterover geplaatst ........
Sommige van deze ingrepen hebben wel wat invloed op het geluid maar niet spectaculair genoeg om mij tevreden te stemmen.
Er staat een mooi podium, dat dan weer wel.
Maar er is geen beleving bij het luisteren, ik raak niet betrokken in de muziek, geen live gevoel zeg maar.
's Avonds, wanneer ik genoodzaakt ben om via de B&W P5 hoofdtelefoon te spelen gebeurt al wel meer wat ik zoek/wil.
Dan zit ik wel in de concertzaal en beleef het optreden, zelfde muziek, zelfde bron maar Aune T1 hoofdtelefoonversterkertje van zo'n 160 euro, speakertjes voor op het hoofd van 300 euro en het wat opdringerige opvallende geluid maakt nu plots plaats voor een rustig geluid met mooie warme bassen en een zijdezacht hoog.
Er staat me een niet makkelijke opdracht te wachten als ik het zo inschat, misschien heb ik wel wat vroeg conclusies getrokken maar dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik ga zeker nog verder met de PrimaLuna, alsook de ProAcs krijgen nog alle kansen.
Aan mij om op zoek te gaan naar oplossingen, zoek ik het bij de kabels, de buizen, plaatsing of de akoestiek? (waarvoor reeds 2 panelen op mirror points zijn geplaatst, evenals systeemplafond. gordijnen en vloerkleed moeten nog worden aangebracht) ..... vragen, vele vragen.
Misschien word het toch vervangen van versterker/bron/speakers, maar dan is dat maar zo, hoort ook wel bij de hobby zeker.
Maar zoals het nu is is het echt genieten nog wat ver weg.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

HappySound

Welke buisjes gebruik je nu? en zijn deze voorzien van vergulde pootjes?
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

KayaRahnee

Quote from: HappySound on May 24, 2015, 00:05:04
Welke buisjes gebruik je nu? en zijn deze voorzien van vergulde pootjes?

De originele buisjes van PrimaLuna zitten er nog in, onlangs getest en nog als zeer goed gemeten.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

Starten zou ik met een akoestiekmeting door iemand met verstand van zaken. Die de metingen ook correct kan interpreteren en op basis daarvan jou gericht kan adviseren.

Anders blijft het gokken naar de oorzaak en een gerommel in de marge.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MarkD

Je kunt met deze ProAcs meten en tweaken wat je wilt... Wat echter een feit is dat ze een vrij pittig hoog hebben. Na vele jaren spelen met verschillende typen ProAcs (ze hebben ook echt hele sterke kanten!) daarom de overstap gemaakt naar Harbeth. Een fijne combi met ProAc vond ik zelf Electrocompaniet versterking. Die haalt net het harde randje er wat af. Destijds ook nog een PrimaLuna Dialogue op proef gehad, maar die combi vond ik met name in het hoog geen fijne.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Marino

Ik heb een soortgelijke ervaring met JmLab / Focal en de overstap naar IMF en soortgelijke versterking. Merken als Sugden, Electrocompaniet geven een prettiger hoog en worden vaak als goede match gezien.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Cyreg

#6
Begin met checken van je netspanningsvoorziening  ;)

Check allereerst je aansluitingen op juiste en beste fase/neutral aansluiting  :exclamation:
Dan probeer evt ook verschillende (freebee of niet dure) netkabels en het stekkerblok.

De laatste generatie standaard Naim netsnoertjes zijn m.i. aan te bevelen om uit te proberen.
Succes
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

KayaRahnee

#7
Blijven schuiven met de speakers heeft er al wel voor gezorgd dat de bassen aardig opgeknapt zijn.
Speakers stonden aanvankelijk op ongeveer 85 cm van zijmuur  (gemeten middelpunt speaker) en 110 v/d achtermuur (gemeten tot front speaker).
Nu ze op 60cm v/d zijmuur en 85cm v/d achtermuur staan en 250cm uit elkaar, geeft dit toch al een beter resultaat m.b.t. de bassen.
Ga nu de ProAc speakerkabel er eens aanhangen, niet dat ik daar de oplossing in verwacht of ga zoeken maar toch even proberen.
Ik heb de PrimaLuna/ ProAc combinatie tijdens de luistersessies voorafgegaan aan aankoop nooit kunnen betrappen op scherp hoog, was trouwens een van m'n eisen dat het geen opdringerig geluid mocht zijn.
Wat de ProAc's ook hier wel perfect doen is o.a. het weergeven van stemmen.

Heb me voorgenomen om zeker eens een meting te laten doen, maar de financieën laten dat momenteel niet toe (Word trouwens wat duizelig als ik die prijzen zie).
Ik weet intussen ook dat akoestiek een grote invloed heeft op het geluid maar toch twijfel ik of dat de oplossing zal zijn.
Evenals snoertjes en dergelijke, maar natuurlijk kan ik dat wel uitproberen.
De muziek apparaten zijn aangesloten op een sterbedraad stekkerblok van Audioconnexion.
Interlinks en speakerkabel zijn DNM reson solid core.


Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Cyreg

#8
Audioconnexion stekkerblok lijkt me prima.

Als je de fase/neutral aansluitingen niet eerder voldoende aandacht hebt gegeven, dan...
...nu even je versterker-netsnoer andersom in het stekkerblok steken en opnieuw luisteren  ;)

Je kan ook nog proberen je versterker-netsnoer in 'n andere contactset vh stekkerblok te doen.

Hoor je wel verschil, dan even alle apparaten op juiste fase/neutral aansluiten!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Martijn M

Ik vermoed dat je luidsprekers een grote rol spelen in je onvrede, mogelijk ook je akoestiek. Ik zou door de zure appel heen bijten en een expert in huis halen om je te helpen.
Dutch & Dutch

Staaled

Quote from: KayaRahnee on May 24, 2015, 11:02:20
Blijven schuiven met de speakers heeft er al wel voor gezorgd dat de bassen aardig opgeknapt zijn.
Speakers stonden aanvankelijk op ongeveer 85 cm van zijmuur  (gemeten middelpunt speaker) en 110 v/d achtermuur (gemeten tot front speaker).
Nu ze op 60cm v/d zijmuur en 85cm v/d achtermuur staan en 250cm uit elkaar, geeft dit toch al een beter resultaat m.b.t. de bassen.
Ga nu de ProAc speakerkabel er eens aanhangen, niet dat ik daar de oplossing in verwacht of ga zoeken maar toch even proberen.
Ik heb de PrimaLuna/ ProAc combinatie tijdens de luistersessies voorafgegaan aan aankoop nooit kunnen betrappen op scherp hoog, was trouwens een van m'n eisen dat het geen opdringerig geluid mocht zijn.
Wat de ProAc's ook hier wel perfect doen is o.a. het weergeven van stemmen.

Heb me voorgenomen om zeker eens een meting te laten doen, maar de financieën laten dat momenteel niet toe (Word trouwens wat duizelig als ik die prijzen zie).
Ik weet intussen ook dat akoestiek een grote invloed heeft op het geluid maar toch twijfel ik of dat de oplossing zal zijn.
Evenals snoertjes en dergelijke, maar natuurlijk kan ik dat wel uitproberen.
De muziek apparaten zijn aangesloten op een sterbedraad stekkerblok van Audioconnexion.
Interlinks en speakerkabel zijn DNM reson solid core.
Hoezo laten ? :)
Met een Umik-1 is dat tegenwoordig erg makkelijk.
En op het forum is kennis zat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

KayaRahnee

Quote from: Staaled on May 24, 2015, 13:01:14
Hoezo laten ? :)
Met een Umik-1 is dat tegenwoordig erg makkelijk.
En op het forum is kennis zat.

Zo makkelijk zal het ook weer niet zijn zeker.
En stel dat ik zelf al een meting zou kunnen uitvoeren, blijft nog het interpreteren van zo'n meting, en ook dat vergt m.i. toch enige kennis en ervaring.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

erik s.

Quote from: Cyreg on May 24, 2015, 10:04:02
Begin met checken van je netspanningsvoorziening  ;)

Check allereerst je aansluitingen op juiste en beste fase/neutral aansluiting  :exclamation:
Dan probeer evt ook verschillende (freebee of niet dure) netkabels en het stekkerblok.

De laatste generatie standaard Naim netsnoertjes zijn m.i. aan te bevelen om uit te proberen.
Succes
Hier en daar een goed blok en netsnoeren lenen is zeker geen gek idee. de resultaten zijn soms verbluffend. Bij stroomvoorziening is het resultaat van andere onderdelen erg moeilijk te voorspellen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

KayaRahnee

Quote from: Cyreg on May 24, 2015, 11:53:25
Audioconnexion stekkerblok lijkt me prima.
Als je de fase/neutral aansluitingen niet eerder voldoende aandacht hebt gegeven, dan...
...nu even je versterker-netsnoer andersom in het stekkerblok steken en opnieuw luisteren  ;)
Je kan ook nog proberen je versterker-netsnoer in 'n andere contactset vh stekkerblok te doen.
Hoor je wel verschil, dan even alle apparaten op juiste fase/neutral aansluiten!

Het stekkerblok heeft rode merktekens, ik vermoed dat dit iets te maken heeft met die fase?
Ik heb de stekker van de PrimaLuna omgedraaid maar heb geen verschil kunnen waarnemen.
Heb ook geen "geoefend oor" en de tijd tussen afzetten amp, wisselen stekker en amp terug aan duurt me wat lang om echt goed te kunnen beoordelen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

etienne v

Quote from: KayaRahnee on May 24, 2015, 11:02:20
.
Ik heb de PrimaLuna/ ProAc combinatie tijdens de luistersessies voorafgegaan aan aankoop nooit kunnen betrappen op scherp hoog, was trouwens een van m'n eisen dat het geen opdringerig geluid mocht zijn.
Wat de ProAc's ook hier wel perfect doen is o.a. het weergeven van stemmen.
.

Ik heb zelf de Proac 2.5 en met Prima Luna Dialogue versterking was dat geen succes:een afgetopt hoog en ongecontroleerd ,aangezet laag.Een simpele quad 405/2 en  later een electrocompaniet aw 120 dmb bleken betere combinaties met oa. meer controle in het laag.
Ik zou de versterking nog eens herbekijken.

KayaRahnee

Quote from: etienne v on May 24, 2015, 16:35:46
Ik heb zelf de Proac 2.5 en met Prima Luna Dialogue versterking was dat geen succes:een afgetopt hoog en ongecontroleerd ,aangezet laag.Een simpele quad 405/2 en  later een electrocompaniet aw 120 dmb bleken betere combinaties met oa. meer controle in het laag.
Ik zou de versterking nog eens herbekijken.

En waarom de versterking herbekijken en niet de speakers?
Ik heb gemerkt dat wat opgestapeld akoestisch materiaal achter de speakers, in de vorm van vlokkenschuim, het hoog ook wat tempert.
Heb hier nog wat resten liggen van rockwool 223 die ik ook heb gebruikt voor de akoestische panelen, van een bitumen golfplaat die hier ook nog ligt ga ik een half ronde zuil maken met daarin de rockwool met een stofje ervoor, dit zal ik als experiment achter de speakers plaatsen.
Maar eerst het vloerkleed maar eens terug  leggen en nog maar eens informeren bij de verkoopster van de molton, gordijnen van maken en achter de luisterplek hangen.
Over de molton gordijnen kan je hier lezen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=149799.0
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

tompj

Ik vond bij mij het hoog een tikje aan descherpe kant. Ik heb dat bij mij met andere buisjes in het voorversterkerdeel naar tevredenheid opgelost. Dat hoeft niet al te veel te kosten.
Ik zou daarmee starten. Een relatief betaalbaar experiment.

Ben je dan nog niet tevreden, dan zijn de luidsprekers aan de beurt.

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

KayaRahnee

Quote from: tompj on May 24, 2015, 17:13:11
Ik vond bij mij het hoog een tikje aan descherpe kant. Ik heb dat bij mij met andere buisjes in het voorversterkerdeel naar tevredenheid opgelost. Dat hoeft niet al te veel te kosten.
Ik zou daarmee starten. Een relatief betaalbaar experiment.
Ben je dan nog niet tevreden, dan zijn de luidsprekers aan de beurt.

Tsja maar met zoveel merken buisjes lijkt het me ook niet zomaar voor de hand liggend om meteen het juiste buisje te vinden, moet je ook weer wat geluk in hebben denk ik. Buisjes wisselen is vaak gokken, toch.
Voor hetzelfde geld zou het wel eens een hele lange zoektocht kunnen worden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

tompj

Quote from: KayaRahnee on May 24, 2015, 17:26:54
Tsja maar met zoveel merken buisjes lijkt het me ook niet zomaar voor de hand liggend om meteen het juiste buisje te vinden, moet je ook weer wat geluk in hebben denk ik. Buisjes wisselen is vaak gokken, toch.
Voor hetzelfde geld zou het wel eens een hele lange zoektocht kunnen worden.
Ik wist ook van toeten noch blazen. Heb gewoon zo goed mogelijk proberen uit te leggen aan een buizenkenner wat ik wilde bereiken. Op basis daarvan heeft hij advies gegeven. Sommige buisjes klinken een stuk minder pittig dan anderen. Dat kan aardig helpen. Bij mij is de missie geslaagd.

Je krijgt er geen totaal andere versterker vanhoor, maar het maakt wel aardig verschil.

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

KayaRahnee

Quote from: tompj on May 24, 2015, 17:48:14
Ik wist ook van toeten noch blazen. Heb gewoon zo goed mogelijk proberen uit te leggen aan een buizenkenner wat ik wilde bereiken. Op basis daarvan heeft hij advies gegeven. Sommige buisjes klinken een stuk minder pittig dan anderen. Dat kan aardig helpen. Bij mij is de missie geslaagd.
Je krijgt er geen totaal andere versterker vanhoor, maar het maakt wel aardig verschil.

Ooit komen er zeker andere buisjes, heb het hierover reeds gehad met een buizenliefhebber, zij heeft heel wat ervaring met klankeigenschappen van bepaalde buisjes.

Juist Simply Red aan 't luisteren, ging vrij goed, was zeker aan te horen.
Nu Roch Voisine, heb dit leren waarderen in de tijd dat ik nog speelde met een Kenwood / B&W combi, toen geweldig,....... nu ..... geblèr noem ik dat, ik merk dat het me erg irriteert doordat ik de volumeknop steeds op een lager pitje zet.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Bas Akkerman

Ik eerst de akoestiek laten meten en waar mogelijk/nodig aanpakken. Dan heb je een goed uitgangspunt om verder te experimenteren. Er zullen vast wel forumleden zijn die je zowel bij het meten en interpreteren ervan willen helpen als met het proberen van verschillende apparatuur.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

KayaRahnee

Quote from: Bas Akkerman on May 24, 2015, 18:08:19
Ik eerst de akoestiek laten meten en waar mogelijk/nodig aanpakken. Dan heb je een goed uitgangspunt om verder te experimenteren. Er zullen vast wel forumleden zijn die je zowel bij het meten en interpreteren ervan willen helpen als met het proberen van verschillende apparatuur.

Bas, hier raak je aan een probleempunt van me, ik heb zelf geen wagen, en door een vervelende ziekte kan ik niet lang weg van huis.
M.a.w. forumleden zullen zeker bereid zijn om te helpen maar die mensen moeten dan met al hun apparaten naar België komen en dan word het al direct een ander verhaal hé.
Ik heb hier al een hele boel geleerd maar soms zit ik al eens vast, nu ook een beetje heb ik de indruk.
Zo heb ik al lang het verlangen om bepaalde versterker en speakers te kunnen beluisteren (zeker Harbeth wil ik eens beleven) maar dat is een moeilijke opdracht voor me.
Dus probeer ik nu mijn plan te trekken en haalbare oplossingen te bedenken.
Een zaak is me nu wel duidelijk, als ik deze combi (die voor sommige wel goed zal klinken) niet beter krijg zal ik verplicht zijn om wat weg te doen en dan wat anders ter vervanging te zoeken.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

RonK.

Ik zou ook zeker afwachten wat het vloerkleed en gordijnen nog gaan doen,..... daardoor kan best nog wat "opknappen"  ;D

erik s.

De Apogee is nog nieuw, ff kijken wat die doet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Groovy

Quote from: RonK. on May 24, 2015, 19:07:11
Ik zou ook zeker afwachten wat het vloerkleed en gordijnen nog gaan doen,..... daardoor kan best nog wat "opknappen"  ;D
Dat kon wel eens zo zijn.
Wellicht de luidsprekers wat verder van de zij cq achterwand.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.