Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

De update is hier gelukkig vlekkeloos verlopen. Of ik ARC ga gebruiken is een ander verhaal, maar het werkt wel prima.

jrjhoe

Hier ook geupdate en gebruik roon ARC naar volle tevredenheid! Een functionaliteit waar ik al lang op zat te wachten, nu maar hopen dat er ook snel een laptop applicatie komt.
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

AudioEnZo

Je kunt Roon toch gewoon als "viewer" op de laptop installeren?

paaj

Maar niet voor buiten je eigen netwerk.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

AudioEnZo

Ah, nee dat niet nee.

Mao

Roon ARC werkte voor een paar weken nu met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. ik gebruik een kpn experia box als router.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Faxe

ARC werkt probleemloos hier. Heb een fritzbox modem/router waarin de ik juiste poort voor ARC heb open gezet.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

5061

ARC op iPhone werkt probleemloos.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Unkhman

significante prijsstijging Roon in 2023!

https://forums.stevehoffman.tv/threads/roon-price-increase.1160295/

blij dat ik een lifetime abbo heb genomen...
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

brt

Quote from: Unkhman on November 21, 2022, 12:21:06
significante prijsstijging Roon in 2023!

https://forums.stevehoffman.tv/threads/roon-price-increase.1160295/

blij dat ik een lifetime abbo heb genomen...

Ja echt heel duur. Heb ook een lifetime abonnement genomen, een paar jaar geleden al, toen het nog 499 dollar kostte, maar toen stond de euro wel gunstig dus dat kwam op zo'n 430,- uit. Toen vond ik dat al duur, nu gaat een lifetime abonnement dus al naar 830,- dollar. Ik zou daar nu niet snel meer op instappen denk ik. Maar het gebruiksgemak is erg groot, en je bent veel minder afhankelijk van welk merk je koopt en de daarbij behorende (vaak) crappy interfaces. Dat is ook wat waard vind ik.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Quote from: brt on November 21, 2022, 21:21:02
Ja echt heel duur. Heb ook een lifetime abonnement genomen, een paar jaar geleden al, toen het nog 499 dollar kostte, maar toen stond de euro wel gunstig dus dat kwam op zo'n 430,- uit. Toen vond ik dat al duur, nu gaat een lifetime abonnement dus al naar 830,- dollar. Ik zou daar nu niet snel meer op instappen denk ik. Maar het gebruiksgemak is erg groot, en je bent veel minder afhankelijk van welk merk je koopt en de daarbij behorende (vaak) crappy interfaces. Dat is ook wat waard vind ik.
vond het eerst één van de beste opties maar met dat de stijgingen van het  (lifetime) abonnement  en dat ze alleen Qobuz en Tidal als streaming services ondersteunen ben ik niet meer geïnteresseerd  :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Vhond

Tsja, er is te weinig concurrentie en op het moment dat het nog meer bloatware wordt zullen er nog meer gaan afhaken...

Sjettepet

Roon bloatware? Je kunt er veel van zeggen maar bloatware vind ik het nu juist niet.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Maximus_Aurelius

Quote from: brt on November 21, 2022, 21:21:02
Ja echt heel duur. Heb ook een lifetime abonnement genomen, een paar jaar geleden al, toen het nog 499 dollar kostte, maar toen stond de euro wel gunstig dus dat kwam op zo'n 430,- uit. Toen vond ik dat al duur, nu gaat een lifetime abonnement dus al naar 830,- dollar. Ik zou daar nu niet snel meer op instappen denk ik. Maar het gebruiksgemak is erg groot, en je bent veel minder afhankelijk van welk merk je koopt en de daarbij behorende (vaak) crappy interfaces. Dat is ook wat waard vind ik.

Of het wat uitmaakt maar ik zie geen 830 dollar staan maar 699 dollar.
Nog aan de prijs maar geen 830 dollar ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Sjettepet

Het is een behoorlijke prijsverhoging en geen misselijk bedrag.
Toch is Roon nog steeds het minst kostbare component in mijn set, afgezien van wat kabels. En met levenslange garantie...

Blijkbaar vinden we het toch nog steeds bezwaarlijker om geld uit te geven aan een dienst dan aan een fysiek product met een doos eromheen.

Als ik voor 830 een levenslang abonnement op mijn krant zou kunnen krijgen zou ik het ook doen.

Ergo: alles is relatief.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

scoc

Quote from: Sjettepet on November 23, 2022, 07:58:21
Het is een behoorlijke prijsverhoging en geen misselijk bedrag.
Toch is Roon nog steeds het minst kostbare component in mijn set, afgezien van wat kabels. En met levenslange garantie...

Blijkbaar vinden we het toch nog steeds bezwaarlijker om geld uit te geven aan een dienst dan aan een fysiek product met een doos eromheen.

Als ik voor 830 een levenslang abonnement op mijn krant zou kunnen krijgen zou ik het ook doen.

Ergo: alles is relatief.

Levenslange garantie voor een software product? Tot ze ermee ophouden of failliet gaan of worden overgenomen. Levenslange garantie, op eender welk product, is gewoon een marketing truk. Men weet gewoon dat niemand over 15 of 20 jaar nog een garantie claim gaat doen ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

brtram

15 - 20 jaar? Tegen die tijd is het gros van de (mogelijke) klanten met een eigen digitale muziekcollectie uitgestorven. Dus ook einde Roon.

Als Roon nog 6 jaar in de lucht blijft, heb je het "levenslange" abonnement (in verhouding met jaarlijks verlengen) er wel uit.

katwax

#1920
Quote from: brtram on November 23, 2022, 10:28:26
15 - 20 jaar? Tegen die tijd is het gros van de (mogelijke) klanten met een eigen digitale muziekcollectie uitgestorven. Dus ook einde Roon.

Als Roon nog 6 jaar in de lucht blijft, heb je het "levenslange" abonnement (in verhouding met jaarlijks verlengen) er wel uit.
Ik vrees dat ze 6 jaar niet gaan halen, ze brengen dan wel een nieuwe versie uit, maar echt stappen voorwaarts maken ze hiermee niet.
Ze blijven teveel teren op wat er al is, maar innoveren amper, ook kwestie van ondersteuning richting andere online service aanbieders blijft het beperkt.

Als je dan kijkt naar BlueOS of InnuOS, die zien er niet zo gelikt uit als Roon, maar overstijgen Roon wel qua ondersteuning. Sooloos was ook ingehaald, toen ontsprong Roon.
Vraag me tevens af of deel van het niet onboarden van andere streaming services niet gepaard gaat met het feit dat MQA enkel maar door Tidal gevoerd wordt.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

brt

Quote from: katwax on November 23, 2022, 17:41:23
Ik vrees dat ze 6 jaar niet gaan halen, ze brengen dan wel een nieuwe versie uit, maar echt stappen voorwaarts maken ze hiermee niet.
Ze blijven teveel teren op wat er al is, maar innoveren amper, ook kwestie van ondersteuning richting andere online service aanbieders blijft het beperkt.

Als je dan kijkt naar BlueOS of InnuOS, die zien er niet zo gelikt uit als Roon, maar overstijgen Roon wel qua ondersteuning. Sooloos was ook ingehaald, toen ontsprong Roon.
Vraag me tevens af of deel van het niet onboarden van andere streaming services niet gepaard gaat met het feit dat MQA enkel maar door Tidal gevoerd wordt.

Ze hebben onlangs nog een Roon-app voor mobiel gebruik uitgebracht, daar waren toch veel gebruikers erg blij mee.

Vind ook dat ze snel andere diensten dan Tidal en Qobuz moeten gaan integreren. Maar daar zijn ook wel geruchten over. Volgens mij komt Amazon HD er aan. Maar tuurlijk moet Deezer en Spotify daar ook bij.

Binnenkort krijg ik mijn nieuwe dac binnen en die fungeert ook als Roon end-point. Stel dat die goed klinkt dan kan ik ook mijn streamer weg doen en toch de zeer goede interface van Roon behouden. Daarmee heb ik mijn life abo dan al voor de zoveelste keer terug verdiend.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

katwax

Quote from: brt on November 23, 2022, 20:34:14
Ze hebben onlangs nog een Roon-app voor mobiel gebruik uitgebracht, daar waren toch veel gebruikers erg blij mee.

Vind ook dat ze snel andere diensten dan Tidal en Qobuz moeten gaan integreren. Maar daar zijn ook wel geruchten over. Volgens mij komt Amazon HD er aan. Maar tuurlijk moet Deezer en Spotify daar ook bij.

Binnenkort krijg ik mijn nieuwe dac binnen en die fungeert ook als Roon end-point. Stel dat die goed klinkt dan kan ik ook mijn streamer weg doen en toch de zeer goede interface van Roon behouden. Daarmee heb ik mijn life abo dan al voor de zoveelste keer terug verdiend.
Roon-arc bedoel je? Is leuk, omdat je dan je eigen muziek kan beluisteren, maar als je voornamelijk streaming service gebruikt gaat zie ik weinig meerwaarde. Voor de rest is er toch bitter weinig meerwaarde aan Roon 2.0
Met enkel Roon endpoint ben je niets, je moet nog steeds ergens roon core draaien. Elke rpi kan je als endpoint instellen, het is de Roon Core server die de kracht is en nodig heeft (geen rpi)
Toevoegen van streaming services roepen ze al lang, Spotify al bijna van bij de start.
Mij hebben ze nooit kunnen overtuigen, hoewel ik bij start bijna om was, maar met het verstrijken van tijd zie ik hoe langer hoe minder waarde in Roon.

Ik hoop voor alle lifetime gebruikers dat ze inderdaad veel goede improvements op hun roadmap hebben en niet de volgende worden in het gevaarlijke IT landschap die te lang zijn blijven teren op hun aanvankelijk succes.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Qua interface is het het mooiste wat er op dit moment te krijgen is.
Qua klank loopt het helaas achter op andere spelers.

Rob

AudioEnZo

Heb hier van de week toevallig Roon uitgebreid vergeleken met upnp/dnla spelers zoals mconnect en Bubbleupnp. De Mano Ultra mk3 streamer kan meerdere protocollen aan.

Wat opviel was een licht volume verschil, namelijk iets lager volume via Roon.
Na dit gelijk te hebben getrokken was er tussen de software programma's kwalitatief geen verschil meer waar te nemen.