Author Topic: Roon Labs  (Read 262540 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Contour

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 406
  • I love the HTforum
Re: Roon Labs
« Reply #1925 on: November 24, 2022, 19:10:23 »
Ha Rob,

Ik combineer Roon met HQ player, een mega sprong in geluidskwaliteit.

Gr. Walter

Offline brt

« Reply #1926 on: November 24, 2022, 23:42:02 »
Ha Rob,

Ik combineer Roon met HQ player, een mega sprong in geluidskwaliteit.

Gr. Walter

Hoe werkt dat, Walter? Je moet dan een HQ speler kopen ofzo? En waar downloadt je die dan op?
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Innuos ZENith MK2 | Sonnet Morpheus | Isotek Aquarius Evo 3 | Audioquest Tornado en Hurricane | Chord Company Signature | Synergistic Research Orange | Tidal Hifi | Roon

Offline brt

« Reply #1927 on: November 24, 2022, 23:46:05 »
Roon-arc bedoel je? Is leuk, omdat je dan je eigen muziek kan beluisteren, maar als je voornamelijk streaming service gebruikt gaat zie ik weinig meerwaarde. Voor de rest is er toch bitter weinig meerwaarde aan Roon 2.0
Met enkel Roon endpoint ben je niets, je moet nog steeds ergens roon core draaien. Elke rpi kan je als endpoint instellen, het is de Roon Core server die de kracht is en nodig heeft (geen rpi)
Toevoegen van streaming services roepen ze al lang, Spotify al bijna van bij de start.
Mij hebben ze nooit kunnen overtuigen, hoewel ik bij start bijna om was, maar met het verstrijken van tijd zie ik hoe langer hoe minder waarde in Roon.

Ik hoop voor alle lifetime gebruikers dat ze inderdaad veel goede improvements op hun roadmap hebben en niet de volgende worden in het gevaarlijke IT landschap die te lang zijn blijven teren op hun aanvankelijk succes.

Roon ARC inderdaad. Ik gebruik het ook niet hoor. Ik stream voor zeker 95% alles via Tidal. Dus Roon 2.0 was verder voor mij ook geen grote vooruitgang. Maar zaken als het scrobblen naar last.fm, of nummer standaard kunnen overslaan, of dsp, dat vind ik al een aantal voordelen van Roon. En dat je dus niet afhankelijk bent van welk merk streamer je hebt, je hebt met Roon gewoon een erg goede interface. Vind ik dan.
Maar wat ik al zei: met bijv. Tidal connect wat er nu is zou ik niet snel meer op Roon overstappen. Je hebt idd ook een core nodig. Het is niet bepaald laagdrempelig allemaal.
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Innuos ZENith MK2 | Sonnet Morpheus | Isotek Aquarius Evo 3 | Audioquest Tornado en Hurricane | Chord Company Signature | Synergistic Research Orange | Tidal Hifi | Roon

Offline Contour

• Trade Count: (+10)
  • Total likes: 406
  • I love the HTforum
« Reply #1928 on: Yesterday at 09:24:14 »
HQ player:

Dit is een programma (circa 275 euro) deze staat bij mij op dezelfde mini PC (nuc) als waar de Roon core op draait. HQ player kun je kiezen in Roon als een device, HQ player gebruik ik voor het omzetten van alle muziek files naar DSD formaat, HQ player doet dit op een enorm kwalitatief hoog niveau. Er is ook veel keuze qua instellingen voor de omzetting, waarmee je het geluid naar je hand /smaak kan zetten. Dit DSD signaal wordt direct de DAC (in mijn geval een Merging Hapi) in gestuurd, daarmee passeer je een aantal stappen in de DAC wat een beter geluid geeft.

Groetjes Walter
« Last Edit: Yesterday at 09:25:24 by Contour »

Offline Sjettepet

« Reply #1929 on: Yesterday at 12:38:04 »
Roon komt ook met een Black Friday deal: 3 maanden volledig functioneel voor 2$.
ROON ROCK > Flac/DSD > AudioLinux ROON endpoint > Loxjie D50 DAC > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2

Online katwax

« Reply #1930 on: Yesterday at 13:02:49 »
Roon komt ook met een Black Friday deal: 3 maanden volledig functioneel voor 2$.
Om je dan na 3 maanden de nieuwe prijzen te kunnen aanrekenen  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Offline Richi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+25)
  • Total likes: 1805
  • Het is maar geluid...
    • Mijn set
« Reply #1931 on: Today at 08:17:23 »
Roon heeft wat mij betreft toch wel een flink aantal voordelen. Wat ik voornamelijk gebruik:

1. De Roon radio functie werkt erg goed en kiest heel goed vergelijkbare muziek op basis van de start track of list. TIDAL is daar nog niet zo goed in.
2. De DSP functie staat tegenwoordig altijd aan. Ik heb verschillende presets aangemaakt voor de hoofdtelefoons en de luidsprekers. En dat werkt super goed. Voor de Focal Elear staat alles uit, voor de Focal Elegia ga ik alleen EQ toepassen (op advies van ASR) en voor de Elacs gebruik ik convolutie filters voor room correction.
3. Ik heb een lifetime abonnement gekocht in 2016 en er zijn periodes geweest dat ik het minder gebruikte en de voorkeur gaf aan de TIDAL of NAIM apps. Maar de laatste tijd betrap ik mij er op dat ik Roon steeds intensiever gebruik om bovengenoemde redenen, maar ook omdat het zo ontzettend veel informatie over de muziek bevat en omdat de integratie tussen mijn eigen geripte CDs en TIDAL zo naadloos werkt.

Groet,
Richard
Roon Tidal Cambridge Audio CXC Naim Uniti Atom HE Elac Navis ARF-51 Dynaudio Sub 6 Grimm TPR AudioQuest Niagara 1200 AudioQuest Monsoon Focal Elear Beyerdynamic DT-770PRO