Roon Labs

Started by rovinggecko, May 15, 2015, 14:20:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: Richi on February 16, 2021, 14:47:15
Maar wat is dan je Roon server? Je NAS? Ben wel benieuwd, want ik speel ook met een Mac Mini.

Oh dat is mijn gewone machine. Een IMAC van 2013. Maar dan top range van destijds.
Ik kan de Roonserver idd weer op de mac mini zetten, maar ja verschil tussen i3 (volgens mij) en i7 zal ook wel doorslaggevend zijn vermoedelijk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on February 16, 2021, 19:29:27
Ik kan mij nog herinneren dat je met meerdere routers draait. Is alles wel goed ingesteld? Speel je niet in meerdere segmenten?
Ik heb niets veranderd. De Ziggo heb ik in bypass naar een andere router. Daar heb ik alles op aangesloten; onder andere NAS en Mac Mini.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

brt

Quote from: scoc on February 16, 2021, 20:55:39
Ja, heb ik ook geprobeerd maar ook dan legt die combi (Innuos Zen Mini/Phoenix) het af tegen de Aurender N100.

Ah oke... Tja, dan wordt het gewoon de Aurender voor jou vrees ik ;)

Deed de Phoenix veel voor jou? En heb je ook andere USB verbeteraars / reclockers geprobeerd?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

fietser

Quote from: Bas Akkerman on February 16, 2021, 18:27:54
Ik blijf de melding houden dat audio file slow speelt. Na pakweg anderhalve minuut stopt hij met spelen en krijg ik die melding. Zowel via NAS als via Qobuz. Schijnt met je router te maken te hebben. Maar kan nergens vinden hoe en wat.
Ook al een topic gemaakt op Roon community, maar nog geen reactie.

Overal de stroom af gehad? Core opnieuw opgestart? Alle apps op je Ipad/Android device een keer afgesloten? Basics die het meestal wel oplossen.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on February 16, 2021, 21:17:51
Ik heb niets veranderd. De Ziggo heb ik in bypass naar een andere router. Daar heb ik alles op aangesloten; onder andere NAS en Mac Mini.

Na een update van Roon, zet ik altijd de machine waar Roon op staat even uit.

scoc

Quote from: brt on February 17, 2021, 10:07:10
Ah oke... Tja, dan wordt het gewoon de Aurender voor jou vrees ik ;)

Deed de Phoenix veel voor jou? En heb je ook andere USB verbeteraars / reclockers geprobeerd?

Ik heb de Phoenix direct aangesloten in combinatie met de Innuos Zen Mini. Maw, heb impact van Innuos Phoenix niet apart getest. En nee, heb geen andere USB reclockers geprobeerd.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

brt

Quote from: scoc on February 17, 2021, 21:14:17
Ik heb de Phoenix direct aangesloten in combinatie met de Innuos Zen Mini. Maw, heb impact van Innuos Phoenix niet apart getest. En nee, heb geen andere USB reclockers geprobeerd.

Oke. Want die Phoenix kost wel wat namelijk. Zelf zou ik dan voor een hogere serie van de Innuos zijn gegaan, dan kun je altijd later nog een reclocker toevoegen toch? Zelf speel ik Roon met de Innuos Zenith via de Squeezelite module en ben ik daar zeer over te spreken. Maar ik heb geen Aurender gehoord. Maar aangezien die ook geen Roon doen, is dat voor mij sowieso niet interessant.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on February 17, 2021, 13:54:51
Na een update van Roon, zet ik altijd de machine waar Roon op staat even uit.
Zal het eens proberen. Net als de router en next van Ziggo zelf
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Faxe

#1683
Voordat Roon 1.8 uitkwam heb ik een paar keer de server verplaatst van mijn Synology Nas naar mijn Mac Mini en vice versa. Hierbij ook paar keer gebruik gemaakt van de mogelijkheid om een backup te maken van de library en deze vervolgens teruggezet. Dit werkte iedere keer goed.

Het installeren van versie 1.8 ging doordat de servers overbelast waren ook niet helemaal soepel. Uiteindelijk alles wel kunnen installeren. Kwam er vandaag achter dat er iets raars aan de hand is met mijn Roon setup.

De Roonserver draait op dit moment op mijn Mac Mini. Het bedienen van Roon doe ik in de regel via mijn Macbook of Ipad. Vandaag kwam ik erachter dat als ik Roon bedien vanaf mijn Mac Mini (waarop de server draait) ik een andere versie heb van mijn bibliotheek dan vanaf mijn Macbook. Uiteindelijk kon ik vanaf mijn Macbook met 2 servers connecten die op mijn Mac mini draaien (zie afbeelding)

Dit heb ik kunnen oplossen door de server en Roon opnieuw te installeren op de Mac Mini. Alles lijkt nu weer goed te werken. Alleen als ik Roon bedien vanaf mijn Mac Mini dan wordt ik uitgelogd op mijn Macbook en vice versie. Dit hoort toch niet zo te zijn? Heb in het verleden niet zo vaak Roon bedient vanaf mijn Mac Mini vandaar dat ik de vraag stel.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Faxe

Probleem opgelost. Op de computer waarop ik werd uitgelogd kon ik simpel op een knopje "terug" klikken die linksboven in het scherm zit en ik zat weer op het beginscherm van Roon  :clapping:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

brt

Volgens mij kun je met 1 Roon abo maar 1 core tegelijk in werking hebben...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Faxe

Volgens mij kun je met 1 account maar op 1 core ingelogd zijn. Dat alleen wel met verschillende devices.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

brt

Ja klopt, we hebben het over hetzelfde :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

scoc

Quote from: brt on February 17, 2021, 21:18:04
Oke. Want die Phoenix kost wel wat namelijk. Zelf zou ik dan voor een hogere serie van de Innuos zijn gegaan, dan kun je altijd later nog een reclocker toevoegen toch? Zelf speel ik Roon met de Innuos Zenith via de Squeezelite module en ben ik daar zeer over te spreken. Maar ik heb geen Aurender gehoord. Maar aangezien die ook geen Roon doen, is dat voor mij sowieso niet interessant.

Heb dit aan mijn dealer bewust gevraagd voor de demo thuis. Innuos Zenith Mk3 of combo Zen Mini/Phoenix. En dit vanwage gelijkaardig budget voor beide sets. Hij vertelde mij om voor dat budget beter te gaan voor de Mini/Phoenix ipv Zenith wegens betere prestatie.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

MichielB

Een van de mooiste servers op de markt ondersteunt Roon! Speelt als een van de weinige op het niveau van een goed CD loopwerk!

https://ibb.co/1b2mZcZ

Gebruik hem al meer dan een jaar als Core en End Point.

Zijn kleine broertje de xo|stream pro is bijna Roon Certified, de andere modellen draaien al Roon en volgen snel!
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Pjotr27

Quote from: MichielB on February 19, 2021, 14:00:46
Een van de mooiste servers op de markt ondersteunt Roon! Speelt als een van de weinige op het niveau van een goed CD loopwerk!

https://ibb.co/1b2mZcZ

Gebruik hem al meer dan een jaar als Core en End Point.

Zijn kleine broertje de xo|stream pro is bijna Roon Certified, de andere modellen draaien al Roon en volgen snel!

Tja, dit kan je toch niet vergelijken met een Innuos Zenith.... adviesprijs is bijna 7500 euro... Merk is trouwens X-odos XO One
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

scoc

Quote from: MichielB on February 19, 2021, 14:00:46
Een van de mooiste servers op de markt ondersteunt Roon! Speelt als een van de weinige op het niveau van een goed CD loopwerk!

https://ibb.co/1b2mZcZ

Gebruik hem al meer dan een jaar als Core en End Point.

Zijn kleine broertje de xo|stream pro is bijna Roon Certified, de andere modellen draaien al Roon en volgen snel!

Ik vind dit merk niet terug op de Roonlabs partner pagina.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

audio_stabilo

Meer mensen hier last na de 1.8 update dat de app regelmatig niet door start? En dan eerst moet afsluiten?
Dit is het geval bij mijn Android telefoon

pacific

Quote from: audiogek on March 25, 2021, 18:11:53
Meer mensen hier last na de 1.8 update dat de app regelmatig niet door start? En dan eerst moet afsluiten?
Dit is het geval bij mijn Android telefoon
Dacht dat ik de enige was. Same here Android.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


bmateijsen

Quote from: audiogek on March 25, 2021, 18:11:53
Meer mensen hier last na de 1.8 update dat de app regelmatig niet door start? En dan eerst moet afsluiten?
Dit is het geval bij mijn Android telefoon

Heb je de core al opnieuw opgestart?

audio_stabilo


pacific

Hier ook maar werkt nog steeds niet.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Contour

Waar ik soms nog last van heb is dat bij opstarten van de Core, de DAC niet gevonden wordt, daar had ik met 1.7 toch minder of eigenlijk geen last van. Paar keer opnieuw de Core en DAC opstarten dan werkt het wel weer maar is wel irritatie puntje.

brt

Ik vind de app een stuk trager geworden, met name als je in het menu op 'begin' clickt, duurt dat vaak tussen de 8 en 12 seconden. Dat vind ik echt veel te lang. Heel irritant want ik gebruik die best vaak.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chocovla

Ben überhaupt niet zo gelukkig met de laatste versie. Loop niet snel te nuilen bij nieuwe software, maar ben hier nog steeds niet aan gewend. Merk ook vertraging soms in de app. Zit je gewoon naar het Roon logo te kijken. Meestal werkt het herstarten van de app (iOS)wel. 

Daarnaast vind ik de nieuwe interface wat chaotisch. Snap niet waarom Artists playing music from x zo pontificaal voor moet staan en mis mijn discover optie die ergens in een hoekje is weggestopt. Ook collaborators vind ik absoluut niet zo'n prominente plek waardig.Newly released albums wat, ik vermoed ik, uit Tidal wordt gehaald wordt niet eens geupdate en hoeft van mij niet zo aanwezig te zijn.

Wat wel positief is dat de recent toegevoegde albums wat meer prominent zijn geplaatst. Al met al een mixed bag, maar weet nog niet of ik er helemaal happy van wordt op het moment.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc