Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

hatfylld and 1 Guest are viewing this topic.

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Faxe

Probleem zit waarschijnlijk in je router. Heb je deze pagina doorgelezen en geprobeerd wat er staat? https://help.roonlabs.com/portal/en/kb/articles/arc-port-forwarding#Confirm_that_automatic_configuration_is_enabled
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

5061

#1877
Op de Grimm MU1 werkte het meteen, maar... blijft alleen verbonden als ik de MU1 aan laat staan.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

brt

Quote from: Faxe on September 21, 2022, 22:37:26
Probleem zit waarschijnlijk in je router. Heb je deze pagina doorgelezen en geprobeerd wat er staat? https://help.roonlabs.com/portal/en/kb/articles/arc-port-forwarding#Confirm_that_automatic_configuration_is_enabled

Moet ik dus ff in mijn router duiken. Nu eerst nog het paswoord daarvan achterhalen pfff

Dank voor het meedenken!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Faxe

Quote from: 5061 on September 22, 2022, 14:32:08
Op de Grimm MU1 werkte het meteen, maar... blijft alleen verbonden als ik de MU1 aan laat staan.

ARC is een manier om als je buitenshuis bent verbinding te maken met je rooncore. Als je deze draait op de Grimm is het dus logisch dat de verbinding wegvalt als je de Grimm uitzet.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Mao

Eureka het werkt Roon ARC alles staat bij mij op een Synology Nas en gebruik hem alleen voor Roon. Nas hangt aan de KPN Experiabox. ARC Roon op mijn Samsung S52A gedownload en jawel helemaal niets. Roon 2.0 was wel al geupdate naar 2.o gelukkig. Binnenshuis werkte het wel waarschijnlijk via Wifi, maar buitenhuis helemaal niets dan behalve de mededeling dat er geen of slechte verbinding was met Roon.

Vervolgens toch maar even de aanwijzingen gelezen en vervolgens gekeken of mijn KPN routen wel op UpN stond. Niet dus...Dit was waarschijnlijk het euvel want om in mijn box te komen moest de modem gereset worden naar fabrieks-instellingen.

Gisteren pas de kans gehad om het uit te proberen en ja 100 km van huis werkte het. Meteen natuurlijk iets voor onderweg afgespeeld en even gekeken hoeveel MB het verbruik was toch evengoed 1 cd afgespeeld zo 450mb. Het mooie is van het verhaal dat ik gewoon GoogleMaps tijdens het rijden kan gebruiken en bij een aanwijzing van Google maps wordt het geluid van Roon even weg gedrukt. Kortom hopelijk was dit niet eenmalig maar kan ik Roon onderweg blijven gebruiken. echt een zeer fijne toevoeging. Telefoon stuurt de boel door naar mijn autoradio via bluetooth.

Dit wordt waarschijnlijk weer kassa voor KPN Internetbundel aanpassen naar unlimited data hahahahaha

Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

fietser

#1881
Gebruik Roon ARC (nog) niet. Maar ik heb gelezen dat je in de app het Mb gebruik kunt aanpassen.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

PeeBee

Klopt, en Carplay en AndroidAuto  staan gepland voor een volgende update las ik

El Nino

Krijg hier een melding dat Linn Klimax DSM niet compatible is en kan nu helemaal niks meer luisteren..... Ben wel een beetje klaar met al die software updates en gedoe iedere keer..... :devil:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Bama

#1884
Apparaat is schijnbaar niks meer waard. Ik zal je helpen en geef 500 voor die klimax, en ik haal hem wel op. ;)

El Nino

#1885
Is goed......
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Nino

Linn Kazoo laat m'n Klimax ook niet meer zien en Linn Konfig doet het ook niet....... "Waiting for rooms"....... Heb geen idee of dit een (inter)netwerk probleem is of iets anders.

Als ik via de Linn website inlog kan ik wel bij m'n streamer.... Maar muziek maken doet ie niet..... :devil:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

fietser

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Contour

Herkenbaar, voor dit soort software ellende gevallen heb ik weer een backup cd speler aangeschaft, en de cd collectie weer wat geupdate.

Vhond

Je kan je muziekverzameling natuurlijk ook op een NAS parkeren, zeker als je streaming provider niet alle gewenste muziek (meer) heeft...

brt

Ik heb nog eens na zitten denken, maar heb dat Roon Arc niet zo nodig. Vind de app (nog) niet zo sterk als de gewone Roon app, en aangezien ik 98% stream via Tidal kan ik voor mobiel gebruik net zo goed de app van Tidal aanzetten. Die interface ben ik ook gewend en is ook zeer goed.

Eigenlijk had ik een 1 op 1 vertaling van de Roon app verwacht naar Roon Arc, maar dat valt me toch nog wat tegen en daardoor zie ik in mijn geval de meerwaarde van de app niet tov de Tidal app
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Mao

Na een paar dagen Roon Arc op mobiel buitenshuis te hebben gehad en het werkte.....nu met geen mogelijkheid meer verbinding te krijgen.

Niets veranderd of wat dan ook.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

pacific

#1892
Groot voordeel is dat je de AI van Roon kunt gebruiken als je buiten bent. Ik luister heel veel naar de Daily Mixes. Tevens wordt nu de AI dus ook gebruikt als je gewoon muziek luistert. Daarnaast heb ik zowel Qobuz als Tidal samen met mijn Nas. Ik ben erg happy en het werkt echt stabiel.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

brt

Quote from: Mao on September 29, 2022, 11:26:45
Na een paar dagen Roon Arc op mobiel buitenshuis te hebben gehad en het werkte.....nu met geen mogelijkheid meer verbinding te krijgen.

Niets veranderd of wat dan ook.

Dat is heel vreemd. Zou het iets in je router kunnen zijn?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

fietser

Kijk maar eens op het supportforum van Roon. Staat er vol mee. Vaak gaat het fout als je 2 routers hebt. 1 van je provider en 1 van jezelf er achter.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Contour

Ongelofelijk dat ze bij Roon niet snappen, dat dit soort nieuw functies, als het niet gelijk goed werkt, mensen alleen maar zal wegjagen van hun software, zo houden ze op termijn steeds minder gebruikers over... dit is al de zoveelste nieuwe versie waar ellende mee is.

Bama

Ellende valt wel mee toch. Ik gebruik die functie niet dus ik heb er ook geen last van. Het werd bijna gebracht als wereldschokkend nieuws de nieuwe software maar voor mij voegt het niks toe.

fietser

Voor mij ook niet. Merendeel van mijn muziek staat bij Qobuz. Van mijn nas haal ik het wel via de eigen app.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Contour

Ik gebruik het ook niet, dus nu geen last van. Maar kom je met een nieuw parade paardje, zorg dan dat het werkt... Het is dat ik een lifetime abo heb afgesloten toendertijd, dus ik blijf Roon wegens hoge investering voorlopig wel gebruiken, maar uitermate vervelend dat bij updates dingen regelmatig niet goed werken, wat dan in een latere update weer verholpen dient te worden. Test het dan eerst beter a.u.b.

Richi

Ben al twee dagen een 2011 Mac Mini van een vriend aan het updaten naar Monterey zodat hij Roon 2.0 kan gebruiken. Iets met niet ondersteunde harde schijven, firmware upgrades en inbouw van een SSD.  :D Vanavond zitten we bij TabCam dus dan hoop ik dat het klaar is en de Mac Mini weer naar mijn vriend kan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a