problemen RAID synology 210j

Started by johanbicke, May 13, 2015, 08:16:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johanbicke

Sorry dat ik jullie hiervoor moet lastigvallen, maar heb al veel gegoogled maar nog geen oplossing gevonden

situatie : synology nas met 1 schijf van 1,5 TB muziekbestanden. Gisteren een tweede schijf bij ingestoken van 2 TB
in opslagbeheer een SHR gekozen. Na heel lang te initialiseren heb ik nu 2 volumes. Het oude geformateerd in ext 3 en het nieuwe
geformateerd in ext 4. Het RAID type van volume 1 staat op eenvouding. Het RAID type van volume 2 staat op SHR.
Het rare is dat ik de knop bewerken ook niet meer kan gebruiken in opslagbeheer.

Wat heb ik fout gedaan ? en hoe kan ik dit oplossen. De bedoeling is dat de gegevens van schijf 1 ook op schijf 2 komen te staan
(mirroring)
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

kheb het gevonden...blijkbaar eerst volume 2 verwijderen en dan raid instellen  :clapping:
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5