Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

5061

Roon update versie 1.8  geïnstalleerd
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

sandervg

Ik heb dat deze update eindelijk mijn 'zoek' problemen oplost.... Ik kan al een hele tijd de zoekfunctie niet gebruiken (blijft eeuwig rondjes draaien). Bladeren, scrollen e.d. gaat wel goed, dus kan de muziek nog wel vinden op deze manier.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Richi

Quote from: sandervg on July  8, 2021, 17:57:09
Ik heb dat deze update eindelijk mijn 'zoek' problemen oplost.... Ik kan al een hele tijd de zoekfunctie niet gebruiken (blijft eeuwig rondjes draaien). Bladeren, scrollen e.d. gaat wel goed, dus kan de muziek nog wel vinden op deze manier.
Ze zijn de search engine flink aan het updaten. De eerste wijzigingen zitten in deze release. Wat mij betreft is de zoekfunctie al flink verbeterd in deze versie.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Faxe

Sinds een paar weken krijg ik bij het opstarten van Roon een melding die zegt dat de schermresolutie te laag is om Roon uit te voeren. Gevolgd door de boodschap om het programma gemaximaliseerd of in volledig scherm uit te voeren. Als ik in dit scherm op gemaximaliseerd klik gebeurd er niks. Klik ik op volledig scherm start het programma (in volledig scherm) op en kan ik het gebruiken.

Voorheen gebruikte ik Roon altijd in het formaat dat tussen de menubalk die boven in het scherm standaard zichtbaar is in OSX en het dock. Als ik Roon afsloot en daarna weer opnieuw opstartte keerde ik altijd terug in dit schermformaat. Iemand enig idee hoe ik dit weer voor elkaar krijg. Ik gebruik in Macbook. Ik gebruik de standaard schermresolutie.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

chocovla

Quote from: Richi on July  8, 2021, 20:59:24
Ze zijn de search engine flink aan het updaten. De eerste wijzigingen zitten in deze release. Wat mij betreft is de zoekfunctie al flink verbeterd in deze versie.
Geen idee wat ze aan het doen zijn, maar bij mij is het de laatste weken een drama :nopompom: Zoeken binnen de eigen collectie werkt nog prima, maar wanneer iets uit Tidal moet komen geeft Roon niet thuis. Een simpele search op Chris Stapleton geeft keurg 's mans discografie, maar Roon blijft volhouden dat niet collectie releases niet bestaan. Pas nadat ik met de hand ze heb geliket in Tidal komen ze onder My TIdal wel naar voren.

Op het Roon forum wordt ook flink geklaagd, en het lijkt te liggen aan de aanbieders Tidal/Qobuzz die dingen hebben gewijzigd. Hoop dat het snel opgelost is, want de integratie met Tidal is zo behoorlijk prut
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Contour

Zo te horen mis ik niks, sinds ik terug gegaan ben naar een ouderwetse cd speler...  :laugh:

5061

Heel vervelend voor jullie.

Hier loopt Roon probleemloos.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

pacific

Hier alles perfect zou niet anders meer willen. Heb zowel Tidal en Qobuz.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


B-art

#1758
Heb op menig advies maar weer eens Roon (free trial) geprobeerd. Ik heb intensief geluisterd naar de geluidskwaliteit verschillen met en zonder Roon. Werd weer teleurgesteld. Qobuz en Tidal via de lindemann zonder Roon klinkt gewoon beter, minder gecomprimeerd, minder scherp, dynamischer, diepere bass zowel via de luidsprekers als savonds met de hoofdtelefoon. Misschien nuances maar Roon toch weer beëindigd. De app is natuurlijk wel erg goed en gebruiksvriendelijk, net als het ontdekken van nieuwe muziek met Roon.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Rob_Dingen

Quote from: B-art on September 25, 2021, 21:01:22
Heb op menig advies maar weer eens Roon (free trial )geprobeerd. Ik heb intensief geluisterd naar de geluidskwaliteit verschillen met en zonder Roon. Werd weer teleurgesteld. Qobuz en Tidal via de lindemann zonder Roon klinkt gewoon beter, minder gecomprimeerd, minder scherp, dynamischer, diepere bass zowel via de luidsprekers als savonds met de hoofdtelefoon. Misschien nuances maar Roon toch weer beëindigd. De app is natuurlijk wel erg goed en gebruiksvriendelijk, net als het ontdekken van nieuwe muziek met Roon.
Klopt roep ik al een hele tijd.
Roon heeft de mooiste interface met de minste storingen maar klinkt helaas niet het beste.

scoc

Quote from: B-art on September 25, 2021, 21:01:22
Heb op menig advies maar weer eens Roon (free trial) geprobeerd. Ik heb intensief geluisterd naar de geluidskwaliteit verschillen met en zonder Roon. Werd weer teleurgesteld. Qobuz en Tidal via de lindemann zonder Roon klinkt gewoon beter, minder gecomprimeerd, minder scherp, dynamischer, diepere bass zowel via de luidsprekers als savonds met de hoofdtelefoon. Misschien nuances maar Roon toch weer beëindigd. De app is natuurlijk wel erg goed en gebruiksvriendelijk, net als het ontdekken van nieuwe muziek met Roon.

Ik deel jouw mening en heb de vorige maanden verschillende keren vergeleken tussen een Roon setup (Silent Angel met betere voeding) vs Aurender (N100). En de Aurender klinkt voor mij op langere termijn gewoon aangenamer waarbij de Roon setup meer de aandacht vraagt en meer aanwezig is. Ik wil daarmee zeggen dat er bij Roon naar mijn gehoor altijd een harder randje rond het geluid zit dat na langer luisteren vaak storend werkt. Dus na vele maanden getwijfel ben ik van Roon afgestapt. De Roon app en mogelijkheden blijven wel een stuk beter.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

B-art

#1762
Ik deel ook je mening en je moet echt op je gehoor af gaan en een tijd goed luisteren. Aurender en app ken ik nog niet. Hou het nu maar eerst zoals het is met de gebruiksonvriendelijkere apps van qobuz en tidal op de lindemann die beter klinkt en daar gaat het tenslotte om. Heb intussen wel de Silent Angel besteld omdat ik dacht een intel nuc ervoor te gaan aanschaffen,  maar die kan ik zowiezo goed gebruiken voor andere apparaten.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Rob_Dingen

Quote from: fietser on September 25, 2021, 21:11:48
https://artsexcellence.com/blog/post/roon-geluidskwaliteit-review-deel-3/

FF doorscrollen naar klankmatige aspecten.
Is onzin wat ze daar stellen.
Ik heb een Intel NUC met Roon Rock geïnstalleerd dat is hetzelfde als wat ze verkopen.
Ook heb ik een streamer gebouwd met J-Play en Roon op dezelfde hardware dus.
Het enige wat dus nog verschilt is de software en dat hoor je bij bepaalde muziek duidelijk.
Trouwens ook nog een Mac mini gehad met Roon en iTunes met Bitperfect, zelfde verhaal

Rob

Rob

scoc

Quote from: fietser on September 25, 2021, 21:11:48
https://artsexcellence.com/blog/post/roon-geluidskwaliteit-review-deel-3/

FF doorscrollen naar klankmatige aspecten.

Dat stuk vergelijkt voornamelijk verschillende Roon en software setups zoals het scheiden van Core en endpoint. Maar dit zegt niets ivm klankvergelijking met specifiek gebouwde audio server oplossingen zoals een Auralic of Aurender.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Pjotr27

Quote from: scoc on September 25, 2021, 21:09:13
Ik deel jouw mening en heb de vorige maanden verschillende keren vergeleken tussen een Roon setup (Silent Angel met betere voeding) vs Aurender (N100). En de Aurender klinkt voor mij op langere termijn gewoon aangenamer waarbij de Roon setup meer de aandacht vraagt en meer aanwezig is. Ik wil daarmee zeggen dat er bij Roon naar mijn gehoor altijd een harder randje rond het geluid zit dat na langer luisteren vaak storend werkt. Dus na vele maanden getwijfel ben ik van Roon afgestapt. De Roon app en mogelijkheden blijven wel een stuk beter.

Ik erger me veel meer aan de verschrikkelijk slechte kwaliteit waarmee mee tegenwoordig muziek mastered dan aan het "randje" van Roon. Het is plat, nauwelijks dynamiek en allemaal via een laptop opgenomen...Een grauwe massa en zodra het drukker wordt loopt alles dicht.
Ik heb liever een echt goede "oude" opname en dan afspelen met Roon dan zo'n 21 eeuw opname op een Aurender of ander softwareprogramma...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

B-art

#1767
Opnames (uit de jaren zestig) zoals Jimmy McGriff The Worm worden bijvoorbeeld niet meer gemaakt. Luister daar eens naar, wat een mooie stereo opname, het geluid speelt helemaal los van de speakers.  Prachtige trompet. Blue note Records Qobuz
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Jean Sibelius

Quote from: B-art on September 25, 2021, 21:55:32
Opnames (uit de jaren zestig) zoals Jimmy McGriff The Worm worden bijvoorbeeld niet meer gemaakt. Luister daar eens naar, wat een mooie stereo opname, het geluid speelt helemaal los van de speakers.  Prachtige trompet. Blue note Records Qobuz

Lekker album... :headbanging: Bedankt voor de tip! :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

paaj

#1769
Quote from: Rob_Dingen on September 25, 2021, 21:22:46
Is onzin wat ze daar stellen.
Ik heb een Intel NUC met Roon Rock geïnstalleerd dat is hetzelfde als wat ze verkopen.
Ook heb ik een streamer gebouwd met J-Play en Roon op dezelfde hardware dus.
Het enige wat dus nog verschilt is de software en dat hoor je bij bepaalde muziek duidelijk.
Trouwens ook nog een Mac mini gehad met Roon en iTunes met Bitperfect, zelfde verhaal

Rob

Rob

Ook met los endpoint geprobeerd? Raspberry Pi Zero werkte voor mij erg lekker (ropieee), en met de M50 heb ik ook niets te klagen.
Eerste indrukken, want ik heb verder geen zin in vergelijken van software in mijn woonkamer waar op het moment sowieso niets optimaal staat (verre van :))

Wel blij dat ik al een paar jaar het lifetime abo heb, per jaar de kosten zou me nog wel eens aan het denken zetten.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Vhond

Quote from: fietser on September 25, 2021, 21:11:48
https://artsexcellence.com/blog/post/roon-geluidskwaliteit-review-deel-3/

FF doorscrollen naar klankmatige aspecten.

Beetje verouderd als het om prijzen gaat (zowel Roon als Audirvana kosten nu meer), daarbij is het jammer dat het niet met andere (server)software oplossingen vergeleken is (bv. Lightning DS bij Auralic)

. . .

Quote from: Rob_Dingen on September 25, 2021, 21:03:17
Klopt roep ik al een hele tijd.
Roon heeft de mooiste interface met de minste storingen maar klinkt helaas niet het beste.
Grappig, mijn ervaring is exact het omgekeerde. Tidal ben ik al heel lang mee gestopt nadat ze lossy MQA troep hebben gepusht en de normale FLAC albums met MQA zijn gaan vervangen.

Rob_Dingen

Quote from: WhySoSerious? on September 26, 2021, 10:38:41
Grappig, mijn ervaring is exact het omgekeerde. Tidal ben ik al heel lang mee gestopt nadat ze lossy MQA troep hebben gepusht en de normale FLAC albums met MQA zijn gaan vervangen.
Ik vergelijk het met eigen geripte CD's.
Maar ook met Qobuz hoor ik verschil.

Rob

Jean Sibelius

Ik gebruikte helemaal in het begin BubbleUPnP. Daarna en daarnaast Roon uitgeprobeerd en ook ik hoorde verschil.
- Heb het ook nog een tijdje langs elkaar gebruikt.

Maar uiteindelijk geeft Roon mij zoveel meer extra qua muziekbeleving en -ervaring, dat ik toch 100% ben overgestapt op Roon.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

brt

Hier ook een tevreden Roon gebruiker. Ik vond het erg fijn om bij de keuze van de streamer niet afhankelijk te zijn van de app van het betreffende merk. Veel van die apps vind ik matig of ronduit waardeloos. Hoe Roon je Tidal collectie en je geripte cd collectie combineert, de tips, en de vele andere mogelijkheden icm het bediengemak en de geweldige looks, maakt dat Roon voor mij ook een blijvertje is. Ik vind Bluesound ook een goede app, maar daar mis ik toch wat mogelijkheden tov Roon.

Twee jaar geleden heb ik een lifetime abo gekocht, voor 500 dollar, dus iets van 430,-
Dat geld ben ik allang weer vergeten maar het plezier heb ik er nog elke dag van.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3